صفحه 1:
عم سم ال رگن ارم
نام : 3
نام خانوادگی : ase
شماره دانشجویی : یه
صفحه 2:
رئوس مطالب فصل ۱۴
تمایز حافظه
% حافظه کوتاه مدت و دراز مدت
"حافظه رویدادی و حافظه معنایی
دانش اخباری و اجرایی
حافظه آشکار و نا آشکار
lets,” بررسی حافظه ناآشكار
تمایز روان شناختی بین حافظه آشکار و ناآشکار
تمایز فیزیولوژیکی بین حافظه آشکار و اآشکار
صفحه 3:
تمایز
حافظه
در ادبیات مربوط به حافظه به تقسیم های بسیار زیادی برمی خوریم.
پا توجه په اطلاعاتی که به حافظه سپرده می شود و همچنین زمان
اندوزش مطالب و ... حافظه به اقسام زیادی تقسیم می گردد.
یکی از قدیمی ترین این دسته بندی ها حافظه اولیه و انویه است.
به طور کلی پیرامون انواع حافظه به سه تمایز اساسی اشاره می شود
۱-مراحل حافظه
۲- زمان اندوزش
۳- ذخیره سازی نوع اطلاعات
صفحه 4:
مراحل حافظه:
این مرحله شامل رم زگرد
ْ امل رم زگردانی؛ ادوزش و باز ۰
مات ززش و باز بایی می باشاد:
acca 35 قي
اخیره سازی کوتاه مدت و بلند مدت اصلاعات می باشد.
7 ات می باشد.
ذخيره سازى نوع اطلاعات: 0
به اين معنا ككه نظامى .+
امى خاص براى اطلاعات +
برای اطلاعات تخاص وجود دارد:
صفحه 5:
فظه رویدادی و حافظه
یکی از تقسیم بندی های مهم که از حافظه وجود دارد تقسیم آن به
حافظه رویدادی و معنایی است. اساس این تفکیکک از تالونیگ است.
تالونیگ بر اساس مکانیزم مغزی نوع اطلاعات و اصولی که برای
عملیات وجود دارد حافظه را به پنج نوع تقسیم می کند.
حافظه رویدادی, حافظه معنایی؛ حافظه رویه ای حافظه آماده سازی
ادراکی یا حافظه ادراکی و حافظه کوتاه مدت.
ملاكك تفكيكك بين حافظه رويدادى و معنايى تماي زكذارى بين آثار
تجربه شخصی و دانش عمومی است.
صفحه 6:
حافظه رویدادی
پادآوری
تأثير نمىيذيرد
رويدادى
alae حافظه
فهم
حقايق. عقايد: مفاهيم
مفهومي
جهان, محبط پیرامون
قراداداجتماعی
مقایسه ویژگی های حافظه معنایی و
اطلاعات
سازماندهی
واقعیت سنجی
عملیات
زمزگردانی زمانی
عواطف
صفحه 7:
نش اخباری و اجرایی
یکی از تفکیک های مهم حافظه تقسیم حافظه به دانش اخباری و
اجرایی است. دانش اخباری دانشی است که درباره حقایق و اشیاء
باشدء مانند این دانش که چیزی موضوع کار ماست.
برخلاف دانش اخباری دانش اجرایی دانش مربوط به چگونگی
اجرای فعالیت های معین شناختی است.
مانند استدلال» تصمیم گیری و حل مسئله.
صفحه 8:
اطلاعاتی که
ی سپریم.
در حالت اول با حافظه آشکار و در حالت دوم با حافظه ناآشکار سر و
ml:
در حافظه ناآشکار اطلاعات ذخیره شده بدون آگاهی
تباط با تعلقات
زمانی و مکانی گذشته آن یادآوری می شوند. بعنی 7
ن اطلاعات بر
این مبنا صورت می گیرد که فرد اطلاعات را می داند بدون آنکه لزوماً
به یاد آورد که چطور و در کجا این اطلاعات را بدست آورده است. در
خالی که در حافظه آشکار فرد آگاهانه تجربه شخصی خود رابه یاد می
آورد.
صفحه 9:
مطابقت انواع حافظه با حافظه آشکار و
ناآشکار
ae
(sap)
00
ربا wee درق فت فياك
(gs) sal
صفحه 10:
ین روشهای متداول در بررسی حافظه
ناآشکار
۱- آزمون تکمیل واژه های ناقص
۲- آزمون شناسایی واژه ها
۳- آزمون داوری واژگانی
۴- آزمون تکمیل تصویر
۵- آزمون تفکیک - فرآیند
صفحه 11:
ایز روان شناختی بین حافظه آشکار و ناآشکار
۱- سطح پردازش
۲-میزان فراموشی
ge gir
۴-اثربلوغ و رشد
۵-اثر تغییر حسی
صفحه 12:
سطوح پردازش شرایط مطالعه
say
هو
۰/۵
eles
آمافه سازى شتاسائى ادراكق