صفحه 1:
٠» اهداف درس:
* شما دريايان اين قسمت :
۰ -روش ها وابزارهاي جمع آوري داده هاي را بدانید.
* -تفاوت داده ها با اطلاعات را بدانید.
et TOTO eet ora
۰ -آشنايي با مطالعات کتابخانه اي.مرایا ومعایب
صفحه 2:
۱ ers ees rele sr Rye mer pe torre BON TN RET hoe
|
ela MS ed eh ahold ات
0 Tee Tey | eore oe ا ا Poorer
مناسب با تعاریف عملباتی از متغیرهای تحقیق
توجه کامل به مروری برمطالعات
۱
توجه به بودجه وتجهیزات
۳
صفحه 3:
به معنى واقعيتى از موقعيت است كه بدون ارائه توضيحات و يردازش . فاقد هركونه برداشتى
می باشند .
داده ها را می توان مواد خام عناصر مورد نیاز برای تصمیم گیری به شمار آورد . چراکه نمی
توانند عمل لازم را تجویز کنند .
۱
Si ey Csi ل ا ا
مثال : ۰۱۵۰ ۳۰۰۹۸۷ و
أسامى محمد .على ٠ رضنا و.....تهران . مشهد . شيراز و
صفحه 4:
1
سازماندهى شده اند تا بتوانندمعنى دار شوند .
Pe ل ل ال hee ل ا mrel ont]
سازد.
Fodor en Pas eS ey epee Peo ae ل ا Ore eagry
صفحه 5:
* روشهای جمع آوری دادههای اولیه(/۳۳1۳۹۵۳۷)) . ۰ 1۷۵۵۷
* نوعى از داددها است كه قبلاً در كتابها. روزنامهها. مجلات» زور"
owe ne)
Breen ea eared te pete eee ipa] ee Coes LP BOS Jeera ee
يافت مى شود. بنابراين استفاده از مجموعه معيارهاى مناسب براى انتخاب دادههاى ثانويه براى استفاده در
مطالعه نقش مهمی در افزایش سطح روایی و پایایی پژوهش دارد.
صفحه 6:
دادهها
(PrimaryData)
آساروشهای کمی جمع آوری دادهها ۰۱.۱
لس در مقایسه با روشهای کیفی میتوانند در مدتزمان کوتاهتری انجام
1
2100 ne sense Ee
صفحه 7:
«(qualitative as
الا روشهاى تحقيق كيفى شامل اعداد يا محاسبات رياضى نيستند.
00 ل ا
Re RPE ReCey RUN Acree ge CCR
ا 0
روشهای جمع آوری دادههای کیفی شامل
لا مصاحبهها
الا يرسشنامدها با سؤالات باز
((Observation)osati.e 0
صفحه 8:
دامنه تحقيقات كيفي
تحقیقاتی که شامل فرایندهای بسیاری باشد و کسب اطلاعات در آن پیچیدگی های
داشته باشد
Pe Cnr ل 1
تحقیقی که پژوهشگر می کوشد تا علت متفاوت بودن سیاست و جنبه های اجرایی را
232030
Fee Red a hy ae 7
واقعی است
تحقیقی را که نتوان به سبب مشکلات اجرایی یا مسائل اخلاقی به شیوه تجربی اجرا
تمود
تحقيقى كه متغيرهاى متعلق به آن هنوز ناشناخته مانده اند
صفحه 9:
انعطاف پذیر
es
موردی
تاملی
نظریه سازی
زمینه ای
انسان محور
احتمال پذیر
قوانین خاص و موقعیتی
مفهوم و مقوله
تفهم
تفسیری
قیاسی
داده های شفاهی
استقرایی
داده های عددی
صفحه 10:
إحقدر؟ جه
Seas
ژوهش: حرا؟ پرسشهاي پژوهش
پرسشهاي پژوهش: ج ۱
5 جكونه؟ ميز
آزمون تئوري
توسعه تثوري
3 متغير هاي قابل اندازه گيري
متغير هاي تفسیرپذیر
صفحه 11:
روش جمع آوری اطلاعات
انواع روش هاي جمع آوري اطلاعات:
1 مشاهده Observation
Interview مصاحیه. -2
Questionnaire پرسشنامه 3
4 اندازه گيري فیزیولوژيکي یا بيولوژيكي
Physiological or Biological Measurements
Primary Sources
Secondary Source
اطلاعات در دسترس یا پرونده ها و یادداشت ها -1
Records or Available Data
صفحه 12:
۱ ene ee Vere Neat aed
دقیقتر از مشاهده است. -
خطای مشاهده گر را نداریم. -
- متغیرها را به صورت کمی اندازه می گیرد.
صفحه 13:
* خطای اندازه گیری
ner رس
ا ل 60
عدم مقبوليت (فرد سالم اجازه معاينه و آزمايش نمى دهد)
صفحه 14:
اسناد ومدارک ۳12 6(۱5۲۱۳۱۵):)
تفاوت با سایر روشها:
cov vel npr RUPP ERUreD ee ICR cae he eS Fen) 1
oo ee Sad
ferro Peres Papper eae
الا مكان بررسی روند موضوع مورد تحقیق درگذشته
لا محدوده وسیع
[۱ Ceres
000
صفحه 15:
1
ل ا
ASL ond goad oles} O
Py ters ROE) COR RTORR I RU Weer Compr gers
ل اك
لا ناخوانا بودن
صفحه 16:
1 Ue a eae
epee ream eT Pee re geen pee eee eT eee Cn Fe
و در بعضی از آنها موضوع تحقي
1
0000 ran aie reer ir Pee Seca ear nner poor
*"در تحقيقلتى كه ظاهرا ماهيت كتابخلنه اى ندارند نيز محققان ناكزير از كاربرد روش هاى كتابخانه اى در
Tor ee ا ا es CP Roe Sprayer rege
eae T aE] ا ا ESCA eTOm
Teer ote Sees nse ie ۱
Sear Saltese Se ene Bee
BRNO Oe TRL ene Rene ا Ue a nT Eye
Rea eS ne ie
صفحه 17:
ش تحقیق کتابجانه جیست
ما
SC
نخستین گام در مهارت تحقیق کتابخانهای, آشنایی با نحوه استفاده از کتابخانه است.
1
۱
a eS St lee cS ee ee ela
BVOC rere re eS me re weed ا ا ل meee Hi)
كند. كتابها را مورد وارسى قرار دهد و كتاب مورد نظر خود را انتخاب كند.
1
ا ل ل ل ات ا
۱
محقق قرار دارد و قسمتى ديكر در اختيار كتابداران است.
صفحه 18:
5 1 es Re ges a Caney)
1
4 ۱ pene re eyes [eer
ue 5 ۱۳۱۷
بادداشت اطلاعات مربوط به مسئله تحقيق و سوال بزوه ۱
و 08
'تجزيه و تحليل اطلاعات
مزیت روش تحقیق کتابخانه ای
9
تخصص آنچنانی نیاز ندارد
eye Fee INP CRONE ues carer sar en Rete amen CORT Peery
چراکه لین روش. روشی سهل و ارزان بوده و میتوان بیشتر اطلاعات اولیه رلبه راحتی
۱
صفحه 19:
يكى از مشكلاتى كه در روش تحقيق كتابخانهاى وجود دارد لين است
oa cree yl ل ل ل ل
eee es ee ees Se Lents ease م ا نا
Cree Peer re Ls Ameer) wen] rere SMT UES er TNL ee my CBT
جلوكيرى شود.