صفحه 1:
رشته علوم تربیتی
موظوع:
کاربرد رایانه در تعلیم و تربیت
S_
رایانه می تواند علاقه دانش آموزان
را به راگیمری بیشتر کند
صفحه 2:
SZ
رایانه می تواند علاقه دانش آموزان را به فررا گیمی بیشتم کند که با
الزلی ینتن
* بسیاری از مرارس برای باب ت رکررن و پالش برائلی زگررن فعالیتهای مررسه ای, از LS GUL, م یگیرنر. مرارس موفق پا اتفاره از رایانه
hay شم وه ۳ ۳ ور وش 5 1 نك ام کت
و اینترنت, رائش آموزان را ررگیر پروژه هایی م یکنت رکه به آنها نشان رهنر پلونه عملا از رانش و مهارت فور استفار هکننر. برای مثل رانش
Ss 3 as 34, ۳ 73 ۳ Lovage 9 ۶
آموزان یلی از این مرارس برای سی ر یکه به منظور ایبار غرست های شغلی در معل سلونتشان طرافی شره بور, همتوای پثررسائه ای تولیر
o
آکررند. ور مررسه ای Ly رانش آهوزان به صورت نمارین و با استفاره از اینترئت در انتفابات ایالتی و ریاست بمهوری ری دارثر و نتایع
انتقابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰ را پیگیر یگررند. پنین برنامه هایی نشان رهنره توانایی بالقوه فناوری Bit OS AMS Ely
كرون و هناسبات ركررن آموزش هستنر.
صفحه 3:
| یب
ل
* در روزكار قريملوركان هتلام فارج شرن از هررسه و آزارى از بيكارى, آواز «فيتيله, فررا تعطيله» يا هيزى به همين معنى را هى فوائرئر. امروزه با رشر
سریع فناوری و انقلاپی که فناوری در آموزش سرتاس ركشور به وجور آورره است, بسيارى ازْ رائش آموزان علاقه رارئد در مررسه بمائئر و در استفاره از
تهويزات بيشرفته ا ىله فرصت هاى بسيارى را رر افتيارشان قرار مى دهدء از هم ييشى بكير:
صفحه 4:
ت مدارس پیشرفته یادگیرری را جذاب می کنند
]| لا لویستون. آیداهو. دبستان کملات که تمامی کلاس های آن به از ۳۰
دارد, تبدیل به مرکز پر جنب و جوشی برای فعالیتهای فناورانه شده است. هر دانش آموز یک
صفحه وب دارد. دانش آموزان سال های چهارم, پنجم و ششم صفحه وبشان را خودشان
طا ی کت و در آن داستان هاء تقاشیها و فعالیتهای کلاسی ود را ار PS
بستگان و دوستانشان می توانند کارهای آنها را پیگیری کنند. بعضی از دانش آموزان پایه ششم
1 كا سال آن لایتی منتشر می کنند که برای اضافه کردن عکس ۱۰۱۱۰۰ ۲۱
وی وال و اسکنر استفاده می کنقد.
۰ فناوری باعث می شود دانش آموزان درک بهتری از وقایع اطراف خود داشته باشند.
ae wy ee ۸
صفحه 5:
+
a هو Sigua رکقلات پروژه قول اس تکه منهرهلسب مهارت رز یطه ها یگولون Gite 627
ظرافی صففات وب می شود. اسال رانش آموزان سال سوم از طريق پست اکلتروئلی در مرارس ریلر روست پیرا م یکنتر و
بازی «هرس بزن غول من په Could را بازی م یکننر. x
* کووگان ابترا غول های فوش رکلی نقاشی م یکنند. پس از تن ب هکم نرم افزار ۳۱۳/۲۱0۵۷ 05 ]که به رانش آموزان
در بسط ایره و سازماترهی تل هکمک م یکثر غول فور را به صور تکلی توصیف م یکنند. بر اساس ط حجگلی» پر پارآگراف رایع به
ویکیهای غول فور می ثویسنر و آن را برای روست فور می فرستنر.
صفحه 6:
| یب
2
يون دلاثو است. رائش آموزان سال هاى جهار iy as» nis
* يلى از بروزه هاب ىله همه ساله. تمامى رائش آموزان رر آن مشارلت ه ىلنثر بروزه تلو
اى براى بفش افبار روزائه, «افبار نيمروزى». رارئ ركه از طريق تلويزيون مراربسته براى تمام یگلاس ها پفش می شور. هر هفت هگروهی از رانش آموزان, یلی
كنتدكى تا ايغاى نقش كلنيسين صراء طراح صعنه وكوينره افبار هواشتاسى را بر عهره م یگیرند. ه رگروه سئول
از ۱۵ مسئولیت پرویه. ا زکاگررانی و
اموز شگروه بعری است. پفش, برنمه در هرور ٠١ تا ۲۵ «قیقه طول م یکشر و شامل افبار چهان است. هر روز یک رانش آموز برای ارای سوگنر وفاراری
از بفشهای برنامه «سال روز» است كه يك سؤال ريز است.
رئيس جمهور آمریکا هکس است؟؛ اسم رانش آموزان موفق نیز در مه گر می شور.
o
صفحه 7:
| ته 8
كا پروژه های اجتماع محور مدرسه
* مررسه راهثمايى فيت:: الاباماء مررسه راهثمايى فيت در شه ركويلى در شمال غرب الاباها واقع شره است. اين شهر
در سال هاى افير به فاطر ييلارى و از رست رارن برفی مشاغل opps ضربه ریره است. بهار سا لگزشته (۲۰۰)
مقامات معلی از مررسه فواستتر سى رى توي هكن رله تملمى جازبه هاى شهر فيت را هعرف ىكثر تا از اين طريق مشاغل
ass را تبليغ و معرف ىكنثر.
صفحه 8:
نه و هنایع عل iS
از همله شهررار مصافبه گررنر و توضیحاتی در هورر مشاغل و املانات آموزشی و تفریفی شهر ارائهگررنم.
* ملائی تال مریر امور فناوری مررسه م ی گویر: «رانش آموزان گلاس هشتم از پارک, راوگه. کاب ن با مقامات شهرء
* با استفاره از برناهه هايبر استوریو رانش آموزان اسلایرپنر رسانه ای طراعیکررند. ن را روی سی ر یکپ یگررثر و نقیهکار را برای شورای شهر و
هقامات معلى مايش «ارئر. آنها بسيار تهت #اثير قرا ركرفتند.رائش آموزان هم تعت تاثير قرا ركرفتنر. تران ه ىكوير اي كار تأثير مثبتى ب ركوولان
لزاشت. آنه رريا قناورى استفار هكتثر.كلر ثم ىكثم
8 1 5
ن فلری هیچ وقت به زهنشان رسيره بور.
فتت هه می توانثر برا یار فور
صفحه 9:
یی از رانش آموزان یکه بر روی این پر هکارکرره است. م یگویر اين تهربه تاثیر عمیقی بر روی او و هم مررسه ای هایش راشته
زمان چواره سالهبوره است. ارلمه می رهر دیا سپرون ای نکار. به ما ترا مگزاشتتر و حملاری با شورای شهر وگمک به آقها در
است. اثری له در
ی ree بسيار هالب بوره.
tha gs
فرشا مکه مررسه اين امكان را برای ما غراه مگرره است قا در سنين بايين با تن فو ی
تلويزيون معلى به ها ييشنهار شفل تابستائى رار. اين كار به ها فرصت ورور به رنياى جريد را رار. النون) با رايانه بيشتر كار هى كنيم و من
كار ها با رايائه كار موزشى استء با اين هال.
yy
صفحه 10:
| ته
ل سا 7
هدرنته راهنمایی اوروبوت, میلوآلی, ویسلانسین مررسه ا یکه غالب رانش آموزان تن از اقلیت ها هستتر و ۹۸ درصر آنها با اتوبوس از منافق"
فقیرنشین به مررسه می آینر. در پنر سا لگزشته اوروبو ن گام های بسیار بلنری برای مههز شرن به تجویزات فناوری برراشته است. هفت سال لأ
پیش, مررسه فقط ۱۵ رایانه اپل راشت. ag
Gian ی ا که 7 7 Pine
در مال فاضر. ه ركلاس ررس يك ايسئلا هكارى براى معلم و رائش آموزان رارر. مررسه يهار آزمایشگاه رایانه, آزمایشگاه ویریو. آزمایشگاه طرامی
رايائه اى آزمايسَلاكرافيك و رو بايلاه آموزش از رله وور رارر. همه رائش آموزان در زمینه های فنی و افلاقى رر عيطه هاى اشتراك فايل روى
سل 2 ; 2 ۲ 000
شبله, نشر رومیژی, فرارسانه, علاسی ریهیتال, فيلم بردارى «يهيتال GIS طراعى رايائه اى و موارر ريلر آموزش مى بينثر.
صفحه 11:
در lu pati ۲۰۰ کلاسهای تعلیمات ابتماعی اوروبون» تعت آموز شکارن بالمین, به هملاری باگروهی از رانش آموزا نکلاس رهم يلى
مرارس میلوآلی, در پروژه ای رایع به المپیك سیرنی پررافتر.
رانش آموزان پس از انتقاب رشته ورزشی مورر علاقه فور در المپیک, در مورر تن رشته و ty GRIT Oh yg تعقیق بررافظد و ب هكمك اينترنت»
روزناهه, مبلات OF لاین, سی ری ly و تلويزيون سابقه عمكلرر آمريلا در آنن رشته را بررس كرون
آنها هر روز ب هگروهی از رانش آموزان ریرتانی در سیرنی پست التروئیلی می فرستارنر و پاسخ پرسش هایشان را دریافت م یگررند.
صفحه 12:
تا
۰ 5 یش ee Pr: Sine,
در ميان موضوعات منتفب رائش آموزان. يلى اين بو ركه آي الشورهاى ريك نيز مانئر ايالات متعره جهره های ورزشی را تبریل به لو ت
ه ىكنتر يا فير و اي نكه تغاوت هاى igh find بر فراينر انتقاب و تربيت ورزطلاران تأثیر م ىلزارر. رائش آموزان با استفاره از لا
صفعه كسترره و نمورار. همه هيز راء از آمار مرالها قا ميزان برتاب وزنهء نمایش دارند و در مورر داره های ارائه شره ثيزء توشیدات
مفتصرى ارائه كر
5 530007 ی i
OW ol Mae 9 ات ور طراف یکردنم و آنها را به دیگر رانش آموزان پایه فور
رهمی از طریق شبله آموزش از راه دور اوروبون) به اشترا لك كزاشتئر.
سپس به صور تگروهی اسلایر پاورپوینتی ررباره
صفحه 13:
* ورثر ه ىكوير «بهه هاى ها از اي نكار لزت بررئر. آنها نمى رانست ركه ميزان ترائسته هايشان هه قدر زیار است. علاوه بر این مطالب زیاری در مور
قضاوت مسابقات ورزشی و سیستع امتیازرهی یا رگرفتت رکه به درر ریافیاتشان می فورر.
* هر زما نک هگووگان از مرزها یگلاس عبو رکننر و ریا یگسترره تر را بنن. لیزه بیشتری برای فرالیری AS a Ia
صفحه 14:
SZ, a
bis Uv پروژه های وبا محور نوآورانه
2
2
وبيرستانكرنيى» ورفولكء ويرجينيا. بايي زلزشته. غرر هارتنت معل مكارتموزى بيشرفته ر ركرنبى. يلى از رروس را تماها با استفاره از كلاليف
آن را پشتبانی م یکرر شرل تكرره بورئد.لوولان به صورت
تمايشى در انتقابات ریاست جمهوری ,کنلره وستای آمریلا شرت م یکررنم. یلی از اعضا یکلاس, دوره آموزشی را در دانطّلاهكزرائر قا به
عنوان راهنما ایفای نق شکنر. تمامی رانش آموزان پا استفاره از اینترنت سابقه ری ایالت را ور انتفابات ریاست جمهوری و پیش پینی های
وب - مفور ررس رار. رائش آموزان او در طرح رهبرى جوانا ن که رانشلاه و
۳ ور ور 3 5 7 لوعن 0 2 اليم 7
روز را در هورر رئى ايالت بررسى ف ىكررئر. ثقطه اوج این «رس شب انتقابات بو رکه رانش آموزان تن شب را در هررس هگذراثرثر و نتایج
۳ ا 20
1 ابات نف سكير رياست جمهورى را یلیر یکررنر.
بات (۲۰۰), به ویژه
صفحه 15:
| ته
Y
2
* مایك چی .کاپریو مریر مررسه م یویر «برفی از رانش آموزان به فاطر هیبان یکه and Of iy
ررثر م یگفتتر: من ویر هیچ انتقاباتی را از رست مى رهم.
cul Spay نتیهه بفش است. آنها تاريخ را رم ككررند» به كفت هكابريوء داز زمان مهوز
اثرء ثمرات آزمون استعرار تصیلی افزایش یا
به بسیار ارزشضنری بور,آنها نقع انقابات را شافت. را
شرن به فناوری پیشرفته آزمون های ایالتی بهبور یا
اثر و عضور رکلاس پيشتر شره است. ما رانش
آموزانی دار که به فاطر استفاره از ینترفت به مررسه می آيند. ألر اي نك ركوركان را به شوق هى آوردء فيلى فوب است. آمار تركد تعصیل, تعلیق و افراج
کاهش یافته است. رانش آموزان با آمارگی پیشتری برای یارگیری به هررسه می
ها فاورى اى زاري كه آنها را با هسائل جزاب رويرو ف ىكنر».
صفحه 16:
| ته
wy
2 ie 5
الي ن كيز '". يلى ا كارشناسان رسانه اى مررسه م ىكويد: ديلى از
که رشنن 00 و زر i ees ۳ 58
آموزان بنشينئر و كل ركننر «من هرا اين را یار ه یگیرخ٩» زمان که من به مررسه می رفتم, پشت نیعگت می نشستیم و معلم مقابل ما می ایستار و
یُلی های مررسه ما این اس تکه مانتر هررسه های متراول ثیس تکه اش
۲ Gi ck 7 500 4 8
صبت م یکرر رانش آموزان یارراشت برمی راشتر و امتعان می ارنر. اما در این مررسه پیشت رکورکان با انبا کار و نه فق طگوش دارن یار می
no 0 اليد fee ne S 2
ليرئر. فناورى ياركيرى را جزاب ه ىكثر و به رائش آموزان فرصتى مى رهر تا از مهارت هاي ىكه رر اث ركار با رايانه فراكرفته اثرء استفار هكنتر».
صفحه 17:
| ته
Y
2
* در رويلرر ميان رشته ا ىكل فلست به یارگیری, معلمان رشته ها یگواگون برای طراهی واهر درسی با یزیگر حعلاری م یکنن. یل از پروژه هی یکه افیا
طرافی شره است افسانه ها ناع رار ركه فاصل هكلارى غيرمتعارف ميان كروهواى زبان و تربيت برنی است. در این پروثه رافش آموزان ور مورر «استان
شاه آرتور تعقیق م یکنن .گیتز م گویر «رانش آموزا نگلاس هاى اللليسى موضوعات مفتلفى را انتقا بكرن
اربیات, شاه آرتور در نمایش های براروی و الی آفره. «آنها ب ه کمک ای
شاه رتور ور حنرهای تجسمی» شه آرتور ور
کررنر و اسلایرهایی طراف یکررن رکه شامل
انیمیش سه بعری, سرا و فیلم می ش رکلاسهای ترییت برنی در مور رقص رر قرون وسطا و رنسانس تعقي قكروئر و اين رقصها را به رائش آموزل كلاس
كار فيلم بررارى شره است و قزار است که تبرینل به سى رى شور
ولت در مور اي
صفحه 18:
bg
© تست هاى فصل
Neal oy مزر كزينه خاى زير طب ق كفته اأينس»
زر ی or ستاو از ese ee hey يكل
الف) انها تاوير دي
رن ب شي بي رازن سفن دن عور
/اج) آنها تاوير دييتالى برست آمره را ور باه وب مدرسه قرار ى رهثر.
* کزیع وف
* .كل از مه هی منبوب د ركلمات يروز ............ اس تله منهر بكسب مهارت ور فيطه ها ىكولالون مى شور.
الف) يروزه وب ور معور توتورى ١ لااب) بيروزه ول ج) بروزه ولافوته را هيلام
چه پیزی عزت تفس وانش آموزان Sy et Wh
٩ انف) پژوهتیال ب) ارووهای تفریفی .. آاچ) اسفره از فوری ور مرارس را هيقلرام
هرارس با استفاره از راياته هه هيزى رأ مى فواهثر تشاع رهفرة.
اا Wiley tj lel ج) مهارت هلى پژوهشی .)لت های مره ای
8 ی
صفحه 19:
سر
ب) يبشرفت كلنولوزى )ان مگرهی ققیقی را گزنه ب و
ره از ه به را سمه ره پیست؟
* الف) هوش ...لا )رنه ع) فعاليت های پرنی .را فلیت ها یگروهی
کرامیک از موارر زیر مربوط به پروژهدرلتون» نمی شور؟
الف) ه رگروه مسئول آموزش یگروه بعری است ۰
* لاب) هر روزیك نفر براى ازاى سولئر انتفاب شور و پفش پرتامه ها ر هرور ذا 5 ۲۵ رقيقه طول م یکشد,
* ج) شامل افبار وان است. دا یلی از بفش های aby سوال روز اس تکه یک سوال ریز است.
* بهاعتقارچ هکس یکورکان همواره متقاضی هستتر؟ الف) ورثر بر پریو ج) هارتفت. ALN
easing Oj (I * زبان و ترييت برئى ج) تريبت برنی و هنرسه () زبان و صاب
هكراميك از هرارس زير در وب مهور نواورائه است؟ الف) ايراهو اب) ويرهينيا ج) ف
eo >( مار
04
صفحه 20:
پایان