صفحه 1:
صفحه 2:
3 1
گنتگویی است سنجیده و منظم در باره موضوعی خاص که مورد
عللقه مشترک شرکت کنندگان در بحث است شاگردان در ابن
روش فرصتسی بلبندتا عقلید و تجربیات خود رلبا دلثیل مستند
بیان کنند.
صفحه 3:
یدح يلو ریش بسن گرینی
۱) مرحله آمادگی و برنامه ریزی
معلم باید نیازها و معلومات و علایق و تجارب قبلی شاگردان را بررسی و
سپس بر اساس آن هدف ها را مشخص کند
۱-۱) انتخاب موضوع
۱-۱-۱) موضوع مباحثه ای
۲-۱-۱) موضوع غیر مباحثه ای
صفحه 4:
ماحل اجراى. يوش بحت گریهی
۲-۱) فراهم کردن زمینه های مشترک
سطح اطلاعات شاگردان در زمینه عمومی موضوع مورد بحث لازم است
یکسان شود
۳-۱) تعیین نحوه آرایشی شبکه های ارتباطی
كميت و كيفيت ارتباط بين شركت كننده كان در يك مباحثه تحت تاثير نحوه
آرايشى شبكه ارتباطى است
صفحه 5:
مراحل اجرای روش بحث گروهی
۲ مر حله شوم - بوث < 55
کروهی اجو يبت
همترین مساله در اجرای روش بحث گروهی مشخص کردن
وظایف اعضاء شرکت کننده در بحث است
صفحه 6:
مراحل اجرای روش بحث گروهی
۱-۳) وظایف معلم در روش بحث گروهی
۱-۱-۲ فراهم کردن امکانات
معلم باید امکانات لازم را تدارک ببیند وظایف هر یک از شاگردان
را مشخص و منابع را ارزیابی کند و از شاگردان بخواهد در زمینه
مورد بحث مطالعه و جستجو کند
صفحه 7:
مراحل اجرای روش بحث گروهی
۲-۱-۲) شرکت در بحث
معلم در شروع بحث بايد تحت عنوان مقدمه هدف و ضوابط
بحث گروهی را شرح دهد و وظایف اعضاء را مجدداً کوشزد
کند و وظایف خود را تا حد یک شنونده کاهش دهد
صفحه 8:
مراحل اجرای روش بحث گروهی
۲-۱-۲) کنترل و هدایت بحث
معلم باید مراقب باشد که بحث از موضوع خارج نشود و چنانچه
بی نظمی در بحث مشاهده کرد باید مداخله کند و بحث را به
مسیر اصلی بر گر داند
صفحه 9:
مراحل اجرای روش بحث گروهی
"- الل مظليف شلكيهان شر حوب اهسبح كريوهى
-١ تفكر و مطالعه در ارتباط با موضوع مورد بحث
۳- مطرح کردن عقاید و نظرات
۳- گوش دادن به بحث و گفتگو
۴- توضیح خواستن در صورت عدم توجه
صفحه 10:
مراحل اجرای روش بحث گروهی
۲- ) وظليف شلكوشلن شر خربان بهت کوششی
۵- صحبت نکردن با همکلاسی ها به صورت خصوصی
۶- انتظار نداشتن در مورد پذیرش نظریاتشان
۷- بیان کردن پیشنهادات به طور سربع
۸- تصمیم گیری در باره برنامه آینده
صفحه 11:
2 07 i.
سهیم شدن در عقاید و تجربیات یکدیگر -۱
ارزیابی خود -۳
تقویت حس همکاری و دوستی -۳
COU تقویت اعتماد به نفس و روحیه -۴
کاهش کم روبی -۵
تقویت استدلال و اندیشه -۶
تقویت قدرت مدیریت فراگیران -۷
صفحه 12:
s 2 : >
-١ قابل اجرا نبودن در كلاسهاى بر جمعيت
۲- نامناسب بودن برای شاگردان اول ابتدایی
۳- مشکل بودن روش اجرای آن و نیاز به مهارت داشتن