کسب و کارمدیریت و رهبری

رتبه‌بندی سرمایه فکری - Intellectual Capital Rating

صفحه 1:
رتبه‌بندی سرمایه فکری ‎Intellectual Capital Rating‏

صفحه 2:
عنوان مراحل استفاده پیچیدگی اه

صفحه 3:
سرمایه فکری, دارایی است که توانایی سازمان را برای ایجاد ثروت اندازه‌گیری می‌کند. اين دارایی ماهیت عینی و فیزیکی ندارد و یک دارایی نامشهود است که از طریق به کارگیری دارایی‌های مرتبط با متابع انسانی, عملکرد سازمانی و روانط خارج از سازمان به دست أمده است. همه اين وبزگیها باعت ایجاد ارزش به دست آمده می‌شود. به دلیل اينکه یک پدیده کاملاً داخلی است, قابلیت خريد و فروش ندارد. سرمایه فكري را شامل تمام منابع دانش‌محوري مي‌دانند که براي سازمان ارزش تولید مي‌کند. ذل در ضور هاي مالي وار ون شوند سرمات فکری رزدانس اطلاعات دارلیی فکری وهای کم می‌تواند در خلق ثروت مورد استفاده قرار گیرد, تعریف مي‌کند. باوجود شباهت سرمایه فکري با دارايی‌هاي مشهود, در توانايي بالقوه براي ایجاد جريان‌هاي نقدي آتي, اما ويژگی‌هايي که سرمایه فكري را از اين دارایی‌ها متمایز مي‌کنند. عبارت اند از: 1.دارایی‌های فکری: دارايی‌هاي غیر رقابتي هستند. بر خلاف دارايی‌هاي فيزيکي که فقط مي‌توانند براي انجام یک کار به خصوص در یک زمان ‎ee‏ ‏استفاده قرار بگیرند. دارايی‌هاي فكري را مي‌توان به طور هم زمان براي چند امر خاص به کار براي مثال. سیستم پشتيباني از مشتري مي‌تواند. امکان حمایت از هزاران مشتري را در یک زمان خاص فراهم کند. این توانايي يكي از مهمترین معيارهاي برتري دارايی‌هاي فكري بر دارايی‌هاي فيزيكي است. 2.سرمایه انسانی و سرمایه رابطه‌ای: قابلیت تبدیل شدن به مالکیت شخصي ندارند. بلکه ‎ow ub‏ کارکنان و مشتریان و تأمین‌کنندگان مشترک باشند. بنابراین, رشد این نوع از دارایی‌ها نیاز به مراقبت و توجه جدي دارد روشهای مختلف اندازه‌گیری فکری را می‌توان در قالب چهار گروه اصلی قرار داد: الف)روش‌های بازده دارایی‌ها باروش‌های سرمایه‌گذاری بازار ج)روش‌های سرمایه فکری مستقیم د) روش‌های کارت امتیازی

صفحه 4:
sree a | ۳ C= ‏ا‎

صفحه 5:

صفحه 6:

رایگان