سایر تحقیق و پژوهش

روش تحقیق پیشرفته ۲

ravesh_tahghighe_pishrafteh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش تحقیق پیشرفته ۲”

روش تحقیق پیشرفته ۲

اسلاید 1: روش تحقيق پيشرفته دوره کارشناسي ارشد مديريتمدرس دوره:امير خانلریدانشکده مديريت

اسلاید 2: تعريف علمعامه: آگاهي در مقابل ناآگاهي يا دانستن در مقابل ندانستن. علم به مفهوم دانش Knowledge خاص:‌ يافته‌هاي مبتني بر آزمايش و مشاهده. علم به معني علم تجربي Science

اسلاید 3: تعريف علمعلم مجموعه فعاليت‌هاي منظم و منسجمي است كه به كمك آن واقعيت‌هاي جهان در كنار هم نهاده مي‌شود.علم عبارت است از دانستني‌هاي قابل اثبات

اسلاید 4: ويژگي های علماساساً علم يك كار عقلاني و استدلالي است و تبيين‌هاي علمي بايد بامعنا باشد. عقايد ممكن است بر الهام، عادات، رسوم، سرنوشت و تقدير متكي باشد. اما علم بايد بر دلايل منطقي استوار باشد. علم نتيجه عوامل مادي و معنوي از پيش اتفاق افتاده است: بناي علم بر اين فرض استوار است كه هر پديده‌اي در جهان علتي قبلي دارد و نقش علم تشخيص و تعيين علت‌هاي قبلي پديده‌ها و فهم منطقي آن‌هاست.

اسلاید 5: تقسيم بندی علمعلوم تجربي: موضوع مورد مطالعه ماده است که موضوع پيچيده‌اي وجود ندارد و نتايج قطعی است. علوم انساني: موضوع مورد مطالعه انسان است و از آنجا كه انسان تنها جنبه مادي ندارد و جنبه‌هاي مختلف روحي و رواني... در رفتار او دخالت دارد بسيار پيچيده است. در علوم انساني نتايج قطعي و 100% نيست.علوم نظري: مثل رياضيات که ويژگي هاي متفاوتي نسبت به دو دسته قبلي دارد.

اسلاید 6: ويژگي هاي علوم انسانیعلوم انساني منطقي هستند. دانشمند علوم انساني خود بايد در درك اشكال گوناگون رفتار، منطقي باشد.علوم انساني جبري هستند. وقوع هر رويدادي دلايلي دارد و صرفاً تصادفي نيست. علوم انساني كلي هستند. يك نظريه اجتماعي هر چه تعميم‌پذيرتر باشد سودمندتر است. علوم انساني از اصل امساك‌گر پيروي مي‌كنند. دانشمند علوم انساني بايد از حداقل متغيرها حداكثر قدرت تبيين را به دست آورد.

اسلاید 7: ويژگي هاي علوم انسانیعلوم انساني تخصصي هستند. دانشمند علوم انساني بايد روش اندازه‌گيري خاص خود را مشخص كند. علوم انساني را مي‌توان به صورت آزمايشي مورد بررسي قرار داد. دانشمند علوم انساني بايد بتواند درستي يا نادرستي فرضيه تدوين‌شده را از راه آزمايش نشان دهد. پژوهش‌هاي علوم انساني تكرارپذيرند. هر دانشمند ديگري صرف‌نظر از زمينه فكري خويش بايد بتواند اين پژوهش را تكرار و نتايج مشابهي كسب كند.علوم انساني تغيير و تحول‌پذيرند. تقريباً هيچ يك از نظريه‌هاي مربوط به انسان ابدي و جاويدان نيستند. يا دلايل و مداركي آن را بي‌اعتبار مي‌سازند و يا نظريه‌ جديدي جانشين آن مي‌شود.

اسلاید 8: انتقادات وارده بر علوم انسانیممكن است ادعا شود كه بيان اين گونه قواعد امري جزئي و كم‌اهميت است و همگان از آن باخبرند.منتقدين ممكن است انگشت روي موارد ضد و نقيض بگذارند و بگويند چنين مشاهداتي در كل درست نيست.امكان دارد استدلال كنند كه افراد دست اندركار مشاهده و ثبت اين قواعد، در صورتي كه بخواهند، مي‌توانند يافته‌ها را وارونه جلوه دهند.

اسلاید 9: علم : منابع شناختشيوة استناد به مقام صلاحيت دار (Authorization)شيوة شهود (سير و سلوك) (Mystical Mode)شيوة خرد گرايانه (تجربه شخصي) (Rationalistic)روش علمي (Scientific Method)

اسلاید 10: تعريف تحقيقتحقيق فرايندي برنامه ريزي شده, نظام مند (systematic ) و قابل اعتماد براي يافتن حقايق (حل مساله) يا فهم عميق مسايل (رفع ابهام) است.

اسلاید 11: اهداف تحقيق علمیتوصيف: مشاهده و بررسي اشياء يا رويدادهايي كه در جهان اتفاق مي‌افتد مثل توصيف و اندازه‌گيري سرعت متوسط يك شيء يا طول موج منتشرشده از يك ستارهكشف نظم: شناسايی نظم و ترتيب و همچنين بي‌نظمي‌هايي كه گاهي در پديده مورد بررسي وجود دارد مثلاً وابستگی فشار هوا به ارتفاعصورت‌بندي نظريه‌ها و قوانين: صورت بندی نظم كشف‌شده, تعميم دهی, و سرانجام تبديل به قانون و نظريه مثل قانون جاذبه نيوتون، نظريه نسبيت اينشتيننظريه‌ها و قوانين علمي عباراتي كلي و منطقي هستند كه همبستگي بين ويژگي‌ها و رويدادهاي مختلف را مشخص مي‌كنند.

اسلاید 12: علم : مراحل روش علميپي بردن به مسئلهجستجوي پيشينهتدوين فرضيهمشاهده و آزمون فرضيهپذيرش، رد و يا تعديل فرضيه

اسلاید 13: عناصر اصلي فرايند پژوهش علمينظريه هاتصميم گيري براي قبول يا رد فرضيه ها مشاهدهفرضيه هاتعميم تجربي يافته هامفهوم پردازي و پردازش گزاره استدلال قياسياستدلال استقراييآزمون فرضيه هااندازه گيري و برآورد پارامترهاتفسير فرضيه هاتدوين ابزار و ...اقتباس از wallace, 1971

اسلاید 14: مراحل تفضيلي اجراي طرح تحقيق علمي1- انتخاب موضوع تحقيق 4- بيان گزاره هاي مسئله (هدف / فرضيه / سوال ها)5- مشخص كردن متغيرها و مقياس سنجش آنها 6- تعيين ابزار اندازه گيري 7- مشخص كردن جامعة مورد بررسي، نمونه و حجم نمونه 8- انتخاب روش تحقيق10- تنظيم و تلخيص داده ها 9 - گردآوري داده ها 11- تحليل داده ها و نتيجه گيري12- تدوين گزارش و اشاعة يافته ها 2- بيان مسئله 3- پيشينة تحقيق

اسلاید 15: منابع موجود براي انتخاب موضوع تحقيقاستفاده از تجارب شخصي و فردي محقق؛استنتاج از نظريه ها و فرضيات موجود و مطرح؛استفاده از متون مربوط به موضوع تحقيق؛

اسلاید 16: مسأله تحقيقعبارتست از يك جمله استفهامي كه رابطه موجود بين دو يا چند متغير را مورد بررسي قرار مي دهد و پاسخ اين پرسش چيزي است كه در تحقيق مورد جستجو است. اگر يك مسئله علمي باشد، همواره شامل دو يا چند متغير خواهد بود.

اسلاید 17: تبديل مسأله به موضوع تحقيق- روش استخوان ماهيموضوع مسأله

اسلاید 18: نمونه ای از يک نمودار استخوان ماهیزير ساخت تکنولوژيآمادگي(دانش، نگرش) افرادعدم تطابق سيستم ها و ساختارآمادگي فرهنگيعوامل محيطي( قانوني، سياسي و..)عدم تطابق استراتژيعدم اعتماد افرادشکست پروژه هاي تجارت الکترونيک

اسلاید 19: ويژگي هاي مسأله تحقيقبيان كننده يك رابطه بين دو يا چند متغير؛روشني و نبود ابهام ؛قابل آزمون بودن، با متغيرهايي قابل اندازه گيري؛ موضع اخلاقي يا آرماني نداشتن؛محدود بودن و قابليت سنجش دامنه و اثر؛

اسلاید 20: 1- شرايط انتخاب موضوععلاقة پژوهشگربديع بودنپژوهش پذير بودناهميت و الويتتوانايي پژوهشگرمنابع ماديمنابع اطلاعاتيبه صرفه بودن

اسلاید 21: مثال در مورد انتخاب موضوع

اسلاید 22: شرايط تدوين موضوع تحقيقموضوع به صورت يك جمله مثبت خبري؛عدم استفاده از كلمات زائد بدون نقش در تحقيق؛آزمون پذير بودن موضوع؛محدود بودن موضوع تحقيق( ماهيتي/زماني/مكاني/ جامعه آماري)

اسلاید 23: محتواي بيان مسألهمقدمهويژگي هاي مسألهابعاد يا گستردگي مسألهمحيط مسألهعوامل احتمالي بروز مسألهنتايج حل مسألهاهميت و ضرورت حل مسألهپيامدهاي ناشي از عدم حل مسألهچگونگي حل مسأله

اسلاید 24: هدف از بررسي پيشينه تحقيقپي بردن به پژوهشهاي انجام شده و تعريف و تحديد مسألهآشنايي با روشهاي انجام پژوهشهاي مشابه و انتخاب روش تحقيقبدست آوردن چارچوب نظري تحقيق و قرار دادن يافته‌ها در چارچوب تحقيقات گذشتهجلوگيري از دوباره كاري

اسلاید 25: چگونگي انجام بررسي پيشينه تحقيقكشف و شناسايي كليد واژگان مرتبطدستيابي به اسناد و مدارك مربوط به كليد واژگانانتخاب اسناد و مدارك مرتبط (از نظر موضوع و زمان)مطالعه و فيش برداري (نقل قول مستقيم يا مفهومي)نقد مقاله ها و گزارشتدوين چارچوب نظري تحقيق

اسلاید 26: دسته بندي مقالات مرجعمقالات JCR (Web of Science)مقالات ISI (Web of Knowledge)مقالات علمي-پژوهشي بين المللي (International)مقالات علمي-پژوهشي داخليمقالات علمي-ترويجيمقالات علمي- تخصصيمقالات کنفرانس هابين المللي ايندکس شده (مثل IEEE) (شفاهي/پوستري/کتابچه)بين المللي (شفاهي/پوستري/کتابچه)ملي (شفاهي/پوستري/کتابچه)

اسلاید 27:

اسلاید 28: ويژگيهاي چارچوب نظريمتغيرهاي مرتبط با موضوع پژوهش بايد به روشني شناسايي و مشخص شوند.چگونگي ارتباط، روابط مهمي كه بين متغيرها بر پاية نظريه ها تصوير شده اند، بايد در تحقيق بيان شوند.اگر در پژوهشهاي پيشين روابط بررسي شده باشند بايد به مثبت يا منفي بودن اين روابط در چارچوب نظري اشاره شود.روابط منتظره را بايد حداقل به كمك پژوهشهاي پيشين تبيين كرد.بايد چهارچوب نظري را طي يك نمودار نمايش داد.

اسلاید 29: نکات مهم در بررسي پيشينه تحقيقنشاندهنده تسلط و اشراف محقق بر موضوعبيان کننده اهيمت موضوعاز عمومي ترين موارد شروع و به اختصاصي ترين موضوعات ختم مي شود.تنها بيان بعضي مطالب به صورت پشت سر هم نيست، بايد حالت نقادي داشته باشد.معمولاً شامل دو جزء عمده است:الف) ادبيات موضوعب) پيشينه موضوعپيشينه تحقيقات داخليپيشينه تحقيقات خارجي

اسلاید 30: فصل دوم- پيشينه تحقيقتاريخچه موضوعنقد پژوهش هاي قبليالف)معرفي پژوهش (چه کسي به چه هدفي، با چه داده هايي چه نتايجي بدست آورده است؟)ب) نقد پژوهش: از نظر گزاره ها و روش تحقيق، نتيجه گيري چگونه بوده است؟ آيا در اين پژوهش مي توان از آن بهره گرفت؟چارچوب نظري تحقيق

اسلاید 31: بيان گزاره هاي مسألهاهداف تحقيق: بيان نتايج مورد انتظار از تحقيقانواع اهداف تحقيق:هدف کلياهداف فرعي

اسلاید 32: مباني تعيين اهداف فرعي متغيرهاي تحقيق (ابعاد مساله تحقيق)شرايط اندازه گيريزمينه تحقيق

اسلاید 33: انواع اهداف تحقيق

اسلاید 34: مشخصات اهداف تحقيقمشخصات هدف هاي تحقيق:روشن باشدمنطقي باشدقابل اندازه گيري باشدبا افعال حرکتي بيان شده باشد (Action Verbs):تعيين کردن، بررسي کردن، مشخص کردن، تبيين نمودن...افعال غير حرکتي: درک کردن، باور کردن، ترجيح دادن...

اسلاید 35: بيان گزاره هاي مسألهاهداف هاي تحقيق بايد:Good goals are SMART goals SpecificMeasurable AttainableRelevant(Timeable) Trackable

اسلاید 36: مثال اهداف تحقيقهدف کلي:تعيين رابطه بين رضايت شغلي و عملکرد کارکنان دانشکده مديريتاهداف فرعي:تعيين ميزان رضايت شغلي کارکنان دانشکده مديريتتعيين ميزان عملکرد کارکنان دانشکده مديريتتعيين رابطه بين رضايت شغلي و توانايي کاري کارکنان دانشکده مديريتتعيين رابطه بين رضايت شغلي و تمايل کاري کارکنان دانشکده مديريت

اسلاید 37: بيان گزاره هاي مسألهفرضيه ها: فرضيه حدس عالمانه اي است درباره حل يک مساله تحقيق.فرضيه را مي توان به منزله رابطه اي منطقي بين دو يا چند متغير تعريف نمود که به صورت جمله اي آزمون پذير بيان مي شود.

اسلاید 38: بيان گزاره هاي مسألهملاک هاي تدوين فرضيه هاي پژوهشي:فرضيه بايد آزمون پذير باشد.فرضيه بايد رابطه بين دو يا چند متغير بيان کند.فرضيه بايد با نظريه اي مرتبط باشد.فرضيه بايد روشن باشد.فرضيه بايد فارغ از مفاهيم ارزشي و اخلاقي باشد.فرضيه بايد دقيق و اختصاصي باشد.

اسلاید 39: مثال فرضيه هاي تحقيقبين رضايت شغلي و عملکرد کارکنان دانشکده مديريت رابطه وجود دارد:بين رضايت شغلي و توانايي کاري کارکنان دانشکده مديريت رابطه وجود دارد.بين رضايت شغلي و تمايل کاري کارکنان دانشکده مديريت رابطه وجود دارد.کارکنان دانشکده مديريت رضايت شغلي بالايي دارند.کارکنان دانشکده مديريت داراي عملکرد بالايي هستند.

اسلاید 40: بيان گزاره هاي مسألهانواع سوالات تحقيق:سوالات توصيفي: چه عواملي بر موفقيت پروژه هاي تجارت الکترونيک مؤثرند؟سوالات رابطه اي: چه رابطه اي بين اعتماد کاربران و موفقيت پروژه هاي تجارت الکترونيک وجود دارد؟سوالات مغايرتي: آيا پروژه هاي تجارت الکترونيک در صنعت IT موفق تر از ديگر صنايع است؟

اسلاید 41: بيان گزاره هاي مسألهفرق سوال با فرضيه:سوال هاي تحقيق به صورت جهت دار بيان نمي شود ولي فرضيه تحقيق ترجيجاً جهت دار است.آزمون فرضيه با آزمون آماري يک طرفه است ولي آزمون سوال به صورت دو طرفه است.

اسلاید 42: مشخص كردن متغيرها و تعريف عملياتيمتغير كميتي است كه مي تواند از يك فرد به فرد ديگر يا از يك مشاهده به مشاهده ديگر مقادير مختلفي اختيار كند.پس از بيان فرضيه ها يا سوالات پژوهشي و مشخص كردن متغير، بايد متغيرهاي تحقيق را تعريف عملياتي بكنيم، يعني بايد منظور خود را از متغيرها يا مفاهيم مشخص(تعريف) كنيم.

اسلاید 43: مشخص كردن متغيرها و تعريف عملياتي(ادامه)تقسيم بندي متغيرها بر اساس نقش آنها در تحقيق:متغير مستقلمتغير وابستهمتغير تعديل كنندهمتغير كنترل:الف) كنترل هاي تحقيقي ب) كنترل هاي آماريمتغير مداخله گر(مزاحم)

اسلاید 44: رابطة متغير مستقل و متغير وابستهعملکرد کارکنانرضايت کارکنانمتغير وابستهمتغيرمستقل

اسلاید 45: رابطة متغير مستقل و وابسته همراه با متغير تعديل كنندهمهارت کارکنانکيفيت آموزش ضمن خدماتمتغير وابستهمتغيرمستقلزمينه تحصيلاتيمتغير تعديل كننده

اسلاید 46: رابطة متغيرهاي مستقل،ميانجي، تعديل كننده و وابستههم افزايي خلاقتنوع نيروي كارمتغير وابستهمتغيرمستقلاثربخشي سازمانيمتغيرميانجيزمان :t1t2t3تخصص مديريتيمتغير تعديل كننده

اسلاید 47: 1. تعريف مفهوميتعريف يك مفهوم با استفاده از مفاهيم ديگراست. (مانند فرهنگ لغت)2. تعريف عملياتي عبارت از مشخص كردن فعاليت هاي محقق براي اندازه گيري يا دستكاري يك متغيراست، متغير عملياتي راهنما و دستورالعمل پژوهشگر است.1- تعريف عملياتي اندازه پذير 2- تعريف عملياتي آزمايشي-تجربيمشخص كردن متغيرها و تعريف عملياتي متغيرها

اسلاید 48: انواع مقياس هااسمي(گروه بندي): مثل جنسيت، تأهلرتبه اي(طبقات و ترتيب): سلسله مراتب سازمانيفاصله اي( تعيين فاصله ها): IQ، آزمون مهارتنسبتي( صفر مطلق): سن

اسلاید 49: سطوح ارزيابي

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید