برنامه‌ریزی

روش تدریس

تعداد اسلایدهای پاورپوینت : 8 اسلاید

Soheil

صفحه 1:

صفحه 2:
eee اموزش 9 افراد از چشم اندازهای مختلف به توصیف اموزش پرداخته اند اما در هر صورت از هر منظری که به سب اموزش نگاه شود می توان ان را فعالیتی هدفمند و از پیش طراحی شده به منظور ایجاد موقعیتی ‎Sly‏ ‎ey A‏ توصیف کرد درنتیجه به فعالیتهای پراکنده بی ب اثر بدون هدف وبرنامه ریزی نشده هرگز اموزش

صفحه 3:
* اموزش میتواند در اثنای خلق یک محیط سودمند به طور هوشمندانه نیز اتفاق بیفتد از این چشم انداز گروهی اموزش را عملی هنرمندانه میدانند هنری که به وسیله ی ارزشهای تربیتی نیاز های شخصی و سطوح گسترده ای از باورها و علایق شخصی جهت داده می شود * اموزش علمی کاربردی است که بر پایه نظریه های اموزش یادگیری و روان 100 اناا انسانى استواراست اما ين نكت رانبايد قرامو 0000170777 01 اسار مستقيم اطلاعات با ارتباظ دیالکتیکی بین دویا چند نهر بر 5 هدفیاز قبل ‎ee‏ شده نیست ۸

صفحه 4:
اموزش علم است يا هنر * به اعتقاد ایزنر حداقل چهار معنی از اینکه اموزش میتواند به عنوان هنر بررسى شود وجود دارد 8 آاعورس هیر است به این معنی که میتواند با چنان مهارت و طرااعتی ا ۱ که تجربه برای یادگیرندگان به اندازه اموزش دهنده همانند زیبایی شناسی توصیف قابل توجهی داشته باشد 2( اموزش هنر است زیرا معلم همانند یک نقاش اهنگ ساز بازیگر و یا هر هنرمند دیگری به طور گسترده عملکرد یک دوره را بر پایه اعمال انجام شده قضاوت / مو کند ‎iy‏ 4

صفحه 5:
3.اموزش هنری است که در آن فعالیت اموزش دهنده تحت تاثیر تجویزها با دستور العمل های از قبل تعیین شده قرار ندارند برعکس رفتار او به وسیله قابلیت ها و احتمالات پیش بینی ناپذیر تعیین می شوند 4. اموزش هنر است که اهداف ان اغلب در فرایند فعالیت ها تولید می شود و و مب کند اکرچه بعضی انرا عملی میدانند که برای تحعی ها ۱۳۰۱ ‎eae‏ 2 کار گرفته میشود ‎a iy 9

صفحه 6:
۸ در اين چهار معنی آموزش به عنوان منبعی از تجربه هنری ادراک و کنترل قابلیتها حال هاى اتقافی و راهیابانه و جستجوی اهداف از پیش تعبین نشده مینواد ارلا هنر در نظر گرفته شود . دیویی نقش هوش را در هنر اینگونه بیان کرد : «انديشه ای که ضرورت نقش هوش را در تولید کار هنری نادیده می گیرد.» 507 خاصن از مواد علايم وكلمات ريشه در ماهيت نفك ‎1١‏ اا هنرى اصيل نسبت به زمانى كه كلمات با روشهاى مكانيكى به راحتى دستكارى مى شوند يا كارهايى كه افراد با غرور خود را هوشمند ميدانند هوش بيشترى را ميطلين ‎w‏ نما د

صفحه 7:
لت نقش نظريه در اموزش اكر اموزش به عنوان هنر در نظر كرفته شود ايا نظريه ميتواند در توليد روش اموزش موثر و هدایت ان نقش داشته باشد؟ایا هنر پنداشتن اموزش زمینه های علمی نظریه را باطل نمی کند ؟ نظریه های علمی چهارچوب های بسیار قوی و مهم برای کارکردهای اموزش اند. ۳۱۱۰۰۰۰ ‏شود که به موضوع آموزش توجه شود مثلا تظریه جامعه شناجتی‎ ee ‏درس را از نظر اجتماعی مشخص میکند و تفاوتهای طبقات اجتماعی را در میان مردم‎ WIS ‏نشان می دهد‎

صفحه 8:
| ‏مت‎ Se ‏مت‎ ‏نظریه های روان: شناختی ممکن است عزت نفض شکلی از تقوبت يا فرصت هابی اج‎ ‏را برای یادگیرنده برای تمرین رفتارهای موردنیاز فراهم سازد.‎ ‏همه ی نظریه هاتجویزی نیستند بلکه بیشتر پیشنهادی هستند. انها قسمتی از جهان‎ ‏رای وی میکشند نه کل انرا.‎ ‏به عقيده شوآب نظریه خوب در زمینه برنامه درسی و آموزش نیاز به متمم‎ : ‏دارد.متممی که بتواند هنرمندانه نکات زیر را در عرصه کاربرد نظریه رعایت کند‎ ‏ی و بت رید وافعی و توصینهای نظری را مشخص ساره‎ ‏مغایرتها را شفاف سازد و خط مشی کاربردش را مشخص کند‎ ۰ ‏ضمن توصیه روشها به جنبه های مختلف واقعیت که نظریه نمیتواند در قلمرو‎ * " . ‏مت محاسبه قرار دهد بیندیشد یا جزو محدودیتهای کاربرد نظریه مطرح سازد‎ ۸ 4 ش) تا ۲

صفحه 9:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان