علوم مهندسی معماری و عمران

روانشناسی رنگ در معماری

ravan-shnasi-rang

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روانشناسی رنگ در معماری”

روانشناسی رنگ در معماری

اسلاید 1: روانشناسی رنگ در معماری

اسلاید 2: رنگ یک زبان جهانی است و احساسات را تحریک میکند . صحبت در مورد رنگگ موجگب میشود که خصوصیات موسیقی و طبیعت و ویژگیهای شخصیتی را به جا آوریم . رنگ بگر خالف سایر ملزومات دکوراسیون یک بعد انسانی دارد که نمیتوان آن را نادیده گرفگت. در واقع رنگ میتواند حالت ها را تغییر دهد، فضاهای خاصی به وجود آورد و روحیه انسگان را بهتر کند و در همین حال جوالنگاه خوب و امنی برای خالقیت انسان است . بررسی تگاییر متقابل روانشناختی رنگ ها در کاربرد هنری رنگ اهمیت بسزایی دارد و استفاده متناسب از هر رنگ می تواند کاربرد ویژه ای در طراحی داخلی داشته باشد . معماری داخلی بگه لحگام معیارهگای روانشناسگی اهمیگت بسگیاری دارد. میگزان امنیگت، صمیمیت، شور و هیجان و آرامش موجود در یک فضا را می توان بگا راهکارهگای مناسگب تشدید یا تضعیف کرد. باید دانست که هر کدام از انسان ها دارای تعلقات ذهنگی و روحگی خاصی هستند، که پاسخگویی به نیازهای آنها در معماری داخلی در اولویت قرار میگیرد.رنگ یک زبان جهانی است و احساسات را تحریک می کند . صحبت در مورد رنگ موجب می شود که خصوصیات موسیقی و طبیعت و ویژگی های شخصیتی را به جا آوریم . رنگ بر خلاف سایر ملزومات دکوراسیون یک بعد انسانی دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت. در واقع رنگ می تواند حالت ها را تغییر دهد، فضاهای خاصی به وجود آورد و روحیه انسان را بهتر کند و در همین حال جولانگاه خوب و امنی برای خلاقیت انسان است . بررسی تاثیر متقابل روانشناختی رنگ ها در کاربرد هنری رنگ اهمیت بسزایی دارد و استفاده متناسب از هر رنگ می تواند کاربرد ویژه ای در طراحی داخلی داشته باشد . معماری داخلی به لحاظ معیارهای روانشناسی اهمیت بسیاری دارد. میزان امنیت، صمیمیت، شور و هیجان و آرامش موجود در یک فضا را می توان با راهکارهای مناسب تشدید یا تضعیف کرد. باید دانست که هر کدام از انسان ها دارای تعلقات ذهنی و روحی خاصی هستند، که پاسخگویی به نیازهای آن ها در معماری داخلی در اولویت قرار میگیرد.مقدمه

اسلاید 3: برای توضیح دادن مفهوم تناسب رنگ ها باید موضوعی به نام چرخه ی رنگ را توضیح دهیم. چرخه ی رنگ یک نمودار به هم پیوسته از رنگ هاست که در آن رنگ ها بر اساس یک رابطه ی منطقی- دیداری در کنار هم قرار گرفته اند. به طور کلی رنگ ها به دو دسته تقسیم می شوند: • رنگ های اصلی یا اولیه • رنگ های فرضی یا ثانویه رنگ های فرضی از ترکیب رنگ های اصلی به وجود می آیند. اما رنگ های اصلی خود به صورت مستقل وجود دارند. رنگ های اصلی شامل رنگ های قرمز، زرد و آبی هستند که خود از هیچ رنگی به وجود نیامده اند، اما از ترکیب آن ها تمام رنگ های دیگر ایجاد می شوند. سبز، بنفش و نارنجی رنگ هایی هستند که از ترکیب رنگ های اصلی به وجود آمده و در چرخه ی رنگ در بین رنگ های اصلی قرار می گیرند. از ترکیب تمام این رنگ ها می توان میلیون ها رنگ دیگر ایجاد کرد که البته بیشتر در دنیای دیجیتال تمایز دقیق بین آن ها امکان پذیر است. تناسب رنگ در معماری داخلی

اسلاید 4: سه رنگ اصلی : آبی و قرمز و زرد همه ی رنگ های سرد و گرم، از ترکیب انواع این سه رنگ، بدست می آیند. از ترکیب این رنگ ها رنگ های ثانویه به وجود می آید . در دایره رنگ، رنگ های مقابل مکمل هم هستند . رنگ مکمل : رنگ های مکمل در واقع نوعی تضاد هستند که به هنگام مشاهده، یکدیگر رو طلب میکنند و وقتی کنار هم قرار می گیرند، تحرک ایجاد نموده و یکدیگر را کامل می نمایند. هر وقت دو رنگ مکمل، باهم ترکیب شوند، نتیجه خاکستری است. تحرک از بین رفته و رنگ خنثی بدست خواهد آمد. دو رنگ مکمل در کنار هم، موجب درخشانی و جلوه ی بیشتر هم هستند. رنگبین رنگ های قرمز ، زرد ، آبی ، سبز و ... از یک سو و رنگ های سفید ، سیاه و خاکستری از سوی دیگرتفاوت وجود دارد. به رنگ هایی که در طیف رنگی می باشند ، کروماتیک می گویند. رنگ های کروماتیک بسیار زیاد هستند که مهمترین آن ها، رنگهای اصلی ( زرد ، قرمز و آبی ) می باشند. سه رنگ سیاه، خاکستری و سفید که فاقد رنگ هستند ، رنگ اکروماتیک می گویند. رنگ سفید در واقع رنگ نیست ، بلکه عدم وجود رنگ است.

26,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید