علوم انسانی و علوم اجتماعی

روش‌ها و فنون تدریس

revesh-ha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۵۸ اسلاید پاورپوینت کتاب شعبانی در رابطه با الگو های تدریس در دوره ابتدایی..... مناسب برای دانشجویان علوم تربیتی.آموزش ابتدایی...و معلمان
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
3399 بازدید, 17 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش‌ها و فنون تدریس”

روش‌ها و فنون تدریس

اسلاید 1: روش ها و فنون تدریس

اسلاید 2: مهارتهای آموزشی و پرورشی ( روشها و فنون تدریس)، حسن شعبانی، انتشارات سمت، ویراست سوم، 1390الگوهای تدریس 2004، نوشته بروس جویس، مارشاویل، امیل کالهون، ترجمه محمدرضا بهرنگی، چاپ ششم، انتشارات کمال تربیت.منابع اصلی

اسلاید 3: منابع( جهت مطالعه بیشتر)- راهنمای تدریس در دانشگاهها، دبلیو. آر. میلر، ماری میلر، ترجمه ویدا امیری ، انتشارات سمت 1380- روش های تدریس پیشرفته، دیوید کار و دیگران، ترجمه هاشم فردانش، انتشارات کویر، 1385- روش تدریس پیشرفته ( آموزش مهارتها و راهبردهای تفکر)، حسن شعبانی ، انتشارات سمت، 1382-روش تدریس اساتید دانشگاه در مراکز آموزش عالی، رابرت کانون، دیوید نیوبل، ترجمه رضا ایزدی و همکاران ، انتشارات دانشگاه همدان 1384-راهنمای روشهای نوین تدریس، محرم آقازاده ، انتشارات آییژ، 1384-راهنمای روش های نوین تدریس ، محمد احدیان و محرم اقا زاده، انتشارات آییژ، 1378

اسلاید 4: یادگیری

اسلاید 5: یادگیری به رفتار می انجامد. و رفتار ممکن است نهان یا آشکار باشد. روانشناسان رفتارگرا بر رفتار آشکار تاکید می کردند و روانشناسان شناخت گرا بر رفتار نهان. نکاتی در مورد یادگیرییادگیری هم در موقعیت های آموزشی رخ می دهد و هم غیر آموزشییادگیری به تغییر در رفتار می انجامد ولی هر تغییر رفتاری یادگیری نیست.

اسلاید 6: فرایند تغییر نسبتا پایدار در توان رفتاری بر اثر تجربهتعریف یادگیری

اسلاید 7: فرایندپویایی و پیوستگی-تعامل دائم با محیط

اسلاید 8: تغییرآن تغییری یادگیری محسوب می شود که در اثر تجربه باشد نه تغییرات ناشی از رشد، رفتار انعکاسی، خستگی و...

اسلاید 9: نسبتا پایداریادگیری به سهولت از بین نمی رود و با تغییرات موقت رفتار که از عوامل انگیزشی، انطباق حسی و یا خستگی است متفاوت است

اسلاید 10: رفتارمجموعه اعمال و حرکات فرد رفتار استرفتار به دو دسته آشکار و نهان تقسیم می شوداز رفتارهای آشکار می توان به رفتارهای نهان فرد پی برد

اسلاید 11: توان رفتاریتغییر در توان بالقوه فراگیر است نه در رفتار ظاهری و قابل مشاهدهتغییر در رفتار ممکن است بلافاصله بعد از یادگیری رخ ندهدیادگیری پیش از تغییر رفتار رخ می دهد

اسلاید 12: تجربهتجربه به معنی تعامل فرد با محیط استدر یادگیری اعضای حسی، دستگاه های عصبی، تجربه های قبلی و تمایلات و گرایش های یادگیرنده نقش موثر ی دارندتجربه همیشه جنبه عمدی ندارد و می تواند برنامه ریزی شده نباشد

اسلاید 13: عملکرد تجلی تغییرات ناشی از یادگیری در قالب رفتارهای آشکار و قابل مشاهده یا تبدیل رفتارهای بالقوه به بالفعل استتفاوت یادگیری و عملکردتغییرات حاصل از تجربه بلافاصله در عملکرد یا رفتار قابل اندازه گیری بروز نمی کند. عملکرد متاثر از عوامل متعددی چون انگیزش و شرایط محیطی است.از طریق ارزشیابی و مشاهده دقیق رفتار فراگیر می توان عملکرد او را که نشان دهنده یادگیری است اندازه گیری کرد.

اسلاید 14: رفتارگراییشناخت گراییساختن گرایییادگیری از نگاه نظریه های یادگیری

اسلاید 15: نظریه شرطی سازی کلاسیک پاولفنظریه شرطی سازی فعال اسکینرنظریه رفتارگرایی

اسلاید 16: نظریه شرطی سازی کلاسیک پاولف چیست؟1- شرطی سازی 2- در طول شرطی سازی3- بعد از شرطی سازی (پ،غ،ش) ترشح بزاق در سگصدای زنگ ( محرک خنثی)گوشت ( م،غ،ش)عدم پاسخ سگ(م،غ،ش) گوشت(م،ش) صدای زنگ(پ،غ،ش)ترشح بزاقهمراهی یا همایندی(پ.ش)ترشح بزاق(م.ش) صدای زنگ

اسلاید 17: شاگردی که در نخستین روز مدرسه با لبخند و محبت معلم مواجهه شود و احساس خوبی به او دست بدهد. چنین فردی به علت هم زمانی و مجاورت رفتار معلم با مدرسه، درس و... نسبت به این عوامل نیز ممکن است حس خوبی داشته باشد. عکس این قضیه نیز صادق است.کاربرد شرطی سازی کلاسیک در آموزش

اسلاید 18: در شرطی شدن فعال بر خلاف شرطی شدن کلاسیک رفتار محصول محرک های فیزیولوژیک نیستند بلکه نتیجه متغیرهای قطعی در رفتار موجود زنده اند که به وسیله تقویت کننده خاصی تقویت می شود. تقویت کننده ها هستند که موجب تاثیر، تغییر و تثبیت رفتار می شوند.شرطی سازی فعال

اسلاید 19: روش های افزایش رفتارهای موجود (تقویت مثبت، تعمیم، تمیز و تقویت منفی)روش های ایجاد رفتارهای تازه ( تقلید و سرمشق گیری، تفکیک پاسخ، شکل دادن، زنجیره کردن)روش های نگهداری رفتارهای مطلوب (تقویت نسبی {نسبی ثابت و نسبی متغیر} و تقویت فاصله ای {فاصله ای ثابت و فاصله ای متغیر})روش های تقلیل دادن یا محو کردن رفتارهای نامطلوب (تقویت رفتارهای مغایر، سیری یا اشباع، محروم کردن، جریمه کردن، تنبیه)فنون نظریه شرطی سازی فعال

اسلاید 20: گشتالت، آزوبل، بندورانظریه های یادگیری شناختی

اسلاید 21: یادگیری از طریق مشاهدهدانش ها، مهارتها و گرایش ها از طریق مشاهده آموخته می شوند. متغیرهای شخصی مانند اندیشه ها، برداشتها و تصورات ذهنی اهمیت دارند.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید