صفحه 1:
in در واقعيت. رنك وجود نداردا ا( نظر علم فيزيك هيزى مهود دارد كه داراى جسم و يا ماده باشد و بتوان يه آن شكل داد و آن را المس ترد. شىء (نكى را می تمان لمس کرد و یا به آن شکل داد اما این خود آن شیء است که مومودیت فارجی دارد ته رنک آن. رنک تنها ظاهر دارد. هيزى كه به صورت لعظه ای دیدهمی شود رنک بازتابی از نود است که به شکل‌های متفامتی در می‌آید و این بازتاب مجموعه دسیعی را شامل می‌شود.اگر یک ناهیه باریک از طول موع‌های تور مرتی توسط ماده جذب شود رنگ بومود می‌آید. ۱ | |

صفحه 2:
تاریخچه تقاشی‌های پیدا شده در غارها که توسط رنگهای بدست آمده از أخرا. و اکسیدهای هماتیت و مکنتیت کشیده شده‌اند به ۴۰۰۰۰ سال قبل و به دوران اتسانهای هموساپیتس بازمی‌کردد. مصرى ها رتكهايشان را با مادهای صمغ مانند ترکیب می‌کردند و هر یک را به صورت جداگانه بر روی سطع اعمال می‌کردندبدون اینکهذرهای با هم مفلوط کردند.آنها از 4 رنک استفاده می‌کردند ‎al‏

صفحه 3:
دید کلی از رنک رای محافظت, نکهداری, دکوراسیون یا بهت افافه کردن هرکونه قابلیت بر روی یک سطع که توسطا رنکدانه ‎aR‏ ‏پوشانده می‌کردد استفاده می‌شود. +۸ مثال كاربردى ديكرى در اين زمينه. براى تشخيص دادن علامات صنعتى يا مشدارها. يا علامت كذارى لولهها در صنعت یا در زمينه. كاربردهاى نظامى مىباشد. رنك را براى هر جسمى می‌توان استفاده كرد. براى مثال در هنر. يوششهاى صنعتى. علامات جاده‌ای يا در لنكركادها جهت جلوگیری از فوردكى توسط آبها. از رتک همچنین همراه با مخلوط كردن لعاب. براى يوششهاى ييشرفته و صيقلى سازى سطوع نيز مىتوان استفاده كرد. A ۸۸۵۵۸۵ AA A AAA

صفحه 4:

صفحه 5:
ترکیبات رنكدانه:دانههاى جامد ريزى مستند كه در رنک جهت توزیع رنک. زبری, غلظلت رنک ...با یکدیکر متمد می‌کردند. رنكدانهها به دو دسته طبيعى و شيميايى تقسيم بندى مىكردند.رنكدانههاى طبيعئ شامل فاك رس. كلسيم كربنات, سیلیکا, تالك و ميكا مىباشد:نكدانههاى شيميايى حاوى مولكولهاى مهندس يعنى فاك رس تکلیس شده؛ رسوبهاى شيميايى كلسيم كربنات و سيليكاهاى مصنوعى می‌باشد.

صفحه 6:
»هر رنك دارای سه صفت يا سه بُعد بصرى مستقلا تغییر پذیر است : فام , درفشندگی و اشباعد صفتی از رنک است که جلیگاه آن را در هلسله ی رنگی ( از قرمز تا بنفش) - معادل با تور طول موع های مختلف در طیف مرقی 1 شقص می کتد «گفته می شود که تقریبا" ۱۵ فام متقامت را می تجان تشفیص داد . ولی همه ی اینها به طور مساوی در طیف مرئی توزیع نشده اند , یرا چشم ما برای تفکیک فام ها در طول ‎gle gpa‏ بلتد تر توانایی بیشتری دارد . بلتد ترين طول ترين طول موج ها در متطقه ى بنقش مستند ‏ فام را مى توان مشفص کننده ی سم عام

صفحه 7:
ن.درقشندکی (مالوو دومين صقت رنك است و درجه ى نسبى تيركى و روشلى آن را مشخص مى كتداغاليا" نقاشان اصطاع رنکسایه انز در همين. معنا به کار می برند)؛معمملا"درفشندگی رنک های فام در را در قیاس با رنک های بیفام می سنمند .در چرفه ى رنك ؛ زد درفشندگی (معادل خاکستری رمشن نزدیک به سفید) و بنفش کمترین درفشندگی ( معلدل خاکستری تیره ی نزدیک به سیاه) را در . در سلسله ی رنگی + هر خام نسبت یه دیگری میزان تیرگ یا روشتی ذاتی اش را می نمایاند . معکوس کردن این ترتیب طبیعی , ناسازكارى رنكى به بار مى آورد (مثلا" اكر بنفش روشن دز كنار سبز زيتونى قرار كيرد) . نوعی تکان بصری ایجاد می is

صفحه 8:
داشیاح(پرمایکیفام): سومین صفت رنک است و میزان قلوص قام آن (۱ مشقص می کند ( گاه جاژه ی شدت ( در این مورد به كار مى برند ) . فام های چرفه ی رنک مد در صد خالص اند ولی در طبیعت به ندرت می تجان فام خالصی یافت . همهنین . كمتر رنكيزه اى هد اشباع فام مربوطه در ورقه ی رنگ را داراست. اكز فام ها به هم آميفته شوند . رنک های شکسته به دست می آیند . اختلاط خام های خالص با یکدیگر یا با رنک های بیفاه + باعت تقییر در يرمايكى و درفشتدكى شان می شوتد. به طورکلی, هر غام قابلیت ایمادرتگ های متتوع را در هوزه ی قود درد که به آن تلان(ماریاسیون) می کویند( مثلا نواع مورتی , أخرايى وقهوه اى) , تلن در خام قرمز مستند.

صفحه 9:
های طبیعت از امواج یا ارتماشات سافته شده‌اند. صوت هم مانندنور و هرارت پد درجه تا ۷۳۰۰۰ درمه. همین طور است امواع هرارتی(که عالمان فيزيك به آن ارتعاشات حرارتى كفتهاند) اين ارتماشات ۱۳۴ تریلیون تخمین زده شده‌است. همچنین است ارتعاشات نوری که از ۴۸۳ تریلیون آغاز می‌شود و به ۷۰۸ تریلیون ختم می‌کردد اعداد ذيل ‎lays‏ ارتعاشات هفت رنک رنکین کمان را که به کام رنک‌ها موسوم است نشان می‌دهد. اسقرمز: ۴۸۳ تریلیون موع يا ارتعاش در ثانيه ۲-نارنمی: ۵۱۳ تریلیون جع یا ارتعاش در ثانیه زرده سرعان تريليون مجع يا ارتعاش در ثانيه. ۴- سبز: ۵۷۹ تریلیون موم یا ارتعاش در انیه ۵- آبی: ۳۰ تريليون موي يا ارتعاش در ثانيه. »-نيلى : 9؟, تريليون موج يا ارتعاش در ثانيه ۷-بنفش: ۷۰۸ تر ‎asa‏ یا ارتعاش در نی جان داشتن و تفکر موسيقايى. تحر و بيوستكى لمن بركزيده شده به منظور تمسم اندیشه. هم آهنگی افتيار شده براى آتقويت و القاء انديشه. و وهای كونه كون. سازتده رنك در يك اثر موسيقى مستند. رنك. به موسیقی سهمى عطا می‌کند ‏.كه موسيقى دان به وسيله آن قادر خواهد شد صحنهاى. يا فضايى را كه مورد نظرش است تجسم بدهد ‏ایست برفاسته از ارتعاشاتی میان

صفحه 10:
دسته بندی رنگها قرمزستارنجی فیروزه ای

صفحه 11:
دمای رنگ رنگها دارای مشفمه‌ای بنام سردی یا گرمی هستند. رنگی که ما می‌بينيم ماصل طول مجع نور منعکس شده از رنک است. طيفهاى قابل ديدن بين فروسرخ (در انتهاى طرف كرم) و فرابنفش(در انتهاى طرف سرد) قرار دارئد. رنگ‌های گرم رنگهای کرم نیمه قرمز چرفه رنگها به عنوان رنگهای کرم شنافته می‌شوند که شامل زرد- سبز و قرمز-بنفش می‌باشد. *نقاط قوته اين رلكها لقا كلئده ‎all i 9 a‏ نقاط ضعف: رنكهاى كرم زيادى در تصوير باعث تضعيف برجستكى كه بايد در تصوير وجود داشته باشد مى شود. بطور کلی می‌توان رنگ‌های اصلی را ء ۵ زرد - متناسب با شکل مثلث قرمز - متناسب با شكل مريع 5 كن - متسب بل در © دانست ودر كنار آن سه رنك ديكر «تارنه - سيز - بنفش» ‎by‏ در گروهرنگهای مکمل طبقه بندی کرد

صفحه 12:
(نگ‌های سرد نیمه آبی چرفه رنک به عنوان رنگهای سرد شنافته شده که شامل آبی - سبز و آبی - بنفش می‌باشد. تقاط قوت: این رنکها آرام و رامت هستند. این رنگها ممکن است بصورت غیر صمیمی و بی تکلف و ساده دیده شوند و برای اتتقاب به عنوان پس زمینه مناسب هستند. .نقاط عف: اين رنکها امساس متفعلانه داشته و ممکن است برای تصاویرکرافیکی قوی مناسب نباشند ore ردگهاي گرم

صفحه 13:
‎Glo Sy‏ خنثی ‎id slo Cy‏ رنك هايى هستندكه از ميزان زيادى سفيد برفوردار بوده ولى به هيح يك 1[ رنك هاى اوليه و ثانويه متمايل. نيستند. با اين تعريف رنك هاى كم مايه مانند صورتى كم رنك يا آبى آسمانی جزءنك هاى خنثى محسوب نمى شوند ‏ولى رنك كرم يكى و رنك فاكسترى روشن كه از مشكى نشأت كرفته جز رنك هاى فتثى به حساب مى آيند ‎ ‏رنك ‎GAA gla‏ در بسيارى از مواد طبيعى مانند سنك هاء خاك. زمين. جوب . حصير. شن و امثال اينها ويا در برقى از موارد مصنوعى مائند فلز. شيشه. سيمان و غيره ديده مى شوندرنك هاى ختثى در دنیای دکوراسیون از اهمیت بسیاری برفوردار بوده و کاربردی هستند. فتثی بودن آنها به این معناست كه مى توانيد به راحتى در كنار هر رنك ديكرى بدون احتمال وجود از دست رفتن زيبايى هاى هر يك. تركيبى مناسب در فضاايجاد كرد. با تومه به آنكه اين رنك ها نيز آرام بفش و ملايم هستند. با يوشش ديوار به يكى 1[ آنها مى توان يس زمينه قوبى براى نصب تابلو . نوارهاى جايى و كاغذى .يرده ها به طور کلی دیهرکوب ها فراهم آورد ‏اكر فضا به قدری از جازم دکوراسیون پر شده باشد كه امساس آرامش را بر هم ریزن. یکی ازاههای ایجاد تعادل در محیط باحفظ همان وسائل. رنك آميزى سطوع اصلى يا تعويض پوشش های ثانویه مانتد رومبلی,پرده و غیره به یکی از ‎Si‏ هاى. ‎Gh‏ است.

صفحه 14:
هنکامی كه قصد داريد قسمتى از فضا مانند يك ديوار. در. ينجره و يا حتى رده ریزهایی ماننددستکیره, چوب پرده و به طور كلى هر وسيله اى كه در محيط وجود دارد به محض وزود بينتده به حافل, نظر او را جلب نکند. آنها را به یکی از رتك هاى. خنثى رنك آميزى كرده ويا رنك فتثی راد انتغاب آنها درنظر بكيريد. اذ اين خاصيت رنك هاى فنى براى رفع عيوب معمارى و شكستكى ها وفرورفتكى ها مى توان بهره زيادى كسب كرد. ب عنوان مثال با رنک آمیزی بخشی از فضاکه دارای مشکل ساختاری است و شما نمى فواهيد فورى مورد توجه بينتده قرار بکیرید.توسطا یکی از رنک های ختثی به رامتی می توانید آن را در نظر اول بپوشانید . به كاركيرى رنك هاى فنثى در محيط نيز با اهداف كوناكون دكوراسيوتئ صورت مى كيرد نصب تابلوثى به رنك زرد. با خاصيت كرم در فضايى كه اغلب يوشش ها و لوازم دكوراسيونى آن از رنك هاى خنثى انتفاب. شده است. مى تواتد دارای دو هدف باشد: ١-جلب‏ نظر بينتده به طرف اثر هترى تابلو که در اینجا با نورپردازی این تأکید را ۷- تغییر فضای یکنوافتی با عتصری با رنک آمیزی گرمتر و نی دارت

صفحه 15:
رنک های غنثی در پرده های مختلف از روشن تا تیره ججود دارند و به لحاظ سبك جزءتركيبات رنكى مورد استفاده در سبك = كلاسيك مستند. به عنوان نمونه اكر طراع داخلى به لزوم جلوه دادن فرورفتكى در كنار ينجره و يله تأكيد داشت به طور قطع يك ويا از هند رنك كرم را در كنار رنك هاى ملايم و فتثى به كار مى برد تا به اين ترتيب نظر هر بيتنده در حال عبور از آن محيط را به خود جلب کند. ولی اکنون بانتغاب آغلب پوشش های محیط به رنك هاى فنثى مقصودى برعكس داشته و ممكن است. هنکامی که فردی از يايين به بالا آمده و يا از يله ها به طبقه بايين مى زود حتى اين فضا راناديده يكذرد

صفحه 16:
رنك سفيد سفيد سمبل فلوص. بى كناهى. ياكى. آرامش و صلع است. رنک سفیدالقاء کننده آرامش. صفا و آسایش است. سفید به همراه قلوسش, یکی از کاربردی ترین رنگها در ‎Red Abb‏ دكوراسيونى يك فضا است زيرا كه با همه (نك ها قابل تركيب است. ( منظوراز تركيب د این مبامث. کتر هم قرارگیری رنك ها در يك كميواسيون رنكى درفضا است). به كاركيرى رنك سفيد در فقدا به خصوص برای پوشش های اصدلی. آن مکان را روشن تر و بزرکتر جلوه می دهد بنابراين. برای فضاهای کوچک و کم نو انتغاب ایده آلی است. سفید خالص هنکامی که با نور طبیعی نو يردازى مى شود. یک رنک کره را ایجاد میکند ولی در زیر تورهای مصنوعی به نظر سرد می رسد. در تتیجه با اضافه كردن نورهاى زرد. قرمز و قهوه اى در 85 تور مصنوعی مانند فلورسنت و يا افزودن لوازمى به يك ويا جند رنك ياد شده در محیط تغيير می کند. این رنک ها از کیفیت سفید نمی کاهند بلکه ‎by OT‏ 5)@ تر می کتند. رنک سفید برای ففناهائی با عناصر معماری قدیمی و یا جهت ایجادهماهنگی ‎oy‏ سبک های کاملاً مجزای معماری بسیار ایده آل است. برای مفظا آرامش فضايى با سطوع سفيد مى توان از لوازمى با رنك هاى ختثى و بافت های طبیعی مانند چوب استفاده نمود و براى ايجاد تضادهاى ظريف و زيباء تعدادى رنك هاى دراماتيك نيز به اين تركيب افزود.

صفحه 17:
تاثیرات حاصل از رنگ ها رنک ها دز دو بستر اصلی در معیط حضور می یابند: |-پوشش های اصلی فضاها شامل دیواره: کف ها, سقف ها و درها. ۲-لوازم دکوراسیون شامل مبلمان,پرده هاء فرش و غیره. در مقام مقایسه این دو قالب با هم. ‎Bla a‏ نقش دکوراسیونی شان در محیط. پوشش های خضا از اهمیت بیشتری برفوردار می باشند چون تسبت به لوازم دکوراسیونی ثابت تر بوده و به کونه ای نقش پس [مینه را ببای ‎OT‏ لوازم اجرا مى. ‎aus‏ در ميان اين يوشش هاء ديوارها به جهت وسعت حضورشان در خضاءجایاه جیژه ای داشته و میزان تأثیر کذاریشان بر دیکر لوازم دکوراسیونی بسیارچشمیرتر است. کذشته از موضوع تأثير بر روى ديكر لوازم محيط. ديوارها و رنك انتخابشان در تغيير وسعت و نور فضا نيز بسيار مؤثراست.

صفحه 18:
این تاثیرات مقتلف قدرت وسیع مفهومى و بيان عالت كنتراست سرد و گرم با تشان می دهد از آن می توان بای ایجاد ثرا تصویری فوق الهاده زیبا استفاده کرد.متاظری که قاصله اشیاء در آن زیاد است , همیشه از لماظ رنک سرد تر بتظر می رسند. تا که در عمق هوا قرار دارتدديس كنتراست سرد و كرم وسيله مهمى است كه اثرات يرسيكتيو و مجمى ‎١‏ نشان مى دهد. شكل ها نیز دارای خصوصیت کویا ومعثی دار نظام زیباشنافتی خود هستنددر طراهی,این کیفیت های معنی دار شکل و رنک می. بایست با یکدیکر مطابقت داده شوند,یعنی شکل و نک در معنی داز بهدن و مفهوم فود یکدیکر را تیید و اثبات نمایند.

رنگ تاریخچه نقاشی‌های پیدا شده در غارها که توسط رنگهای بدست آمده از ُا خرا ،و اکسیدهای هماتیت و مگنتیت کشیده شده‌اند به ۴۰۰۰۰سال قبل و به دوران انسانهای هموساپینس باز می‌گردد. مصری ها رنگهایشان را با ماده‌ای صمغ مانند ،ترکیب می‌کردند و هر یک را به صورت جداگانه بر روی سطح اعمال می‌کردند بدون اینکه ذره‌ای با هم مخلوط گردند.آنها از ۶رنگ استفاده می‌کردند :سفید ،سیاه ،قرمز ،آبی ،زرد و سبز. . دید کلی از رنگ برای محافظت ،نگهداری ،دکوراسیون یا جهت اضافه کردن هرگونه قابلیت بر روی یک سطح که توسط رنگدانه پوشانده می‌گردد ،استفاده می‌شود. مثال کاربردی دیگری در این زمینه ،برای تشخیص دادن عالمات صنعتی یا هشدارها ،یا عالمت گذاری لوله‌ها در صنعت یا در زمینه ،کاربردهای نظامی می‌باشد .رنگ را برای هر جسمی می‌توان استفاده کرد ،برای مثال در هنر ،پوششهای صنعتی، عالمات جاده‌ای یا در لنگرگاه‌ها جهت جلوگیری از خوردگی توسط آبها. از رنگ همچنین همراه با مخلوط کردن لعاب ،برای پوششهای پیشرفته و صیقلی سازی سطوح نیز می‌توان استفاده کرد. ترکیبات رنگدانه:دانه‌های جامد ریزی هستند که در رنگ جهت توزیع رنگ ،زبری ،غلظت رنگ و ...با یکدیگر متحد می‌گردند. رنگدانه‌ها به دو دسته طبیعی و شیمیایی تقسیم بندی می‌گردند.رنگدانه‌های طبیعی شامل خاک رس ،کلسیم کربنات، سیلیکا ،تالک و میکا می‌باشد.رنگدانه‌های شیمیایی حاوی مولکولهای مهندسی یعنی خاک رس تکلیس شده ،رسوب‌های شیمیایی کلسیم کربنات و سیلیکاهای مصنوعی می‌باشد. گام رنگ‌ها تمام پدیده‌های طبیعت از امواج یا ارتعاشات ساخته شده‌اند .صوت هم مانند نور و حرارت پدیده ایست برخاسته از ارتعاشاتی میان ۳۲درجه تا ۷۳۰۰۰درجه .همین طور است امواج حرارتی(که عالمان فیزیک به آن ارتعاشات حرارتی گفته‌اند) این ارتعاشات ۱۳۴ تریلیون تخمین زده شده‌است .همچنین است ارتعاشات نوری که از ۴۸۳تریلیون آغاز می‌شود و به ۷۰۸تریلیون ختم می‌گردد اعداد ذیل درجات ارتعاشات هفت رنگ رنگین کمان را که به گام رنگ‌ها موسوم است نشان می‌دهد. -۱قرمز ۴۸۳ :تریلیون موج یا ارتعاش در ثانیه -۲نارنجی ۵۱۳ :تریلیون موج یا ارتعاش در ثانیه -۳زرد ۵۴۳ :تریلیون موج یا ارتعاش در ثانیه -۴سبز ۵۷۹ :تریلیون موج یا ارتعاش در ثانیه -۵آبی ۶۳۰ :تریلیون موج یا ارتعاش در ثانیه -۶نیلی ۶۶۹ :تریلیون موج یا ارتعاش در ثانیه -۷بنفش ۷۰۸ :تریلیون موج یا ارتعاش در ثانیه جان داشتن و تفکر موسیقایی ،تحرک و پیوستگی لحن برگزیده شده به منظور تجسم اندیشه ،هم‌آهنگی اختیار شده برای تقویت و القاء اندیشه ،و وزن‌های گونه گون ،سازنده رنگ در یک اثر موسیقی هستند .رنگ ،به موسیقی سهمی عطا می‌کند .که موسیقی دان به وسیله آن قادر خواهد شد صحنه‌ای ،یا فضایی را که مورد نظرش است تجسم بدهد دسته بندی رنگها دمای رنگ رنگها دارای مشخصه‌ای بنام سردی یا گرمی هستند .رنگی که ما می‌بینیم حاصل طول موج نور منعکس شده از رنگ است. طیفهای قابل دیدن بین فروسرخ (در انتهای طرف گرم) و فرابنفش(در انتهای طرف سرد) قرار دارند. رنگ‌های گرم رنگهای گرم نیمه قرمز چرخه رنگها به عنوان رنگهای گرم شناخته می‌شوند که شامل زرد -سبز و قرمز-بنفش می‌باشد. •نقاط قوت :این رنگها القاء کننده گرمی و راحتی هستند. نقاط ضعف :رنگهای گرم زیادی در تصویر باعث تضعیف برجستگی که باید در تصویر وجود داشته باشد می‌شود. نکته :بنفش نقشی دوگانه دارد در کنار رنگ‌های گرم خاصیت گرمی ودر کنار رنگهای سرد خصلت سرد دارد. بطور کلی می‌توان رنگ‌های اصلی را : «زرد = متناسب با شکل مثلث قرمز = متناسب با شکل مربع آبی = متناسب با شکل دایره» دانست ودر کنار آن سه رنگ دیگر «نارنجی -سبز -بنفش» .را در گروه رنگهای مکمل طبقه بندی کرد رنگ‌های سرد نیمه آبی چرخه رنگ به عنوان رنگهای سرد شناخته شده که شامل آبی -سبز و آبی -بنفش می‌باشد. نقاط قوت :این رنگها آرام و راحت هستند .این رنگها ممکن است بصورت غیر صمیمی و بی تکلف و ساده دیده شوند و برای انتخاب به عنوان پس زمینه مناسب هستند. .نقاط ضعف :این رنگها احساس منفعالنه داشته و ممکن است برای تصاویر گرافیکی قوی مناسب نباشند . رنگ های خنثی رنگ های خنثی ،رنگ هایی هستندکه از میزان زیادی سفید برخوردار بوده ولی به هیچ یک از رنگ های اولیه و ثانویه متمایل نیستند .با این تعریف رنگ های کم مایه مانند صورتی کم رنگ یا آبی آسمانی جزءرنگ های خنثی محسوب نمی شوند ولی رنگ کرم یکی و رنگ خاکستری روشن که از مشکی نشأت گرفته جز رنگ های ختثی به حساب می آیند رنگ های خنثی در بسیاری از مواد طبیعی مانند سنگ ها ،خاک ،زمین ،چوب ،حصیر ،شن و امثال اینها و یا در برخی از موارد مصنوعی مانند فلز ،شیشه ،سیمان و غیره دیده می شوند.رنگ های خنثی در دنیای دکوراسیون از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و کاربردی هستند .خنثی بودن آنها به این معناست که می توانید به راحتی در کنار هر رنگ دیگری بدون احتمال وجود از دست رفتن زیبایی های هر یک ،ترکیبی مناسب در فضاایجاد کرد .با توجه به آنکه این رنگ ها نیز آرام بخش و مالیم هستند .با پوشش دیوار به یکی از آنها می توان پس زمینه خوبی برای نصب تابلو ،نوارهای چاپی و کاغذی ،پرده ها به طور کلی دیوارکوب ها فراهم آورد. اگر فضا به قدری از لوازم دکوراسیون پر شده باشد که احساس آرامش را بر هم ریزند ،یکی ازراههای ایجاد تعادل در محیط باحفظ همان وسائل ،رنگ آمیزی سطوح اصلی یا تعویض پوشش های ثانویه مانند رومبلی،پرده و غیره به یکی از رنگ های خنثی است. هنگامی که قصد دارید قسمتی از فضا مانند یک دیوار ،در ،پنجره و یا حتی خرده ریزهایی ماننددستگیره ،چوب پرده و به طور کلی هر وسیله ای که در محیط وجود دارد به محض ورود بیننده به داخل ،نظر او را جلب نکند .آنها را به یکی از رنگ های خنثی رنگ آمیزی کرده و یا رنگ خنثی را در انتخاب آنها درنظر بگیرید. از این خاصیت رنگ های خنثی برای رفع عیوب معماری و شکستگی ها وفرورفتگی ها می توان بهره زیادی کسب کرد .به عنوان مثال با رنگ آمیزی بخشی از فضاکه دارای مشکل ساختاری است و شما نمی خواهید فوری مورد توجه بیننده قرار بگیرید،توسط یکی از رنگ های خنثی به راحتی می توانید آن را در نظر اول بپوشانید .به کارگیری رنگ های خنثی در محیط نیز با اهداف گوناگون دکوراسیونی صورت می گیرد. نصب تابلوئی به رنگ زرد ،با خاصیت گرم در فضایی که اغلب پوشش ها و لوازم دکوراسیونی آن از رنگ های خنثی انتخاب شده است ،می تواند دارای دو هدف باشد: - ۱جلب نظر بیننده به طرف اثر هنری تابلو که در اینجا با نورپردازی این تأکید را بیشترکرده است. - ۲تغییر فضای یکنواختی با عنصری با رنگ آمیزی گرمتر و انرژی دارتر. رنگ های خنثی در پرده های مختلف از روشن تا تیره وجود دارند و به لحاظ سبک جزءترکیبات رنگی مورد استفاده در سبک کالسیک هستند. به عنوان نمونه اگر طراح داخلی به لزوم جلوه دادن فرورفتگی در کنار پنجره و پله تأکید داشت به طور قطع یک و یاترکیبی از چند رنگ گرم را در کنار رنگ های مالیم و خنثی به کار می برد تا به این ترتیب نظر هر بیننده در حال عبور از آن محیط را به خود جلب کند .ولی اکنون باانتخاب اغلب پوشش های محیط به رنگ های خنثی مقصودی برعکس داشته و ممکن است هنگامی که فردی از پایین به باال آمده و یا از پله ها به طبقه پایین می رود حتی این فضا رانادیده بگذرد رنگ سفید سفید سمبل خلوص ،بی گناهی ،پاکی ،آرامش و صلح است. رنگ سفیدالقاء کننده آرامش ،صفا و آسایش است .سفید به همراه خلوصش ،یکی از کاربردی ترین رنگها در طراحی دکوراسیونی یک فضا است زیرا که با همه رنگ ها قابل ترکیب است ( .منظوراز ترکیب در این مباحث ،کنار هم قرارگیری رنگ ها در یک کمپوزسیون رنگی درفضا است). به کارگیری رنگ سفید در فضا به خصوص برای پوشش های اصلی ،آن مکان را روشن تر و بزرگتر جلوه می دهد .بنابراین برای فضاهای کوچک و کم نور انتخاب ایده آلی است .سفید خالص هنگامی که با نور طبیعی نور پردازی می شود ،یک رنگ گرم را ایجاد میکند ولی در زیر نورهای مصنوعی به نظر سرد می رسد .در نتیجه با اضافه کردن نورهای زرد ،قرمز و قهوه ای در کنار نور مصنوعی مانند فلورسنت و یا افزودن لوازمی به یک ویا چند رنگ یاد شده در محیط تغییر می کند .این رنگ ها از کیفیت سفید نمی کاهند بلکه آن را گرم تر می کنند .رنگ سفید برای فضاهائی با عناصر معماری قدیمی و یا جهت ایجادهماهنگی بین سبک های کامًال مجزای معماری بسیار ایده آل است. برای حفظ آرامش فضایی با سطوح سفید می توان از لوازمی با رنگ های خنثی و بافت های طبیعی مانند چوب استفاده نمود و برای ایجاد تضادهای ظریف و زیبا ،تعدادی رنگ های دراماتیک نیز به این ترکیب افزود. تاثیرات حاصل از رنگ ها رنگ ها در دو بستر اصلی در محیط حضور می یابند: - ۱پوشش های اصلی فضاها شامل دیوارها ،کف ها ،سقف ها و درها. - ۲لوازم دکوراسیون شامل مبلمان،پرده ها ،فرش و غیره. در مقام مقایسه این دو قالب با هم ،به لحاظ نقش دکوراسیونی شان در محیط ،پوشش های فضا از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند چون نسبت به لوازم دکوراسیونی ثابت تر بوده و به گونه ای نقش پس زمینه را برای آن لوازم اجرا می کنند. در میان این پوشش ها ،دیوارها به جهت وسعت حضورشان در فضا،جایگاه ویژه ای داشته و میزان تأثیر گذاریشان بر دیگر لوازم دکوراسیونی بسیارچشمگیرتر است .گذشته از موضوع تأثیر بر روی دیگر لوازم محیط ،دیوارها و رنگ انتخابشان در تغییر وسعت و نور فضا نیز بسیار مؤثراست.

51,000 تومان