کسب و کار مدیریت و رهبری

رهبری سازمانی

rahbari_sazmani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رهبری سازمانی”

رهبری سازمانی

اسلاید 1: رهبري سازماني، درسهايي از تجارت موفق جهانيدکتر ابوالعلاییمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی189/09/15

اسلاید 2: رهبري (Leadership) عبارتست از توانائي در اعمال نفوذ يا اثرگذاردن بر يك گروه در جهت تامين هدفها . امكان دارد اين اثرگذاري يك منبع و منشاء رسمي (سازماني ) داشته باشد و يا توانائي اعمال نفوذ ،از جائي خارج از سازمان بوجود آمده باشد.رهبري عبارتست از هنر يا فرآيند نفوذ و تاثيرگذاري بر مردم به نحوي كه با ميل و اشتياق و حداكثر توان خود براي دستيابي به اهداف گروهي كوشش نمايند.مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی289/09/15

اسلاید 3:   رهبري در قدرت ترغيب ديگران به تعقيب مشتاقانه هدفهاي معين خلاصه مي شود.هدف سازمان اين است كه در آن افراد عادي بتوانند كارهاي غيرعادي انجام دهند ، ليكن رهبري تبديل انسان هاي معمولي به انساني هاي غير معمولي است .رهبري به يك معنا ايجاد انگيزه است .رهبران كساني هستند كه بيشترين تاثير را بر گروه دارند.مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی389/09/15

اسلاید 4: رهبري يك فرآيند تاثير گذاري است . رهبري عبارتست از اعمال نفوذ توسط رهبر بر رفتار يك يا تعداد بيشتري از مردمان. به بيان ديگر رهبري شامل كسي است (رهبر) كه هوشيارانه سعي دارد ديگران ( پيروان) را وادارد تا كارهاي مورد نظرش را انجام دهند.رهبري عبارتست از تاثيرگذاري فراتر از تبعيت مكانيكي از دستورات معمول و تكراري سازمانفرايندي كه از طريق آن ، رهبران بر ديگران اعمال نفوذ مي كنند به عنوان رهبري شناخته مي شود.مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی489/09/15

اسلاید 5: رهبري يك فرآيند تاثيرگذاري است كه از طريق آن اقدامات شخص الف رفتار شخص ب را تغيير مي دهد و شخص ب اين تاثيرگذاري را مشروع و تغيير انجام شده را با هدف هاي خود سازگار مي داند.رهبري ، فرايند كارگرداني رفتار ديگران است به جانب دستيابي به هدفهاي معينرهبري ، فرآيند ترغيب ديگران به اقدام در جهت هدفي مشترك است .رهبري يعني اعمال نفوذ بر مردم به نحوي كه مشتاقانه براي هدف هاي گروه فعاليت نمايند.مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی589/09/15

اسلاید 6: رهبري رابطه اي است بين مردم كه در آن ، ” نفوذ و قدرت ” بطور نامساوي ،اما بر پايه مقبوليت و مشروعيت ، توزيع شده است .هيچ رهبري در انزوا نمي تواند وجود داشته باشد. اگر مي خواهيد بدانيد رهبر هستيد يا نه ، ببينيد آيا كسي از شما پيروي مي كند ؟مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی689/09/15

اسلاید 7: رهبري ، آينده را براي افراد تعريف مي كند با كمك چشم انداز آينده افراد را با يكديگر متحد مي كند و انگيزه اي را در آنها بوجود مي آورد كه عليرغم موانع به آن دست يابند.تحول موفقيت آميز ، 70 تا 90 درصد رهبري است و فقط 10 تا 30 درصد مديريت مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی789/09/15

اسلاید 8: رهبري:استقرار جهت (Vision)همسو كردن افراد / تيم سازيايجاد انگيزه و هيجان براي حركت و غلبه بر موانع مديريت:برنامه ريزي و بودجه بنديسازماندهي و تامين نيروي انسانيكنترل ، تصميم گيري و حل مسالهمديريت در برابر رهبريمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی889/09/15

اسلاید 9: رهبر فضائي خلق مي كند كه در آن همزمان 3 هدف ( موضوع)تحقق يابد:PerformancePridePurpose مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی989/09/15

اسلاید 10: قابليت هاي رهبران در مقابل قابليتهاي مديران:Has a long – range perspectiveHas a short – range perspective2. Asks why and what?Plans how and when ?Eyes the horizen.Eyes the bottom lineOriginates - Imitates othersمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی1089/09/15

اسلاید 11: 5. Challenges the status quoAccepts the status quo6. Dose the correct thingDose the things correctly7. Seeks change Seeks continuityPower is based on personal influence- Power is based on position or authorityمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی1189/09/15

اسلاید 12: 9. Demonstrates skill in persuasionDemonstrates skill in supervision10. Works toward employee commitmentWorks toward employee compliance11. Plans strategyPlans tactics 12. Relies on intuitive decision-making style- Relies on analytical decision-making styleمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی1289/09/15

اسلاید 13: نگرش صفات شخصي (Triat approach)نگرش رفتاري (Behavioral approach)نگرش موقعيتي (Situational approach)تاريخچه تئوري هاي رهبري :مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی1389/09/15

اسلاید 14: 3- نگرش موقعيتي يا اقتضائيپژوهشگران معتقدند چهار حوزه پر اهميت در تعيين موقعيت رهبري موثرند: ويژگي هاي مدير ( تجربه قبلي ، نيازها و ... )ويژگي هاي كاركنان ( انگيزه ها ، رضايت ، بلوغ و ...) ساختار گروه و نوع وظيفهعوامل سازماني ( خط مشي ها ، قدرت و ... )مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی1489/09/15

اسلاید 15: تئوري رهبري موقعيتي ( هرسي و بلانچارد) اين دو محقق معتقدند عملكرد كاركنان و سازمان تابع تطبيق و تناسب سبك رهبري با ميزان بلوغ كاركنان است. بلوغ شغلي توانائي انجام كار است و با دانش و مهارت در كار سروكار دارد و بلوغ رواني به اشتياق و انگيزه كار مربوط است و با اعتماد به نفس و تعهد سروكار دارد . بلوغ كاركنان = توانائي * اشتياقمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی1589/09/15

اسلاید 16: S1 : Telling ( دستوري ):مدير دستور بدهد و ازنزديك بر عملكرد نظارت كند.S2 :Selling ( توجيهي ) :مدير توضيح دهد و تصميمات را روشن و واضح منتقل كند.S3 :Participating ( مشاركتي ) :مدير و كاركنان مشاركت در تصميم گيري ها كنند.S4 :delegating ( تفويضي ) :اتخاذ تصميم و اجراي آن به كاركنان تفويض شود.مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی1689/09/15

اسلاید 17: خصوصيات افراد بالغ خصوصيات افراد نابالغ فعال منفعل استقلال وابستگييك نوع رفتار و يك راه حل رفتارها و گزينه هاي مختلفدلبستگي عميق دلبستگي سطحيچشم انداز آينده تمركز بر زمان حالبرابري يا فرادستي فرودستيخودآگاهي و خودكنترلي فقدان خودآگاهي و خودكنترليمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی1789/09/15

اسلاید 18: چگونه مي توان مدل قابليت هاي مديريتي (رهبري)براي يك سازمان تدوين كرد :مطالعه ادبيات مربوط به قابليت هاي مديريتيمطالعه استرتژي ، ارزش ها و چشم انداز مطلوب سازماناطلاع از انتظارات و ديدگاههاي مديران ارشدكسب اطلاع از دلائل وعوامل موفقيت مديران موفق سازمانالگو برداري از سازمان هاي مشابه و يا پيشروتجزيه و تحليل مشاغل مديريتي گفتگو با خبرگان صنعت و مديريتمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی1889/09/15

اسلاید 19: Leadershipالگوبودن ، تدوين فعال و آينده نگرانه استراتژي ، راضي نبودن به وضع موجود ، پرچمداري تغييرVisionتبيين فرصت ها و ريسك هاي استراتژيك ، اشتياق آفريني براي حركت به سوي آيندهEmpowering othersتفويض مسئوليت و اختيار ، مشاركت دادن ، تشويق ديگران براي چالش و ريسكقابليت هاي رهبري در سازمان ملل :مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی1989/09/15

اسلاید 20: 4. Building trustشفاف كاركردن ، وفاي به عهد ، فضا سازي براي كار و گفتگوي بدون ترس5. Managing Performanceروشن كردن مسئوليت ها ، ارجاع كار به كاردان ، مربي گري ، ارزيابي منصفانه عملكردها6. Judgment / Decision makingريشه يابي مسائل ، جمع آوري اطلاعات و تحليل نتايج تصميمات ، توانائي اخذ تصميمات سخت در زمان نيازمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی2089/09/15

اسلاید 21: مدل شايستگي هاي رهبري در IDRO :مهارتهاي ارتباطيكار تيميمهارتهاي ادراكي مديريت افرادتصميم گيري ارزشهاي اخلاقيشخصيت مديريت عملكرد رهبري شم تجاريمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی2189/09/15

اسلاید 22: مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی2289/09/15

اسلاید 23: در سال 2001 در پژوهشي به نام voice of the leader ، 10 قابليت مهم براي رهبري موثر به شرح زير شناسايي شد :صداقت و يكپارچگياعلام روشن و واضح انتظاراتقدرداني در قبال موفقيت هاسازگاري با شرايط متحولالهام بخشي ديگرانقراردادن افراد مناسب در زمان مناسب در نقش هاي مناسبداشتن شور و شوق براي موفقيتتعريف و تبيين چشم انداز بلندمدت براي آيندهترغيب و تشويق ديگران براي حركت در جهت مطلوبپذيرش مسئوليت پيروزي ها و شكست ها مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی2389/09/15

اسلاید 24: برخي قابليت هاي رهبري در شركت هاي برتر جهان :Functional technical skillsIntegrity and trustIntellectual horsepowerBusiness acumenCommand skillsPriority settingProblem solvingDrive for resultsBuilding effective teamsمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی2489/09/15

اسلاید 25: Developing direct reportsCustomer focusOrganization agilityLearning on the flyDealing with ambiguityValue creationInitiativeInnovationModel the valuesدنباله : مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی2589/09/15

اسلاید 26: دنباله :Create external focusAnticipate change and prepare for the futureImplement with quality , speed and valueAchieve results with peopleEvaluate and actShare key learningVisionaryDecisiveness and follow- throughCourageQuality championمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی2689/09/15

اسلاید 27: پيامبر اسلام (ص) شرايط رهبري از : حس تشخيصقاطعيت و عدم ترديدشهامت ، اقدام و بيم نداشتن از عواقب احتماليپيش بيني و دورانديشيظرفيت تحمل انتقاداتشناخت افراد و توانائي هاي آنان و تفويض اختيارات درخور توانائي هانرمي در مسائل فردي و صلابت در مسائل اصوليمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی2789/09/15

اسلاید 28: ادامه :شخصيت دادن به پيروان و به حساب آوردن آنهاپرورش دادن استعدادهاي عقلي و عاطفي و عملي آنهاپرهيز از استبداد و از ميل به اطاعت كوركورانه از سوي ديگرانتواضع و فروتنيسادگي و درويشيوقار و متانتعلاقه شديد به سازمان و تشكيلات براي شكل دادن و انتظام بخشيدن به نيروهاي انساني همه را در حد كمال داشت . منبع : كتاب وحي و نبوت از استاد شهيد مرتضي مطهريمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی2889/09/15

اسلاید 29: حفظ انگيزه هاي شخصيپايداري در مقابل ناملايمات كنترل در مقال تكانش ها به تعويق انداختن كامروائي براي نيل به هدفتنظيم حالات روحيجلوگيري از مخدوش شدن قدرت تفكر در اثر پريشاني خاطرداشتن انطباق عاطفي بيشترقادر براي درك نشانه هاي غيركلامي ارتباطاتآداب داني و اثربخشي ابراز احساسات مصاديق رفتاري هوش هيجاني :مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی2989/09/15

اسلاید 30: اميدوار بودن همدلي با ديگرانبرخوردهاي اثربخش با ديگرانموفقيت در زمينه هائي كه در آنها « مهارت مردمي » اهميت دارد (مثل مديريت ، فروش ، ديپلماسي و ... )انتخاب درست ( انتخاب دوست ، همسر ، شغل ،سازمان و ...)تصميم گيري هاي سنجيده توانائي حل تعارض هاحفظ دوستانتوانائي برانگيختن و متقاعد كردن ديگرانمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی3089/09/15

اسلاید 31: رهبري تحولمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی3189/09/15

اسلاید 32: مديريت (شامل برنامه ريزي، بودجه بندي ، سازماندهي ، تامين نيروي انساني ، كنترل ، تصميم گيري و حل مساله) مجموعه اي از فرآيندهاي پيجيده است كه مي تواند نيروي انساني و فناوري را به آساني در كنار يكديگر اداره كند. رهبري ، آينده را براي افراد تعريف مي كند ، با كمك چشم انداز آينده ، افراد را با يكديگر متحد ميكند وانگيزه اي را در آنها بوجود مي آورد كه عليرغم موانع ، به آن دست يابند. بررسي دقيق نشان مي دهد كه تحول موفقيت آميز 70 تا 90 درصد رهبري است و فقط 10 تا 30 درصد مديريت مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی3289/09/15

اسلاید 33: تحول مستلزم فداكاري ، تعهد و خلاقيت است كه هيچكدام را معمولا نمي توان با فشار و اجبار تزريق كرد. در كوشش هاي تحولي كه مديريت زده و فاقد رهبري هستند ، معمولا به جا درگير كردن صدها يا هزاران نفر از كاركنان ، گروه كوچكي اجراي تغيير را بر عهده مي گيرند و نتيجه نهائي بسيار نا اميد كننده است .مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی3389/09/15

اسلاید 34: برنامه هارهبري خلاقمديريت خلاقبودجه هااستراتژيچشم انداز مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی3489/09/15

اسلاید 35: مهم ترين دلائل ناكامي برنامه هاي تحول :ناتواني در ايجاد احساس ضرورت و فوريت تغيير در كاركنانناكامي در ايجاد گروههاي موثر و تيم هاي كارآمد تغييرنداشتن چشم انداز مطلوب (vision)كوتاهي در انتقال چشم انداز به كاركنان وتبديل آن به چشم انداز مشتركغفلت از توانمندسازي كاركنانغفلت از تثبيت تحولات در فرهنگ سازمانمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی3589/09/15

اسلاید 36: سال 2001 : Voice of the leader شيوه هاي پرورش قابليتهاي رهبري : Amount of decision –making authorityCreating leadership development planInteracting with peersMeeting with a coach (mentor)Feed backTurning around a struggling businessWorking in new functional areas Launching a new businessمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی3689/09/15

اسلاید 37: رهبري ، قدرت، نفوذ و اثرگذاريمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی3789/09/15

اسلاید 38: « قدرت » مورد نياز همه كساني است كه مي خواهند ايده و اراده خود را به ديگران تحميل كنند . كسي كه بدنبال منافع مادي است ، كسي كه مي خواهد راي مردم را براي انتخاب شدن به دست آورد ، كسي كه مي خواهد دين و آئين خود را به ديگران بقبولاند، كسي كه درصدد قانون گذاري است و ... . همه به قدرت نيازمندند.مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی3889/09/15

اسلاید 39: تعريف قدرت : برتراند راسل : ايجاد تاثير مورد نظر و پديد آوردن آثار مطلوب ماكس وبر : قدرت عبارتست از قابليت و توانائي فرد يا افرادي كه اراده خود را در اقدامي جمعي به اراده كساني كه آنها هم در اقدامي مشابه آن مشاركت دارند تحميل مي كنند. رابينز : قدرت عبارتست از توان بالقوه اي كه الف دارد تا بر رفتار ب اثر گذارد ، به گونه اي كه ب را وا مي دارد تا كاري را انجام دهد كه اگر غير از اين بود چنين نمي كرد . هر قدر ب بيشتر به الف وابسته باشد الف از قدرت بيشتري برخوردار است .مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی3989/09/15

اسلاید 40: خصوصيات شخصيتي موثر بر اقناع ديگران عبارتست از : تدبير جاذبه شخصي كارداني  متانت و وقار صراحت و دقت  لطيفه گويي هوشمندي  ايمان راسخ و اعتقاد كامل  توانائي در بيان فصيح ، آمرانه و متقاعد كننده وقتي كسي باورش شد كه او درست همان شخصيتي است كه بايد فرمان براند، ديگران هم باورشان مي شود.مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی4089/09/15

اسلاید 41: رهبري با قدرت آميخته است . رهبران بزرگ داراي خصوصيات مشتركي هستند كه به آنها قدرت مي بخشد ، از جمله :شجاعتاعتماد به نفس بي حد و حصرداشتن سابقه قضاوت صحيح در شرايط دشوارتركيبي از ايمان و توانائي كه به آنها جرات مي دهد تا الهام بخش و تاثير گذار باشند.مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی4189/09/15

اسلاید 42: همه رهبران موفق را رويائي به پيش مي برد و آنان نيز پيروان خود را با همين رويا پيش مي برند.Vision تركيبي است از رويا ( تخيل ) و واقعيتاز چشم انداز مطلوب است كه استراتژي ها و برنامه ها متولد مي شوندنقش Vision در ايجاد و حفظ كشش خلاقنقش Vision در تمركز فعاليتها و تداوم فعاليت هامرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی4289/09/15

اسلاید 43: چشم انداز مشترك (shared vision)چشم انداز مطلوب 3 كاركرد مهم و اصلي دارد :جهت حركت كلي سازمان را روشن مي كند.به افراد براي اقدام و عمل انگيزه مي دهد ، حتي اگر اين اقدام در گام هاي نخست دردناك و دشوار باشد.افراد و بخش ها را به شيوه اي سريع و كارآمد هماهنگ مي كند.مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی4389/09/15

اسلاید 44: يك چشم انداز خوب از طريق اميدوار كردن و انگيزه دادن به افراد به غلبه بر بي ميلي طبيعي براي انجام دادن آنچه لازم است كمك مي كند و تصديق مي كند كه فداكاري و تلاش طاقت فرسا لازم است ، اما همچنين روشن مي كند كه منافع شخصي ناشي از اين فداكاري ها بسيار بيشتر از آن چيزي است كه امروز يا فردا دردسترس است .مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی4489/09/15

اسلاید 45: آرمان مشترك وجود آرمان مشترك اين احساس را به مردم مي دهد كه با انجام كار خود ، هدفي بزرگتر و والاتر را تعقيب مي نمايند كه تحصيل آن از طريق انجام وظيفه و كار صورت مي گيرد.فرايند خلق و تدوين آرمان مهم تر از داشتن آرمان است.اشتراك آرمان بين اعضاي سازمان نيازمند زمان ، تبادل آزاد افكار و ايده ها و گفتگو است.مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی4589/09/15

اسلاید 46: برخورد كاركنان با آرمان سازمان :تعهد ( فداكاري ، پايداري و ... )رغبت ( تلاش گسترده در چارچوب ساختارهاي موجود)مجاب شدنپذيرش توام با اكراهسرپيچي و بي علاقگيمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی4689/09/15

اسلاید 47: خصوصيات رهبري موثر بر ايجاد آرمان مشترك :خيرخواهي شباهت به پيروانمشاركت جوئي  استفاده از جاذبه هاي هيجاني مثبتصداقت و شفافت  ايمان استوار و مشتاقانهحسن نيت  قاطعيت ، نفوذمحبوبيت و جذابيت  اعتماد به نفسبيان فصيح و متقاعد كننده  شرح صدرمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی4789/09/15

اسلاید 48: رهبريخط مشي واستراتژی كاركنانشراكتها و منابعفرآيندهانتايج كاركناننتايج مشترياننتايج جامعهنتايج کليدی عملكردمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی4889/09/15

اسلاید 49: رهبري در مدل EFQM : رهبران ماموريت ، چشم انداز ، ارزش ها و اخلاقيات سازمان را تدوين و خودشان بعنوان الگوي فرهنگ تعالي عمل مي كنند.رهبران شخصا براي اطمينان يافتن از ايجاد ، توسعه و بكارگيري سيستم هاي مديريت و بهبود مستمر آنها مشاركت مي نمايند.رهبران با مشتريان و شركاء و نمايندگان جامعه در تعامل هستند.رهبران ، فرهنگ تعالي را بين كاركنان سازمان تقويت مي كنند.رهبران ، تحول سازماني را درك كرده و از آن حمايت مي كنند.مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی4989/09/15

اسلاید 50: مباحث و ایده های نو در رهبریمرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی5089/09/15

اسلاید 51: مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی5189/09/15

اسلاید 52: Leaders optimise the upside; Managers minimise the downside. Both together net more.Leaders envision possibilities; Managers calculate probabilities. Both together win more.Leaders focus on the ends; Managers focus on the means. Both together reach more. Leaders focus on the what; Managers focus on the how. Both together do more.Leaders prepare beyond the limits; Managers focus execution within limits. Both together perform better.Leaders generate energy; Managers preserve energy. Both together energise more. Leaders seize opportunities; Managers avert threats. Both together progress more.Leaders are the first ones onto the battlefield; Managers are the last ones off. Both together triumph more.Leaders amplify strengths; Managers reduce weaknesses. Both together develop more. Leaders provide vision; Managers provide execution. Both together achieve more.Leaders do the right things; Managers do things right. Doing both together is the right thing.Leaders drive change; Managers maintain consistency. Both together continuously improve.Leader/Manager distinction: “Leaders plant; Managers weed. Both together yield the greatest harvest.مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی5289/09/15

اسلاید 53: مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی5389/09/15

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید