علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان

Psychology-Islam

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان”

روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان

اسلاید 1: روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامیارائه دهنده:

اسلاید 2: تعریف نفس از دیدگاه ارسطو، فارابی، ابن سینا و .... روانشناسی برای مدت های مدیدی در کنار فلسفه و تحت عنوان ” علم النفس ” می زیسته است . علم روانشناسی با تاسیس اولین آزمایشگاه تجربی در شهر لایپزیک آلمان در سال 1879 ، توسط ” ویلهلم وونت ” راه خود را از فلسفه جدا کرد .ویلهلم وونت برای بررسی فرایندهای ذهنی بنیادی ازروش درون نگری استفاده کرد.او درون نگری را به صورت فیزیو لوژیست ها به عنوان روشی برای مشخص کردن تجربه احساس خاص فرد بکار برد.

اسلاید 3: اصطلاح روانشناسی ترجمه psychologyاست که مشتق از دو کلمه psyche ( روح و ذهن ) و logos ( شناخت یا مطالعه ) است که هر دو برگرفته از یونانی هستند . معنی تحت الفظی آن روانشناسی ، مطالعه نفس ، شناخت یا علم نفس است . بعد از جدایی روانشناسی از فلسفه ، دو نظریه بوجود آمد گروهی برای روح و روان وجود خاصی قائل شدند و بدون اینکه در باره ی ماهیت آن بحث کنند به بررسی اعمال روانی پرداختند گروهی روح و روان را عمل و نتیجه فعالیت های مکانیکی مغز دانستند و روح را همان اعمال و حالات روانی فرض کردند و به بررسی این حالات پرداختند.لذا ماهیت روح و ذهن از حوزه روانشناسی خارج شد و بحث آن در حوزه فلسفی باقی ماند.

اسلاید 4: روانشناسی ، ریشه ها و تفکر در فلسفه قدیمریشه های فلسفی روانشناسی از سال 600 قبل از میلاد تا 1550 میلادی یعنی از یونان باستان به بعد ، با آیین های فلسفی مختلفی مطرح می گردد..ریشه های فلسفی روانشناسی (600قبل از میلادتا1550 میلادی)علاقه عمده به کیهان شناسی، تحقیقات نظری در باره ی احسا سیونا ن باستان( قرن هفتم تا پنجم ق.م )تمایز اولیه بین روح و بدنآناکسا گوراس (500-428ق.م)تعبیر ماتریالیستی و ذره گرا از روح، ماهیت و عملکرد های آن، حرکت ذرات اتم باعث به وجود آمدن تفکر واعمال ذهنی می شوددموکریت(460-370ق.م)روانشناسی روح گرا و ثنوی ، جدایی بین روح و بدنافلاطون (427-347ق.م)اولین نظام روانشناسی ، روح، اصل حیاتی بدن است و هر دو قویا با هم متحد هستندارسطو (384-322ق.م)روح از دیدگاه دینی و اخلاقی مورد ملاحضه قرار می گیردفلسفه مسیحی اولیه (قرن 1 تا 9 میلادی)روح از نظر ماهیت و رابطه اش با بدن مورد مطالعه قرار می گیرد .روانشناسی ارسطو توسط توماس آکوینی احیاء می شود فلسفه مدرسی (قرن9 تا 15 میلادی )پیشگاه روانشناسی نوین ، او بر اهمیت شناخت ذهنی انسان برای فلسفه ، تعلیم وتربیت ، علم و سیاست تاکید می ورزدویوس ( 1492- 1540)

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید