صفحه 1:
صفحه 2:
کانلاتسلگیلمیب انکباور 6۳۴0۲8۵۳۷
© تت
دانشكده مديرريت
روش تحقيق ييشرفته
دوره كارشناسي ارشد مديريت
:مدرس
امير خانلاى
صفحه 3:
کانا و لگیلمیب انکباور 6۳۴0۲8۵۳۷
ابزارهای اندازه گيري
OF مشاهده (ثبت فراوانی» ثبت مدت. ثبت فاصله میان دو را
a
بررسي مدارک و اسناد (آمار رسمي و غير رسمي. مدارك و استاد سازماني. منابع علمي)
صفحه 4:
کاندلکرلمیب لنکباور 6۳۴0۲82۳۷
اصول اساسی طراهي پرسشنامه
Q
لا
Q
اصل صراحت
3
اصا
ل بي طرفي
اصل تمييز
اصل-همکنی
صفحه 5:
کانا و لگیلمیب انکباور 6۳۴0۲8۵۳۷
شیوه عملی طراهی پرسشنامه تحقية
صفحه 6:
@PptBank justo Ls
نمونه عملي طراهی پرسشنامه تحقیهت
تاه چیه ون
آاروتین با غیرتکواری
uss
تفای اج مور تخصسى
Lh, | ees nent shee
تاچه لخر سيران ب رای | لنش کاری کافی. ie
Moet | ای و سب Bee سرپرست
الآعدم قبول خطاى خود رضایت
روابط با همکاران
pie ge Ha 89 | لانان خريد كلاى SO | sy
رک ری | تون خرید کی ارکس | لاعدلاته حقوق و مزایا
we الط با جی فد سرت 7 5
تجملى را خريد كنم. = را
Sento
۳
et
صفحه 7:
کانا و لگیلمیب انکباور 6۳۴0۲8۵۳۷
نمونه عملی طراهي پرسشنامه تحقیق 2
(ip ce Spe
الآفايده مندى همكاري
آسابه رسمیت سناسی = فتا
بين رفتار
ل]بذيرفتن قواعد باز 3 إن
پذیرفتن قواعد بازی. شهروندي
— لاهمكرابى در هداف غايى رفتار
سين ناد 2 - | دورضاتت
Jy tes | ٠
8 []نونایی تشخیص رفتار دیگران
توانايى درك قواعد بازی = وجود دارد ]
تت as فرصت أزادى عمل es
اداره كردن تعارض. lip
صفحه 8:
کانا و لگیلمیب انکباور 6۳۴0۲8۵۳۷
پرسشهاي مربوط به قصد و نیت (هدف و قصد از انجام کار)
پرسشهای دانشي (میزان شناخت و دانش درباره موضوع)
پرسشهاي گرايشي. جهتي, اعتقادی( آندازه گيري جهت گيري و گرایش)
پرسشهاي ارزشيابي (از پاسخگو مي خواهد مساله اي را ارزشيابي کند)
حسب تر
SS SS SS
پرسشهاي مرکب (در مورد مفاهیم و متغيرهاي پیچیده)
پرسشهای بسته (پاسخگو باید فقط به موارد مطرح شده پاسخ دهد)
برتتهاي بإزليذون محدوديت باسح مي هنم
پرستهاي تلنیق (مقولات مشخص ولي انتهاي پرستی باز است)
۱9۱۱
صفحه 9:
کانا و لگیلمیب انکباور 6۳۴0۲8۵۳۷
نکات مورد توجه در تنظیم پرسشنامه
> بره ار سوالات سس باره استراتژي هاي جدید مديريتي
در سازمان جه فكر مي كنيد کنید؟
———— (يا سبك مديريتي جح
را ترجیح مي دهید یا تفويضي که آزادي عمل بيشتري
دارید؟)
> بیان ساده پرسشها (نظر شما در رابطه با تأثیرات سیستم
MRP در تحول بخش بازاریابی چیست؟)
صفحه 10:
کانا و لگیلمیب انکباور 6۳۴0۲8۵۳۷
نکات مورد توجه در تنظیم پرسشنامه
= پرهیز از سوالات چند وجهي (آیا مدیر سازمان قادر به ایجاد یک
ت مدیربت و برقراري یک سیستم حسابداري a
= خودداري از سوالات منفي (آیا شما با بكارگيري فرمهاي جدید
ارزيابي عملکرد موافق نیستید؟)
هه 2
سياستهاي اجرايي مدیر خود موافق هستید؟)
صفحه 11:
کانا و لگیلمیب انکباور 6۳۴0۲8۵۳۷
پوینت
انواع مقیاسها
كا مقیاس لیکرت (گرایش به مرکزه خبرگان)
O افتراق معنايي (یا مقیاس اوزگود)
مقیاس نرستون (مجموعه اي از گویه ها براي سنجش برخي
مفاهیم؛ خبرگان)
مقیاس گاتمن (ترتیب بر اساس پيچيدگي يا ارزش وزني؛ ضریب
بازيابي)
Qa مقیاس بوگاردوس (نگرش نسبت به طبقات اجتماعي)
صفحه 12:
@PptBank نکباور
مشخصات فني ابزار: =e پوینت
1۸۳۴1111۲۷ ]ی
AN A AN ل لس
شرایط یکسان << نتایج یکسان
بازآزمايي: همبستگي
روش موازي: همبستگي
تنصیف: اسپیرمن- براون
کودر- ریچاردسون
آلفاي کرونباخ
صفحه 13:
کانا و لگیلمیب انکباور 6۳۴0۲8۵۳۷
مشخصات فني ابزاره (روایی ۷۸۵/11211۷
لس ظاهری (بر اساس قضاوت افراد آگاه و مطلع)
O محتوابی (توان سنجش میزان وجود اندازه صفت)
Qa ملاكي (اثريخشي يك ابزار ار در پیش بيتي رفتار یک آزمودني در یک موقعیت خاص)/ پیش بین و
همز
Qa سازهاي (سنجشگر اجزاي متفیر به تناسب سهم هر قسمت در کل ساختار متفیر)
تفاوتهاي گروهي
تغییرات طي زمان
* اعتبار همگرا و واگرا ابزارها
2
یک آزمون باید پایا باشد تا بتواند روا باشد و رابطه معکوس بین این دو ضروري نیست