آموزش

رسانه های آموزشی و ارزشیابی

24 صفحه
631 بازدید
17 شهریور 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
رسانه های آموزشی

صفحه 4:
اهداف: ©- مفهوم رسانه ©- تمایز رسانه آموزشی و وسایل کمک آموزشی مزایای استفاده از رسانه ها آموزشی ۰ عوامل موثر در انتخاب رسانه های آموزشی - آشنایی مقدماتی با واع رسانه ها

صفحه 5:
“به معنای واسطه . وسیله رابط . حد فاصل و نقل و انتقال "رسانه در معنای عام یعنی وسیله نقل و انتقال اخبارء بيام ها و اطلاعات "وسایل یا پل های ارتباطی بین فرستنده و گیرنده پیام وسایل و ابزارهای انتقال دهنده پیام از فرستنده به گیرنده

صفحه 6:
Ow - رسانه آموزشي :عوامل .وسایل یا ابزاري گفته مي شود كه كل محتواي آموزش را به فراگیران منتقل مي کند. - وسایل کمک آموزشي : کلیه اشیاء و ادواتي هستند که در کنار رسانه آموزشي براي تفهیم بهتر و بیشتر موضوع آموزش به فراگیرها بكارمي روند(در واقع تنها در بخشي از آموزش از آنها استفاده مي شود. مثال :معلمي که از نقشه جغرافیا استفاده مي کند. (رسانه آموزشي: معلم ی وسایل کمک آموزشي:نقشه)

صفحه 7:
نقش حواس در ياد كيسرى : #ايكى :از علل استفاذه .از رسانهها و وسايل كمك آموزشىء تقشى اسث كه حواس مختلف در یادگیریدارند. درصد یادگیری از طریق کاربرد حس بینایی. 1 درصد از طریق حس شنوایی. 6 درصد از طریق حس لامسه, 3 درصد از طریق حس بویایی و 3 درصد از طریق حس چشایی صورت

صفحه 8:
مزایای ر *ایجاد انگیزه يادگيري و کمك به تداوم آن *صرفه جويي در زمان آموزش *ارتباط آسان تر و تفهیم بهتر *شکل دهي تجارب يادگيري دست اول ویا نزديك به آن *شکل دهي يادگيري سریع تر, عمیق تر و پایدارتر *شکل دهي تجارب يادگيري ناممکن *تدوام بذل توجه فراگیر از طریق درگیر کردن حواس "فراهم ساختن يادكيرى مستمر "ايجاد فرصتهاى برابر آموزشی

صفحه 9:
تحقیقات در مواجهه با رسانه ها: [)كرايش فراكير به رسانه: كرايش مثبت سبب توجه و دقت بيشتر فراكير مي شود ودركيري ذهني فراكير افزايش يافته كه سبب يادكيري بيشتر مي شود. 2) برداشت فراكير از سطح دشواري يادكيري از يى رسانه: هر قدر براي يادكيري رسانه اي را دشوار و مستلزم صرف وقت و انرژي بيشتري بداند با تلقي کند به همان ميزان يادكيري از طريق آن رسانه بيشتر مي شود.

صفحه 10:
3) انتخاب روش و رسانه بو وشها و رسانه های منظم : در آنها حرکت و فعالیت فراگیر براي يادگيري از پیش تعیین شده است. روشها و رسانه های نامنظم: آزادي عمل بيشتري براي فراگیر جهت دستيابي به هدف هاي آموزشي داده شده است, براي فراگیران و شاگردان با توانايي بالا «روشها و رسانه هاي نامنظم توصیه شده هرچند که خود آنها روشها و رسانه هاي منظم را مي پسندند و برعکس براي فراگيراني با توانايي پایین روشها در رسانه هاي منظم توصیه مي شود بر خلاف میلشان که خود روشها و رسانه هاي نا منظم را بر مي گزینند.

صفحه 11:
ao - با فرض اينكه رسانه ها با انتقال کل محتواي آموزشي, با هم تفاوتي ندارند باید ساده ترین و ارزانترین آنها انتخاب شود(یک اصل ‎(AS‏ - گاهي خصوصیات ویژه محتوا نوع خاصي از رسانه را طلب مي کند. - گاهي خصوصیات ویژه فراگیران نوع خاصي از رسانه را طلب مي کند. - گاهي مسانل اقتصادي, فرهنگي .اجتماعي و ... نوع خاصي از رسانه را طلب مي کند.

صفحه 12:
”هدف هاى آموزشى "ویژگی های فراگیران ‎VW‏ شیوه آموزشی 7"محرکهای مورد نیاز

صفحه 13:
ترامع وسانه ها ©- رسانه هاى ديداري غير شفاف #رسانه هاى ديداري شفاف #رسانه هاى شنيداري #رسانه هاى سه بعدي #رسانه هاى ‎Bll,‏

صفحه 14:
رسائه های دیداری “مواد دیداری غیر شفاف: پوستر. جارت . نمودار. نقشه . كتاب . مجله و روزنامه. كتابجه و بروشور:عكس و تصويره كاريكاتورءكارت هاى نمايشى , تخته ماهوتى . تخته بولتن , تابلوهاى كجى . تابلوهاى مازيكى . تابلوهاى مغناطيسى و تابلوهاى الكترونيكى ”مواد ديدارى شفاف ثابت : فيلم استريب . اسلايد و طلق شفاف

صفحه 15:
رسانه های دیداری غیر شفاف "مواد نصبی : پوستر . عکشٌ . استیکر. نمودار و... "مواد نوشتاری : پمفلت . لیفلت . بروشور.کتاب و ... "جراید : روزنامه . مجله . بولتن و ... "وسایل آموزشی و تبلیغی : تخته سیاه . تابلوهای تبلیغاتی . پروژکتورها و ...

صفحه 16:
Ow #رسانه های شنيداري: مانند بلندگو, تلفن. رادیو و نوارهای صوتي #رسانه های سه بعدی: مانند نمونه هاي واقعی از اشیاء مدل ها و ماکت ۵ ۵ ی رسانه های رایانه ای: مانند انواع بسته هاي نرم افزاري و شبکه هاي اطلاع رساني

صفحه 17:
:ارزشیابی رسانه ارزشیابی رسانه شامل فرآیند پیش رسانه. مشخصات رسانه. اجرای تفن ا رات ررس لمق *فرآیند پیش رسانه ای:شامل بررسی وضعیت موجود. تدوين اهداف ساسك تا سانجا رسانه | محاخله *مشخصات رسانه از دو بخش محتوی رسانه و ساختار رسانه تشکی است.

صفحه 18:
افرآیند پیش رسانه لف - بررسی وضعیت موجود ور اس ورد یل سل معط و مخاطب با توجه به آمار و ارقام و شاخصهای موجود پرداخته می شود. * لازم است مدارک و مستندات مربوط به این فعالیتها مورد بررسی قرارگیرد.

صفحه 19:
اف ر آیند پیش رسانه ب) تدوین اهداف آموزشی سه حیطه شناختی » نگرشی و روانی-حرکتی

صفحه 20:
افرآیند پیش رسانه ج)شناسایی مخاطبین: ویژگیهای دموگرافیکی. سواد. فرهنگ باورها و ... د) انتخاب رسانه | مداخله

صفحه 21:
مشخصات رسانه الف) محتوای رسانه: دقت. عدم تناقض و یکپارچگی. شفافیت. مناسبت داشتن. جذابیت» خلاقیت. مقبولیت ب) ساختار رسانه عنوان. شناسنامه رسانه. طراحی رسانه. کیفیت. پیش آزمون

صفحه 22:
تولید و اجرای رسانه تیراژ و تعداد رسانه تولید شده» در دسترس مخاطبان بودن» زمان توزیع مکان توزیع ....

صفحه 23:
ارزشیابی رسانه ‎lis‏ دست يابى به اهداف آموزشی از طریق اين رسانه مورد سنجش قرار گرفته است؟ ‏* آيا تاثير بر تغییر آگاهی؛ نگرش و عملکرد مخاطبین را سنجیده است؟ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 24:

39,000 تومان