ravanshenasiye_kudak

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روانشناسی کودک”

روانشناسی کودک

اسلاید 1: روانشناسي كودك

اسلاید 2: عناوين : 1- وقتي بيمار كودك است 2- رابطه ها 3- هيجانات كودكان

اسلاید 3: اهداف بهداشتي در دوران كودكي و نوجواني ايجاد شرايطي براي مطلوب تر شدن رشد جسمي- عاطفي و اجتماعي كودك ايجاد الگوهاي رفتاري سالم در كودكان براي تغذيه – ورزش- تحصيل –تفريح و زندگي خانوادگي به منظور پايه ريزي شيوه زندگي سالم در طول زندگي

اسلاید 4: مراحل درك كودك از رابطه ميان سلامت و رفتار پديدارگرايي: بيماري را تنها با يكي از نشانه ها تعريف مي كند كه ممكن است نامربوط باشد 3 سالگي ( خورشيد باعث حمله قلبي مي شود )سرايت : بيماري را با يك علامت تعريف مي كند اما در مورد علتش كمي بيشتر مي داند ( سرخك را از مردم مي گيريم اگر به آنها نزديك شويم )آلودگي : چند مورد از علايم بيماري را تعريف مي كند تا 7 سالگي به اين مرحله مي رسد ( تماس با خاك باعث بيماري مي شود – اگر ژاكت نپوشم سرما مي خورم – كار بد باعث بيماري مي شود ) دروني ساختن : بيماري را به صورت شكل دروني بدن مجسم مي كنند .( ورود آلاينده ها به بدن بوسيله تنفس يا خوردن ) تأثير مستقيم رفتار بر سلامتي يا بيماري

اسلاید 5: دروني ساختن : بيماري را به صورت شكل دروني بدن مجسم مي كنند .( ورود آلاينده ها به بدن بوسيله تنفس يا خوردن ) تأثير مستقيم رفتار بر سلامتي يا بيماري 5- جسماني : اكثر كودكان تا 11 سالگي بيماري را بر مبناي عضوهاي خاص تعريف مي كنند با دلايل متعدد بيماري ( سرطان = رشد سريع سلول ها )6- جسمي و رواني : در آخرين مرحله كودكان متوجه مي شوند بيماري مي تواند دلايل جسمي يا رواني داشته باشد ( سردرد بر اثر عصبانيت )

اسلاید 6: وقتي بيمار، كودك است2/5 ميليون نفر از افرادي كه هر سال در بيمارستان هاي آمريكا بستري مي شوند كمتر از 15 سال و اغلبشان كمتر از 5 سال هستند .رشد رواني كودك و علت استرس در بستري شدن هنگام بيماري :هنگامي كه كودك چهار دست و پا راه مي رود علت استرس و ناراحتي بي حركتي است همچنين جدايي از والدين رفتار هاي پر اضطراب : بازگشت به سنين پايين تر( مكيدن انگشت – خيس كردن جاي خود يا وابستگي زياد به والدين )

اسلاید 7: كمك به كودك براي كنار آمدن با مشكلات بستري شدن در بيمارستان والدين قبل از ورود به بيمارستان كودك را آگاه كنند .دليل بستري شدن در بيمارستان و اتفاقاتي كه قرار است رخ دهد را براي كودك تا حد امكان توضيح دهند .به كودك فرصت سؤال كردن بدهند و سؤالات را طوري پاسخ دهند كه براي كودك قابل درك باشد .اگر كتابي در اين مورد وجود دارد برايش بخوانند والدين خود رفتاري آرام و مطمئن داشته باشند تحقيقات نشان مي دهند كه كودكان با والدين مضطرب مانند كودكان با والدين آرام نمي توانند با تبعات بيماري و بستري شدن كنار بيايند .

اسلاید 8: رابطه ها

اسلاید 9: مسئوليت عمده و اساسي تربيت كودك در مراحل اوليه رشد و تحول كودك بويژه در دوران جنيني- شير خوارگي و پيش دبستاني بر عهده مادر است :ارامش روحي رواني مادر بهره مندي از همدلي و همراهي همسر

اسلاید 10: كودكان نياز دارند در فرايند يافتن هويت فردي –اجتماعي – الگو پذيري – همانند سازي و شناخت نقش ها ي مطلوب اجتماعي ازالگوهاي بزرگسالي مناسب( مانند والدين و.. ) به اندازه كافي بهره مند شوند .

اسلاید 11: كودكان با نگرش مثبت و خوشايند نسبت به شخصيت الگوهاي بزرگسالان در برقراري ارتباط با معلم و ديگران موفق هستند .كودكان با الگوهاي بزرگسال ( تعارض ها – كشاكش ها – ستيز هاي بين والدين – تحمل تحقير ها – سرزنش و تنبيه ها ) هميشه با شك و ترديد به شخصيت معلم و ديگران مي نگرد و در برقراري ارتباط مفيد و مؤثر با مشكل مواجه است .

اسلاید 12: هيجانات كودكان هيجانات كودكان نبايد ناديده گرفته شود .هدف نهايي نبايد پرورش فرزنداني مطيع و فرمانبر باشد .اموزش هيجانات سبك چهار گانه فرزند پروري هوش عاطفی یا هوش هیجانی (یا EQ) شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌های خود است

اسلاید 13: سبك هاي چهار گانه فرزند پروي 1- والدين بي توجه : -احساسات كودك را كم اهميت مي دانند توجهي به آن نمي كنند - به احساسات فرزندان خود بي اعتنا هستند - وقتي هيجانات منفي كودك بروز مي كند از او مي خواهند ساكت باشد ( بدون هيچگونه توجهي )- معتقدند هيجانات منفي كودك دست آويزي است براي رسيدن به خواسته هايشتأثيرات اين سبك : كودك ياد مي گيرد احساساتش نادرست است 2- والدين ناراضي : - رفتارهاي والدين بي توجه را شديدتر نشان مي دهند - به ابراز احساسات كودكشان ايراد مي گيرند و سرزنشش مي كنند - بر خوش رفتاري فرزندشان بيش از حد اصرار دارند - اعتقاد دارند هيجانات منفي را بايد كنترل كرد و بچه ها بايد از بزرگترها اطاعت كنند تأثير ات : مانند سبك والدين بي توجه

اسلاید 14: 3- والدين آسان گير : - هر گونه ابراز احساسات را از جانب كودكان مي پذيرند .- وقتي بچه احساسات منفي دارد او را دلداري مي دهند ( به جاي همدلي ) - بچه ها را در زمينه رفتار راهنمايي نمي كنند - در حل مشكل به كودك كمكي نمي كنند .-تأثيرات : كودك ياد نمي گيرد چگونه هيجانات خود را تنظيم و كنترل كند و در برقراري ارتباط با ديگران مشكل دارند .4- والدين مربي هيجان : - براي هيجانات منفي كودك ارزش قايل هستند و از ان به عنوان فرصتي براي صميمي شدن استفاده مي كنند - به هيجانات كودك احترام مي گذارند . به حرفهايش گوش مي دهند . احساسات منفي او را تحقير نمي كنند . به او نمي گويند چه احساسي داشته باشد به او كمك مي كنند حالت هيجاني خود را نامگذاري كند .

اسلاید 15: همدلي : اساس پرورش هيجاني در خانه اي که همدلي نباشد چه اتفاقي مي افتد خانواده هايي که هميشه انتظار دارند کودکشان شاد باشد و هيچ وقت شکايت نکند هر زماني کودک ناراحت يا عصباني است والدين نگران مي شوند .آيا زندگي هميشه بر وفق مراد است ؟هيچ وقت ناراحت يا عصباني و خشمگين نمي شويم ؟

اسلاید 16: پنج مرحله اصلي پرورش هيجان مرحله اول : آگاهي از هيجانات کودک آگاهي از هيجانات خود و کودکمانتشخيص احساسات خود و توجه به احساسات ديگران

اسلاید 17: مرحله دوم در نظر گرفتن هيجانات به منزله ي فرصتي براي صميميت بيشتر با کودک و آموزش او اگر شما به اسباب بازي شکسته يا خراش روي پاي کودکتان علاقه و توجه نشان دهيد اين کار بسيار سازنده خواهد بود فرزند شما ياد مي گيرد شما رفيق او هستيد

اسلاید 18: مرحله سوم همدلانه گوش کردن به حرف هاي کودک و ارزش قايل شدن براي احساسات او -وقتي فرزندتان احساسات خود را بيان مي کند آنچه را که شنيده و متوجه شده ايد دوباره براي او بازگو کنيد .- بهتر است مشاهدات خود از نحوه رفتارفرزندتان را بيان کنيد به جاي اينکه با سؤال کردن از اصل

اسلاید 19: مرحله چهارم کمک به کودک براي نامگذاري هيجانات خود نامگذاري هيجانات رابطه نزديک با همدلي دارد .کودک گريه مي کند مادر مي گويد : خيلي غمگيني ، نه ؟ کودک احساس مي کند مادرش او را درک کرده است همچنين نام احساس او را هم مي داند .

اسلاید 20: مرحله پنجم تعيين حد و مرز هايي براي کودک و در عين حال کمک به او در حل مشکل 1- تعيين حد و مرز 2- مشخص کردن هدف ها 3- فکر کردن درباره راه حل هاي ممکن 4- ارزيابي راه حل هاي مطرح شده بر اساس معيارهاي ارزشي خانواده 5- کمک به کودک در انتخاب يکي از راه حل ها

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید