علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

روانشناسی عمومی حمزه گنجی فصل پنجم حافظه و فراموشی

ravan-shnasi-omomi5

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
پژوهشگران کشف کرده‌اند که حافظه، دست کم، در سه مرحله تشکیل می‌شود: حافظه حسی، حافظه کوتاه‌مدت و حافظه بلندمدت. حافظه حسی یعنی نگهداری موقت اطلاعات در اندام‌های حسی. حافظه کوتاه‌مدت یعنی ذخیره و پردازش اطلاعات به مدت بسیار کوتاه، حافظه بلندمدت یعنی ذخیره‌سازی اطلاعات به منظور استفاده از آن‌ها در آینده؛ بنابراین، حافظه حسی اطلاعات را به طور گذرا نگه می‌دارد، حافظه کوتاه‌مدت، اطلاعات را تا زمانی نگه می‌دارد که مورد استفاده قرار دهد و حافظه بلندمدت اطلاعات را برای همیشه نگه می‌دارد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
227 بازدید, 2 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روانشناسی عمومی حمزه گنجی فصل پنجم حافظه و فراموشی”

روانشناسی عمومی حمزه گنجی فصل پنجم حافظه و فراموشی

اسلاید 1: حافظه در سه مرحله تشکیل میشود. حافظه ی حسی ،حافظه کوتاه مدت ،حافظه بلند مدت حافظه حسی :یعنی نگهداری موقت اطلاعات در اندام های حسی حافظه کوتاه مدت :یعنی ذخیره و پردازش اطلاعات به مدت بسیار کوتاه حافظه بلند مدت :یعنی ذخیره کردن اطلاعات برای استفاده از آنها در آینده بنابراین حافظه حسی اطلاعات را به صورت گذرا نگه میدارد.حافظهی کوتاه مدت تا زمانی اطلاعات را نگه میدارد که مورد استفاده قرار گیرد و حافظه بلند مدت اطلاعات را برای همیشه نگه میدارد.طبق شکل ۱-۵ حافظه حسی به اتاق انتظار حافظه کوتاه مدت تشبیه شده است .اطلاعات بعد از آنکه به حافظه کوتاه مدت وارد شدند می توانند از آنجا به حافظه بلند مدت بروند و بالعکس. در هر مرحله ی تشکیل حافظه امکان فراموشی وجود دارد .

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید