کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

روانشناسی محیطی در طراحی شهری

ravan-shnasi-mohiti

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
طراحی شهری باید بر آن باشد که فضاهای شهری را بدانگونه طراحی کند که چندمنظوره و یا چند عملکردی و در مقابل رفتارهای آدمی منعطف و پاسخگو باشد. افزون سازی "قابلیتهای محیطی" در انطباق با براورده سازی "نیازهای رفتاری" شهروندی و تلاش در ایجاد و بستر سازی "تعاملات اجتماعی" و "مراودات جمعی " می طلبد که نحوه "رفتارهای انسانی" و رابطه انسان و رفتارهایش در "محیط کالبدی" مورد بررسی قرار گیرد که بدون این کنکاش "روانشناختی" ، امکان "طراحی فضای شهر" یا هرگونه "مداخله " در ساختار شهری ناممکن می شود. بر این اساس بهره گیری از "علوم رفتاری" در "طراحی شهری" درخصوص ارتباط رفتار انسان و محیط کالبدی مهم می نماید تا بتوان به ایجاد بستری کالبدی برای "عرصه تعاملات اجتماعی " نایل شد که شکل گیری "سرمایه اجتماعی" و "مشارکتهای جمعی " در فضاهای شهری برای یک زندگی مطلوب و افزایش "کیفیت زندگی شهروندی" را فراهم آورد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
502 بازدید, 0 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روانشناسی محیطی در طراحی شهری”

روانشناسی محیطی در طراحی شهری

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: روانشناسی محیطی در طراحی شهری نمونه موردی شهر ارومیهاستاد مربوطه: دکتر مصیب زاده تهیه کنندگان: محمد محمدنژاد / معصوم رنجبری / امیر شیخی / حسین شجاع زاده

اسلاید 3: طرح مسالهطراحي شهري بايد بر آن باشد كه فضاهاي شهري را بدانگونه طراحي كند كه چندمنظوره و يا چند عملكردي و در مقابل رفتارهاي آدمي منعطف و پاسخگو باشد. افزون سازي قابليتهاي محيطي در انطباق با براورده سازي نيازهاي رفتاري شهروندي و تلاش در ايجاد و بستر سازي تعاملات اجتماعي و مراودات جمعي مي طلبد كه نحوه رفتارهاي انساني و رابطه انسان و رفتارهايش در محيط كالبدي مورد بررسي قرار گيرد كه بدون اين كنكاش روانشناختي ، امكان طراحي فضاي شهر يا هرگونه مداخله در ساختار شهري ناممكن مي شود. بر اين اساس بهره گيري از علوم رفتاري در طراحي شهري درخصوص ارتباط رفتار انسان و محيط كالبدي مهم مي نمايد تا بتوان به ايجاد بستري كالبدي براي عرصه تعاملات اجتماعي نايل شد كه شكل گيري سرمايه اجتماعي و مشاركتهاي جمعي در فضاهاي شهري براي يك زندگي مطلوب و افزايش كيفيت زندگي شهروندي را فراهم آورد.

اسلاید 4: روانشناسي محيطي در شهرسازيطراحان شهري در خلق فضاهاي شهر ، نيازمند شناخت روانشناسانه از رفتارهاي انسان شهري هستند تا با تدقيق در نحوه تعامل اين رفتارها و محيط كالبدي ، بتوانند در ايجاد محيطي كارامد و مناسب براي زندگي جمعي در ساختار شهري موفق باشند. اين امر بالاخص در فضاهاي شهري كه عرصه تعاملات اجتماعي و مراودات شهروندي است ، خود را بيشتر مي نماياند. بر اين اساس ضروري بنظر مي رسد تا با بررسي روان شناسانه محيط هاي مصنوع شهري ، امكان مداخلاتي را در روند طراحي اين فضاها فراهم كرد تا به ايجاد محيطي پاسخگو به نيازهاي شهروندان و در عين حال منعطف با نيازهاي عملكردي و رفتاري شهري ، امكان داد. اين امر از آن جهت داراي اهميت مي شود كه با نگاهي به ساختار شهري امروز مي توان دريافت كه نوع و چگونگي بكارگيري شهر و خاصه فضاهاي شهري بوسيله شهروندان ، با طراحي ساختار شهر هماهنگي ندارد و از همين روي است كه ميزان رضايتمندي شهروندي از ساختار كالبدي شهر سير نزولي دارد. از سويي ديگر روانشناسي محيطي نيز به بررسي روانشناسانه فضاها و محيط شهري با شناسايي تعامل رفتارهاي آدمي و محيط كالبدي مي پردازد تا در بستر اين شناخت ، امكان طراحي مناسب با نيازهاي عملكردي و منطبق با مكانيسمهاي رفتاري شهروندان ، فراهم شود.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید