کسب و کار مدیریت و رهبری

راهنمای ارایه یک طرح مدیریت استرتژیک بحران و چشم انداز آن

rahnamaye_eraehye_tarhe_modiriate_strategic_bohran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “راهنمای ارایه یک طرح مدیریت استرتژیک بحران و چشم انداز آن”

راهنمای ارایه یک طرح مدیریت استرتژیک بحران و چشم انداز آن

اسلاید 1: 1بشنو اين نكته كه خود را ز غم آزاد كني خون خوري گر طلب روزي‌ننهاده كنيآخرالامر گل كوزه‌گران خواهي شد حاليا فكر سبو كن كه پر از باده كني حافظ

اسلاید 2: 2 راهنماي ارايه يک طرح مديريت استرتژيک بحران وچشم اندازآنشرکت شاهین اندیش کیفیت زمستان 82

اسلاید 3: 3يکي از مهمترين موضوعات درهنگام وقوع هر فاجعه‌اي مسأله کنترل و مديريت بحران مي‌باشد و چنانچه اين مسأله مورد توجه قرار نگيرد فاجعه ثانويه اي ديگر در دل فاجعه اصلي رخ مي‌دهد.

اسلاید 4: 4چشم انداز:آمادگي عمومبراي کسب اين چشم انداز، موسسه تلاش دارد، عموم افراد،نهادهاي دولتي،گروههاي خصوصي وعمومي رادرتمام سطوح جهت آگاهي ازخطراتي که دربرابرآنهاست تشويق کند تاملت،موسسه ها واموال رادربرابراين خطرات محافظت نمايد وازتمام ظرفيتها ودانش لازم جهت مقابله با فاجعه استفاده نمايد.

اسلاید 5: 5رسالت يا ماموريت موسسه:هدايت کشور جهت آمادگي براي جلوگيري،واکنش وبهبودي درزمان حدوث فاجعهرسالت موسسه درنتايج وعملکرد حاصله ازاعضاي آن خلاصه ميشود.فعاليت اعضا چه درکمک به يک خانواده جهت بهبودي پس ازفاجعه يا کمک به جامعه جهت مقابله مناسب با فاجعه ياهمکاري با سايرموسسات عمومي وخصوصي براساس هسته هاي ارزشي است که براي فعاليت خودانتخاب کرده اند.اين ارزشهاي محوري چگونگي برخورد ورفتار اعضا را بايکديگر،مشتريان وگروههاي همکار سايربخشها جهت رسيدن به چشم اندازتعريف شده فراهم ميکند.

اسلاید 6: 6ارزشهاي محوري(براي کارکنان):اين ارزشهاي محوري که براساس مطلب فوق کارکنان سرلوحه فعاليتهاي خودقرار ميدهند عبارتند از:بي نقصي-نواوري-پاسخگويي-احترام-صداقت-مشتري مداري-خدمت رساني-مشارکت-تنوع درخدمت رساني-غمخواري

اسلاید 7: 7اهداف کلان:هدف کلان 1:کاهش زيانهاي مالي وجاني هدف کلان2:کمينه کردن درد ورنج وانقطاع حادث شده بوسيله فاجعه هدف کلان 3 :درگاه اطلاعات وموضوعات تخصصي موردنيازدر مديريت بحرانهدف کلان 4:.ايجاد يک محيط کاري انگيزش و چالشي براي کارمندان

اسلاید 8: 8هدف کلان 1:کاهش زيانهاي مالي وجاني الف-اطلاعات ريسکب –طرحهاي کاهش خطرات وآمادگي ج -پتانسيلهاي سايرارگانها د-مديريت ريسک مناسب ه -آموزشها وپرورشهاي فراگير

اسلاید 9: 9الف-اطلاعات ريسک فراهم کردن اطلاعات لازم درمورد خطرات بابکارگيري بهترين تکنولوژي روز     استراتژيها 1-بکارگيري پايش ملي ،هشدارهاي اوليه وظرفيت پاسخهاي مناسب دربرابرفاجعه هاي محتمل باکمک وهمکاري اداره هواشناسي،موسسه ÷وفیزیک ،سايرابزارهاي اعمال قانون وسايرآژانسهاي مناسب 2-تسريع تلاشهاي لازم جهت ايجاد محصولات موردنيازجهت شناسايي خطرات، مثل نقشه هاي کامپيوتري وسايرتکنولوژيهاي مناسب 3-انجام تحقيقات علمي وبکارگيري تکنولوژي هاي مناسب جهت ارتقا طرحها ،ابزارهاي ارتباطي وبرنامه کاهش خطرات،ايجاد آمادگي،پاسخ وبهبود دربرابر فاجعه.

اسلاید 10: 10ب –طرحهاي کاهش خطرات وآمادگي تضمين براينکه نواحي آسيب پذير بابرنامه هاي مناسب مديريت بحران که قابليت پياده سازي دارند پوشش داده شده اند     استراتژيها 1-ارزيابي سريع ومناسب طرحهاي کاهش خطرات استانداريها و دستگاههاي اجرايي آنها 2-توسعه ورهبري طرحهاي خاص جهت خطرات احتمالي درشريانهاي حياتي وسايرمنابع ملي مثل شبکه هاي نيرو ،شبکه هاي کامپيوتري،حمل ونقل،ارتباطات،راه آهن وغيره

اسلاید 11: 11ج -پتانسيلهاي سايرارگانها تضمين براينکه پتانسيل وظرفيتهاي استانداريها و دستگاههاي اجرايي آنها به موقع ومتناسب با محل آماده وطرح ريزي شده اند     استراتژيها 1-تهيه استانداردهاي مناسب جهت استفاده ازظرفيت گروههاي همکار وسايرارگانها باهمکاري آنها .2-ارزيابي وحمايت ازظرفيتهاي گروههاي همکار خود جهت مقابله بافاجعه هاي مصيبت بار وغيرمصيبت بار .3-ارتقا وافزايش پتانسيل وظرفيتهاي گروههاي همکار خود براساس ارتباطات قبلي وهمکاريهاي کمکي دوجانبه . 4-توسعه برنامه آموزشهاي جامع درراستا باگروههاي همکار خود،تمرين وارزيابي برنامه ها جهت ارتقا ظرفيت سازمان وگروهها .5-سازماندهي،مديريت وحمايت ازتمرينهايي که جهت اهداف مشخص،فعاليتهاي بهبوددهنده وياپاسخهاي خاص و پراهميت صورت ميگيرند. .6-توسعه روشهاي گزارش گيري واحد ومناسب درقالبهاي يکسان جهت حفظ درسهاي يادگرفته شده ازفاجعه هاي قبلي .7-تمرکز فعاليتها ومنابع سازمان درنواحي آسيب پذير .8-مديريت موثروکارامد جهت ارتقا ظرفيت پاسخگويي گروههاي همکار ) NGOتشويق بخش خصوصي جهت مشارکت درطرحهاي آمادگي دربرابر فاجعه(گروههاي 9-

اسلاید 12: 12د-مديريت ريسک مناسب کمک به افراد واستانداريها و دستگاههاي اجرايي آنها جهت تصميم گيري هابراي مديريت ريسک مناسب    استراتژيها 1-کنترل وپايش کارامدي سيستم اعلام فاجعه جهت تقويت تصميمات مديريت ريسک باهشداردهنده هاي صوتي. 2-ارتقا بکارگيري صنعت بيمه بعنوان مکانيسمي جهت کاهش ريسک وزيانهاي مالي واقتصادي 3-ارتقا تطبيق وپياده سازي خط مشي ها وطرحهاي مديريت ريسک بوسيله استانداريها و دستگاههاي اجرايي آنها،نهادهاي خصوصي ويا افراد شخصي 4-ايجادانگيزه دراستانداريها و دستگاههاي اجرايي آنها ومجامع خصوصي وافراد جهت تطبيق وپياده سازي اقدامات مناسب جهت کاهش زيانها 5-ارتقا وتوسعه مجامع ساختماني،مجامع مسيول درامنيت جاني مردم،واستانداردهاي آتش سوزي وتشويق به تطبيق با استانداريها و دستگاههاي اجرايي آنها ومجامع محلي

اسلاید 13: 13ه -آموزشها وپرورشهاي فراگير توسعه وپياده سازي طرحهاي آموزش وپرورش جامع براي طراحان مديريت بحران وواکنش دهندگان     استراتژيها 1-ارزيابي الزامات مورد نياز جهت تعيين شرايط اولويتهاي توسعه اي 2-توسعه وارايه دوره هاي آموزشي براساس مکانيزمهاي موجود ويا سايرآلترناتيوها 3-ارزيابي تاثيرات آموزش 4-ايجاد استاندارد هاي لازم جهت نمايش دستاوردهاي عملکردمديريت براي پرسنل بحران 5-سرپرستي سيستم مديريت آموزش براي آموزش پرسنل بحران

اسلاید 14: 14هدف کلان2:کمينه کردن درد ورنج وانقطاع حادث شده بوسيله فاجعه الف-واکنش موثروسريع ب-مسوليت مشارکت جويانه در مديريت فاجعه ج-کمکهاي بهنگام

اسلاید 15: 15الف-واکنش موثروسريع درحاليکه استانداريها و دستگاههاي اجرايي آنها به علت وقوع فاجعه دستپاچه هستند بطور سريع وموثر واکنش نشان ميدهد.     استراتژيها 1-فراهم سازي ظرفيت لازم درموسسه براي کارکرد24 ساعته درتمام لحظات بحراني تا حصول وضعيت مناسب .2-پايش پتانسيل وقوع بحران يا فاجعه جهت بسيج سريع امکانات وپاسخ مناسب 3-توسعه وهماهنگي هاي لازم با تمام ظرفيتهاي عملي موجود ملي وبسيج تمام منابع جهت واکنش همزمان به 4 فاجعه مصيبت بار بعلاوه 12 فاجعه غيرمصيبت بار .4-رهبري ،پياده سازي وتوسعه طرحهاي افزايش توانايي ،درپاسخ به بحران 5-رهبري تلاشهاي مشارکت جويانه جهت تضمين پاسخهاي هدفداروسازماندهي شده،برنامه هاي بهبود ي بين خود موسسه ،استانداريها و دستگاههاي اجرايي آنها ومديريت هاي محلي بحران با همکاريهاي دوجانبه 6-رهبري و برقراري همکاريهاي لازم جهت ايجاد شبکه ارتباط ملي واستانداردهاي لازم ارتباطي جهت فراهم سازي ارتباطات بيسيم بين کليه واکنش گران

اسلاید 16: 16ب-مسوليت مشارکت جويانه در مديريت فاجعه استفاده از تمام ظرفيتهاي استانداريها و دستگاههاي اجرايي آنها جهت انتخاب موثرترين مکانيزم تحويلي براي برنامه هاي بهبودي وکاهش خطر     استراتژيها 1-همکاري با استانداريها و دستگاههاي اجرايي آنها وسايرگروههاي همکار جهت ايجاد استانداردهاي قوي وانعطاف پذيرجهت انتخاب مکانيسم تحويل پاسخ وبهبودي وکاهش خطرات 2-طراحي مکانيزم کمک و بهبودي براي فاجعه براساس مشتري مداري و استفاده حداکثر از ظرفيت دولتهاي ملي 3-بنيان استانداردهايي براي مديريت استاني و کمکهاي لازم به آنها جهت اقدام مناسب آنها 4-فراهم سازي نکات واطلاعات فني جهت کمک به دولتهاي ملي و افزايش پتانسيل و ظرفيت عملکرد آنها 5- تشويق به توسعه سيستم‌هاي کمکي جانبه در استانداريها و دستگاههاي اجرايي آنها

اسلاید 17: 17ج-کمکهاي بهنگام فراهم کردن همياري مناسب وبه موقع 1-توسعه استانداردها جهت تحويل کمک، متناسب با بزرگي و طبيعت فاجعه 2-انجام کمکهاي مالي و معنوي بطور مؤثر،سريع، قابل فهم، ارزشمند، آسان و در خور به آسيب ديدگان 3-تضمين اينکه بيمه ناشي از سيل بصورت سريع و عادلانه پرداخت گردد 4-رهبري ، توسعه و پياده سازي برنامه‌هاي عمومي موسسه جهت بهبود، با ملاحظات و منضم کردن راهنمايهايي برنامه‌هاي بهبود ساير ارگانها

اسلاید 18: 18هدف کلان 3 :درگاه اطلاعات وموضوعات تخصصي موردنيازدر مديريت بحران الف-درگاه اطلاعات ب-مديريت مبتني بردانايي ج-جامعه ملي و سيستم‌هاي هشدار

اسلاید 19: 19الف-درگاه اطلاعات خلق ومديريت يک درگاه واحدسهل الوصول جهت اطلاعات مديريت بحران    استراتژيها: 1-بنيان ظرفيت لازم درموسسه جهت کسب دانش واطلاعات لازم، براي تحقيقات ريسک و مديريت بحران 2-خلق ومديريت يک درگاه واحدبا بکارگيري شبکه ياساير ابزارها جهت برنامه هاي سازمان وبه اشتراک گذاري آن بين عموم وسازمانهاي خصوصي 3-توسعه،پياده سازي يک آموزش مديريت بحران فراگير جهت آمادگي وخوداتکايي جمعيت هاي آسيب پذير درامريکا 4-توسعه وکامل سازي ابزارهاي مناسب وبهنگام يادگيري،جهت ارتقا تمام آموزشها وبرنامه هاي موسسه ودراختيارگذاري آن با مشتريان خارجي وداخلي درامريکا

اسلاید 20: 20ب-مديريت مبتني بردانايي     استراتژيها: 1-ارزيابي الزامات اطلاعاتي مديريت بحران در استانداريها و دستگاههاي اجرايي آنها، آژانسهاي داوطلبانه، محيط‌هاي دانشگاهي 2-توسعه و پياده سازي يک استراتژي مشارکتي مبتني بر دانايي جهت بدست آوردن، سازماندهي و انتشار اطلاعات مديريت بحران در کل جوامع واکنش دهنده 3-ميسر سازي لازم جهت ارايه راه‌حل‌هاي مورد نياز در مديريت بحران درمواقعيکه ه مؤسسه و يا ساير پاسخگويان بطور مشخص معين نگرديده‌اند 4-بنيان ارتباطات کاري لازم با بخش رسانه‌ها جهت انتشار اطلاعات مديريت بحران به عموم

اسلاید 21: 21ج-جامعه ملي و سيستم‌هاي هشدار بنيان ظرفيت هشدار ملي استراتژيها 1-ساخت و ايجاد ساز و کارهاي لازم براي توسعه و فراهم سازي روشهاي مختلف هشدار دهنده که توانايي هشدار به جمعيت وسيعي از مردم تحت فاجعه داشته باشد. .2-فراهم کردن راهنمائيهاي پياده سازي سيستم فوق براي استانداريها و دستگاههاي اجرايي آنها 3-توسعه متدي جهت انتشار الکترونيکي و به موقع اطلاعات بحران به واکنش دهندگان 4-بنيان يک سيستم ملي براي مديريت حوادث براي تضمين اينکه تمام مديران در تمام سطوح دولت، هشدارهاي لازم براي حوادث را کامل کرده و ارتباط لازم با جامعه و اکنش دهندگان دارند

اسلاید 22: 22هدف کلان 4:.ايجاد يک محيط کاري انگيزش و چالشي براي کارمندان الف-ابقاء اعضاء سابق و عضوگيري نيروهاي جديد ب-توسعه حرفه‌اي ج-عملکرد کارکنان د-عملکرد مدير

اسلاید 23: 23الف-.ابقاء اعضاء سابق و عضوگيري نيروهاي جديد نگهداري استخدام نيروهاي کاري متنوع و داراي ظرفيت لازم    استراتژيها 1-توسعه يک طرح جامعه نيروي انساني و مدل مديريت لازم براي شناخت نيروهاي کاري مورد نياز در مؤسسه درحال حاضر و آينده و استخدام ، آموزش و نگهداري طيف متنوعي از کارمندان 2-توسعه دامنه‌هاي مورد نياز براي استخدام و مهارتهاي عملي مورد نياز و سيستم پاداش مناسب براي کليه پرسنل مؤسسه

اسلاید 24: 24ب-توسعه حرفه‌اي: فراهم کردن آموزش و فرصتهاي لازم براي توسعه حرفه‌اي براي بهبود و پيشرفت کارمندان     استراتژيها: 1-تعريف روشها و مسيرهاي بهبود و ارتقاء شغلي جهت حمايت از رشد افراد در مؤسسه بر اساس نيازها 2-توسعه شرايط مديريت آموزش حرفه‌اي و عملکردي براي کارکنان

اسلاید 25: 25ج-عملکرد کارکنان: تضمين اينکه کارکنان به بازخور عملکرد خويش آگاه بوده و بصورت مناسبي تقدير خواهند شد    استراتژيها: 1-ارزيابي عملکرد سازماني قابل اندازه‌گيري جهت ملاحظه عملکردافراد 2-تعريف عملکرد براساس انگيزه، استحقاق و ارتقاء 3-کمک به افراد جهت پاسخگويي بودن براي عملکرد خويش و اصلاح عملکردهاي نا مناسب 4-بهبود و ارتقاء يک محيط طوريکه از مسئوليت متناسب باريسک محول شده حمايت نمايد.

اسلاید 26: 26د-عملکرد مدير: فراهم کردن بسترهاي لازم جهت تأمين قدرت و مهارتهاي مورد نياز آنها جهت موفقيت و پاسخگويي براي عملکردشان    استراتژيها 1-بهبود توانايي مديران جهت برقراري ارتباط ايجاد انگيزه و کنترل پرسنل 2-ارزيابي عملکرد سازماني و عملي در جهت اينکه مديران، پاسخگو در برابر عملکردشان باشند. 3-طراحي پاداشهاي مناسب جهت نيل به موفقيت ور سالت سازمان

اسلاید 27: 27ه-ايجاد محيط کاري امن و سالم ايجاد محيط کاري امن و سالم جهت اينکه کارکنان احساس ارزش و احترام نمايند.     استراتژيها .1-فراهم سازي محيط کاري ايمن جهت تضمين اينکه بسترهاي لازم جهت تأمين الزامات براي نيل به رسالت سازمان 2-کمک و برقراري توازن کاري و خانوادگي براي کارکنان در دوره وقوع فاجعه يا شرايط عادي 3-توسعه و پياده سازي برنامه‌هاي حمايتي جهت کاهش اثرات منفي فاجعه‌ها بر خانواده کارکنان 4-فراهم سازي برنامه‌هاي رفاهي سلامتي براي پرسنل 5-فراهم سازي همياري مناسب و به موقع

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید