صفحه 1:
موضوع: روش تدریس کاوشگری
صفحه 2:
معرفی الگوی تدریس کاوشگری
SSS
ca Es eRe Tes RC Mate MT re heaters)
۱ nerve ans
RN ert ا eee Leet Se eB eee eS
eer eS Ree Sn ad
روش تديبس كاوشكرى مبنى بر لين اصل است كه بليد يادكيرنده را مستقل بار آورد.كاريرد ابن
OC EN 0 1 1 Ly rey
آموزش کاوشکری به آنان روش مناسبی برایبه ار کیری انرژیشانارائه می شود. ۴
هدف عام روش تدییس کاوشگری» کعکبه پدیدتیی انضباط ذهنی (نظم ذهنی) و مهارت های لازم []
0
روش تدریس کاوشکری فرآیندتعملی دار که در آن معلم و لنش آموزبه راحتی با یکدیگر همکاری
می کنند.فرآیند کاوشگری را معلم می تواند به صورت کنترل شده»هدایت کند.
ويزكيهم
ويعلمهم
الكتاب
والحكمة
زارت آموزش و پرورش
معاوفتپرورشی و فرهنگی
صفحه 3:
معلجبه ترغیب فراگیران جهت آغاز کاوشگری می پردازد و شیوه های کاوشکری را
Bere ee 1
ni a eR eT eg ۱ ۱۳
Tee UL ere er)
وزارت آموزش و پرورش
ماوت پرورشی وفرهنگی
صفحه 4:
Per aren eee 111 fer)
آزمایشگری؛فعالیت هلیی را در جهت رفع عدم تعادل و همچنین ایجاد تعادل
200110
اين فعاليت ها سبب بروز قابليت ها و توانايى هاى جديدى در دانش آموزان شده و
ed ا ل ا
وزارت آموزش و پرورش
ماوت پرورشی وفرهنگی
صفحه 5:
مراحل اجرای الگوی تدریس کاوشگری:
۱
۲)پرسشگری
"1)فرضيه سازى
se
ذ)تحليل و نتيجه كيرى
وزارت آموزش و پرورش
ماوت پرورشی وفرهنگی
صفحه 6:
روش تدریس کاوشگری
هه
اجاتوجسبه آشنلیی دلنش آموزانا تکنولی های جدید و افزلیش اطلاعات آنها یکی از روشهای ۲
جذاب تدریس, روش تدریس کاوشگری است.
تا
See
Re ry تدریس بهمنظور افزایش توانعندی شاکردان طراحی ۵
ER ee ae ree 1
ercre pret ee Dla ne ene aetae eB fe eters Tse ear)
ویزگیهم
iS 0 Lat gated 39 15 Laity Gi Gig) Gul 99 polite ۱ ویعلمهم.
a
والحكمة 0
معلم میتواند با طرح سوّال و ابجاد مسأله» کاوشگری دانش آموزان را استمرار بخشد. زارت آموزش و پرورش
معاوفت پرورشی و فرهنگیٍ
صفحه 7:
روش تدریس کاوشگری به شکل زیر انجام می شود
هه
۱
CRC Tee CeO at Se ee BNE LS Bee
هدف اجتماعى كه مد نظر دارنده تلاش كنند.
TP eaves ee 1
ا me Sere sT cd ae ۱
Brtemr eh ore eared nee]
ا Pr MAREE Yerege
یا شرح درس پیچیدهای که به شاگردان اراثه میشود نهفته است. شاکردان باید اطلاعات را کشف کنند» آ
مفاهیم را شکل دهند و نظریهها را به وجود آورند.
اولبن فعاليت در تدرييس كاوشكرى ارلثه مسأله است. مسأله را مطرح كرده وسبه طور واضح براى
دانش آموزان توضيح دهيد كه از آنها مىخواهيد در جه زمينداى فعاليت و تفكر كنند و احتمال دارد به
000
ويعلمهم
الكتب
والحكمة
وزارت آموزش و پرورش
معاوفتپرورشی و فرهنگی
صفحه 8:
روش تدریس کاوشگری به شکل زیر انجام می شود:
>
۳
اطلاعات درباره سأله به طرح سول میپردازند.
مرحله بعدی آزمایشکری است که معلم لین کام رلبا آموزشبهآنها برای آغازایجاد فرضیهها پیش
و
آزمایشگاه نیز است و اکرعلومانسنی بشد؛میتوان از بازدیده پروشور؛ فیلم و اسلاید ستفادهکرد.
۰ سس«
۱
Ber re Rea RY re ore fored Fearn Pel ee Bere ed
لکر شاکردان در اتتاج خود دربره اطلاعات میفق بودند؛معم میتیلند نان را قدمی جلوتر برد و
۱
ييشكوبى كنند.
ويزكيهم
pag
as
والحکبة
وزارت آموزش و پرورش
معاونت برورشى و فرهنگی
صفحه 9:
روش تدریس کاوشگری به شکل زیر انجام می شود:
ی
ادر آخر شاكردان براى تجزيه و تحليل فرآيند كاوشكرى خود و انديشيدن درباره نحوه بهبود آن
راهنمابی میشوند.
RTC ne Teer gee ۱
SE eS eC cet Dan err serail
ee DDE ee Sl eal ate ae ae teat 1k feel
yaa
w3gaT ce 299 41s of Se
Farr NOPE etre feet Oe FIOM Eee er Te me Fe]
پیش ببرد.
Se eC a a alee Steet lee et coe y)
میبرداندتا بتونندبا راهنعلیی و همکاری معلمشان آكاهلنه.به بيش روند. آموزکاربلید حس
To ed ی( UL OSE
alee UT Cel LeBel Cah les eet Dad
وزارت آموزش و پرورش
معاوئت پرورشی و فرهنگیٍ
صفحه 10:
روش تدریس کاوشگری به شکل زیر انجام می شود:
>
تحقيقات نشان دادطند كه روش تدييس كاوشكرى بر هوش هیجلنی داش آموزان نیز یر ثبت
0
ف ۱
فراشناختیدانش آموزان لیر داشتهاست و در یدکبریبهتر علوم تجیبی و علوم اجتماعی
53100131115
00 ااا ا 0 ter iey)
یدکیریبهتر دروس و حل مسائل و روابط اجنماعی دانش آموزان یر ثبت داشته باشد,
وزارت آموزش و پرورش
معاوئت پرورشی و فرهنگیٍ
صفحه 11: