علوم مهندسی معماری و عمران

روش‌های وصله میلگرد

ravesh_vasle_milgerd

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش‌های وصله میلگرد”

روش‌های وصله میلگرد

اسلاید 1: به نام خداموضوع : روش های وصله میلگرد هاحمزه شاهرخ شاهکوهی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ساخت

اسلاید 2:

اسلاید 3: روش های وصله میلگردها

اسلاید 4: اتصال روی هم

اسلاید 5:

اسلاید 6: نکات آیین نامه ای همپوشانی میلگردلازم است به ذکر چند بند آیین نامه ای توجه شود: طبق بند ۹-۱۸-۴-۱-۲ مبحث نهم، وصله پوششی تنها در مورد میلگردهای با قطر کمتر از ۳۶ میلی متر مجاز می‌باشد.همچنین طبق بند ۹-۱۸-۴-۲-۱ مبحث نهم، حداقل طول پوشش در وصله‌‌های پوششی میلگردهای کششی، برابر است با:۱٫۳*طول مهاری میلگرد مستقیم در کششبا در نظر گرفتن فرضیات زیر حداقل طول پوشش در وصله‌‌های پوششی میلگردهای کششی در الف) FY=400 MPa و fc=21 MPa.ب)بتن معمولی است (نه سبک).پ)آرماتور بدون اندود اپوکسی است.حداقل فاصله مرکز به مرکز آرماتورها ۱۰ سانتی‌متر و حداقل پوشش بتنی روی آرماتورها ۵ سانتی‌متر است.

اسلاید 7:

اسلاید 8: اتصال کوپلر

اسلاید 9: اتصالات مکانیکی برای آرماتورهای از شماره ۱۴ تا شماره ۵۰ قابل اجرا می باشد.استفاده از این روش علاوه بر صرفه جویی در مصرف آرماتور ، سهولت اجرا و عدم محدودیت در طول آرماتور و نهایتاً موجب افزایش استحکام سازه می گردد.

اسلاید 10: مراحل اجرای وصله مکانیکی:۱) نمونه برداری از آرماتورهای مورد نظر و تعیین رده آرماتور پس از تست کشش.۲) تعیین قطر آرماتور و تهیه کردن ابزار آلات مورد نیاز متناسب با آن.۳) برش آرماتورها به طول مشخص۴) رزوه کاری آرماتورها که در محل پروژه انجام می شود.مرحله رزوه کاری از جمله مهم ترین مراحل این روش می باشد ، که در نهایت دقت انجام می پذیرد.بستن آرماتورها به یکدیگر با کوپلر های مکانیکی انجام شده و نیاز به ابزار آلات خاص ندارد.اتصالات ذکر شده در نهایت با آچار محکم می گردند و این روش در تمامی مقاطع ساختمان قابل استفاده است.

اسلاید 11:

اسلاید 12: کوپلر:کوپلر یا وصله یا رابط مکانیکی درواقع یک مهره بلند است که به جای اورلب کردن آرماتور استفاده شده و دو میلگرد را در راستای یکدیگر به هم متصل میکند بدون اینکه از مقاومت کششی آنها کاسته شود.انواع کوپلر:۱-کوپلر استاندارد:کوپلر استانداردیکی از متداول‌ترین نوع کوپلر، کوپلر استاندارد می‌باشد.این نوع کوپلرها برای آرماتورهایی با سایز یکسان و در حالتی که یکیاز آرماتورها امکان چرخش داشته باشند، مورد استفاده قرار می‌گیرند .رزوه های داخلی هر دوطرف این نوع کوپلر راستگرد می‌باشد و می‌بایست هر یک از آرماتورها از هر طرف تا نیمه کوپلر، به طور کامل بسته شوند.۲-کوپلر تبدیل:کوپلر تبدیل این گروه از کوپلرها قابلیت به هم پیوستن دو آرماتور با سایزهای مختلف را دارند در حالتی که کوپلر امکان چرخش داشته باشد. هر دو رزوه این نوع کوپلر راستگرد بوده و نحوه بستن آن همانند کوپلر استاندارد می‌باشد. در صورت‌نیاز مصرف‌کنندهاین نوع کوپلر با هر سایز مورد نیاز تولید می‌شود.3-کوپلر جوشی:کوپلر جوشی کوپلر جوشی روشی مناسب برای اتصال آرماتور به سطح یک بنای فلزی را فراهم می کند. یک طرف این نوع کوپلر دارای رزوه های باریک، از یک سو می باشد که از کوپلرهای استاندارد کوچک‌تر است. انتهای دیگر این کوپلرها مستقیماً به سطح فلزی جوش خورده اند.این نوع کوپلرها برای سطوح فلزی مناسب می‌باشند.4-کوپلر پیچی:کوپلر پیچی کوپلر پیچی روشی مقرون به صرفه برای اتصال دو آرماتور می‌باشد. در استفاده از این نوع کوپلرها نیازی به ایجاد رزوه درانتهای آرماتور نبوده و همچنین نیاز به چرخاندن آرماتور داخل کوپلر نیز نمی‌باشد. انتهای آرماتور در داخل کوپلر توسط دوحائل دندانه دار احاطه شده و پیچ‌های تعبیه شده بر روی کوپلر، روی آرماتور محکم می‌شوند وانتهای مخروطی پیچ‌هاروی آرماتور قرار می‌گیرند.

اسلاید 13:

اسلاید 14: اتصال فورجینگ ( جوش سر به سر)می باشد.ج

اسلاید 15:

اسلاید 16:

اسلاید 17: مزایای فورجینگ

اسلاید 18: اجزای دستگاه فورجینگ میلگرد

اسلاید 19: اره

اسلاید 20: گیره نگهدارنده میلگرد

اسلاید 21: یونیت هیدرولیک

اسلاید 22: مشعل

اسلاید 23: نازل

اسلاید 24: تئوری کار دستگاه فورجینگ میلگرد

اسلاید 25:

اسلاید 26:

اسلاید 27:

اسلاید 28: تست خمش فورجینگ

اسلاید 29: تست کشش فورجینگ

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان