آموزشکودک و نوجوانسایرتحقیق و پژوهش

رابطه نقاشی با شخصیت کودک

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 16 اسلاید

moeinalizadeh6974

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
- خطوط نازک و هماهنگ در نقاشی نشان دهنده سازگاری کودک است خطوط کوچک و فشرده نشانه ی ناراحتی درونی کودک است. - خطوط مارپیچ نشانه ی پرخاشگری در کودک است خطوط نازک و ملایم اساسات عاطفی کودک را می سازد. - خطوط كودك كؤتاه: خجالتى بودن و خطوط كم رك كميود جوش و خوروش را مى رساند.

صفحه 4:
‎Sig‏ در نقاشی کودکان ‏- رنگ یک وسیله بیانی است و در مورد کودکان حالت های عاطفی,تعیین کننده رنگ ها هستند نه حقیقت بیرونی است به همین دلیل به کودکان نباید انتخاب رنگ در نقاشی را تحمیل کزد. ‏- اغلب کودکان شش ساله رنگ آبی و بنفش را با هم و قرمز و بنفش را با هم اشتباه می کنند. بین سنین 3تا6 سال به رنگ ها علاقه زیاد دارند.هر قدر سن کمتر باشد رنگ ها کمتر وزنده تر استتت" ‏- هرقدر سن کودک بالا می رود رنگ های سرد بیشتر وارد می شود. ‏- کودکان سازگار از پنج الی شش رنگ استفاده می کنند. ‏- کودکان گوشه گیر از یک الی دو رنگبیشتر استفاده نمی کنند و در سن 12-11 سالگی ارزش بیانی رنگ ها را می توان به آنها آموزش داد . ‏- مثلا قرمز برای بیان خطر,زرد برای بیان هشدار به کار می رود-کودکانی که در سنین پیش دبستان رنگ ‎sh‏ سرد به کار می برند کودکانی هستند که در خانه تحت نظارت شدید هستند وامتشکل عاطفی دارند یا پیدا خواهند کرد.

صفحه 5:
- کودکان در نقاشی های خود درون خود را نشان می دهند و شخصیت و احساس خود زا منعکس مف ‎enrolls‏ همین دلیل بزرسسی آنار کودکان‌سی توانیم تصویر روانی او را از لا به لای خطوط رسم شده استخراج نماییم.

صفحه 6:
بقاات کسک 1 باه

صفحه 7:
تایه کاشی‌با قعصیت کی - 1-ارزش بیانی نقاشی ها - 2-ارزش گزارشی نقاشی ها - 3-ارز روانکاوی نقاشی ها

صفحه 8:
ارزش بیانی تقاشی - در انتجا یه نطالعه زنگ هارنوع عزه کردن: یط تسعید کاغد و انتجاب قسسعتی از آن براق كشيدن نقاشى.و انتخاب فرم خطوط. می پزدازیم.همانطور که میبیتیم روز ‎Cass‏ میانی ضفحه اقرار گرفته که مین روزمره با تمایلات عادی ‎Magid os‏ طور کلی کودکانی که رسم و نقاشی آنها با تناسب بر روی کاغذ رسم شده باشذ, کودکاثی آرام.هستند.به نظر یوسیم کوذکانی که فضا را بهتر از دیگرا نکب ‎ces‏ کنند دارای قابلیت درک بهتری هستند.و خطوظی اک در اینجا استفاده رشده خطوطی:به اشکال مختلف و با حفط تعادل هیان قسمت های مختلف من باشد که تشان دهنده ی کودکان:پیشرفته نی باشدحو چون خطوطی که کشیده شته آزام و مظمین ,وا روان مق باسد ممانگر شخصيت بحته كود می باشد. - و همان طور که در نظر وا هنر خوندیم کودکان سازگار در نقاشی هایشان به طور فتوسظ از بنج رنگ فختلف استفادة می کنند که در ایتجا می بینیم. از رنگ های متنوعی استفاده کرده است.

صفحه 9:
ارزش گزارش نقاشی - در این قنمت:به اسخاب:موصوع ‎wala:‏ و اشیائی که کسیده شده اند وعلانی و رغیت های کودک توجه می شود.موضوع که کودک در نقاشی استفاده می کند با آفکار وجالات درونی وی ارتباط دازه: در اینجا کودک براساس تکرار طرح ۴ وص‌کنده نقاشی کشیده است و خوندیم که افراد پویا و خیال پرور بیشتر به ترسیم امواج دریا عا پرندگان می پردازد. (دنیای اشیاء دنبای نعمیل هانست).اشیاء و حیوانات در تقاشط کودکان به تناسب اندیشه های آنها معاتی مختلف به خود می گیرد.در ‎Diol gal‏ کودک طاووس تر سیم کرده است که طاووس نماد ,غرور.جنسیت و خیز می باشد.غروز قبل از سقوط می آید و طاووس با زیبایی با شکوه خود مرتبط با غرور است.هم چنین طاووس به خود بینی و نادرستی فرد اشاره می کند.اما می تواند تا ‎re‏ از و ی طاووس می تواند به معنی هوشیاری جهانی و تولد نیز در نظر گرفته شود.

صفحه 10:
ارزش روانی کاوی نقاشی - در این قسمت با آمال و آرزوی سرکوفته عقده و جنبه ی غیر طبیعی رفتار کودک می پردازیم.در اين جا کودک از هیجانی که توسط رنگ به نقاشی می دهد استفاده کرده است و رنگ ها بصورت خالص به کار برده شده موضوع نقاشی غالبا اشیاء ساده زندگی روزمره است.به جای چشم هافبه جای دکمه ها و دسگیره در کودکائی که زیاد از تقعله ها و ترسیم کامه های کوچک برای تجسم پدیده ها کمک می گيرند افرادی منظم و وسواسی می باشند.در نقاشی کودک از رنگ بنفش استفاده کرده است که رنگ بنفش تمایلات درهم و برهم و نامتجانس است. در این نقاشی کودک گاهی از خطوط نازک و حرکات مایم اشتفاده کرده است که تبانگر احساس تقاشی ‎Sia cal‏ ‎ols‏ قدرت و یت خط نشانگر بروی عاطفی است ان کودک سازکازه زیرا در تفاشی به:طور متوسط از 5 رنگ مختلف استفادم کردم است:

صفحه 11:
< به طور کلی انتخاب موضوع نقاشی به چند طریق انجام می شود که در این نقاشی کودک به ترسیم بعضی از تصاویر که خود آن ها هدف نبوداند و ناگهان کودک به ترسیم ‎Ol‏ پرداخته است.علاوه بر معنا دار بودن خطوط ,رنگ ها نیز دارای ارزش بیانی هستند و به طریقی ما را به تفسیر و شناخت شخصیت نقاش راهنمایی می کنند. - رنگ ها در دنیای کودکان بازبان خود نها رهز گذازی ضن شود آ ها هرگز با حرف شما که خورشید را زرد کنند گوش نمی دهند و خورشید را براساس دنیای خود رنگ آمیزی می کنند.

صفحه 12:
- والدین و مربیان آموزش می دهند که درخت را سبز و خورشید را با زرد رنگ آمیزی کنند امام خواهید دید که او درخت را 7۳ خورشید را قرمز رنگ کرده است این خطوط و شکل هایی که خوانا و ناخوانا برای شماست و جتی رنگ هایی که کودک ای اجستم مخعلف انتخاب:می کند.همگن دارای:عفاهیم و:نشانه هایی هستند.والدین و مربیان و مربیان نباید اصرار داشته باشند تانگرش کودک را در برابر رنگ با واقعیت منطبق کنند و بگذارند هرچه دوست دارد بکشد.کودکان از طرق نقاشی ها خود.نظرات و تفسیرهایشان را بیان می کنند.کودکی که قسمت فوقانی صفحه کاغذ را مورد استفاده قرار می دهد,مغرور و خودستاست.

صفحه 13:
موضوع نقاشی به سه طریق انجام می شود - 1-علاقه به معرفی بعضی از اشیا - 2-ترسیم اتفاقی بعضی از تصاویر که خود ان ها هدف نبوده اند و ناگهان کودک به ترسیم آن ها پرداخته است. - 3-تکرار بعضی از طرح های عادت شده - خورشید گاهی در ردیف اشیا گرم فهمیده خواهد شد. - اگر بدون در نظر گرفتن الگوهای یادگرفته شده در گذشته بخواهید نقاشی کودک را تفسیر کنید از حقیقت دور شده و به یک تشخیص غلط درباره وی حالات عاطفی و روانی کودک می رسید.

صفحه 14:
نکته ی دیگری که در تفسیر نقاشی های کودکان باید مورد توجه قرار داد,اثر الاکلنگی می باشد,یعنی کودک,آن چیزی را که براش از اهمیت بیش تری از لحاظ عاطفی و احساسی برخوردار است.,در نقاشی اش بزرگتر از دیگر چیزها می کشد مثلا فردی که در خانواده نقش غالب را باز می کند و فرمان رواست. خورشید به رنگ قرمز و سیاه مبین ترس از پدر است. در مقابل ماه نشانگر نیستی است. بدون به اندازه ی واقعی ویف از همه بزرگ تر کشیده می شود.

صفحه 15:
او بیشتر حس می کند و کمتر می انديشد. او جهان را در جنبش و حرکت ‎wo‏ بیند برای او شکل تابع محتوی و وابسته بدان است. فرد خردگرایی از تجدید.سکون,استحکام و وقار خخوشش می آید. - او نمی تواند حالت عاطفی را به راحتی بیان کند. چون بیش از آنکه حس کند می خواهد بیندیشد.

صفحه 16:

39,000 تومان