سایر تحقیق و پژوهش

روش های بودجه ریزی

bodjeh-rizi2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش های بودجه ریزی”

روش های بودجه ریزی

اسلاید 1: روش های بودجه ریزی ارائه:

اسلاید 2:

اسلاید 3: بودجه ی متداول (سنتی)در بودجه ریزی متداول، اهداف و تأكيدات صرفا بر ابزار مالی و حسابداری دریافت ها و پرداخت های بخش دولتی استوار است و توزیع اعتبارات منحصرا معطوف به دستگاه - مواد هزینه منتهی می گردد و نقش مجلس نیز در بررسی بودجه فقط متوجه حفظ و کنترل مخارج دولت در چارچوب اعتبارات مصوب می باشد که هیچ هزینه ای از اعتبارات مصوب تجاوز ننموده باشد و هر هزینه ای در محل و مواد خود به مصرف رسیده باشد. در سیستم بودجه ریزی متداول با ملاحظه ی ارقام و اطلاعات مندرج در سند بودجه تشخیص این که دولت چه اعمالی را انجام می دهد و در قبال پولی که خرج می شود چه نتایجی را به دست می آورد، نشان داده نمیشود و از این رو مبنای صحیحی برای مدیریت مؤثر در دستگاههای اجرایی به حساب نمی آید، زیرا طبقه بندی مخارج دولت و بررسی آن بر حسب مواد هزینه و دستگاههای اجرایی نمایان گر اهداف اقتصادی دولت از محل این مخارج و یا نوع فعالیت های دولت در رابطه با عواملی که به عنوان هزینه به کار گرفته شده است، نیست.

اسلاید 4: با افزایش روزافزون وظایف دولتها و نقش دولت ها در امور اقتصادی و اجتماعی جامعه، بودجه ریزی متداول به تدریج اهمیت خود را از دست داده است و کاربردی ندارددر ایران تا قبل از سال ۱۳۴۳، بودجه ی کل کشور بر حسب بودجه ی متداول تهیه و تنظیم می شد پس از تصویب کلیات آن در مجلس شورای ملی، هر وزارتخانه بودجه ی تفصیلی خود را که عبارت بود از بودجه های اسمی و اعتباری، به تصویب کمسیون بودجه ی مجلس می رساند. هرگاه وضع اقتصادی چندان رضایت بخش نبود، به جای بودجه ی کل سالانه، هر ماهه بودجه ی کل را بر مبنای درآمد و هزینه ی آخرین ماه سال قبل به تصویب مجلس شورای ملی می رسانید.

اسلاید 5: بودجه ی برنامه ایاین روش از سال ۱۹۴۹ در ایالات متحدهی آمریکا به منظور اصلاح و مدیریت سازمانهای دولتی عنوان گردید. هرگاه بودجه ریزی براساس اجرای برنامه های کشور و بر حسب سیاستهای کلی و بنیادی دولت، ارقام درآمد و هزینه را مشخص و منظم نماید، چنین بودجه ای را بودجه ی برنامه ای می گویند. بودجه ی برنامه ای اهداف و عملیات دولت را به شکل برنامه ی کار تنظیم و در دسترس قرار می دهد، در بودجه ریزی برنامه ای وظایف اصلی دولت به طور منظم بین بخش های مختلف برنامه، وظایف و عملیات و فعالیتها یا طرحها تقسیم و طبقه بندی می شود. به تعبیری ساده در این بودجه ریزی مشخص می شود که دولت و دستگاههای اجرایی در سال بودجه ای دارای چه اهداف، مقاصد و وظایف مصوب می باشند و برای رسیدن به این اهداف و مقاصد باید کدام برنامه ها، عملیات و فعالیتها را با چه میزان از اعتبارات انجام دهند.

اسلاید 6: در این بودجه ریزی هدف کلی و اصلی به اهداف جزیی تری تقسیم می شود تا امکان کنترل و ارزیابی برنامه ها وجود داشته باشد، یعنی هزینه ی پیشنهادی هر برنامه مستلزم آن است که با استفاده از میزان معینی منابع در پایان یک دوره ی عمل، چه نتایجی به دست خواهد آمد. مزیت جالب توجه بودجه ی برنامه ای عبارت از تصمیم گیری در مورد نوع عملیات و احیانا جلوگیری از دوباره کاری آنها است. با شناسایی عملیات و وظایف دستگاههای دولتی به آسانی می توان وظایفی را که چند سازمان دولتی انجام میدهند، تفکیک نموده و از هر نوع تکرار عملیات و دوباره کاری جلوگیری به عمل آورد.

اسلاید 7: بودجه ی عملیاتیبودجه ی عملیاتی در واقع مرحله ی پیشرفته تری از بودجه ی برنامه ای می باشد تا جایی که حتی گاهی این دو را به اشتباه، مترادف هم می دانند.بودجه ی عملیاتی عبارت است از بودجه ای که براساس وظایف، عملیات و پروژه هایی که سازمانهای دولتی تصدی اجرای آنها را به عهده دارند، تنظیم می شود، در تنظیم بودجه ی عملیاتی به جای توجه به کالاها و خدماتی که دولت خریداری می کند و یا به عبارتی به جای توجه به وسایل اجرای فعالیتهای خود فعالیت و مخارج کارهایی که باید انجام شود، مورد توجه قرار می گیرد. در بودجه ی عملیاتی علاوه بر تفکیک اعتبارات به وظایف،برنامه ها،فعالیتها و طرح هاء حجم عملیات و هزینه های اجرای عملیات دولت و دستگاههای دولتی طبق روشهای علمی مانند حسابداری قیمت تمام شده، محاسبه و اندازه گیری می شوند. ارقام پیش بینی شده در بودجه ی عملیاتی باید مستند به تجزیه و تحلیل تفصیلی برنامه ها و عملیات و نیز قیمت تمام شده ی آنها باشد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید