پزشکی و سلامت آناتومی و فیزیولوژی

رشد قدرت دستگاه عضلانی

roshde_ghodrat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رشد قدرت دستگاه عضلانی”

رشد قدرت دستگاه عضلانی

اسلاید 1: رشد قدرتمهدی روحیبهار 85

اسلاید 2: دستگاه عضلانیبعد از تولد سلولهای عضلانی از طریق حجیم شدن سلولهای عضلانی بزرگ می شوند.با رشد استخوانها، عضلات نیز با رشد سارکومرهای خود طویل می شوند.توده عضلانی پسران تا 17 سالگی افزایش می یابد و 54% از وزن بدن آنها را تشکیل می دهد.در دختران توده عضلانی تا 13 سالگی افزایش یافته و 45% از وزن بدن آنها را تشکیل می دهد.

اسلاید 3: با افزایش توده عضلانی که ناشی از قطر عضلات است قدرت عضلانی هم افزایش می یابد.افزایش قدرت عضلانی علاوه بر افزایش توده عضلانی ناشی از افزایش میزان هماهنگی در انقباض نیز می باشد.حجم و قدرت عضلانی با تمرین افزایش می یابند، اما حجم و قدرت عضلانی همیشه با هم ارز و یکسان نیستند.

اسلاید 4: عوامل عصبیهماهنگی درون عضلانیهماهنگی بین واحدهای حرکتی و بکار گیری آنها توسط دستگاه عصبیهماهنگی بین عضلاتهماهنگی بین گروههای عضلانی و با سیستم عصبی مرکزیانقباضاستراحت

اسلاید 5: سنجش قدرتبرای سنجش قدرت ناشی از انقباضات ایزوتونیک از نیروسنج فنری استفاده می شود.برای سنجش قدرت ناشی از انقباضات ایزومتریک از تنش سنج استفاده می نمایند. Tensiometer

اسلاید 6: تغییرات ناشی از رشد در قدرتتحقیقات نشان می دهد که اوج رشد جسمانی و اوج قدرت بر هم منطبق نیستند.پسران به طور متوسط 6 تا 9 ماه بعد ازرسیدن به اوج وزن خود به اوج قدرت می رسند.دختران در 5/12 سالگی به حداکثر رشد خود می رسند اما در 5/13 تا 5/14 سالگی به سطحی نزدیک به قدرت بزرگسالی می رسند.رشد حجم عضلانی پیش از رسیدن به اوج وزن است، بنابراین ابتدا عضلات رشد می یابند و سپس قدت آنها افزایش پیدا می کند.

اسلاید 7: تستوسترونحجم خالص عضلانیتوسعه میلینه شدن رشته های عصبیکسب قدرت همراه با شکل گیری الگوهای حرکتیتثبیت عوامل کسب قدرتحداکثر قدرت ممکناثر بالیدگی بر قدرتتثبیت در بزرگسالیبلوغتولدبزرگسالی

اسلاید 8: تغییرات ناشی از رشد در قدرتدر تحقیقی که آسموسن و هیبال- نیلسن روی کودکان دانمارکی انجام دادند، آنها به این نتیجه رسیدند که رشد بدنی و افزایش حجم عضلانی با رشد قدرت موازی و همراه نیست، بلکه کودکان باید هماهنگی های لازم جهت بکارگیری این واحدهای حرکتی را نیز بدست آورند. انواع قدرت قدرت مطلق: با نیرو سنج و تنش سنج سنجیده می شود و تجربه و مهارت در آن نقش کمی دارد. قدرت عملکردی: از طریق اجرا مهارتهایی نظیر دویدن و پریدن سنجیده می شود و تجربه و مهارت در آن نقش مهمتری دارد.

اسلاید 9: تفاوتهای جنسیدختران و پسران تا 13 سالگی دارای قدرت یکسانی هستند ولی با جهش رشد در پسران و ترشح آندروژنها تفاوت زیادی بین دو جنس ایجاد می شود خصوصاً در میزان قدرت بالا تنه. دلایل تفاوت در سطوح قدرت بین دو جنس عوامل فرهنگی و محیطی حاکم بر جامعه تفاوت در حجم و توده عضلانی ترکیب تارهای تند و کند انقباض در مردان و زنان مشابه نیست

اسلاید 10: قدرت عضلانی سالخوردگانمردان در جوانی و زنان در نوجوانی به حداکثر قدرت خود می رسند.منحنی قدرت تا سن 50 سالگی مسیری افقی طی می نماید.در دهه 50 سالگی 18 تا 20 درصد کاهش در میزان قدرت مشاهده می شود و از 65 سالگی این میزان به 45 درصد می رسد خصوصاً در عضلات پاها.کاهش توده عضلانی با کاهش میزان قدرت همسان نیست، بلکه میزان کاهش قدرت بیشتر از میزان کاهش در توده عضلانی است.بر اساس اطلاعات کنونی ما غیر ممکن است تشخیص دهیم که کاهش توده و قدرت عضلانی، بازتابی از کاهش وظایف شغلی، تمرین و ورزش است.

اسلاید 11: تمرین قدرتیکودکان (قبل از سن بلوغ):بعضی از تحقیات نشان داد که تمرین قدرتی اثری در افزایش میزان قدرت ندارد (وری جن 1978).اما تحقیقات بسیار دیگر بعد از این تحقیق نشان داد که میزان قدرت عضلانی با تمرین های قدرتی افزایش چشمگیری می یابد.محققان قدرت بدست آمده را ناشی از افزایش میزان هماهنگی ها و توانایی در بکارگیری واحدهای حرکتی می دانند. مربیان در دادن برنامه تمرینی به کودکان باید دقت نمایند و از جابجا کردن وزنه بیشینه جلوگیری نمایند.

اسلاید 12: تمرین قدرتینوجوانانتحقیقات نشان می دهد که تمرینات قدرتی برای این گروه سنی مفید بوده و منجر به افزایش قدرت و مقاومت عضلانی می گردد.بعد از بلوغ تمرین قدرتی و حجیم شدن عضلانی بصورت منظم به پیش می رود.مردان و زنان با تمرین قدرتی به میزانی برابر قدرت عضلانی کسب می کنند، ولی قدرت مطلق مردان بیشتر است.ورزشکاران جوان غالباً بالیده تر از همسالان خود هستند.

اسلاید 13: تمرین قدرتیبزرگسالانتمرین قدرتی در بزرگسالان باعث افزایش قدرت عضلانی می شود.در افراد جوان قدرت بدست آمده ناشی از هماهنگی عصبی و نیز افزایش توده عضلانی بود در حالیکه قدرت بدست آمده از تمرین در سالخوردگان ناشی ازافزایش هماهنگی های عصبی بود.

اسلاید 14: پیش بینی قدرتاگر قدرت دوران کودکی و نوجوانی افراد اندازه گیری و ثبت شود، می توان از طریق بررسی میزان ضریب همبستگی بین این دو گروه به پیش بینی قدرت دست زد.تحقیقات در این زمینه ضریب همبستگی بیشتر از50% را نشان نمی دهد.بنابراین با توجه به میزان قدرت دوران کودکی نمی توان بطور دقیق قدرت بزرگسالی را پیش بینی کرد.

اسلاید 15: منابعام، هی وود؛ نمازی زاده، مهدی؛ اصلانخانی، محمدعلی؛ رشد تکامل حرکتی در طول عمر؛ انتشارات سمت؛ 1384 شعبانی، محمد؛ رشد تکامل حرکتی؛ بنیان علوم تهران؛ 1378 http://www.uwlax.edu/strengthcenter/Club/nsca/Spokane%202001/NSCA%20Club%20Presentation.ppt#276,16,Neural Factorshttp://www.alpineontario.ca/resources/Lecture%201.ppt#256,1,GROWTH & DEVELOPMENT INFORMATION TO AID IN THE UNDERSTANDING OF THIS COMPLEX & EXTENSIVE PROCESS

اسلاید 16: با تشکر

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید