سایر تحقیق و پژوهش

رشد اخلاقی -اخلاق چطور رشد می کند؟

roshd-ekhlaaghi-7

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رشد اخلاقی -اخلاق چطور رشد می کند؟”

رشد اخلاقی -اخلاق چطور رشد می کند؟

اسلاید 1: رشد اخلاقی اخلاق چطور رشد می کند؟ارائه:

اسلاید 2:

اسلاید 3: مقدمهروان شناسانی که رشد اخلاقی را مطالعه می کنند یکی از این سه دیدگاه را دارند. بعضی روان شناسان خیلی به استدلال پشت رفتار اخلاقی علاقه مند هستند. گروه دیگری فکر می کنند هیجان هایی که سائق رفتار اخلاقی اند مهمترند و گروهی دیگر بر خود رفتار اخلاقی تمرکز دارند. اگرچه بیشتر روانشناسان یک دیدگاه یکپارچه برای رشد اخلاقی دارند، اکثرا توجه بیشتری به تفکر اخلاقی یا احساس اخلاقی دارند.

اسلاید 4: پیاژه و قصد (نیت)ژان پیاژه یکی از اولین نظریه پردازان تاثیرگذار بر مطالعه رشد اخلاقی بود. او که از منظر شناختی-رشدی اخلاق را مطالعه می کرد، بر قضاوت واستدلال تمرکز داشت. او دریافت همان طور که کودکان رشد می کنند، فهمی از اخلاق در آن ها ایجاد می شود که به انعطاف پذیری و پیچیدگی آن رفته رفته افزایش می یابد.پیاژه از مثال های فرضی برای یادگیری بیشتر درباره این که چطور کودکان درباره موضوعات اخلاقی استدلال می کنند استفاده کرد. یکی از مثال های او در زیر آمده است.یک پسر کوچک به اسم جان در اتاقش است.او را برای شام صدا می زنند. او به نهارخوری می رود. اما پشت در یک صندلی است و روی آن یک سینی با 15 فنجان  است. جان نمی داند پشت در این ها است. او وارد می شود. در به سینی می خورد و 15 فنجان همه می شکنند.

اسلاید 5: یک پسر کوچک به اسم هنری بود. یک روز وقتی مادرش بیرون بود او سعی کرد ظرف مربا را از قفسه بردارد. او بالای صندلی رفت و دستش را دراز کرد. اما مربا خیلی بالا بود و دستش به آن نرسید. اما وقتی سعی می کرد آن را بردارد به یک فنجان برخورد کرد و فنجان افتاد و شکست.بعد از این که هر دو داستان به بچه ها گفته می شد، پیاژه می پرسید، کدام پسر بدتر است؟  چیزی که پیاژه فهمید این بود که کودکان کوچکتر متفاوت از کودکان بزرگتر این داستان را ارزیابی می کردند. کوچکترها در داستان به پیامدهای رفتار عمل کننده ها توجه داشتند و گرایش داشتند که جان به خاطر این که 15 فنجان شکسته بدتر از هنری است که فقط 1 فنجان شکسته است. کودکان بزرگتر به قصدهای عمل کننده توجه کردند و گرایش داشتند که هنری بدتر است جان قصد نداشته همه آن فنجان ها را بشکند. (در واقع هیچ کدام از پسرها فنجان ها را از قصد نشکستند. هنری فقط کمی بی دقت بوده در حالی که جان نبوده ...او نمی توانست بداند که همه آن فنجان ها پشت در هستند).

اسلاید 6: پیاژه نتیجه گرفت که کودکان کوچکتر درست و غلط را بر اساس آن چه بزرگسالان به آن ها می گویند قضاوت می کنند. آن ها فکر می کنند قوانین خشک هستند و باید بدون سوال پرسیدن اطاعت شوند. او ادعا کرد همان طور که کودکان بزرگتر می شوند، گاهی در سن 8 یا 9 سالگی، آن ها می فهمند که قوانین اساسا ایجاد شده اند تا به افراد کمک کنند ارتباط خوبی با هم داشته باشند و قوانین اگر همه موافق تغییر آن باشند، می تواند تغییر کند.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید