علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

راهبردهای یادگیری و مطالعه شناخت و فراشناخت

rahbord_haye_yadgiri_va_motaleye_shenakht_va_fara_shenakht

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “راهبردهای یادگیری و مطالعه شناخت و فراشناخت”

راهبردهای یادگیری و مطالعه شناخت و فراشناخت

اسلاید 1: ;

اسلاید 2: راهبردهای یادگیری و مطالعه شناخت و فراشناخت learning strategies and cagnition and metacagnition studyعزیزی سعید / دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتیپاییز1391

اسلاید 3:

اسلاید 4: cagnitionفرایندهای درونی ذهنی و راههایی که بوسیله آنها اطلاعات را مورد توجه قرار میدهیم،آنها را درک میکنیم و به رمز درمی آوریم و در حافظه ذخیره میسازیم و هر وقت نیاز داشته باشیم آنها را از حافظه فرا میخوانیم و مورد استفاده قرار میدهیم(بایلر و اسنومن،1993)

اسلاید 5: metacagnitionشناخت ِشناخت-دانش فرد درباره یادگیری خودش (اسلاوین،2006)

اسلاید 6: metalearningاین فرایند کلی تر از فرا شناخت است تسلط همه جانبه یادگیرندگان بر آنچه در حال یادگیری اش هستند شامل آگاهی از هدفها ، عواطف،روابط اجتماعی ، بافت یادگیری و ...

اسلاید 7: cognitive strategies اقدامهایی که به کمک آنها اطلاعات تازه را برای پیوند دادن وترکیب با اطلاعات قبلی و ذخیره در حافظه بلند مدت استفاده می کنیم.

اسلاید 8: repeatشماره تلفن،جدول ضرب و...

اسلاید 9:

اسلاید 10: -دورتزاصلی خط بکشید-نکات اصلی تز اصلی را داخل []قراردهید-دورجزییات مهم خط بکشید-نوشتن سوال ها،تداعیهاوانتقادها

اسلاید 11:

اسلاید 12: metacognitive strategiesتدبیرهایی هستند برای نظارت بر راهبردهای شناختی و کنترل وهدایت آنها (فلاول،1979)

اسلاید 13: ویژگیهای یادگیرندگان راهبردیدرباره چگونه مطالعه کردن اطلاعات زیادی دارنداز راهبردهای یادگیری و مطالعه استفاده میکننداز مهارتهای فکر کردن استفاده می کنندبرای مهارتهای فکر کردن و یادگیری ارزش قائلندعلاقه کافی برای استفاده از این مهارتها دارندباور دارند که میتوانند این مهارتها را بکار بندندمیتوانند فعالیتهای مورد نظر خود را در یک زمان معقول به انجام برسانند.برای رسیدن به هدفهای خود برنامه ریزی میکنندبر رفتار و چگونگی پیشرفت خود نظارت میکنند.نتایج کار خود را در رابطه با هدفهای خود و بازخورد حاصل از نظر معلم ارزیابی میکنند.رویکردشان نسبت به یادگیری و مطالعه یک رویکرد نظامدار است.

اسلاید 14: laerning strategies instruction

اسلاید 15:

اسلاید 16: Murder

اسلاید 17: روش آموزش متقابلهدف:کسب مهارتهای شناختی و فراشناختی مربوط به خواندن و فهمیدنراهبردها:سوال کردنخلاصه کردنتوضیح دادنپیش بینی رویدادهای آیندهروش اجرا : گروهی (معلم و 2 تا 4 دانش آموز)

اسلاید 18: روش مطالعه مشارکتی”روشی که درآن دو دانش آموز به نوبت مطالب را خلاصه می کنند وآن خلاصه را نقد میکنند“(وولفلک،2004)ارائه خلاصه متن توسط خواننده متن واصلاح آن توسط شنونده و ارتباط آن به مطالب قبلا آموخته شدهروش آموزش هم شاگردیآموزش یک دانش آموز بوسیله دانش آموز دیگر(اسلاوین،2006)افزایش درک مطلب وسرعت یادگیری

اسلاید 19: روش پرسیدن دوجانبهمعلم وشاگردان بنوبت یک جمله یا پاراگراف را میخوانندسپس بترتیب از متن درس سوال میپرسندبا سوال وجواب درس را بپایان می برندبطور کلی بر اساس پژوهشهای انجام گرفته استفاده از راهبردهای شناختی وفراشناختی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ودانشجویان تاثیر مثبت دارد (ص 314-315)

اسلاید 20: شاد وسربلند باشید

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید