آموزشسایر

راهنمای اوليه دانشجويان جهت فعاليت در محيط يادگيری مجازی

صفحه 1:
راهنمای اولیه دانشجویان جهت فعالیت در محیط بادگیری مجازی

صفحه 2:
Ims.sbu.ac. ir_____ دانشگاه شهید بهشتی با بهره‌مندی از زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب و نیروی انسانی متخصص. در نظر دارد برخی دوره‌های دانشگاهی را در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی بصورت مجازی در قللبی کار آمد و موثربه علاقه‌مندان ارائه نماید. اشخاصی که در حوزه‌ی فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت هستند. علاقه‌مندبه ارتقای سطح آگاهی‌ها و دانش خود می‌باشند و در عین حال برای حضور منظم در كلاسيها فرصت كافى در اختيار ندایند. مخاطب اصلی آموزش‌های مجازی در رشته مدیریت فناوری اطلاعات محسوب می‌شوند. طبیعتاً چنین افرادى به خوبى با فضای مجازی آشنا هستند و فعالیت در آن را تجربه نموده‌اند. بعلاوه از سطح مناسبی از سواد رایانه‌ای برخوردایند. بیین معنی که اصطلاحات و تعاریف قادر هستند أمور جارى خودرا منتنى بر فناوزى اطلاعاتببه انجام برسائئد. از انها ع 1 سيستم مديريت ادر هستند امور جاری خود را مبتنی بر فناوری اطلاعات‌به انجام برسانند. از : یادگیری محیط آموزش مجازی, بر محوریت یادگیرنده بنا نهاده شده. انگیزه فراگیران ضامن . : ‎(Ms)‏ ‏اصلی کارآیی و کارآمدی لین دوره برای یشان است. بنابراین مناسب است صرفاً ۱ ابزارهای مورد نیاز افرادی اقدامبه حضور در لین دوره ها نمایند کهبه آموزش‌هلیی که ارلئه می‌شود نیاز دارند و نه صرفاً مدرک آن.

صفحه 3:
Ims.sbu.ac. ir____ ارلئه درخواست اولیه برای ثبت نام و ارسال مدارک بصورت الکترونیکی و از طریق وب‌سایت دوره‌های مجازی دانشگاه شهید بهشتی به نشلنی:دطهس/نب| انجام می‌شود. سپس مدارک توسط گروه پذیرش دوره‌های مجازی بررسی و افراد برگزیده از طریق وب‌سایت معرفی می‌شوند. این افراد با ارسال پست الکترونیکی و تماس تلفنی نیز مطلع خواهند شد. پذیرفته شدگان در روزهای مقرر همراه‌با اصل مدارکی که قبلاً نسخه الکترونیکی آنها را ارسال نموده‌لند. برای ثبت نام به دانشگاه مراجعه می‌نمایند. چس از ثبت نام نیازی‌به حضور فیزیکی افراد در محل دانشگاه نیست؛ مگر در زمان امتحانات. تمامی آزمونها. جلسات ارائشه سمینار. دفاع از پایان نامه و نظایر آنها بطور حضوری برگزار می‌شوند. فراگیران با تخصیص نام کاربری و کلمه عبور منحصربه فردبا ورود به سیستم مدیریست یادگیری (۷06 از محتوای آموزشی استفاده و در کلاسهای برخط و جلسات مباحثه شرکت می نمایند. اصطلاحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری ‎(LMS)‏ ابزارهای مورد نیاز

صفحه 4:
Ims.sbu.ac. ir____ در سال‌های اخیر. فناوری اطلاعات و ارتباطات در بسیاری از حوزه‌های زندگی بشری ورود پیدا کرده و آنها را دستخوش کاربری فناوری اطلاعات در آموزش است. آموزش الکترونیکی یابه تعبیر جامع‌تر» یادگیری الکترونیکی (معسعجلح) دامنه بسیار گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. آموزش به کمک کامپیوتر (مج له وين ). آموزش مبتنی بر کامپیوتر (لسسا سوه ب و آموزش بر وب (لسصصط ‎Deb‏ ‏مسج همگی جزو آموزش‌های الکترونیکی محسوب می‌شوند. آنچه در اینجا مد نظر می‌باشد. آموزش‌هلیی است که در محیط گستره‌ی جهلنی وب یاه اختصار اینترنت ارائه می‌شود. ات شگرفی نموده است. قابلیت معرفی دوره های توسعه سریع.به اشتراک گذاری دلنش و محتوای آموزشی‌با حدلقل هزینه. استقلال یادگیری از مکان و زمان و از همه مهمتر, محوریت یادگیرنده از مختصات توسعه و اصطلاحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری ‎(LMS)‏ ابزارهای مورد نیاز

صفحه 5:
Ims.sbu.ac. ir_____ دانشجو: در آموزش الکترونیکی یا بطور صحیحتر یادگیری الکترونیکی, همانطور از نام آن پیداست محور اصلی یادگیرن نگیزه یادگیرنده موتور پویایی و کارآمدی دوره های مجازی است و به قول معروف مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد. دانشجویان از طریق سیستم مدیریت یادگیری می‌توانند در فضای مجازی با یکدیگر و نیز با سایر ارگان یادگیری الکترونیکی, تعامل برقرار نمایند. استاد: نقش هدایت و راهبری را عهده دار است. معمولاً محتوای آموزشی توسط استاد همان درس طراحی و ارائه می‌شود. در هر ترم. در خلال تعدادی کلاس برخط استاد به ارائه مطالبی علاوه بر محتوای آموزشی می‌پردازد. آموزشیار: دستیار استاد است که در طول ترم با دانشجویان ارتباط بیشتری دارد. سوالات را پاسخ می‌دهد. تکالیف را تصحیح می‌کند و در کلاس های برخط حضور دارد. پشتیبان:_فردی است که در مدت آموزش همواره پاسخگوی مشکلات فنی و کاربری سیستم است. همچنین همواره فرایند آموزش توسط لین رکن آموزش الکترونیکی پیگیری می‌شود. به عبارت دیگر لین فرد همواره حضور موثر یادگیرندگان را در فرایند یادگیری پیگیری می‌نماید. معرفی دوره های مجازی | دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی اصطلاحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری ‎(LMS)‏ ابزارهای مورد نیاز

صفحه 6:
Ims.sbu.ac. ir_____ معرفی دوره های مجازی ‎ek ae ee eee‏ خر | دانشگاه شهید بهشتی ‏سیستم انجام می‌شود . توصیفی از آموزش الكترونيكى ‏داشته ‎@pvet)‏ ۹ نقش ها در آموزش الکترونیکی ‏ییک منبع کوچک و تک منظوره می‌باشد که می‌توان آن را در چندین محتوا مورد استفاده قرار داد که می‌تولند صداء تصویر. انيميشن. جاوا اسکریپت. ۲1۵5 .1611 ,111111 متن ساده و . باشد. ‎ ‏اصطلاحات و تعاریف ‏]| سیستم مدیریت ‎Chobe Opue))‏ یادگیری ‎ams) | ae ۹‏ کوچکترین بخش محتوای آموزشی است که یاد گیرنده به ‏ لا | ابزارهای مورد نیاز ظور مستقیم‌با تن جر تعامل است: یک شى. أموزشى “\ می‌تواند شامل چندین "داشته" باشد. ‎ ‎

صفحه 7:
‎i r 5-5 5 2000-0-0‏ فی دوره های گروهی از منلبع آموزشی است که هریک از آنها دارای مفهومی جامع و . ! بت رسا می‌باشد. هر دوره درسی از مجموعه ای از مجموعه‌های محتوا تشکیل | ماق شده است. : دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش دوره درسی (رشته الکترونیکی هر دوره درسی شامل چند واحد درسی می‌شود. برای مثال دوره مدیرد ‎oe‏ ‏وني ‏فن آورى اطلاعات يا دوره هاى كوتاه مدت. الال ت و تعاریف ‏8# حوره أرعايشى ‎ ‎ ‏نوس ازميسى 9 : : يستم مديريت ‎i \‏ یادگیری ‎x ۳‏ ننا: خ ‎(LMs) 1 i‏ هر دوره شاصل چند درس اصلی و پیش نیاز خواهد بود. بدای مثال دود اپزارهای مورد نیاز ‏مدیریت فن آوری اطلاعات شامل پیش نیاز "مبانی سازمان و مدیریت " و ‏درس اصلی "فناوری اطلاعات " می‌باشد. ‎ ‏... ادامه ‎ ‎

صفحه 8:
صفحات سیستم مد؛ آموزش‌به بخش‌های مجزلیی تقسیم شده است. ۱ معرفی دوره های که بر یک از این بخش ها بلاک گفته می‌شود. مانند بلاک "فعالیت ها* مجازی | دانشگاه شهید بهشتی | توصیفی از آموزش الکترون ‎siecle‏ الکترونیکی بعضی بلاک‌ها شامل زیربخش‌ها نقش ها در آموزش هستند. برای مثال بلاک "فعالیت‌ها* الکترونیکی شامل مازولهاي "كاركادهاى 7 اصطلاحات و تعاریف آموزشی" و "آزمون‌ها" و ‎Bs‏ ‏می‌باشد. ‎a‏ سیستم مدیریت یادگیری .و ‎(LMS‏ ‏م ) 1 ابزارهاى مورد نياز

صفحه 9:
‎ir___‏ لاک 95 سس ‎ ‎ ‏سیستم مدیریت یادگیری (1.۷15) به همراه محتوای پویا. آموزش از دور ‎ ‏را برای مخاطبان امکان پنیر مىسازد. به همين دليل لازم است كه شما | رای ورد های دانشجوی محترم تا حدودی‌با کاربری سیستم و نحوه تعامل‌با استاد و | | 5 ‏دستیار ایشان آشنایی داشته باشید. دانشگاه شهید بهشتی در همین راستا بر آَن شدیم تا بخش‌های مختلف سیستم رابه سادگی توصیفی از آموزش تشریح نماییم. الکترونیکی ‎ ‏7 نقش‌هادر آموزش ‎Soe “Sen “Soe‏ : الکترونیکی ‏اصطلاحات و تعاریف ‏سیستم مذیویت ‏یاد گیری ‎ce‏ ۳ ‎sic alee‏ | ابزارهای مورد نیاز ‏8 الا هس ی ‎ ‏7[ ماود

صفحه 10:
بلاک های عمومی: بعد از ورود به سیستم. بلاک‌های عمومی مشاهده می‌شوند. ۱- بلاک ورود به سسیتهات ورود.به سیستم. لازم است که نام کاربری و رمز عبور خود را در اين بلاک وارد نمایید. ۲- بلاک آخرین آخبار سایتاز شما می‌توانید آخرین خبرهای مربوط به سایت را در ایسن بلاک مشاهده نمایید. امکان مشاهده .. امسید»»: کلیه اخبار نیز داده خواهد شد. در اولین فرصت ۰ بت بعد از ورود به سيستم به اين بلاك سرى بزنيد. ‏ 1 Migs ۳- بلاک دوره های درسی:. عناوین درس های شما در این بلاک نمایش داده می‌شوند. تسوت ‎wane‏ ابن دوه آرمزشی است. 2) wets a vat ‏أن‎ ‎Se Tepes ‏اه‎ ‏شاه ی‎ ... ادامه معرفی دوره های مجازی دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الكترونيكى نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطلاحات و تعاریف سيسام مديزية یادگیری ‎(LMS)‏ ابزارهای مورد نیاز

صفحه 11:
معرفی دوره های مجازی | دانشگاه شهید بهشتی لیست افراد شرکت کننده در ايين درس آورده شده است که شامل ۰ * و ی هم کلاسی ها و اساتید لین درس خواهد بود. در لین بلاک می‌توان‌با . ؛ 1 شرکت کننده ها بیشتر آشنا شده. فلیل شخصی آنها را دیده و برای ‎١‏ نقش ها در آموزش آنها پیغام ارسال نمایید. ۳ ‎i‏ الکترونیکی ‎fy duce‏ | اصطلاحات و تعاریف ۲- بلاک پیغامز ی زوین پیغام های خوانده نشده به همراه نام کاربری فرستنده به صورت یادگیری آفلاين نمليش داده مىشود. در اولين فرصت بعداز ورودبه سيستم ‏ | ‎(LMs)‏ ‏به این بلاک سری بزنید. 37 | ابزارهاى مورد نياز ...ييا جديدك بباعية...... 1 1ت ... ادامه

صفحه 12:
كليه تاريخهاى مهم مانند شروع امتحان و پایان آسن. تاريخ تحويل تمرین ها و ... در این بلاک ذ داده می‌شود. در اولین فرصت بعد از ورودبه سیستم‌به لین بلاک هم ‎rg rt‏ بزنید. ۴- بلاک مدیر! در اين بلاک, کارنامه این درس را مشاهده می‌نمایید. al 207th eerie - oe ee ‏سرت‎ ‎3 ‏کی‎ معرفی دوره های مجازی | دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطلاحات و تعاریف سيسام مديزية یادگیری ‎(LMS)‏ ابزارهای مورد نیاز

صفحه 13:
۵- بلاک آخرین اخبار درسز شما می‌توانید آخرین خبرهای مربوطبه درس را در لين بلاک مشاهده نمایید. امکان مشاهده کلیسه اخبار نیسز داده خواهد شد. در اولیسن فرصت بعد از ورود به سیستم به این بلاک سری بزنید. ۶- بلاک فعالیت ها: کاربر گرامسی بلاک فعالیت‌ها شامل لیسست ماژول‌های فعالیت لین درس می‌باشد که توسط استاد تهیه شده است. برای مثال با کلیک روی مازول تكليفها. لیست آنهابه تفکیک جلسه نمایش داده می‌شود. لین بلاک شامل ماژول‌های منلبع اطلاعلتی و ماژول فعالیت‌ها می‌باشد. معرفی دوره های متسد مجازی يل وچ 1 | دانشگاه شهید بهشتی ۳ توصیفی از آموزش سک یمور الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطلاحات و تعاریف 2 میسن رونت 2 یادگیری ‎(LMS) ۴‏ ‎a‏ ابزارها: رد نیاز 6 ابزارهای مورد نیاز ‎a‏ ... ادامه

صفحه 14:
۷- بلاک کاربران حاضر:. در لین بلاک نام کاربری افرادی که تا ۵ دقیقه قبل وارد سیستم شده لند را مشاهده می‌نمایید. در نتیجه در صورت حاضر بودن اساتید و دستارانشان می‌توانید با آنها ار تباط مستقیم برقرار نمایید. در این بلاک نام کاربری خود را نیسز مشاهده می‌نمایید. اكنون شما كاربر آزمایشی هستید. همانطور که در شکل مشاهده می‌نمایید در كنار کاربران حاضر در سيستم به غير از شماء آیکون اتاقرار گرفته شده است. که با کلیک روی ن می‌توانید پیغام خود را تلیپ نمایید. در صورتی که لازم باشد برای افرادی که اکنون در سایت حاضر نیستد. پیغام بگذارید به "بلاک افراد" مراجعه نمایید. "تحت ‎Caan‏ posi 30 hy #بدارميشى ها ۸- بلاک درس های من: در صورتی که بیش ازییک درس داشته ناشسد. عنامت, لین درس ها در این بلاک نمایش داده می‌شوند. ‎[SEE‏ ‏عس مش 0 ... ادامه ——__Ims.sbu.ae. ir _____ معرفی دوره های مجازی | دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطلاحات و تعاریف سيسام مديزية یادگیری ‎(LMs)‏ ابزارهای مورد نیاز

صفحه 15:
Is sue. ic _ ع ]| معرفى دوره هاى أأقدًا ماژول فهرست‌ن ‎shee i‏ محتوای درس در قللب ماژول فهرست آورده خواهد شد. در ولقع در هر وازشعا. ۳ جلسه. محتوای یک فصل- يك بخش در یک ماژول فهرست که نام . | 8 حك 7 ۳ 3 1 ‎ees‏ توصیفی از آموزش فصل- بخش را دارد. آورده می‌شود. در هر فهرست نیز اجزاء آموزشی معي الكترونيكى فصل - بخش دیده می‌شود. ۱ نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطلاحات و تعاریف 2 ماژول لینک به فایل یا وب سا ۱ ۳ ۲ 5 ورن از ایسن ماژول برای ارجاع بسه بسک فایسل بارگذاری شده در سیستم _ ز یادگیری ‎(....PDF Gif, JPEG, WAV,AVI,DOC,PPT)‏ ويايك صفحهوب | ‎as‏ ‏روى اينتينت استفاده می‌شود. برای مثال ممکن است استاد برای مطالعه أ 07 ‎x‏ ‏. مراجع را در قللب.يى فليل 585 آدرس وب سايت هاى مربوطله ‏ ابزارهای مورد نیاز يا فايل ارائه (۳۳1) دروس را در اختیار شما قرار دهد. ۱ ... ادامه

صفحه 16:
Ims.sbu.ac. ir_____ تابلو اعلانات زمان شروع امتحانات, کارگاه ها و ... را نمايش مىدهد. در | رای ورد های ‎i‏ جازی اولین فرصت بعد از ورود.به سیستم‌به لین بخش مراجعه نمایید. در لين تابلو شما نیز مشل استاد و مدیر سیستم می‌توانید متن های عمومی و ۰ * دانشگاه شهید بهشتی خبرهای مربوطبه دوره ویا موضوعات جللب را برای اطلاع سایرین روی " توصیفی از آموزش ابو قرار دهید یا برای استاد و با سایر همکلاسی های خود ‎pling‏ الکترونیکی عمومی بگذارید . مثلا یک بحث جدید را شروع کنید و از دیگران ‎TH‏ نقش ها در آموزش خواهی کنید وبه صورت وبلاگ دانشجهیی از ن استفاده کنید . لازمبه ‎ .‏ الکترونیکی ذکر است که ارسال تکالیف و فلیل های مورد نظر استاد از لين طرق ‎١١‏ اسطلاحات و تعاریف ممنوع است و ارزیابی نخواهد شد. © مازول آزمون:_ تقریبا در انتهای هر جزء آزمون هلیی‌با قابلیت سؤالات جند كزينهاى. ‏ | ‎(LMs)‏ ‏صحیح اغلط و پاسخ کوتاه طراحی شده است. آزمون ها تصحیح شده و ( ابزارهاى مورد نياز نمرات آن در کارنامه ثبت می‌شوند.

صفحه 17:
Ims.sbu.ac. ir_____ قماژول تکلیف:. : ماژول تکالیف . شما را جهت ارلئه یک محتوای دیجیتللی لبا هر قللبی) و . | مجازی ارسال آن برای استاد متعهد می‌سازد. تکالیف توسط اساتيد ويا ' آموزشیاران بررسسی شده و برای آنها امتیاز در نظسر گرفتسه می‌شود. معرفی دوره های | دانشگاه شهید بهشتی تکالیسف عادی شامل مقالات. پروژسه هساء گزارشات و غیره می‌باشند. ۰ توا میفی از آموزش نمرات تکالیف در بلاک مدیریت (کارنامه) نمایش داده می‌شود. لازمبه ۰" الکترونیکی ذکر است که‌با توجه‌به نظر استاد تکالیف دریک مدت زمان مشخصی ‏ | نقش‌ها در آموزش قلبل دسترسی و ارسال خواهند بود و در صورت تمام شدن فرجه زملنی . ( الکترونیکی تعیین شده . دسترسی به تکالیف امکان پذیر نخواهد بود. | اصطلاحات و تعاریف 1 ماژول سوّالات چندگزینه ای: سوالی از دانشجویان پرسیده می‌شود که می‌توانند انتخابی را از میان ‏ | ی خ ن روش می‌تولندبه عنوان ینک نظرسنجی ‎ .‏ موجه يى موضوع: اجازه رْی دادن.به کلاس برای ت ابزارهای مورد نیاز درس؛ یا جمع آوری تحقیقات. مفید باشد.

صفحه 18:
Ims.sbu.ac. ir_____ ؟ #ماژول انجمن:ز ‎sai 3‏ 5 ۹ 3 ۳ معرفی دوره های انجمن از مهمترین ابزارهای سیستم مدیریت یادگیری مىباشد كه | | مجازی مباحثات درس در لین بخش انجام می‌گیرد.ییک انجمن می‌تولند شامل ‎١ ١‏ ۱ کلیه شرکت کنندگان و یا گروه خاصی از آنها باشد. در قالب های ‏ ! دانشگاه شهید بهشتی گوناگون قابل مشاهده می‌باشد. با ثبست نام در سک انجمن, شرکت . : لوس .بورق ‎i‏ و کنندگان. کپی هر ارسال جدید را در پست الکترونیکی خود دریافت در انجمن های مختلف شرکت می‌کنند. در صورت امکان شما می‌توا نقش ها در آموزش نمایید. انجمن ها شامل تابلو اعلانات. انجمن خبری و دیگر انجمنها ۰ ۰ الکترونیکی می‌باشد. گاهی اوقات شرکت در انجمن ها الزاسی است مانند تابلو اصطلاحات و تعاریف اعلاتات. 4 ماژول واژه نامه:ز لین ماژول لیستی از و اصطلاحات درسی را در قالب یک فرهنگ در اختیار شما می‌گذارد. لغات می‌توانند در قللب های مختلفی جستجو یا مرور شوند. همچنین فرهنگ لغات‌,به شما امکان خارج کردن لغات از یک فرهنگ به فرهنگ دیگر (اصلی). در همان درس را می‌دهد. (LMS) ‏ابزارهای مورد نیاز‎

صفحه 19:
(ماژول فعالیت‌های گروهیز. فعالیت‌های گروهی یک ابزار ارزیابی گروهی می‌باشد. در صورتیکه درسی دارای کارگاه باشسد در ابتدای دوره اعلام می‌شود و افراد گروه بندی می‌شوند. در ایسن قسمت به شرکت کنندگان امکان ارزیاببی پروژه‌های یکدیگر نیز داده می‌شود. #مازول كلاس آنلاين: لین ماژول به شرکت کنندگان اجازه می‌دهد که از طریق وب‌با استاد و یا سایر کاربران حاضر بر روی سایت (آنلاین) مباحثه و گفتگوی همزمان داشتسه باشند. در ایسن روش دانشجویان می‌تواننشد روی یسک موضوع خاص, برداشت های مختلفی داشته و به بحث بپردازند. شرکت در کلاس های آنلاین ضروری می‌باشد که برنامه زمانبندی آنها در ابتدای هر دوره به شما ارائه خواهد شد. معرفی دوره های مجازی | دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الكترونيكى نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطلاحات و تعاریف سيسام مديزية یادگیری ‎(LMs)‏ ابزارهای مورد نیاز

صفحه 20:
ابزارهای مورد نیاز جهت فعالیت در محیط یادگیری مجازی با سیستم مدیریت یادگیری آورده شده است: ۱- جستجوگر 6.0 ‎Yu 4 Internet Explorer‏ ۲- یک نرم افزار پخش کننده صدا وتصوير لمانند ۷۷:05 ‎(Media Player‏ ۳- نرم افزار های کاربردی 01106 ۶معممنل و ‎Acrobat‏ ‎Reader‏ ۴- انتخاب اندازه صفحه مونیتور در بهترین حالت (۰۲۴::۷۶۸) ۵- هدفون یا بلندگو جهت گوش دادن به توضیحات استاد و محتوای صوتی معرفی دوره های مجازی | دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطلاحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری ‎(LMS)‏ ابزارهای مورد نیاز

راهنمای اوليه دانشجويان جهت فعاليت در محيط يادگيری مجازی دانشگاه شهيد بهشتي با بهره‌من777دي از زيرساخت س777خت‌افزاري و نرم‌افزاري مناسب و نيروي انساني متخصص ،در نظر دارد ب777رخي دوره‌هاي دانش777گاهي را در مقاطع کارشناسي ارشد و کارشناسي بصورت مجازي در ق77البي کارآم77د و م77وثر ب77ه عالقهمندان ارائه نمايد. ‌ حوزهی فناوري اطالعات مشغول به فعاليت هستند ،عالقه‌مند ب77ه ‌ اشخاصي که در ارتقاي سطح آگاهي‌ها و دانش خود مي‌باشند و در عين حال ب77راي حض77ور منظم در آموزشهای مجازی در رش777ته ‌ کالسها فرصت کافي در اختيار ندارند ،مخاطب اصلی ‌ مدیریت فناوری اطالعات محسوب می‌شوند. طبيعتًا چنين افرادي به خوبي با فضاي مجازي آش77نا هس77تند و فعاليت در آن را تجربه نموده‌اند .بعالوه از سطح مناسبي از سواد رايانه‌اي برخوردارند ،بدين معني ک77ه قادر هستند امور جاري خود را مبتني بر فناوري اطالعات به انجام برسانند .از آنجا که محيط آموزش مجازي ،بر محوريت يادگيرنده بنا نهاده شده ،انگيزه فراگ77يران ض77امن اصلی کارآيي و کارآمدی اين دوره براي ايشان است .بن777ابراين مناسب اس777ت صرفًا آموزشهايي که ارائه مي‌شود نياز ‌ افرادي اقدام به حضور در اين دوره ها نمايند که به دارند و نه صرفًا مدرک آن. ...ادامه معرفی دوره های مجازی دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری )(LMS ابزارهای مورد نیاز ارائه درخواست اوليه براي ثبت نام و ارسال مدارک بصورت الکترونيکي و از طريق وبسايت دوره‌هاي مجازي دانشگاه شهید بهشتی به نش777اني /http://vu.sbu.ac.ir:انجام ‌ ميشود .سپس مدارک توسط گروه پذيرش دوره‌هاي مجازي بررسي و افراد برگزي77ده ‌ وبسايت معرفي مي‌شوند .اين افراد با ارسال پس77ت الک77ترونيکي و تماس از طريق ‌ تلفني نيز مطلع خواهند شد .پذيرفته شدگان در روزهاي مقرر همراه با اصل مدارکي که قبًال نسخه الکترونيکي آنها را ارسال نموده‌اند ،براي ثبت نام به دانش77گاه مراجع77ه مينمايند. ‌ پس از ثبت نام نيازي به حض77ور ف77يزيکي افراد در محل دانشگاه نيست؛ مگر در زمان امتحان777ات .تمامي آزمونها ،جلسات ارائ777ه سمينار ،دفاع از پايان نامه و نظاير آنها بط777ور ميشوند .فراگيران با تخصيص حضوري برگزار ‌ نام کاربري و کلمه عبور منحصر به فرد با ورود ب77ه سيس77تم م77ديريت يادگيري ( )LMSاز محتواي آموزشي استفاده و در کالسهاي برخط و جلسات مباحثه شرکت مي نمايند. معرفی دوره های مجازی دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری )(LMS ابزارهای مورد نیاز در سال‌های اخير ،فناوري اطالعات و ارتباطات در بس77ياري از حوزه‌هاي زن77دگي بشري ورود پیدا کرده و آنها را دستخوش تغي77يرات ش77گرفي نم77وده اس77ت .ق77ابلیت توسعه سريع ،به اشتراک گذاري دانش و محتوای آموزشی با حداقل هزینه ،اس77تقالل يادگيري از مکان و زمان و از همه مهمتر ،محوريت يادگيرنده از مختصات توس777عه و کاربري فناوري اطالعات در آموزش است. آموزش الکترونیکی یا به تعبیر جامع‌تر، یادگیری الک77ترونیکی ( )e-Learningدامن77ه بسیار گسترده‌ای را پوشش می‌دهد .آموزش به کمک ک77امپیوتر (،)Computer aided training آموزش مبتنی بر کامپیوتر (Computer based )trainingو آموزش مبتنی ب77ر وب (Web based )trainingهمگی جزو آموزش‌های الکترونیکی محسوب می‌شوند .آنچه در اينجا م777د نظر آموزشهایی است ک77ه در محیط ‌ میباشد، ‌ گسترهی جهانی وب یا به اختصار ،اين77ترنت ‌ میشود. ارائه ‌ معرفی دوره های مجازی دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری )(LMS ابزارهای مورد نیاز دانشجو :در آموزش الکترونیکی یا بطور صحیحتر یادگیری الک777ترونیکی ،همانطور از نام آن پیداست محور اصلی یادگیرن77ده اس77ت .انگ77یزه یادگیرن77ده موت77ور پویایی و کارآمدی دوره های مجازی است و به قول معروف مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد .دانشجویان از طریق سیستم مدیریت یادگیری می‌توانند در فض7777ای مجازی با یکدیگر و نیز با سایر ارگان یادگیری الکترونیکی ،تعامل برقرار نمایند. استاد :نقش هدایت و راهبری را عهده دار است .معموًال محتوای آموزشی توسط استاد همان درس طراحی و ارائه می‌شود .در هر ترم ،در خالل تعدادی کالس برخط استاد به ارائه مطالبی عالوه بر محتوای آموزشی می‌پردازد. آموزشيار :دستیار استاد است که در طول ترم با دانشجویان ارتباط بیش777تری دارد، سواالت را پاسخ می‌دهد ،تکالیف را تصحیح می‌کند و در کالس های برخ77ط حض77ور دارد. پشتیبان :فردی است که در مدت آموزش همواره پاسخگوی مشکالت فنی و ک77اربری سیستم است .همچنین همواره فرایند آموزش توسط این رکن آم77وزش الک77ترونیکی پیگیری می‌شود .به عبارت دیگر این فرد هم77واره حض77ور م77وثر یادگیرن77دگان را در فرایند یادگیری پیگیری می‌نماید. معرفی دوره های مجازی دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری )(LMS ابزارهای مورد نیاز سیستم مدیریت یادگیری (:)LMS سيستم مديريت يادگيري ،يک محيط نرم افزاري است ک77ه در آن فراين77د ياددهي -يادگيري ب777ر بس777تر شبکه اج777را مي‌ش777ود .ارتباط اساتيد و دانشجويان با يکديگر و ن77يز پيگ77يري و پش77تيباني فراين77د از طري77ق اين سيستم انجام مي‌شود . داشته (:)Asset یک منبع کوچک و تک منظوره می‌باش77د ک77ه می‌ت77وان آن را در چن77دین محتوا مورد استفاده قرار داد که می‌تواند ص77دا ،تص77ویر ،انیمیش77ن ،جاوا اسکریپت ،HTML، XML، Flash ،متن ساده و ..باشد. شی محتوایی اشتراک پذیر یا ج77زء آموزش77ی (Sharable Content Objectیا :)Learning Object کوچکترین بخش محتوای آموزشی است که یاد گیرنده به طور مستقیم با آن در تعامل اس77ت .یک ش77ی آموزش77ی می‌تواند شامل چندین ”داشته“ باشد. معرفی دوره های مجازی دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری )(LMS ابزارهای مورد نیاز ...ادامه مجموعه محتوا (:)Content Aggregation گروهی از منابع آموزشی است که هر یک از آنها دارای مفه777ومی جامع و رسا می‌باشد .هر دوره درسی از مجموعه ای از مجموعه‌های محتوا تشکیل شده است. دوره درسی (رشته): هر دوره درسی شامل چند واحد درسی می‌شود .برای مثال دوره م77دیریت فن آوری اطالعات یا دوره های کوتاه مدت. معرفی دوره های مجازی دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری درس: هر دوره شامل چند درس اصلی و پیش نیاز خواه77د ب77ود .ب77رای مث77ال دوره مدیریت فن آوری اطالعات شامل پیش نیاز "مبانی سازمان و م777دیریت" و درس اصلی "فناوری اطالعات" می‌باشد. ...ادامه )(LMS ابزارهای مورد نیاز بالک: صفحات سیستم مدیریت آموزش به بخش‌های مجزایی تقسیم شده است. که بر یک از این بخش ها بالک گفته می‌شود .مانند بالک ”فعالیت ها“ ماژول: بعضی بالک‌ها شامل زیربخش‌هایی هستند .برای مثال بالک ”فعالیت‌ها“ ش777777امل ماژول‌های ”کارگاه‌های آموزشی“ و ”آزمون‌ها“ و ...می‌باشد. بالک ماژول معرفی دوره های مجازی دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری )(LMS ابزارهای مورد نیاز سیستم مدیریت یادگیری ( )LMSبه همراه محتوای پویا ،آموزش از دور را برای مخاطبان امکان پذیر می‌سازد .به همین دلیل الزم است که ش77ما دانشجوی محترم تا حدودی با کاربری سیستم و نحوه تعامل با اس77تاد و دستیار ایشان آشنایی داشته باشید. در همین راستا بر آن شدیم تا بخش‌‌های مختلف سیستم را به سادگی تشریح نماییم. معرفی دوره های مجازی دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری )(LMS ابزارهای مورد نیاز ...ادامه بالک های عمومی: بعد از ورود به سیستم ،بالک‌های عمومی مشاهده می‌شوند. معرفی دوره های مجازی -1بالک ورود به سیستم: جهت ورود به سیستم ،الزم است که نام ک77اربری و دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی رمز عبور خود را در این بالک وارد نمایید. -2بالک آخرین آخبار سایت: نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف شما می‌توانید آخرین خبرهای مربوط به سایت را در این بالک مشاهده نمایید .امکان مش77اهده کلیه اخبار نیز داده خواهد شد .در اولین فرصت بعد از ورود به سیستم به این بالک سری بزنید. سیستم مدیریت یادگیری -3بالک دوره های درسی: عناوین درس های شما در این بالک نمایش داده می‌شوند. )(LMS ابزارهای مورد نیاز ...ادامه بالک های مدیریت درس: معرفی دوره های مجازی بعد از انتخاب درس مورد نظر ،بالک های مدیریت درس مشاهده می‌شوند. -1بالک افراد: لیست افراد شرکت کننده در این درس آورده شده است ک77ه ش77امل هم کالسی ها و اساتید این درس خواهد بود .در این بالک می‌توان با شرکت کننده ها بیشتر آشنا شده ،فایل شخصی آنها را دیده و برای آنها پیغام ارسال نمایید. -2بالک پیغام: پیغام های خوانده نشده به همراه نام کاربری فرس77تنده ب77ه ص77ورت آفالین نمایش داده می‌شود .در اولین فرصت بعد از ورود به سیس77تم به این بالک سری بزنید. ...ادامه دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری )(LMS ابزارهای مورد نیاز معرفی دوره های مجازی -3بالک تقویم: کلیه تاریخ‌های مهم مانن7777د شروع امتحان و پایان آن ،ت77اریخ تحویل تمرین ها و ...در این بالک نمایش داده می‌شود .در اولین فرصت بعد از ورود به سیستم به این بالک هم سر بزنید. دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری -4بالک مدیریت: در این بالک ،کارنامه این درس را مشاهده می‌نمایید. )(LMS ابزارهای مورد نیاز ...ادامه -5بالک آخرین اخبار درس: معرفی دوره های مجازی شما می‌توانید آخرین خبرهای مربوط به درس را در این بالک مشاهده نمایید .امکان مشاهده کلیه اخبار ن77یز داده خواه77د ش77د .در اولین فرصت بعد از ورود ب77ه سیس77تم ب77ه این بالک سری بزنید. دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف -6بالک فعالیت ها: کاربر گرامی بالک فعالیت‌ها ش777امل لیس777ت ماژول‌هاي فعالیت این درس می‌باشد که توسط استاد تهیه شده است .برای مث77ال با کلیک روی ماژول تکلیف‌ها ،لیست آنها ب77ه تفکیک جلسه نمایش داده می‌ش77ود .این بالک ش77امل ماژول‌های منابع اطالعاتی و ماژول فعالیت‌ها می‌باشد. سیستم مدیریت یادگیری )(LMS ابزارهای مورد نیاز ...ادامه -7بالک کاربران حاضر: در این بالک نام کاربری افرادی که تا 5دقیقه قبل وارد سیستم شده اند را مشاهده می‌نمایید .در نتیجه در صورت حاضر بودن اساتید و دستارانشان می‌توانید با آنها ارتباط مستقیم برقرار نمایید .در این بالک نام کاربری خود را نیز مشاهده می‌نمایید .اکن77ون ش77ما ک77اربر آزمایشی هستید .همانطور که در شکل مشاهده می‌نمایید در کن77ار کاربران حاضر در سیستم به غیر از شما ،آیکون قرار گرفت77ه ش77ده است .که با کلیک روی آن می‌توانید پیغام خود را ت77ایپ نمایید .در صورتی که الزم باشد برای افرادی که اکنون در سایت حاضر نیس7تد، پیغام بگذارید به "بالک افراد" مراجعه نمایید. -8بالک درس های من: در صورتی که بیش از یک درس داشته باشید ،عناوین این درس ها در این بالک نمایش داده می‌شوند. ...ادامه معرفی دوره های مجازی دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری )(LMS ابزارهای مورد نیاز ماژول های منابع اطالعاتی و فعالیت‌ها: ماژول فهرست: محتوای درس در قالب ماژول فهرست آورده خواهد شد .در واقع در هر جلسه ،محتوای یک فصل -یک بخش در یک ماژول فهرس77ت ک77ه ن77ام فصل -بخش را دارد ،آورده می‌شود .در هر فهرست نیز اجزاء آموزشی فصل -بخش دیده می‌شود. ماژول لینک به فایل یا وب سایت: از این ماژول برای ارجاع ب77ه یک فایل بارگ77ذاری ش77ده در سیس77تم ( )…,PDF,Gif,JPEG,WAV,AVI,DOC,PPTو یا یک ص77فحه وب روی اینترنت استفاده می‌شود .برای مثال ممکن است استاد برای مطالعه بیشتر ،مراجع را در قالب یک فایل ،PDFآدرس وب سایت های مربوطه یا فایل ارائه ( )PPTدروس را در اختیار شما قرار دهد. ...ادامه معرفی دوره های مجازی دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری )(LMS ابزارهای مورد نیاز ماژول تابلو اعالنات: تابلو اعالنات زمان شروع امتحانات ،کارگاه ها و ...را نمایش می‌ده77د .در اولین فرصت بعد از ورود به سیستم به این بخش مراجعه نمایید .در این تابلو شما نیز مثل استاد و مدیر سیستم می‌توانید متن های عم777ومی و خبرهای مربوط به دوره و یا موضوعات جالب را برای اطالع سایرین روی تابلو قرار دهید یا برای استاد و یا سایر همکالس77ی های خ77ود پیغ77ام عمومی بگذارید .مثال یک بحث جدید را شروع کنید و از دیگران نظر خواهی کنید و به صورت وبالگ دانشجویی از آن استفاده کنید .الزم ب77ه ذکر است که ارسال تکالیف و فایل های مورد نظر اس77تاد از این طریق ممنوع است و ارزیابی نخواهد شد. ماژول آزمون: تقریبا در انتهای هر جزء آزمون هايي با قابليت سؤاالت چند گزينه‌اي، صحيح /غلط و پاسخ كوتاه طراحی شده است .آزمون ها تصحیح شده و نمرات آن در کارنامه ثبت می‌شوند. ...ادامه معرفی دوره های مجازی دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری )(LMS ابزارهای مورد نیاز ماژول تکلیف: ماژول تكاليف ،شما را جهت ارائه يك محتواي ديجيتالي (با هر قالبي) و ارسال آن برای استاد متعه777د می‌سازد .تک777الیف توس777ط اساتید و یا آموزشیاران بررسی شده و برای آنها امتیاز در نظر گرفت777ه می‌ش777ود. تكاليف عادي شامل مقاالت ،پروژه ها ،گزارشات و غيره مي‌باشند .نمرات تکالیف در بالک مدیریت (کارنامه) نمایش داده می‌ش77ود .الزم ب77ه ذکر است که با توجه به نظر استاد تکالیف در یک مدت زمان مشخصی قاب77ل دسترسی و ارسال خواهند بود و در صورت تمام ش777دن فرج777ه زمانی تعیین شده ،دسترسی به تکالیف امکان پذیر نخواهد بود. ماژول سؤاالت چندگزینه ای: سؤالي از دانشجویان‌پرسیده می‌شود که می‌توانند انتخ777ابي را از ميان چند پاسخ تعيين نمایند .اين روش مي‌تواند به عنوان ي77ك نظرس77نجي سريع در مورد يك موضوع؛ اجازه رأي دادن به كالس براي تعيين جهت درس؛ يا جمع‌آوري تحقيقات ،مفيد باشد. ...ادامه معرفی دوره های مجازی دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری )(LMS ابزارهای مورد نیاز ماژول انجمن: انجمن از مهمترين ابزارهاي سيستم م77ديريت یادگیری مي‌باش77د كه مباحثات درس در اين بخش انجام مي‌گيرد .یک انجمن مي‌تواند ش77امل کلیه شرکت کنندگان و یا گروه خاص77ی از آنها باش77د .در ق77الب هاي گوناگون قابل مشاهده می‌باش77د .با ثبت ن77ام در ي77ك انجمن ،شركت كنندگان ،كپي هر ارسال جديد را در پست الكترونيكي خ777ود دريافت مي‌كنند .در صورت امکان شما مي‌توانید در انجمن های مختلف شرکت نمایید .انجمن ها شامل تابلو اعالنات ،انجمن خبری و دیگر انجمنها می‌باشد .گاهی اوقات شرکت در انجمن ها الزامی اس77ت مانن77د ت77ابلو اعالنات. ماژول واژه نامه: اين ماژول ليستي از تعاريف و اصطالحات درسی را در قالب یک فرهنگ در اختیار شما می‌گذارد .لغات مي‌توانند در قالب هاي مختلفي جستجو يا مرور شوند .همچنين فرهنگ لغات ،به شما امكان خارج كردن لغات از يك فرهنگ به فرهنگ ديگر (اصلي) ،در همان درس را مي‌دهد. ...ادامه معرفی دوره های مجازی دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری )(LMS ابزارهای مورد نیاز ماژول فعالیت‌های گروهی: فعالیت‌های گروهی يك ابزار ارزيابي گروهي مي‌باش777د .در ص777ورتیکه درسی دارای کارگاه باشد در ابتدای دوره اعالم می‌ش7777ود و افراد گروه بندی می‌شوند .در این قسمت ب77ه شركت كنن77دگان امكان ارزيابي پروژه‌هاي يكديگر نیز داده می‌شود. ماژول کالس آنالین: این ماژول به شركت كنندگان اجازه مي‌دهد كه از طريق وب با اس77تاد و یا سایر کاربران حاضر بر روی سایت (آنالین) مباحثه و گفتگوی همزمان داشته باشند .در اين روش دانشجویان مي‌توانن77د روي ي77ك موض77وع خاص ،برداشت هاي مختلفي داش77ته و ب77ه بحث بپردازن77د .شرکت در کالس های آنالین ضروری می‌باشد که برنامه زمانبندی آنها در ابت777دای هر دوره به شما ارائه خواهد شد. معرفی دوره های مجازی دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف سیستم مدیریت یادگیری )(LMS ابزارهای مورد نیاز ابزارهای مورد نیاز جهت فعاليت در محيط يادگيری مجازی با سیستم مدیریت یادگیری آورده شده است: -1جستجوگر Internet Explorer 6.0به باال -2یک نرم افزار پخش کننده صدا وتصویر (مانند Windows )Media Player معرفی دوره های مجازی دانشگاه شهید بهشتی توصیفی از آموزش الکترونیکی -3نرم افزار های کاربردی Microsoft Officeو Acrobat ‏Reader نقش ها در آموزش الکترونیکی اصطالحات و تعاریف -5هدفون يا بلندگو جهت گوش دادن به توضیحات استاد و محتوای صوتی سیستم مدیریت یادگیری -4انتخاب اندازه صفحه مونیتور در بهترین حالت ()1024*768 )(LMS ابزارهای مورد نیاز

51,000 تومان