علوم انسانی و علوم اجتماعی حسابداری

روش مبتنی بر اطلاعات در حسابداری و سودمندی

hedabdari_va_soodmandi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوينت: 39 اسلاید روش مبتنی بر اطلاعات یکی از روشهای ارائه گزارش های مالی است و به این توجه دارد که برای پیش بینی عملکرد آینده شرکت فرد مسئولیت دارد .
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1104 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش مبتنی بر اطلاعات در حسابداری و سودمندی”

روش مبتنی بر اطلاعات در حسابداری و سودمندی

اسلاید 1: روش مبتنی بر اطلاعات در حسابداری سودمندی اطلاعات از نظر تصمیم گیریمنبع : کتاب تئوری حسابداری مالینوشته ویلیام اسکات بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: 1- پیشگفتاردر حسابداری دست به تحقیقات تجربی زده شد تا نشان دهند که ارزش بازار اوراق بهادار در برابر اطلاعات جدید و مربوط به حسابداری واکنش نشان میدهد و این تحقیقات ثابت کرده که دست کم میتوان مقداری از اطلاعات حسابداری را سودمند دانست.در سال 1968بال و براون برای نخستین بار در این مورد مدرک و شاهدی ارائه نمودند مبنی بر اینکه بازار اوراق بهادار در برابر اعلام سود واکنش نشان میدهدبر مبنای تحقیقات ،به نظر میرسد اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران سودمند است و به آنان کمک میکند ریسک و ارزش مورد انتظار بازدهی اوراق بهادار را برآورد کنند رابطه سودمندی اطلاعات ارائه شده در گزارشات مالی با محتوای اطلاعاتی را ”پرسپکتیو اطلاعاتی ”(منظر اطلاعاتی) می نامند سازمانهای بزرگ تدوین کننده استانداردهای حسابداری همواره از روش مبتنی بر اطلاعات (پرسپکتیو اطلاعاتی) استفاده کرده اند

اسلاید 3: روش مبتنی بر اطلاعات یکی از روشهای ارائه گزارش های مالی است و به این توجه دارد که برای پیش بینی عملکرد آینده شرکت فرد مسئولیت دارد . در روش مزبور بر ارائه اطلاعات سودمند (برای تامین چنین هدفی) تاکید می شود.روش مزبور بر پایه ی فرض کارآبودن بازار اوراق بهادار قرار دارد وبه این واقعیت توجه می شودکه بازار در برابر اطلاعات سودمند از هر منبعی باشد(که شامل صورتهای مالی هم میشود)واکنش نشان خواهد داد.

اسلاید 4: زمانی که سودمندی اطلاعات را با محتوای تغییردرقیمت اوراق بهادار برابر بدانیم باید دقت داشته باشیم با وجود اینکه امکان دارد اگر حسابداران تصمیمات خود را بر این پایه بگذارند که در صورتهای مالی چه اطلاعاتی بگنجانند که بر آن اساس به واکنش بازار نسبت به اطلاعات توجه نمایند از نظر مالی در وضع بهتری خواهند بود ولی نمیتوان چنین نتیجه گرفت جامعه الزاما از نظر مالی در وضعی بهتر قرار خواهد گرفت. اطلاعات یک کالای بسیار پیچیده است و ارزش خصوصی و اجتماعی آن همانند نمیباشد که یکی از دلایل آن هزینه است. لذا باید بین هزینه و منفعت حاصل از اطلاعات نوعی مصالحه انجام شود تا بتوانند بین منافع گروههای مختلف تعادل و توازن برقرار نمایند. البته این ملاحظات اجتماعی باعث نمی شود که دیدگاه مبتنی بر اطلاعات ارزش خود را از دست دهد اما به هر حال حسابداران نمی توانند ادعا کنند که بهترین رویه حسابداری آن است که بتواند بیشترین واکنش را داشته باشد.

اسلاید 5: 2-دلیل هایی برای واکنش بازارما پیش بینی می کنیم که قیمت بازار سهام شرکت در برابر اطلاعات ارائه شده به وسیله ی صورتهای مالی واکنش نشان می دهد.( در این فصل بحث محدود به اطلاعاتی است که صورتهای مالی پس از اعلام سود خالص میتوانند ارائه کنند)پیش بینی های زیر مربوط به رفتار سرمایه گذاری در واکنش به اطلاعات صورتهای مالی است:1- سرمایه گذاران درباره ی بازده مورد انتظار وریسک سهام شرکت دارای باورهای پیشین هستند، این باورهای پیشین بر پایه ی همه ی اطلاعاتی قرار دارد که دردسترس همگان است (از جمله قیمت بازار) تا اینکه سود خالص سال جاری شرکت اعلام شود (که سرمایه گذاران درباورهای خود تجدید نظر خواهند کرد). البته الزامی وجود ندارد که باورهای پیشین برای همگان همانند باشند زیرا سرمایه گذاران در برابر مقدار اطلاعات و توانایی تفسیر متفاوتند . همچنین ممکن است باور پیشین شامل انتظارات درباره قدرت سود آوری آینده و کنونی شرکت باشد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید