صفحه 1:

صفحه 2:
ایجاد روحیه خلاق در دانش‌آموزان و تربیت نسلی پژوهشگر, یکی از مهم‌ترین هدف‌های نظام تعلیم‌وتربیت است. رسیدن به این مهم نیازمند بستری مناسب است که در ن, معلم انگیزه کافی برای هدایت روند تعلیم‌وترببت به‌سوی فعالیت‌های پژوهشی داشته باشد و جریان آموزش را در مدار پایین‌ترین سطح آموزشی, یعنی سطح دانش و محفوظات صرف. قرار ندهد. اين امر مستلزم طراحی نظام آموزشی خلاق و وجود امکانات لازم برای احم وظایف محوله, از فضای آموزشی کافی گرفته تا کتابخانه, کارگاه رایانه, آزمایشگاه و کارگاه. فضای ورزشی . است. الب معلمانی که از ارزش مشارکت دادن دانش‌آموزان در آموزش آگاه هستند, داتش‌آموزان را درگیر پروژه می‌کنند, آن‌ها را به گردش علمی برنامه‌ریزی شده می‌برند, از آنها مىخواهند كه تحقيقات آزمايشكاهى انجام دهند و بالاخره به تمامی فعالیت‌هایی که برنامه تحصیلی را پربارتر و گسترده‌تر می‌کند. دست می‌زنند. استفاده از اين روش در نتیچه دو پیشرفت مهم در 25 سال اخیر ضرورت یافت: 1-نخست., انقلابی که در تئوری یادگیری به‌وجود آمده. تحقیقات روان‌شناسی وعصب‌شناسی دلالت بر اين دارند که مدل‌های یادگیری ادراکی و رفتاری که از روش‌های یادگیری آموزش مستقیم پشتیبانی می‌کنند. نشان می‌دهند که دانش, تفکر, انجام عمل و شرایط یادگیری اجزای جداناشدنی هستند. 2- دگر گونی دنیا و اينکه اکنون تقریباً همه معلمان می‌دانند که فرهنگ جامعه صنعتی چگونه با سازمان‌ها و روش‌های آموزشی مدارس شکل داده است. آن‌ها تشخیص می‌دهند که مدرسه‌ها باید خود را با شرایط قرن جدید سازگار کنند.

صفحه 3:
پروژه چیست؟ پروژه شامل یک یا چند مسئله و تکلیف پیچیده است که دانش آموزان از آغاز كا روى ان دركير فعالیت های‌ طراحی تصمی کیری حلا ‎alias‏ مشارکت و تحقیق می شوند, تا بتوانند آن تکلیف یا مسئله ی پیچیده را حل کنند. در آموزش پروژه محور یادگیری و آموزش بر پایه پروژه ها و برنامه های از سس ‎O88 Geek‏ انوا ان ‎Sh eS Gin cord el ele‏ پیچیده و چالش برانگیز می باشند که بر فرض مثال بر اساس پرسش و پاسخ دانشچو و دائنش آموز سازماندهی می نوند.

صفحه 4:
پروژزه های خرد و کوتاه مدت, پروژه های آموزشی خرد ممکن است در برگیرنده چندین مسئله یا بخشی از یک پروژه ی کلان و یا مرتبط با موضوع چند درس از یک کتاب درسی باشند. پروژه ‎sla‏ کلان و درازمدت آموزشی, با مسائل متفاوت زندگی واقعی و مشکلات روزمره یا بنیادی مرتبط هستند. زمان زيادى براى اجر و اتمام اين گونه بروزه ها در اختیار دانش ‎mer‏ ‏و معلم_ قرار دارد. اين گونه پروژه ها آثار تربیتی درازمدتی برای دانش آموران دارید و حمکن است. به جل با طرح رحی از مسائل تازه کمک کنند.

صفحه 5:
-شواهد بیانگر این هستند که یادگیری پروژه‌محور کیفیت يادگيري را افزایش می‌دهد و به افزايش قوه ذهنی دانش‌آموزان از طریق دک آنان با مسائل پیچیده و جدید می‌انجامد, واضح است که این روش به دانش‌آموزان فرایندها و روال‌های پیچیده, سای و ارتباطات را آموزش می‌دهد. : محیط عملی, کارآموزی و آموزش برایش -از دانش‌آموزان در امر يادكيرى و بدكار گرفتن مهارت‌ها برای حل مسئله, ایجاد ارتباط و خود مدیریتی پ -دانش‌آموزان خسته و بی‌تفاوت را به مشاركت وا می‌دارد و به آن‌ها انگیزه می‌دهد. . 5 -اين روش علاوه بر اينكه مشوق کارایی آموزشگاهی است و اهداف آموزشی

صفحه 6:
معلم و دانش‌آموزان باید یک طرح اولیه از پروژه تهیه کنند که عناصر اولیه و انتظارات پروژه را دهد. اگرچه این طرح‌بندی و پیش‌زمینه اولیه شکل‌های متفاوتی می‌تواند داشته باشد, اما

صفحه 7:
قبل از اينكه پروژه شروع شود. معلمان ‎wb‏ ‏مهارتها و مفاهيم كا را که دان شآموزان فرا خواهند كرفت. از اهداف روشن آموزشگاهی گرفته تا چگونگی تطابق پروژه با الگوهای مدرسه, دولت و استانداردهای ملی, تعیین کنند.

صفحه 8:
گزارش پروژه باید شامل عناصر زير باشد: عنوان صفحه خلاصه قدردانی صفحه ‎i‏ مقدمه گزارش ارزشیابی ۳ نتیجه‌گیری و کار آینده فهرست کتاب ضمیمه

صفحه 9:
در یک کلاس سنتی دانش‌آموزان تشویق می‌شوند که به درس كرس تسد واد يكبركد نب اک رز وس ان روش آموزشی مبتنی بر تحقیق روشی است که موجب یادگیری می‌شود. حفظ کردن حقایق و اطلاعات هیج‌گاه به یادگیری منجر نمی‌شود, اما این روش در یادگیری سنتی رابج است. بردارش اطلاعات شتز ‎fl‏ داستی مایق اهمیت دارد. شیوه کلاس‌ها نیز در روش پروژه محوری با کلاس‌های سنتی فرق می‌کند. محیط کلاس‌ها با درس‌های کوتاه جداگانه کنترل نمی‌شود, بلکه درس‌های این روش آموزشی همه به هم مرتبط هستند و به دانش‌آموزان ‎asp ul pear oe Eines pecs‏ كد سس به أنها ‎er‏ مكنا ا آن مهارسها را در كل

صفحه 10:
اشتیاق ‎sly‏ ‏موفقیت ‏توانایی برای تواناییاستفاده از فناوری كارهاى تيمى برای حل مسئله ها هات ارزشمند تحقیقی

صفحه 11:
فنون ارزشيايي در کلاس‌های سنتی معمولاً برای ارزشیابی کلاس‌های تحقیقی مناسب نیستند. دانش‌آموزان می‌توانند در مورد آنچه که برایشان جالب است. پرسش کنند و برای اکتشاف پرسش‌های خود فعالیت کنند. ارزشیابی در کلاس‌های تحقیق باید به‌صورتی باشد که از اين نوع یادگیری پشتیبانی کند. همچنین باید به دانش‌آموزان یاد داد که چگونه نقادانه بیندیشند و یافته‌ها را تجزیه و تحلیل کنند. ارزیابی توانایی دانش‌آموزان در تفکر نقادانه و انتقادی, از طریق آزمون‌های چهار جوابی یا تست‌هایی که با گزینه‌های صحیح و غلط پاسخ داده می‌شوند, میسر نیست. به جای آن باید بررسی کنیم که آیا دانش‌آموزان می‌توانند آنچه را یاد گرفته‌اند در زندگی روزانه خویش ‎be Web‏ تکنیک‌های ارزشیابی پیشنهادی از اين قرار هستند: تهیه زونکنی از تکالیف انجام شده نقد هم کلاسی‌ها ارزیابی اعضای گروه توسط خودشان مشاهده و نظارت ‎ples‏ نمره دادن تشریحی

صفحه 12:
در شیوه های سنتی دانش آموز بیشتر به معلم گوش را میدهد معلم بیشتر نقشه سخنران را ایفا می‌کند. در حالیکه هر دانش آموز استعداد , توانایی و دانش قبلی متفاوتی دارد. برای آموزش دادن به دانش آموزانی که تفاوت هایی دارند نباید صرفااز یک شیوه آموزش استفاده کر و باید از ترکیی از شیوه های نوین آموزشی برای آموزش در کلاس درس و ایجاد تفکر انتقادی و خلاقانه در دانش آموز منجر شود. معمولاً دانش‌آموزان با انجام دادن کار و سرگرم شدن به کاری آن را یاد میگیرند. در روش تحقیق پروژه ای که یکی از روشهای نوین آموزشی است می‌توانیم با ایجاد انکیزه در داتش آموز و پرورش تفکر حلای و آینده نگر به پزورش استعداد دانش آموز و توانانی های دیگر کمک کنیم:

39,000 تومان