rovsh-tadris01

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش تدریس پروژه محور”

روش تدریس پروژه محور

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمدانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر بیرجندروش تدریس پروژه محور(پژوهش محور)استاد:جناب آقای دکتر دادمهردانشجو:رضا غنی زاده

اسلاید 2: مقدمهایجاد روحیه خلاق در دانش‌آموزان و تربیت نسلی پژوهشگر، یکی از مهم‌ترین هدف‌های نظام تعلیم‌و‌تربیت است. رسیدن به این مهم نیازمند بستری مناسب است که در آن، معلم انگیزه کافی برای هدایت روند تعلیم‌و‌تربیت به‌سوی فعالیت‌های پژوهشی داشته باشد و جریان آموزش را در مدار پایین‌ترین سطح آموزشی، یعنی سطح دانش و محفوظات صرف، قرار ندهد. این امر مستلزم طراحی نظام آموزشی خلاق و وجود امکانات لازم برای انجام وظایف محوله، از فضای آموزشی کافی گرفته تا کتابخانه، کارگاه رایانه، آزمایشگاه و کارگاه، فضای ورزشی و ... است.اغلب معلمانی که از ارزش مشارکت دادن دانش‌آموزان در آموزش آگاه هستند، دانش‌آموزان را درگیر پروژه می‌کنند، آن‌ها را به گردش علمی برنامه‌ریزی شده می‌برند، از آن‌ها می‌خواهند که تحقیقات آزمایشگاهی انجام دهند و بالاخره به تمامی فعالیت‌هایی که برنامه تحصیلی را پربارتر و گسترده‌تر می‌کند، دست‌ می‌زنند.استفاده از این روش در نتیجه دو پیشرفت مهم در 25 سال اخیر ضرورت یافت:1-نخست، انقلابی که در تئوری یادگیری به‌وجود آمده. تحقیقات روان‌شناسی وعصب‌شناسی دلالت بر این دارند که مدل‌های یادگیری ادراکی و رفتاری که از روش‌های یادگیری آموزش مستقیم پشتیبانی می‌کنند، نشان می‌دهند که دانش، تفکر، انجام عمل و شرایط یادگیری اجزای جداناشدنی هستند.2- دگر گونی دنیا و اینکه اکنون تقریباً همه معلمان می‌دانند که فرهنگ جامعه صنعتی چگونه با سازمان‌ها و روش‌های آموزشی مدارس شکل داده است. آن‌ها تشخیص می‌دهند که مدرسه‌ها باید خود را با شرایط قرن جدید سازگار کنند.

اسلاید 3: یادگیری پروژه محورپروژه چیست؟پروژه شامل یک یا چند مسئله و تکلیف پیچیده است که دانش آموزان از آغاز کار روی آن، درگیر فعالیت های طراحی، تصمیم گیری، حل مسئله، مشارکت و تحقیق می شوند، تا بتوانند آن تکلیف یا مسئله ی پیچیده را حل کنند.در آموزش پروژه محور یادگیری و آموزش بر پایه پروژه ها و برنامه های از پیش تعیین شده استوار می باشد. دراین نوع آموزش پروژه ها فعالیت های پیچیده و چالش برانگیز می باشند که بر فرض مثال بر اساس پرسش و پاسخ دانشجو و دانش آموز سازماندهی می شوند.

اسلاید 4: انواع پروژه های آموزشیپروژه های خرد و کوتاه مدت، پروژه های آموزشی خرد ممکن است در برگیرنده چندین مسئله یا بخشی از یک پروژه ی کلان و یا مرتبط با موضوع چند درس از یک کتاب درسی باشند.پروژه های کلان و درازمدت آموزشی، با مسائل متفاوت زندگی واقعی و مشکلات روزمره یا بنیادی مرتبط هستند. زمان زیادی برای اجرا و اتمام این گونه پروژه ها در اختیار دانش آموز و معلم قرار دارد. این گونه پروژه ها آثار تربیتی درازمدتی برای دانش آموزان دارند و ممکن است، به حل یا طرح برخی از مسائل تازه کمک کنند.

اسلاید 5: مزایای روش پروژه محور-شواهد بیانگر این هستند که یادگیری پروژه‌محور کیفیت یادگیری را افزایش می‌دهد و به افزایش قوه ذهنی دانش‌آموزان از طریق درگیر کردن آنان با مسائل پیچیده و جدید می‌انجامد، واضح است که این روش به دانش‌آموزان فرایندها و روال‌های پیچیده، نظیر برنامه‌ریزی و ارتباطات را آموزش می‌دهد.-با قرار گرفتن دانشجو در یک پروژه و محیط عملی، کارآموزی و آموزش برایش آسان تر و قابل فهم تر خواهد شد.-از دانش‌‌آموزان در امر یادگیری و به‌کار گرفتن مهارت‌ها برای حل مسئله، ایجاد ارتباط و خود مدیریتی پشتیبانی می‌کند.-دانش‌آموزان خسته و بی‌تفاوت را به مشارکت وا می‌دارد و به آن‌ها انگیزه می‌‌دهد.-این روش علاوه بر اینکه مشوق کارایی آموزشگاهی است و اهداف آموزشی سنتی را براورده می‌کند.

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید