صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحیم
استاد گرامی
صفحه 2:
:فصل ينجم
+
رفتار حرکتی از نوجوانی تا بزرگسالی
صفحه 3:
:عملکرد حرکتی در دوران بلوغ و جوانی
در دوران قبل از بلوغ و جوانی مهارت از نظر کمی پیشرفت
می کند.
صفحه 4:
پیشرفت کمی در اجرای حرکت:
” لكر جه در لین قسمت رکورد های ویژه ای از عملکود
مرور می شود اما تاکد بر روند پیشوفت عملکرد است .
۲ رکورد های ویژه از روش های اجرای آزموننوع
وسایل مورد استفاده (اندازه و وزن آنما) و حتی نوع
لباس و کفش شرکت کنندگان تاثیر می پذیرد.
صفحه 5:
آدویدن
معیار های کمی برای اندازه گیری توانایی دویدن» سرعت در یک
مسافت کوتاه و سرعت در یک دو چابکی است.
زنان نبل از P لس مردال یل از ail
صفحه 6:
:برقاب كردن
محققان به منظور ارزیابی مهارت پرتاب کردن اغلب از مسافت پرتاب
شی به عنوان یک معیار اندازه گیری استفاده می کنند.
سافن يراب 20
دنا از ةا
ود 10
نز اي
صفحه 7:
تفاوت های موجود بین دختران و پسران:
توماس و فرنج با به کار گرفتن یک روش آماری»نتایج ۶۴ تحقیق را که
مهارت های حرکتی دختران و پسران را مقایسه کرده بود استخراج کردند.
a بت
صفحه 8:
عوامل موثر بر کمیت اجرا:
اجرای مهارتها در دوران بلوغ و جولنی پیشیفت.می کند اما بلید دانست
که کمیت اجرا انعکلسی از عولعل مختلف نظیر الگوهای رشدی» اندازه و
ساختمان بدن,تر کیب بدن»قدرت و هماهنگی است.
صفحه 9:
ارزبابی کمی در مقابل ارزیابی کیفی:
معلمان هنگام ارزیابی کودک باید کدامیک از روش های کمی و کیفی را
به كار كيرندة
صفحه 10:
پایداری رفتار حرکتی:
معلملنی عاقلانه عملحی کنند,که از قضاوت های مطلق در مورد قابلیت
های کودکان در بزرگسالی؛از روی وضعیت آنها در اواخر کودکی
اجتناب کنند.
صفحه 11:
:بالايش مهارت
بيشرفت در كميت اجراءتنهاديك جنبه از بيشرفت هليى است كه كودىف
برای رسیدن به اجرای ماهرانه یک مهارت در سال های نوجوانی دارد.
صفحه 12:
روبای شما تاریخ انقضا ندارد
۹