صفحه 1:
روشهاي تبلیغ محصول
تهیه کننده : آرزو مرویان صفارزل3*
صفحه 2:
با توجه به ازدياد جمعيت «تنوع ملق ها توليدات:خراسته هاءعلايق وبينش هاي فكري ومذهبي متفاوت
وتفاوت نظر در تماما مختلف كه حتي دو يل يك كشور ذاراي كرنه هاو متفاوتي وت ی با و براي جمع
أوري مسابل بأد ده در بك نقطه كه همان لقطه دلخواه ما مي بات
Soy نیاز به اطلاعات جامعي داردهطي نمود. در تا Sowa ciate هم
as ملع ب لاعت و حول جرد وک ایس وراهي براي رسیدن به هدف نهايي
پل اه می بسا ب عبت ان پن مي ep از ارف نيك تبليمات صلعت , حراقه أ است که گر میت
ا یا باس ايي را داشته باشد از يك طرف برآي افرادي که در این
شته مشغول به فعاليت مي باشند واز طرف ديكر باعث رشد توليد و صنعت ملي و توسعه اقتصادي مي گردد
و تولیدات غیر نفتي را بای مي برده دا سس اجك رات
مرت ین aga تس ميراد ی ند دش
شته هاي قليفات ( تجاري» فرهدكيء اس ۳ ( در امي باه 5
جزئياث ألدكي با هد تفاوت دارئد» ea SG أشاعه وید باز نلستن به ابزارهاشیو؟ ماو راهتارهاي
برد ایا نا مر خلا سر شنا جابعه تس رفر تاسي مريت لم
» اي از آنها عبارتند از: روان شنا سي:مردم شناسي؛ جامعه شنا سي + » مدیریت سازماني»
لقص متيريت ضاعتي و طوع مرتبط با ورد ogy ay گرلف» طراحی؛ SS os sp Jae
حرام دز معل عابیی هرد زیر مهم ولاز گذار مي باشتده این را باید بدانیم که
د و خود این موضوع به امر
صفحه 3:
© تبليغات تجاري يك جزء لازم براي اقتصاد مما لك مي باشد. تب
رونق اقتصادي» رونق
تخاس دشن تلد باه سر تم ور
ن فرهنگ مصرف صبحيع فلي
© در جامعه ي 0 a زنب ختتاتاقي اب راون بسدگا
سازماني که از ه احسن استفاده برد ب غير قابل مقايس إي بأ رقبابي كد ا ا
بهره اند دست ٠ alge درميان رسائه هاي مچاري اتب نت كانالي است که
با جمع کردن عناصر رسانه اي مي توان از به عنوان کانال آرتباطي و کانال ارتباطي
غیرشخصي استفاده کرد. از of MIM SI چندجانبه است و فاي 1 'عاتي أن
بالاست بتابراین» مي تواند وسیله مناسبي براي استفاده در برنامه هاي ترغيبي و ترفيعي باشد.
این بررسی؛ بدون بحث پیرامون قوتها و ضعفهاي ینترنت ر با كذار از كنار موضوع تجارت
el ly معرفي روشها و الزار هلي برط (000010000) تبليغات و ترفيعات مي
بردازد. اين روشها مي تواند درجهت فروش كالا در فضاي الكترونيك و يا در امر بالا بردن
ثرافيك مراجعان يك سايت كه خود در راستاي ارائه كالا يأ خدمتي خاص استء به كار برده شود.
صفحه 4:
تلريخيه اي كين مي باش زيراز هنكام ig fsa oes
روي آورد و تصميم كرفت و نياز به دادو ستد بيداكرد و محصوا فروش داشت
تب به تبليغ احساس شدء بنايراين اهالى شهر بايد به كونه اي از حضوركالاها با کاروان کالا با خبر مي شدند
وبراي خريد به بازارمي رفتند.استادكاران قديم براي اينكه نام خود راجاودان سازند.برروي توليدات صنايع
دست و نم علامتى قم مفتص انها بود حك مي تردندكة مهب نم عنم تجاري تغير نام يا كاد
است. هنگامي که اين قطعات و صنايع دستي دسث به دست مي كشت نام و علائم آنها نيززبان به زبان جاري
مي شد و اين يك عمل تبليغي بود. به طور كلي در قدیم روشهاي SINCE, د
جديد بوده عبارتند از:
)حك اسم يا علامت مخصوص به استادكار:
امروزه علامت تجاري ناميده مي شود.
©:جارجيهاي شهر:
در يونان در عصر طلايي جارچيهاي عمومي وظیفه مهمي داشتند. یلها در شهر حرکت مي کردند و اخبار مهم
و وقیممورد علاقه مردم را ار ميدن و از اينربابت حقوقي دريافت مي كردن در فرون وسطي فر
سخنان جارجيها تبليغات کالاها نیز وجود داشت. در آنگلستان و فراسه این جارچیها حتي اتحادیه اي داشتند
در حال حاضرتبليغات صوتي مانئد راديو وامثال أن اثراز همان جارجيها دارد.
ونشان روي ديوارها:
تبلیغات نیز مانند تمام علوم دیگر دار
ر جامعه
صفحه 5:
مغازه دارهابز روي سنكها يا ديؤار جنب مغازه خوذ از جنس تعزيف و تمجيد مي كردند, امرؤزه به تابلوبالائ
ie بيدا كرده أست.ديرينة شناسان اعلام مي كلت كه در بعبلى هر دكاني حني كوج روي
مغازه هاي خود نوشته اي به عنوان تعریف وتشو/ کرید نصت مي اند مایا رد قرش
تبلیغات شکل و روح تازه اي بشید و انقلابي در آن ایجاد کرد:
اختراع صنعت جاب در سال GD كه بيامها را به تعداد زياد جاب كرد.
اع دستكاه هاي بخش صوت در قرن بيستمركه بيامها رااز طريق امواج به دورترين نقاطي كه
مطبوعات امكان رسيدي به أن مكاتها را نداشتتدبه كوش فراد مي رس
صنعت جاب در سال (14:©0) اختراع شد.البته حروفجيني درابة أكار يسيار مشكلى بود واين صنعت به كندي
بيشرفت م مي كرد. تا سال 00669 ك در أبن سال وسيله مكانيكي تنظیم حروف پیشرفت کرده به
عرد امد كن سال 0307 كرتميرك الجيل معروف خردر| به چا رمنقد که شروح تلیقات صنعي مین
باشد. اولین آگهي چاپ شده به زبان انگليسي إسط ويليام كواكستون منتشر كرديد که از ايده
گوتمبرگ استفاده کرده»مخاطبین را به خرید کتابي درباره قوانین مذهبي تشویق کرده بود.در اواسط قرن هفدهم
روزنامه ایجاد شد.ابدا نامه هفتگي ب با مرگري ور تن چا مي شد که با چاپ جرایدبلیغات با
ee sae اي افراد با سواد شروع به کرد و از اطلاع ره a5; به تبليغ علني رسيد. به عنوان
مت da معرف قهوه در سال HOSS رشكلات در سال Be SEE SOB 7208
روزنامه دید ولین آگهي که ایجاد
صفحه 6:
* رقابت بین صالحان کالا را شروع کرد 0 iS ea op 5s taal
مورد يك دارو بود و Leal هایس عجیب بارز نکر وافرا یندش يد از إين دار آگهي خود داشت
كه علاو بر تشويق خريد؛ كلها خود را به دلأ بر كران ارجح مي دالت ,در ابن زمان ود كه
از طريق أكهي به أمريكا تال ینت ومانقد أداب ورسوم ديكر ريشه آش در انكلستان بود. روزنامه بوستون
اولين روزنامة اي بود كه در *6© أوريل 00000 در أمريكا منتشر شد و ادامه يافت ودر أن أكهي جاب تدم
د.در سال 4606۳00 حدود 406000 روزنامه و مجله در آمریکا منتشر مي شد كه 6 مورد آنها روژانه
ملتشر مي شدئد.
© دراين سال روزنامه به صورت فعلي حيات بيدا كرد ودر تمام نقاط كشور آمريكا توزيع
0900 قريب ©1) هزار روزنامه ومجله در أمريكامنتشر كرديد كه اكثر آنها بدون داشئن أ.
بدا انم دنت هنک Cho ee Cd pg lee در هر سل مات اجلر یبد که از
تعداذ باسوادان و سطح تحصيلات آفرآد مي افزاید ودر نتیجه اين افراد مبادرت به خريد مطبوعات مي كنند.
© ادر فرانسه نيز بس از استعفاي لوبي فيلييع بادشاه فرانسه كه حكومت موقتي تشكيل شد و وسايل انتخابات
عمومي را فراهم كردند؛ يك روزنامه نويس زيرك فرانسوي به نام "زيراردن" اعلام كردء كساني كه مايل
هستند وكيل شوند» مي توانند در روزنامه او به نفع خود أكهي جاب کنند. همین کار در آیندهنپللون سوم
وکالت مجلس و سپس به ریاست جمهوري فرانسه رساند. تا آن تاريخ در هیچ جا و در هو رونت ی
جاب نشده بود و هيج روزنامه نويسي به آين فكر نيفتاده بود كه مي شود در روزنامه آگهي چاپ كرد و از
صفحه 7:
و هيج روزنامه نويسي به اين فكر تيفتاده بود كه مي شود در روزنامه آكهى جاب كرد و از اين طریق قیمت
wie ارا بايين أورة.راين روزنامه"زورنال ده با" نام داشت كه تا سال 40604045 06:00 سال سابقه انتشار
اشت. ژیراردن مبدح آگهي در روزنامه
توسعه بنگاه هاي تبليغاتي:
بنكاه هاي تبليغاتي در بيشرفت تبليغات نقش موثري داشتند. آغاز توسعه آنا ازاواخرنیمه قرن نوزدهم بود.
لته از DOSE نی راکسا ه عون تاد و فروش جا در مطبوعات براي أكهي .
مشفول به کار بودندم در سال 06000 ب
انتخآب حروف جاب أ.
از قبيل طراحي وبرنامه ريز:
رقایتی بر تفه از ارتباط تلم پستي در میک بویا از
ا “et eb ieee cal ee
صفحاتبعد اقا ات در سال 099000 در أمريكا مغ #) ميليون دلار هزي
سال بود. در فوريه سال SPE 1
به تم "مسا" مت ساخت كه أولدن مل به زا
صفحه 8:
پیدایش رادیو و تلویزیون:
SS eos Oe Se ee ی
نداشتند ولي علاقه مند به شناخت كالاي مورد تبلیغ بودندياري مي رساند. رادبو- تلویزیو
يخش أكهي ها به شيوه اي آسانتروسريعتربه اشت.أولين ام ای تسد رگ در
4063 ارستاده شد که در آن موقع تلگراف بي سیم نام داشت اولید رای دتم نامرک رای
استفاده (1©9230)كه براي استفاده تجارتي به وجود آمد(! 0000 نام داشت كه در ييتسبور: بالات
پنسیلوانیا احداث شد و استگاه + خی ۳( سا رب درأمريكا بجد که رم ره را زیر
پوشش رادیویی قرار داد.دراوایل سال (۱006) به طور آزمايشي عکسهايي از تلویزیون در شرایط
آزمايشگاهي و خصوصي پخش شد. در سال 0060 9 درد اسارنوفٍ أمريكابي كفت كه تلويزيون را براي
مصارف صومي توليد جو أهد كرد,تلويزيون قبل ازجتاك جهاني دوم تكميل شد ولي بعد زان در سل 001
کارخانجات تلويزيون سازي شروع به ساخت و توليد كردندو ازاهميت راديو تا حدي كاسته شد زيرا صدا و
تصوير راهمزمان داشت به كونه آي كه در سال 0660 در أمريكا با شروع بخش wets
حدود 9/0 میلیون دستگاه ن به فروش رسید. در ژوئن 006 ماهوازه اي به نام لد امقر أمريكاء
دوقاره آمریکاواروپارا به هم متصل کرد و پس از اين اختراعاتتبلیغات روز به روز پیشرفت کرده تا به کل
امروزي درآمده است و این مسیر پیشرفت همچنان ادامه دارد.
صفحه 9:
تبلیغات تجاري در اینترنت
© امروزه به غير از رسائه هاي سنتي ؛ اينترنت به غنوان رسانه اي بززگ به امر اطلاع رساني و ارتباطات
جلوه ديكري داده اسث . استفاده از اينترنت روز به روز افزايش بيدا مي كند و نيز كاربران استفاده كننده از
انترنت :از قشر خلص افراددر آتدا به رده مشرعی از کاربران تبدول شدد للد . فين أمر Ayia ded
راهکردهاي تبیقات اينترنتي را نمليان مي سازد .براي مثال در سال ©0©06هزينه تبليغات اينترنتي در خدود
0 ميليون دلار بود . آين رقم به يك ميليارد ذلار در سال ©©©0 و نزديك به © ميليارد در
66 رسید.
*_ تخمین اين مبلغ براي سال 00010 حدود 46 بیلیون دلار است . انترنت در حقيقت شبکهای جهانی است که
مختلف همه كامييوترهاى شخصى و غيرشخصى را به يكديكر متصل مىكند تا ما بتو با
بر سا ید رايت حول بطاور تجزية كيس أن ا 21 أ
گیرد؛ در اصل مالك و صاحب خاصى ندارد. شركتهاى مختلقى كه در
ايت مكل خی از آن را کر شتا ترش أن فرعته Soo
fi نوازی به حضور فیزیکی نیست و تنها با اکا به اينترنت و
نیکی میتوانند محصولات خود را در كمترين زمان ممكن در
gas مختلت ecw فروش برسانند. برای آنکه اين امر تحقق يابد و شرایط لازم برای فروش اینترنتی
اهم شود بایدآين محصولات در فضای مجاژی تبلیغ شوند تا بستر لازم برای فروش
آنها بموجود آيد. Saad از کارشناسان بر اين باورند كه تبليغات اينترنتى هنوز در سبد
صفحه 10:
شرکتهای تبلیغاتی که در بسیاری از موارد بهعنوان مشاور تبلیزدهندگان» خدماتی را به آنها عرضنه میکننده جایگاه مناسبی
مینست زا یلزید هایگ تین در اترنه کرد ذرکتهاي تلف ی در یرت ان تن
Jay CaS کم خواهد برد از مر أشنايى اين شركتها با مكانيزمهاى تبليفات ايكترنتي از جمله مكائيزمقايى
Gals ean. و نا سگیری افربخشی sal Shale باعث شده تا اين شركتها تمايل كمترى به دادن قبليغ در اينترنك
اداشته باشند"
ابا توجه به ايذكه درحال حاضر رسائههاى مختلف راديوء تلويزيون.مطبوعات و یره در زمینه تبلیغاتفعالیت میکنند
تبليغات اينترنتى جه مزايايى را موتوائد براى شركتها و سازمانها به همراه داشته باشد؟.
از جمله مهمترين تاثيراتى كه تبليفات اينترنتي برجاى مىكذارد. تعامل دوطرفعاى است كه بين شركتها و فضاى مجازى.
ايجاد موشيد تا با فعقيت در كنار يكديكر جهثر تونند محصولات خود را بهمردم معرفی کند. درحالی که رساههای ساتی
با اخذ كزيههاى فراوان محصولات شركتهاى مختلف را معرفى موكائده هزينه كم تبليقات ايتترننى موتوائد عامل
انكيزائده براى افزايش تمايل شركتها به حضور در این عرصه محسوب شود.
.براساس استانداردهاى تعريف شده؛ امروزه شبكههاى تلويزيونى اجازه دارند که حداکثر یک آگهی بازرگانی را در 10 قیه
بخش كنندء در اين ميان ممكن است كه شخص حين بخش أدهي در اين زمان محدود به تماشاى تأويزيون نبردازد ويا اينكه.
تایآ صر حظر كن. در مقبل شبكه جهانى ابتقرنت أبن أمكال را دراى همه شركتها فرأهم مزر که بتوائد
معصولات خود را به صورث :© ساعته براى همه كاربران به نمايش بكتارئد و كستره تبليغات بأزر)
صفحه 11:
خود را از مرزهاى يك كشور فراتر برند؛ زيرا سايتهاى اينترنتى بدون وابستكى به يك مركز خاص
اطلاعات خود را در هر زمائى در أختار مه مردم جهان قرار مودهل. در مقاده رسانههاى ستتي ب
اينترنت بايد ثوجه داشته بأشيم كه قضاهاق د یرت لتقي لآرن ريه عن ار اكز
طلاعای روی آنهاقراز گرد ps Slew اختیار هنه کاربرانقرار خواهد گرفت" اعلاوه بر اين بايد توجه
داشت. درحالي که رسانههای سنتی اطلاعات مورد نظر خد را بصورت یکطرقه به مردم منتقل میکردند و
توانايى تصميمكيرى براى انتخاب اطلاعات را از آنها میگرفنند.ایترنت تحت فرمان کاربران کنترله
میشودیه oe SL AG att i Ul ols BS oe تليغات ايترني مرجع مركفد و
در ين فرأياه ممكن إست كه مراع ابن ثيل تبايغات لرود. تمام مزایایی که در بالا به آنها اشاره شد
زیدگی واععصیت متصاربنارد آیترنت رارسقد ست
نت که امروزه این Ca را در اختيار ما گذاشته چه خصوصیات و ویژگیهایی دارد که آن را از دب
رسانههای موجود مجزا میکند؟ از ديكر
نگاهی گذرا به تحولاتی که در چند سال گذشته صورت گرفتهبهسادگی نشان خواهد داد که اینترنت ابزاری
Sell برای برقراری ارتباطات بینالمللی است و میتواند با اتصال همه مردم به یکدیگرءدستاوردهای آنها را
در اختبار یکدیگر قرار دهد. اگرچه اين روزها کشور آمریکا ادعا میکند که حاکمیت اینترنت را بر عهده دا
او در اين ميان زدان اكليسى بدعنوان زبان وإحد ايثترنت بركزيده شده است» ارتباطات مردم تا در ناطق
زبان؛ بلکه در همه جای دنیا درحال گسترش است و حتی دورافادترین جزایر از ان
gles BE Se Stig Ga حك نر وروي سلق د ake
انترنت
صفحه 12:
© بدعنوان يك مزیت و پله ترقی بهحساب میآمد و راههای ارتباط آنها را با دنياى بيرون فراهم مىكرد.
© هماکنون در بریتانیا؛ آلمان و کشورهای شمال Nay) ی ایند درحال نفوذ بین مردم است و
بهعنوان مهترین آبزار رسانهای موجود توانسته جای تلویژیون را بگیرد. این ویژگی بهخصوص اینترنت که
هرگونه محدودیت زمانی و مکانی را از آن سلب میکنده اصلیترین عامل در پیروژی فضای مجازی در مقابل
رسانمهاى سنتى بعحساب مىآيد و هماكتون عنوان بركاربردترين ابزار در زندشى روزمره مردم را بمخود
ايكى ديكر از ويزكىهاى مهم اينترنت قابليتتاثيريذيرى و تاثيركذارى آن بمصورت همزمان است. تبليغات
اينترنتى در اصل با اجرای دو هدف اصلی فعالیت خود را دنبال ميکند و از طریق همین دو هدف است که
تاکنون توانسته بهصورت دقیق و منظم
انجام شود و دوم اینکه هدف از انجامت ۰
بهخوبی میداندقبل از آنکه محصولی را توليد و عرضه كنند بايد احساس نیاز به آن محصول را بين مردم
بنجود آررندو با رامندازی سلماتهبرمش و پانع: به تم تیازهای مخاطیان خود جولب دهند!
۶ _ همانطور که اشاره کردیم؛ یکی از مزایای نتی هزینههای بسیار کمی است که متحمل شرکتها
میشود. آين درآمدهای ناچیز چگونه میتواندمنافم شرکتهای عرضهکننده خدمات ابنترنتی را تامین کند؟
*_ یکی از مزایای اصلی انتشار اطلاعات روی وبسایتها و دیگر ابزارهای موجود در اينترنت هزينه بسيار
کمی است که این کار بهدنبال دارد. یک سایت اینترنتی در همانند پایگاه
صفحه 13:
اطلاعاتى سنجيده ميشود که به خصوص تلفن متصل شده است. افراد با اتصال به اينترنت و استفاده از لين
fe a ese ES من مود یه مد با ام
اطلاعات هزینه بسیار کمی را پرداخت میکنند که در مقابل هزینه استفاده از مطبوعات و یا تلویزیون بسیار
pa sad Nena Pe BS pI ey Ll iad el دیگزی که مغر هد رک ری PAS
بمخصوص را بهنست بياورنده هزيهبسيار اندكى را برداخت مىكنيد كه البته در برخى مواقع ممكن اسث ابن
هزينهها دک یش با برای مثال زما.كه هزاران كاربر بعصورت همزمان سراغ يك سايت
بهخصوص میروند و امکان ورود به اين پایگاهاینترنتی را ٠ مسؤولان اين مراكز با كرفتن
یر oe ایتک
نتى و عرضه أن به مردم مىتواند هزينههاي فراوانى را بهدنبال داشته باشدء اما در
بولهاى اندكى كه أ جائب كاريران يرناحت مىشوده بعسادكى خواهد ثوانست اين هزينهها را جبران
کند. بادنال رقبتی شدن بازار جهانی ایترئت و حضور شركتهاى فراوان در اين بازار كسترده؛ بسيارى از
مراكز اينترئنى مىكوشند با عرضه خدمات خود باصورت رايكان مشترىهاى بيشترى را سبت بهخود جنب
5 ال لمر مدكها fe ت اینترنتی خود را در برخی مواقع بصورت رایگان روی"
إنت قرار دهيد.
عدم محدوديت زمانى اينترنت براى عرضه تبليغات بمصورت *0© ساعته جه منافعى را براى هر يك از
كاربران بعدنبال خواهد داشت"
صفحه 14:
© اكرشما ميخواهید در آن واحد بهصورت پینالملی تبیغ كنيد و بدون در نظر گرفتن شرایط زمانی کشورهای
مختلف» اطلاعات لازم در مورد محصولات خود را به مردم در نقاط مختلف جهان ارایه دهید» فقط ای
است که مىتوائد به سما مك كند؛ زيزا اين ابزار بدون أذكة اطلاعات خود را نها به یک شهر یا کشور
خاص اختصاص دهده آن را در اختیار همه کاربران قرار میدهد. در کار اين مسئله,اينترنت قادر است که
برخلاف رسانههای سنتی تبلیغات را بصورت *00 ساعته به نمایش بگذارد. این به آن معني خواهد بود كه
اختلاف زمانی در کشورهای مختلف جهان از تبلیغ محصول شما در کشورهای گوناگون جلوگیری نخواهد کرد
و افراد در هر زمانی که وارد سابتهای اینترنتی شوند با شما آشنا خواهند شد"
*_آنچه که برای سایتهای انترنتی تعریف شده آن است که هر یک از آنها در طول شبانهروز به قعالیت خود
ادامه دهند و این کار در تمام سال ادامه بيدا این اساس کاربران در هر مکان و زمانی میتوانند به این
سایتها مراجعه کنند و با توجه به نیازهای خودءاز مزاياى آنها بهرهمند شوند. علاوه بر اين سامانه هايى نظير
يست الكترونيكى نيز آين روزها توانسته بر وابسته نبودن اينترنت به زمان تاكيد بيشترى كند. شرکتهای
تليغاتى با أرسال بست الكترونيكى به كاربران اين امكان را براى أنها ايجاد مىكنند تا هر موقع كه تمايل
اشتند اطلاعات تبليغاتى در مورد يك كالاى بدخصوص را كسب کنند.
*_ با توجه به توضیحات داد شده«تبليغات اينترنتى و كستره بينالمللى أن مىتواند مزاياى فراوائى را براى هر
صفحه 15:
یکی از نقصهای این عرصه محسوب شود.
براى مثال ممكن است يك شركت كيرد كه تصوير آخرين محصولات'
کند. ما برخلاف اهدافی که برای این شرکت تعيين شده؛ بسیاری از کسانی که این
أص عادى هستند و اين هوابيماها به درد آنها نمىخورد. اين كار از ديد كارشناسان
امری بیهوده آست و اصلا نتیجهای در پی نخواهد داشت. رامحلی که برای این شرکتها وجود دارد آن است
که سراخ سایتهایی بروند که برای کاربران تخصصی طراحی شده و تا افراد متخصص به آنها رجوع
این میان ممکن است که برخی از این مراگز تصمیم بگیرند که در اینترفت تبليغ نكنند و آبزازهای
ی را برای معرفی محصولات خود بهکار برند.
برخى كاريران ممكن اسث با مشاهد. ليغ فروش يك هوابيماى نظامي روي اينترنت با که
سايت جديدى را براى فروش محصولات نظامي و هوابي راهاندازى كنند. كر اتبليغ اين باد on
وبسایتهای پربننده گذا در ابن حافت امكان ايبكه کاربران تخصصی تبیغ این خولييما رأ بر
Moe oy gas
یکی از وجوه ممیزه تبلیغات اینترنتی با تبلیغات سنتي در این است AS امکان فروش محصول و يا خدمت را
بلافاصله پس از تبلیغ و یا گاهی در حین نمایش تبلیغ فراهم میآورد. ولی نکته در اینجاست که در بعضی
کشورها بدیل قراهمنبودن زیرساختهای تجارت الكترونيكي و فقدان مكانيزمها و قوانين لازم؛ مخاطبان
غ أن » ندارند. اين به معناى از دست
بغ فقط اطلا عرسانى و ايجاد
تصاویر را ميبنند.
صفحه 16:
اينترنت در كشيرهاى جهان سوم رسانههاى ديكرى جون تلويزيون؛ راديو و روزنامهها باطور قطع تائيركذارى بيشترى
خواهند داشت. تتيجه ايذكه در جثين قضابى اينترنت بدعنيان يك رسانه شانس خود را براى جلب تبليقات بيشتر از دست"
مهدر
جه عواملى باعث محدي مانن صنعت لليفت انتنتى شده و سازمانهاى تويدى و خدمتى ترد كان جه الات در لين
خرصه برجای نات
چگ میرن مارد که میجب محدد من تفت ری شده داش Sh bang pn AHO DU
2 ختمقى ل كل بر دهاى تبليفاك در انترقت است. اغلب مديران ل مزليا و فرصت هلى فرلوانى كه با وأبغ در توت
مسترانم عازد سازمان هود كتند باطلاع و يا حداقل كراطلاع مستتد. أن دسته از مديرائي هم كه اندف توجهس به
دراك درف مسحي و كاملى تسوت بد لو هلى سفاطيان اينتراني غود لداراد ,اثر نيجه لز سرمايمكار هئ خود در زمیه
تبليغات اينترنتى نيجه درخور توجهى بادست نمىاورفد.
بسيارى از سازمانها امور تبليغاتى خود را به شركتهاى تبليغتى واكذار موكنند. ابن شركتها به برناممريزى تبليفاتى براى
لهو طرف فارة3 حم لم فد در إن برل مسلا لعي مق SSS
ريزنامءهاى عمومی و تخصصی, تأبلوهاى تبليغاتى در سطح شهر و غيره بيهاد مىشيند. آنجه مسلم است هنوز اينترنت.
در اين شركتها ال سهم و جايقاه ابل توجهى برخوردار نيست» أل ach faa متخصصان تبليغاتي نيز مورد
بمميرى راقع شددقد. ل جمله دلايل كباوجوي شركت هلى تبايفقى به رسانه رتت مرتوان به كم ردن حاطيه سود یات
يرشي براى شركتهاى تبليفتى اشاره غرد كه لين خود بل زین Soulja ose GCN oy Sal
er i
صفحه 17:
رت و کتترل بر عملکردتبیغات اینتنتی موجب شده تا سهم چنانی از طرف شرکتها برای ابن نوع
تبلیغات در نظر گرفته نشود.
ابزارها و روشهاي تبلیغات در ایترنت:
موتورهاي جستجو و دفاتر راهنماي اينترنتي: موتور هاي جستجوء ابزاري هستند براي هدايت مراجعان به
آنجه مي خواهند. احراز رتبه بالاتر در ليست حاصل از جستجوهاي موتورهاي اينترنتي؛ يكي از روشهاي
افزایش تعداد مرأجعان به سايث در اينترنت است.
با استفاده از كادرهاي تبليغي و پنجره ها: وقتي به سایت هاي پربیننده رجوع مي کنید؛ كادرهاي تبليغي
(0/0/0/0/000) اي را مان مي کنی با روشياي جذاب؛ بينده سابت را وآدار به تييد علامت
ارس وی نا مي ندب ید هر نت ان کر برس انتي متصل به آنها نيز فعال و بر روي
مائیتور اهر ميکود. . وظیفه كادرهاي تبليغي دعوت مردم به ديدن سایت هاست. بقیه کار به اهداف طراحي
ومحتويات سايت هدف بستكي دارد. كادر تبليغي كران ترين روش تبليغي در اينترنت است و درعين
ميتواند از موثرترین روشها نیز باشدر
ابزار ديكر تبليغي؛ Glas cation (ID PEROM MOL) & oa پنجره هايي که همراه صفحه باز
et pleas cl (PONDR GOORY) So? مثل كادرهاي تبليفي را دارئد. البته بايذ فت بد
دليل اينكه مخاطبان از خاصيت تبليغاتي أين ابزار آكاهي دارند در بسياري از موارد از آنها فرار مي كنند.
صفحه 18:
* 00000©): محيطياستكه موضوعهايمور دعاق توسط کاربرانتعیینو see la 3 يه
fis لعضا که در موا iy نظراتشبتشده دیگا x
بت وضو هام 1 ۱
al Tel مدهده از متقلضیان عضوه
در مولقع بسعدياز لینآدرسظ بل شون مش =
۵800۳9 بر
لجرا درميليد. وليلينكروهها به كسانيكم
ركسائيكاه لنهارأ ميخولائد محدود موشود .در
oe جرد اد رب شتر یر بشنگ د شري نشد قيار له
وتيك وجود دارد و در یی رون خی ليم در صندوقپست
نيكشما رویتخو(هدشد. در صورتتمایلبسه مش مه نظرء پساسخ شما بسرايهه مشترکان
د در نگ رود ارسالمیشون. بازار هفدشما را از طريقيككروه خبري ابسته به شما بهتر مي
* ۵00 يكشركتميت وائد مصرفكنندكانو مشتريانبافوم را تشويقكند كه ازطريقؤيسدناكترونيك
پرسشهایر مطرح كنند؛ ببيشنهادهاييبدهند و حتيشكاياتيرا بسرلوشركتب فرست. هم چنینلمکاندارد
مره مرا درمز كد ككروية راد ريربتل ورستياز رياني جرد هده كد جنيع
فسبرستيمية واند AES hie
صفحه 19:
si ی تون از دو روش PRG بهمشتریان جدید معرفی کند.براي seen gees Sy se
ب ند 7
ال بسک od مالأعلث مور ان هو مره درم مایت اه هه
برقراري يك ارتباط بين آنها و سیستم فروش است.
®ROOP جاسوسي رقبا و جمع آوري اطلاعات درباره فعاليتهاي آنان» روشي است كه
امي تواند شما را يك كام جلوتر از رقبیان قرار دهد. بای بداند که آنها درحال انجام چه كاري هند.بنابراین»
اموزيد كه جكونه كالاها و طرحهاي بازاريا. رقبا را بدون آنکه آنها متوجه شوند یا شما به دام
براي شروع جنين كاري و آشايی با ربا از ايك طرف و مطلع شدن از نظرات مردم درباره يك فعاليت يا
كالاي خاص. مي توان از آرشیو DOBMOON Shs در اينترنت استفاده كرد. اين نوع جستجو باید مرتب
و هلیشه اتجام کرد از دیگر كاربردهاي 0)0006000) امگان درج آگهي در آن است.
- 04,100: مجلات الکترونيك در حوزه تجاري را 21/1000 مي گویند. چنانچه بتوائند بيننده هاي سایت
ضویت در يك مجله تخصصي الکترونيك کنید و براساس توان خود و زمان بندي مرتب و
توسط پست الكترونيك يك شماره ا را براي آنها ارسال کنیده ابزار خوبي براي ادامه ارتباط با بيننده ها و
تبدیل تدريجي آنها به مشتري بيدا مي شود. لكب و موضوعواق اين مجلات بأيمى در رلستاي خدمات
وفعاليتهاي سایت باشد. به همین دلیل يکي ز مشکلات اين مجلات جمع آوري و ارائه مطالب و آرسال منظم
آنها به اعضاست.
صفحه 20:
برنامه هاي واسطه تبلیغانی: ت (ناشر) است که محصولات موردنظر وب سایت دیگر (بیغ
شوئدم) را هر تبادلى به منظاور كس عق كيسوون براساس غدايت به أن وب سيت بافرو شل كالاني م
.کر هي تلع أكبي هاء بوندماي مني با مخصولات را ردي وب ساك تماش مي د
كميسيوني از تبليغ ش.ونده وقتي كه يك بيننده ارا انجام مي دهد (مثل كليك كردن روي
OPER COORY) Sp sa» (8 4 DL تبليغي؛ يركردن يك فرم
بسياري از برنامه هاي واسطه اي» خودکار هستند.ناشز» سايت را بازديد مي كنده يك فزم بزخط را كامل و
بعد به سایت هدف متصل مي Gs JS کننده ها سن توا تاد يدي سايت براي بيشيرة ُنب وكارشان
داشته باشندء بدون اينكه نيازي به مذاكره منفرد با هر ناشر داشته باشئد. هرجه ارتباط شما با سایث ها
a شد افيد مي توانيد از امكان متقابل در ساير سايت ها هم استفاده و بيننده هاي آنها را به سمت خود
اي 2 an 3 lS 00,06 /(۱۷۹0/۷06(,/۷۸ از این روش 3S nel
این شرکتها ازطریق پیامهیی در برنامههاي پست الکترونیده براي eos اساس اين رو هر
نامه که توسط خدمات پست الکترونیک این شرکتها صادر مي شود؛ حار لفق کدی دی ات
يعنى به تعداد نامه هايي كه مردم با استفاده از خدمات اين شركتها بين هم مباذله مي كنندء ابن بيامها هم توزيع.
مي كردند. از آنجا كه آين بيامها بدون دخالت بيشتر اين شركتها توزيع مي كردد ودرتمام مكاتبات بين
مردم كه نشاني الكترونيك شود رأ از اين شركتها اخذ كرده اندء ملتشر مي كردد» بد اين شيره بازاريابي
ويروسي مي گویند. (زرگر) به عبارت دیگره بازاريابي ويروسي هر استراتؤي است كه افراد را به الثقال
صفحه 21:
(PROMO MOOD) به دیگران تشویق مي کند و ايجادكننده امكان رشد ترويجي hy
(POPOR GORY). 25 خرنمایش و تلود بيام
بازاريابي وبروسي با تبدیل شبکه اينترنتي مشتریان و مشترکان خبرنامه هاء به ماشین عظيمي که خبرها را
دهان بهدهانپخش مي گنه شرکت را کر معرض ديد همه قرار مي دهد بيام بليقي يك شركت نيز با استفادة
از ترغیب مشتریان به معرفي آن شرکت به دوستان و آشنایان ۰ مي توأنند به طرزجشمكيري افزايش یاب
از نج که ید امد مردم یتنآ زد روئق تجارت دارد» بازاراي ويروسي به ديل نقش شخصن
ثالث اعتماد بيشتري نسبت به صاحب تبليغات؛ بين مردم خواهدداشت. اطلاعاني كه ازطريق دهان به دهان و
از جانب دوستان و خویشاوندان به مردم مي رسد؛ نسبت به اطلاعات خود شركتها از اهميت بيشتري
برخوردار است و اعتبار بيشتري دارد. اين اعتماد سريع تر و بيشتر موجب خريد و رونق كار صاحب بيام مي
شود. رمز اين روش قراردادن منفعت برآي مردم در بخش يا دريافت بيام موردنظر شماست.
يكى از روشهاى كسب درآمد از طريق اينترنت , روش 03100 و PPR لست كه وواحمصاس واسوماوة ازا
ندارد.
شرکتهای بزرگ خارجی برای انتشار پیامهای بازرگائی خود از روش جديد بازاريابى الكترونيكى که مبتتی بر
ارسال ایمیلهای ليفقت Be Be SC es aS all Cal
ویژه ای قرار میدهند تا اين سایتهاپیامها را برای اعضای خود از طریق ایمیل ارسال کنند.
ارسال پیمها از شرکتهای سفارش دهنده
صفحه 22:
ن هر تبلیغ
ایشا fou ae gains yee uct ae cals نتب مشک یز مدز
کرده اند و هم سایتها به سوددهی رسیده اند و هم اعضما درآمذ مناسبى كسب كر
اين يك روش ن المللى است كه در بعضى از كشورها رواج بيشترى داشته است برأى مثال توجه شما را به
يك خبر که در تاریخ 16/60/0 در روزنامه قس چاپ شده جلب
زنان هندی با وجود نداشتن شفل در زمان حاضر یتوانند ضمن همکاری با سايتهاى اين کا ۱00 هزار
روبيه (00000© هزار تومان) در ماه درامد داشته باشند روزنامه انگلیسی زبان «م1 ۳اه رسمه گزارش داد
که در حال حاضر تعداد زیادی آز این زنان در شرکت های تبلیغاتی که در سایتهای اینترنتی فعال هستند جذب
میشوند و وظیفه آنها ليك کردن بر روی تبلیغات است.
یکی از مزيتهاى اين روش اين است كه هيج بول از كشور خارج نميشود بلكه هميشه بول به صورت ار ا
خارج وارد كشور ميشود. اين يول از طرف شركتها و سايتهاى خارجى بابت توجه و ذكاه كردن به تبليغات آنها
و عضو شدن در سایت آنها و کلیک کردن بر روی لینکهای معرفی شده و جستجو کردن در مورد موضوع
مورد علاقه از طریق سایتهای آنها و یا ارسال و دریافت اورج0) و یا شرکت در مسابقات آنها و یا معرفی
سايت انها به ديكران ر همجنين عضويت در سايتهاى بيشنهاد شده توسط لنها و غير:
میشودو چون شما
بدهکار شدن شما در آين كار برابر صفر است.
صفحه 23:
يك مثال ساده برای توجیه این کار:
دو کانال تلوزیونی را در نظر بگیرید فرض كنيد كانال [) هميشه فقط فیلم پخش میکند و کانال 2 فقط آگهی
تکراری پخش میکند براحتی میتوان تشخیص داد که بینده های کانال 2 بسیار کمتر از کانال ) است در حالی
DISS 2 برای ادامه حيات و اخذ أكهى از كميانيها نياز به بيننده هاى بيشترى دارد تا شركتها أكهيهاى
ی به او بدهندو درآمد او نیز بيشتر شود برای اینکار ترفندهایی بکار
میدهدو یا در قرعه کشی جوایز آنها را شرکت میدهدو روشهای
بازدید کننده به اعضای خود در ازای کارهای مشخص پول پرداخت میکند.
دسترسي سریع به بازارهاي جدید و در حال توسعه:
بررسيهاي آماري نشان ميدهد كه ظرف © سال كذشته نرخ رشد كاربران اينت
سالانه 96000000 بوده است. بدین معنا که عده اين کاربران كه مخاطبان تبليغات
از سه برابر شده است و در سال 06060 از دو میلیون نفر فراتر رفته است. همچنین»
مخابرات تا پایان سال 2000 زيربناي مخابراتي لازم براي استفاده 2 میلیون مشترك
نت فراهم خواهد شد
انتخاب صحیح مخاطبان:
رنت توانايي بالايي براي بيام رساني و اطلاع رساني ؛ به مخاطبان خاص و کاربران مورد نظر را دارد.
هر گروه از کاربران اینترنت به سايتهاي ويژهاي علاقمندند. که با رجود سايتهاي
صفحه 24:
تخصصي در هر زه نه ميتوان بيامكيران را بر اساس علايق تخصصوشان از هم تفكيك كرد. به عنوان مثال
انواع لواژم و پرشاث ان آن
نتيجه را براي أكبي د ۳ :
خدمت را مستقيما به مصضرف كننده آن وصل مي كند و به اين ترثيب التخاب مخاطب ٠ .در اينترنت بسيار دفيقتر
و صحيحتر از رسانه هاي سنتي صورت مي
هزينه هاي بسيار ناجيز نسبت به عملكرد أن
أمروزه هزينه تليغ در رسانه هاي سنتي نظير مطبوعات برتيراز و تلويزيون بسيار سكين است..همجنين در
این نوح تبلیغات تنها با بررسی ها و يزان رسيدن بيام به مخاطبان اصلى و اثربئس أن با
خبر شد. حال آنکه در تبلیغات اينترنتي» کمترین هزینهپیام خود را به مخاطبان مورد نظر
ميزسانده منبع اطلاح رساني جامعی/ ر مستمر در اختیار اسان قرار میدهد و هر لحظه که ارآده کند
با دریافت گزارشهاي دقیق از عکس العمل آنها مطلع مي شود.
اطلاع رساني کامل و گسترده : ۱
تبلیغات و اطلاع رسانی در رسانههاي سنتي با محدوديتهاي زيادي روبروست. از جمله آن میتوان به موارد
زير اشاره كرد: براي اجتناب از هزينه بالأء بيامها را بايد بسيار فشرده و كوتاه
صفحه 25:
عرضه کرد بعلاوه تولید و پخش آگهي در اين رسانهها به برنامهريزي و زمان بيشتري نیاز
دارد.
در تبلیغات اينترنتي اين موانع تا حدود زيادي برطرف شده و آگهي دهنده ميتواند ضمن استفاده از
امکانات سمعي و بصري: و اطلاعات مورد نظر را به شکل کامل در اختیار مخاطب قرار
دهد
مشاهده و بررسي دقبق آماري مخاطبان
پشرفته و میدي بصورت نموداري و عددي
ازديد كتتدكان بر اساس بساحت ,
ماه , سال ار مر
هشت روش برا تبليغات | ز طريق تبليغات متنى
در اواخر دهه ()©ميلاديدرأمد قابل توجهى از طريق تبليغات بنرى نصيب صاحبان وب سايتها
می شداما اين عظمت دیری نپاییدوبه نحو قابل توجهی سقوط کرد.
البته رشد بنری همواره کند بوده, اما هیچگاه به اندازه اواخر دهه 00 نبوده است.
اکنون سایتها chaos) dal ase abe eh cae ak oly
خصوصا صاحبان وب سایتهای گوچك با رضایت از روش های جدید تبلیغاتی استقبال کرداند.
صفحه 26:
یکی از ان روش های جدیدتبلیغتی» CUAL متنى " ناميده موشود و سایتهای مشهوری Drea, Sh 08041
)واه حاسه(سس() ,عاسممم) ,سمسط) عاميیی) از این شیره تبلیغاتیاستفاده میکنند.
ی نوج ایغ gS Res tt خاصل؛ به موضوعات مططلرح شدء در يك صفحه ود مربويط
میشوت(منل مقالماى در مورد رادهاى مختلف وام كرفتن از بانك؛ تبليغات وامهاى خصوصى و بانكى و يا نوشئن مقاله اى
ip bins sas یک مسیون وا مت
aes سر شاخ ناسمه لس اينات تصيرى هر موه
می
ارائه كتتدكان تبليغات متنى وعده دادم اله كه از ساير وا دی تفت A) عنوان مثال تبليغات بنرى) بيشي بگیرند
ty مخاطين يشثر روى للها كف كلد در تب رین درا يشر تسب ميكل و لوخ لهل ني
خود یعنی جذب بازدید كننده بيشتر مى رسند).
ادر نظر داشته باشيد كه تبليغات متنى فقط در بيدا كردن و به نمايش كزاردن تعدادى كدو انتظار براى خوائده شدنء خلاصه
نموشود بلكه راءهاى متعددى براى افزايش نرآمد از أين طريق وجود داردءجه از «ستححك9) استفاده مىكنيد و جه از
xeon
ابه ياد داشته باشيم:
0. در نظر كرفتن تمام موارد درخور سايت
قبل از هر جيز بايد بدانيد, تبليغات متني مخاطبان خاص خود را دارئد. برخى سايت ها اين مطلب را به درست دريافتهاندهدر
حال كه بقيه به زحمت جند ينى به دست مىاورئد. به عنوان مثال
صفحه 27:
کسانی که از میمجل() می0)اسفاهميکننه در کلوپ OPO عضو شده. از مزایای این عضویت بهره میبرند.
) سیف( طمی0) مالغ سایتهیی با بش از 1000100 دلار عبدی را از طریق 000) میفرسند. در حالی که تیه
با روشهای معمولی چهایشان را دریافت میکند. از نظر خیلیهادرمد 00000 دلار در ماه هم دست نافتیاست)
نكتدى جالب درمورد تبليغات متنى» عدم ارتباط اين تبليغات با ترافيك سايت است. مثلا سايتهايى با كمقر از 0100000 آگهی
.تبليغاتى وجود دارند كه درأمدشان از سايتهايى با تيراذز ۵00000000 آگهی تبلیفاتی +بلابراین» اين مسأله به
مراجسی نب سات مرانط می Btls
خصوصيت وب سايتهابى كه أز تبأيفات متنى استفاده ميكننده جاكينة اسث8
٠ سايتهايى كه مخاطبين أنها اصولا خريدار هستند.
» سايتهايى كه افراد به دنبال اطلاعات
فرضتهای کدفلی را معزفی کردمابه اویش این خحمفت و محصولات مرپز داز
* سايتهايى كه مراجعين أنها معمولا تمايل به خرج كردن يول دارئد.
«هايى با درصد رو به افزايش مراجعين خاص (مخاطبين معمولى اغلب از خوائدن 5
* سايتهايى كه استفادمكنندكان أنها علاوه بر لينكه مطالب سايت را مىخوانند؛ نسبت به تبليغات علاقه نشان مىدهند.
صفحه 28:
©. تهيهى مضامين نوين براى مخاطبين
كليد موققیت يك تبیغ متتی در مضمون آن نهفته است. محتواه مخاطبین را به خوانذن مطالب وب
» همجنين آنها را به تبليغات علاقهمند میکند. میتوانقبلیغات متنی را تبیغات هدفدار نامید. با افزايش
كيفيت محتواء درامد حاصل از اين تبليغ افزايش بيدا مىكند.
متصدیان امور تبلیاتی (افرادی که عموما" حقوق ناشرین را میپردازند
سايثهايى با مضامين ممتاز نشانداده شُود. در حقيقت يكى از دلأيل اج ۳
سايتهاء جلوكيرى از حضور تبلیغات در سایتهای بومفهوم و بصم
قس صاد ل ا 1
فرد ممكن است روى تبليغات كليك كنده نه بمخاطر اينكه جذب خدمات يا توليدات شده استه بلكه چون
مىخواهد هرجه زودتر آز سايت خارج شود و تبليغات سادهترين راه براى اين كار هستند. اين در حالى است
كه متصديان امور تبليغى فقط به كليك تياج ندارند: آنها براى بعدست آوردن مخاطبانى
J 5 نند. آنها به مخاطبینی با قابلیت نظردهی نیاز دارند» که این اظهار نظر
ممكن است شامل فروش يك محصول يا خدمت عضو شدن در خبرنامه الكترونيكى وب سايت يا بركردن
پرمشنامه ای در مورد علاقه مندی های بازدید کننده باشد-
0. مطالعهی دقیق نکات و قوانین مربوط به ارائه خدمات
اگر از برنامه های تبیلغاتی وب سایتهایی مانند سم( بهره می بریده حتما" نکات مربوط به ارائه
خدمات(حاوی بایدها و نبایدهایی که شما را در رسیدن به مقصود یاری میکند) را به دقت
صفحه 29:
كنيد. به اين ترتيب شما درمىيابيد كه كدهاى تبليغات را در جه محلي بگذارید. از آن
به شما هشدار مىدهند كه جكونه از روند تبليغات كنار كذاشته مىشويد, مثلا با كليك هاى سا.
متناقض. بسيارى از ناشرين زحمت خواندن آين نكات را به خود نمىدهند و از اين شكايت مىكنئد كه جرا
بهخاطر نقض يك مورد کوچك از دور فعالیتهای تبلیغاتی خارج شدهند.
بسیاری از برنامههای تبلیغاتی ليت Se ت این نکات بسیار سختگیر
برای اصلاح آشتباه شم ایمیلهای هشدار دهنده ای ارسال می کنن. گاهبدون آنکه علتش رآ بدائيدء اخطارى
ادريافت مىكنيد مبنى بر اينكه بايد ظرف جند ساعت كد تبليغات را أز سايتتان باك
sala از دادهای موجود و تحليل آنها
با شركت در برنامههاى تبليغات متنى؛ همواره گزارشهایی دریافت ميکنید که حاکی از صحیح برنامه
در سایت شما هستند. شاخصهای اصلی شامل صفحه تعاد Ul clad تعداد كلشهاء مياكين تعداد كليكها
منتشر ده (0010) و كل درامد حاصل: می باشد.برخی از آنا 00000 ال توجهت
. ین شاخصها شما را در تحلیل عملکرد وب سایتان و افزايش درآمد آن بسیار کمک میکنند"
بهعنوان Se اگر 20008) شما فقط 9000.0 است؛ درحالیکه رقيب شما ادعا ميکند PG 3! ODR
است» بدنید که بهبود محتوای تبلیغاتی شما کلید دستیابی به 62/00٩ با است. بنابراین در این مرحله تمام
برنامههای خود را روی OTR ee متمرکز کنید.
صفحه 30:
توائید دادههای (060() را با سایر منابع کسب درآمد مقایسه کنید.
ار از تقسيم کل درآمد بر تعدادتلیغات در هر هزار تبیغ منتشر Say
درامد يك نار از 00600000 تبیغ 80001 باشد. 20۴00 رقمی معادل 6 ون با اه
است) اين OO ميزان ارزش سايت شما را در دنياى تبليغات نشان میدهد و حتی ميتوانید از آنبهتوان
مبنايى براى فروش تبليغات بترى استفاده كليد. همجنين مرتوانيد از برنامه هاى مرتبط كه (0000 قاب توجيى
متنىء بهدست مىأوريد؛ استفاده کنید.
بسیاری افراد همجنين به ميزان دریافتی به ازاى هر كليك (000)0))) توجه مىكند. اين ميزان از تقسيم
500.959 برابر BPO كليشها بعدست مىآيد. (اكر درامد به ازاى هر (000© كليك» 590000 باش las
: ای نات کلیدی خاص: مشخص Bio lel اه از
کلیدی درنظر گرفتهشده از طرف سایت برابر است
4 تب كات ريق تن اعم مها تر قير (یجد کل ED Dy gabe AES Dome Ocbrroe
ارسال گزارشها با تأخیری چند روزه همراه باشدء میتوانید موضوعات محتوا یا حتی فرمتهای گوا
در کانالهای مختلف درنظر ب
گوگل تا CO کانال (کلمات کلیدی) مختلف را درنظر میگیرد. مثلاً اگر 6 سایت در سح( داشتهباشید؛
میتوانید هر سایت را به عنوان يك كانال در نظر بكيريد. حال از طريق اين كزارشها در مريابيد كداميك از
اين سایتها درآمد بیشتری برای شما دارد. همچنین میتوانید اين کانالها را مطابق موضوعات مختلف سايت
خود تنظيم كرده و باز هم یزان 00000 های خر موضرع و مینگینکلكها در هر 1000 تبیغ را بررسی
صفحه 31:
روش دیگر برای استفاده از کانال» مطالعه میزان تأثیرات فرمت تبلیغات شما است. مثا تليفات با رها درشت و در
بالاى صفحه: ميزان كليشهاى بيشترى دريافث ميكنند و درامدببدست آمده از آنها در مقیسه با Cli
فا رتور کت نت .
6 تجربه؛ تجریه و تجریه
سه روش براى افزايش درأمد وجود دارد:
تمد نیش یک تبیغ
اد كليكها (تعداد كليك هاى صورت كرفته بر روى تبليغ).
* ميانكين تعداد كليكها در هر صد تبليغ منتشر شده. a 7
احتي اكر ترافيك سايت مطايق دأخواه شما بيش نمررود. با بهبود 071 ممرتوانيد درأمد خود را افرايش دهيد. همجنين
ا وهای مه ی یر را
ai “ane lads 5
great ll yyy 8 ys aetna Jandy cad gh gw Sl gal
هچیز نی نموه تیم ینت " محتیوات رب سایت شا بستگی دارد. مالا یک مستطیل +زرگ 03 سايئن TM gees as
مقالات طولانی اتف میکند باعث ORM yl مىشيد. از دید ی سابت دیگرهاستفاده از تبترهاي درشت لا
مستلیلهای علودی تفر غوبی درد
و اما رنگ ها:پرخی سایتهاگژارش ميدهند كه ترکیب تبیك و رنگ: 620009 را در سايت أنها دو يا سهبرابر موكنده
ge DIRS OD lb pS pr cae gla Xi ele aa ge ASM
صفحه 32:
انتخاب عوامل مؤثر بر افزایش 2/۳65 به تجربه نياز دارد.
يطور مدوم ليفات خود را بررسي كليدمثلاررسى كليد با یگ قلخ ار موی با یک کل خزامد شما را
ريق aS Th Ae ine Ea زب رتست یی روش زیر عفن
ابه ياد داشته باشيد كه روشى مؤثر براى يك وب سايت؛ لزوما" براى ساير وب سايث ها ياسخكو نيست.
©. افزايش قابليتهاى تصويرى سایت
برنامه ريزى براى افزايش ميزان ترافيك و بعروز كردن مداوم سايت» راهى مطمئن براى افزايش درأمد است. تبليغات متنى
یک رامع "تیم نامه و راجت خيل" لست كه ور خاص برای ماحان وب سای کوچک و متوسط سیر مخ
تن ریش ب رد SE Se SE ea
سایت خود و در قیجه افزایش ميزان بأزديد كنندهه متمركز کند
<2. تتوع کلمات کلیدی (Gey Dore)
داد متسیانتلقتی که یی توع کلمت کلیدی ار ند و هبچین نع تمد کلمت کدی بر درأمد حاصل از تبليفات
at ke تدوخ لمات لد دراد کلف بزركترين تشكيلات تبليغاتى از دير
ea el net act قات خود را مه هر على متوقف كن دراه شد به سرحت سه
يكى از مسانلى كه در تبليغات متني با أن روباري هستيد؛ نيسان درأمد ola
امروز درآمد خوبی دارید. اما هفتهی بعد ورشکست مىشويد!
صفحه 33:
بهترين روش براى جلوكيرى از نوسان درأمد: تنوع كلمات كليدى مبتنوبر موضوعات مختلق است. بهای هر کلیک برای
اك" كلمدى كليدى ميزان كمى استء اما بدانيد هميشه رقباى شما ازطريق كلمات كليدى "مختلف” درامدهاى كلان بادست
Sue
دم را لیمت بشمارید .9
أرزوى قلبى استفادمكنندكان از تبليغات متني؛ زیاد شدن مداومدرآمد و ادامه دا
نیست و در دنیای انترنت برع به سرآشیبی سقوط میکند.
جندين عامل بر كاهش درآمد صاحبان وب سايتها مؤثر اسث:
اشتن موففيت است. افسوس» هيج چیز ابدی
انها (درست مائند أنجه كه درمورد تبليغات بنرى اتفاق افتلد) مبالغ برداختى به ناشران را كاهش مىدهند و
أين موضوع بأسرعت درامد اشران را كم میک
٠ متن و عدم توجه به آن.
از أنجا كه استفادمكنندكان از خدمات اينترنتى عادث كردمائد تبليغات بكيرئدء مىتوان فرض كرد از تبليفات
متنى نيزء هرجند هدفمندء جشم بوشى مىكلد.
» کلیکهای بیهدق قبليفات به رعايت قوا؛ یی مت پر داش بای مر زک
و ساير يشتيبان هآ براى واذا اهالى تبليغات به رعايت قوانين» جريمههايى مانند برداخت بهاى هر كليى بي
Sd a etna ae ee
Sag sky Sn آن ات ۱
نشرینی که سایتهایشانکلیگهای بسیارزیدیبرای یک تبیغ دارند مبلغبسیارکمی دریافت میکند.
صفحه 34:
» در نظر گرفتن احتمال تمام شدن برنامه تبلياتي.
ممكن است يشتيبان تصميم بكيرد باطور كامل از بازي تليغات خارج و ووى فعاليت ديكرى متمركز شود. هبجنين ممكن
است أنها به ياك باره كل برنامه را طورى بازسازى كنند كه براى شما درامدى نداشته باله.
کلید حل این مشکلات» این ضرب المتل قدیمی است:
"همه تخم مرغهايت را در يك سبد نگ
به كردن ب بك منيع درأد با به منايع درامد مختلقى فكر كنيد. میدقت من با ساير برناميها
مربوطه و انواع ليغات يا ساير الكوهاى شغلى تركيب كنيد. بهار .با از مد افتادن تبليغات متئىء ورشکست
هت مساله مهم در تجارت ايترنتي:
مشكل ايل: مشكلات مربوط به يك سرمايمكذاري موفق
اولين مشكل در رادائدازي يك فعالت اقتصادي أنلاين سودمند شتلخت صميح نوع فعالیت است. از میانمییونهافعالیت
لین اترنت گام فعائبت اسث كه ما ميتوائير بهبا طمريب اعلمينان بالا سرمارلكذارة كنيم و يقت و ثلا خود را مرف
ار ده کلم مایت آن لین ابقرنتي لسن که موه ما را موق سزد؟ كدام قطليت الكوئى ر عنام اد خر فاد
کرش pee بك اي سم سک محفق و بژیهش در ورد ین مرو ات سکن لت pep Sg
با پول شما را بگیرد اما در تهلیت بروسي و پرداخت هزیته دز این موردبه نقع ما خوفهد بود. انجام لبن خعقيت به ظاهرا
پرفزینهميتوند فرصتها و فعليتهاي بسیاز جدید و مهمي را مقبل شماقرا دهد
صفحه 35:
براي ابن كارء ميتوان فاليت هاي اي مورد قبول مردم را بررسي کرد. با مراجعه به محکمهها و نهادهاي قانوني؛
بودن يك تعاليت اقتصادي را بررسي كنيد. فرصت هاي مختلف را مشخص و GAS مربوط به آنا
۳ جام اين كارها تاحد زيادي مييران اطمينان حاصيل كرد كه ابن مشكل» أخلالي. در كار ما
بش واه ورد وس وا لين لاطي
مشكل دوم: مشكلات مربوط به هزينه و سرمليمكذاري
دومين مشكل اصلى زماني كه ما يك فعاليت اقتصادي أنلاين را شروع ميكنيم مشكلات مربوط به هزينه و
سرمايمكذاري براي أن کار است. اكر ما دقت كافي را در اين مورد نداشته باشيم اين مشكل ميتوائد بأ در بر
gly ee ER a a Ce روج كل يلد كفن بعد
gon odd به أن توجه داشته باشيم اين است كه سرمايه ما نه :: شروع كار بايد
بلکه acy ate لازم سرمايهذاري را براي آامه و گسترش کار در اختبارداشته ee
بعد از آن ما بايد يك برنامه جامع تجاري و همجنين بودجه كافي براي ادامه كار داشته باشيم. با اين روش
ميتوان به راهنداز مت و کار دنس منت یشوه یا اوه از این باید در نظر داشته
اشيم كه يك فعاليت لفتصادي أنلاين: فعاليتي نيست كه سريع و بلافاسله بهنتیجه و سوددهي پرسد و به مدت
زمان نسبتا زيادي براي رسيدن به سوددهي نیاز دا
درايك كسب و كار تحت وب بايد مدت زمان زيادي هزينه كنيم تا
صفحه 36:
توا به تیچهمطلوب دست gabe بل از شروعبه کارهمخارجي را که ممکن است در راهندازي و گسترش
يك فعاليت نیاز باشد» مشخص کنید
شم بايد جه میزان هزینه براي عضوگيري و استخدام انجام ذهيد؟ جقدر بول بايذ صرف مخارج مربوط به
تکيكهاي مختلف آگهي و بازآزيابي براي فعلبت خود كنيد از چه روشهايي براي فروش و بر اريابي يابي براي
فعاليت خود abd و در بزاي ان کر هیده خراهید کرد بت مفح ی اسرم(0 تیه و ما ج یره
كسب وكار خود رااهر أن مشخص كليد Deets JS od egal مربوط به Gale an pg راکنا
ارا از فعاليت باز نخواهد داشت.
مشکل ننوم: فشکلات مربوط به زمان
راهاندازي يك كسب و كار اينترنتي کار آسان
زیاد و تلاش مستمر دارد تا بتونید به نقیجه
سادهاي نیست. این کار نیاز به کوشش فراوان» صرف انرژي
خود دست يابيد. هر جند شما زمان مورد نياز براي
دستيابي به نتيجه را مشخص نماييد ولي در زندكي انسان حادثههاي غير منتظرهاي اتفاق ميافتد كه بيشرفت
فعالیت کما راب مشکل مواجه ميسازد و از حركب به سمت جلو بر ميدارد. شما بايد براي ابن خوادث
بيشبيني نشده را در مديريت زمان خود براي اين كار مد نظر قرار دهيد.
اما بيد مشخص كنيد كه هر روزه جه كارهابي بايد انجام ذهيد تا كسب و كار شما در مسير هموار حركت
اگر کسب و كل شما يأك فتلي ga بسيار كر جك باشد شما باد مدیریت زمان را براي آن در
aa تهیه يك برنامه روزانه براي انجام کارهاي مربوط به کسب و کار ميتواند در این مورد به شم
کمكت زيادي بکند. ليستي از کارهايي که باید انجام
صفحه 37:
perce corte 5
pup hiatal Ge aa کس کر فا ل و ee ckey
خسته خواهد ساخت و توا ee
همائند مديريت مالي و هزينه؛ زمان خود را نيز مديريت كنيد تا بتوانيد زمان لازم را براي ساير مسايل زندكي
اخود اختصاص دهيد. شما بايد زمان لازم براي كار روز cal خانواده. دوستان» فعاليتهاي ورزشي؛ تفریحات»
ستراعت و آرانش رز
ار فعلیث قتصادي به هيج وجه بزاي تبدیل آن بهيك فعالیت تمام وقت تلاش
یدب رس ise eg a ee ethan
نکنید. شما اگر ميخوا
مربوط بهزمان و نز در کسب کل خودحل کرد
مشکل چهارم: مشکلات مربوط به آگييهاي تبيغاتي
ik ear eo eect tes وب
شما را به راحتي درٍ اينترنت بيدا كنند و محصول يا خدمات شما را خريداري كنند بايد به روشهاي
مختلفي نسبث به ارايه الكهي هاي تبليغاتي اقدام كنيد”
لازم اسث كه متدهاي مختلفي از روشهاي دادن آگهي را فیرست کنیم و بعد از آن مشخص کنیم که کدام يك
براي کسب و کار ما بیترین است.
صفحه 38:
ان کار A Fea Sp سيان هيل Sa a i hy که رای نا ازان زا تا
رايگاني براي تبلیغ محصول و یا خدمات وجود دارد و این راهها را پیدا کنیده در این صورت ميتوانید به بقاي
ب و کار خود آمیدوار باشید.
نوشتن مقاله» ارسال خدمات خود به وبلاگهاء لينشدادن صفحه وب و ... فعاليت هاي مربوط به تبليغ محصول
الل سا یکت gy نا ol ccs ular مات مقر ی ریب اش
als گوناگون که نیاز به سرمايهگذاري نیز دارند استفادهکنیم به ویژ اگر ما سرمایه دزم براي مزینه دا
Econ Son gud aaa ae, ea ate مها
se من یرای مات مر
a teed Oates gas سرادم نوی دیما بعش اس یا کیب رود
Bee ane as nae Gat ii
و
مشکل TOY ی
مشود کب رک ترش شم پا بر با مساله ماع مرن به
Se eee ee
مراجعه تعداد eo از خریداریان اينترنتي به وبسایت خود را فراهم آورید.
صفحه 39:
© مراجعه نکردن مشتریان به کسب و کار شم در اينترنت ميتواند بيآمدهاي سنكين و نكرانكنندداي براي شما
به باز داشتهباشد؛ ينابردين بايد زهايت تلش خود را براي بازدید مکتریان لز وبسايكتان به منظور خريد
محصول يا خدمات خود به كار كيريد. اكر وبسايت و خدمات شما ويزه و خاص نباشد مطمننا در بازار رقابت
تجارت اينترنتي ناكام خواهيد بود.
يكي از بهترين كارهايي كه شما به اين منظور ميتوانيد انجام دهيد اين است كه مقالههايي در مورد خدمات خود
نوشته و همچنین لينكهاي وبسایت خود را در صنفهاي مربوط به کسب و کار خود ارایه دهید.
* شما بايد بازاريابي بر ارایهمقالات خود را در سايتها و خدماتي ارایه دهید که هزاران هزار بازدید كننده
cal 9 آگهيها را به صورت گسترده در شبکه انترنت پخش کنید.
lil خود را به انجمنها و سايتهاي مختلف بحث و مناظرهي اينترنتي ارسال
اشخاص ميتوانید مطالبي مربوط به خدمات و محصول خود بنویسید"
توسط موتورهاي جستوجوي اينترنتي قابل دسترسي باشد تا افرادي که خدمات شما را جستوجو
بتوانند به راحتا به وبسايت شما دسترسي داشته باشند. همجنين ميتوان يك براي تشويق كاربران به
مراجعه به سايت» خبرنامداي در وبسايت راهاندازي كرد. يا با همكاري ساير سايتهاء لينكهاي سايت خود را
. در نهايث شما بايد هميشه به دنبال راههاي جديد براي افزايش مراجعه مشتريان به
این آمر درصد موفقيت فعاليت اقتصاي شما را دو برابر خواهد كرد.
.همجنين فو
صفحه 40:
مشکل ششم: تقویت ارتباط با مشتریان
ازماتي که سا جرب شبكهيازاريا بزرگ فعالیت ميکنید. شاید اصليترین مشکل شما فراهم
آوردن يك فضاي ارتباطي مناسب باشد.
شما باید چشمانداز و دورنماي فعالیت خود را مشخص کرده و امکان انقال آن را به مشتریان خود
فراهم آورید. بیدتلفنهاي تماس خود را در اختیار مشتریان قرار دهید و تماسهاي مكرر
مشتریان خود استقبال كني و زمان گافي براي ارتاط با کاربران خود در نظر بگیرید . در صورت
نیاز ميتوانید از يك دستیار در اين مورد كمك بگیر؛
شتریان شما بايد بدانند كه شما ارزش زيادي براي أنها قايل هستيد. موتوان با بخش کارت
4 ني» جزوه و جتا تهیه يك 20 در مورد خدمات و محصبول خوا جشمانداز و دورنماي
خدمات خود را به مشتریان ارایه داد.
ميتوان با کساني که زمینه كاري شما فعالیت کردهاند و یا اطلاعاتي در این زمینه دارند
براي توسعه و تبلیغ خدمات همكاري کرد.
اگر شما خدمات پشتيباني مناسب براي محصول خود ارایه دهید و نتایج استفاده از
رت مناسب در اختیار کاربران قرار دهید. مشکلات مربوط به تقویت ارتباط با
سادگي حل خواهید کرد.
را
صفحه 41:
مشکلات هفتم: مشکلات مربوط به فروش
آخرین مشکل در مورد راهاندازي يك کسب و کار آنلاین موفق مساله قروش است. بعضي مواقع ما همه کارها
را درست انجام ميدهيم ولي به آن میزان فروشي که مد نظرمان است؛ دست نمريابيم.
چگونه ميتوان فعاليتهاي مربوط به تبلیغات و ارایه آگهيهاي تبليغاتي و همچنین افزایش تعداد مراجعه
oaks tas dow colin Sy ache Oo مشتريان غود را حفط كنيم كد در أيده براي خريد
مجدد به وبسايت ما مراجعه كنند؟ ويا وبسايت و محصول ما را در براي دوستان و آشنايان خود تعريف و
تبلیغ کنند؟
Sigal مد نشده است. اما كاري كه شما يقبا ايد انجام هید ین است که رتم
FN busted eae Sw an oa Oe acces ee eee
فهرستي از مشتريان خود تهيه كنيد و در خبرنامه وبسايت خود قرار د براي أنها ييابعاي شخصبي
بفرستید و در مورد رضایت از محصول سول و از بيشنهادهاي آنها استقبال كنيد.
لكل عم لى را كد بقلت للقن أن أ سیف کر نایب ها بلي كنا : طفش بن فر اقلق خف gs oe
مود محصول دلبکواضان بزاي تما اهنت نارد و سعی تا آنجايي که Wet Ca که خواستهها و ن
ميتوانید آنها را از خود راضی نگه دارید.
صفحه 42:
ابه أنها نشان دهيد كه جكونه محصول يا خدمات شما ميتوائد ياسخكوي نيازشان آنها را ارضا کند.
bee oe: كه شما حاشويد هرشن حك به ها مك كو ول كل شان Datta
صميمانائر كنيد
gh IS که امن دارد در کسب ى ان خود از نظرات و.یجود آنها sli بقاري يق ارتباط خوب با مشقریان
ميتوانيد به مشكلات مربوط به فروش نيز فايق أييد.
pons
اش فرارا ان رن تمیق میک
3
اين حورت شاهد أن خواههم بود كه بر تعداد ساوتواي تخصصدي"
ازبان» رشد يابند..
تاه یی ده ی در رک تست و هی ما هرز با لها وکا خر شید کي و وان ات
كه روزانه جند خبرثامدي الكترينيكي از منابع مختلف دريافت نكند. ابن خبرنامةها به دلايل مختلف مثل:
- 0 خبر براكني فنيء فرهنكي؛ سياسي و غيره
- 0 معرفي شركت
- معرقي محصول
- اعلاميدها
ابه دست ما ميرسند و ما قبلا" در یک وب سایت خاص در آنها عضو شده
به دست ما ميرسند. خبرنامههاي متني به دليل كم حجم بودن و
خبرنامه ها با ساختار تماما" متن و با ابرمتن
صفحه 43:
© سازگاري با همه نو sae Gaye محبوبیت خاص خود را دار و تکار هاي 3
حرفه اي» اين نوع خبرنامه ها را ترجیح مي دهند. خبرنامههاي ابرمتتي ش
Vo HEY corp an gg أمكان كتجئان تعدرير و ولك ر قلم هاي
آنها وجود دارد» اما حجم أنها بالاتر است و در زمان خواندن آنها حتما" بايد ارتباط ايتترنت
برقرار باشد تا تصاوير موجود در آنها قابل ديدن كردد.
* عضويت در خبرنامهها بسيار آسان است و معمولا" فقط با ارايهي یک آدرس پست الکترونیک
معتبر ميتوان در آنها عضو شد. نحوهي عضویت هم معمولا" به دلیل مشکلاث نامههاي ناخواسته
يا هرزنامه؛ به صورت «هم()سااح() است يعني وقتي آدرس پست الکترونیک را ارآیه ميکنيم:
یک نامه براي تایید عضویت براي ما ارسال ميشود و اگر ما آن را تایید کنیم» عضویت ما در
نامه قطعي مي شود. در این حالت مشکل عضویت ما در یک خبرنامه ناخواسته توسط
دوستانمان وجود نخواهد داشت.
© تمام خبرنامهها باید امکان لغو عضویت را به آساني در اختیار اعضا قرار دهند و در تمام
نامهاي ارسالي» این موضوع مشخص شده باشد. یه نت عم اد کب مان
لغو عضویت در آن نباشده به احتمال زياد هرزنامه است. pe غو عضویت هم معمولا" از روش
Debs انقلمبية تا شما به طور ناخواسته توسط دوستانتان از عضویت خبرنامه
خارج نشوید.
صفحه 44:
معمولا" وب سايتهاي حرفهاي ترء به شما اين امكان را ميدهند که آرشیو خبرنامه هاي قبلي و یا یک نمونه
خبرنامه را ببینید تا در صورت علاقه؛ در آن عضو شوید. در این حالت؛ اعضاء خبرنامه فیلتر شده و کاملا"
عناسب را دریفث خرآهند کرد.
امروزه شما کمتر مقالاي در مورد روشهاي اقزایش محبوبیت وب سایت و يا روش هاي حفظ مشتري را مي
اتوانيد بيدا كنيد كه به وجود خبرنامه الكترونيكي اشاره نكنند و در بسياري از موارد هم؛ أولين و بهترين روش
اعلام ميشود.
قريبا" اكثر وب سايتهاي معتبر و يا وابسته به شركتهاي معتبر» به شما امكان عضويت در خبرنامه
تخصصي خود را ميدهند و به طور کاملا" مرتب» اطلاعات مناسب را براتيتان ارسال ميکنند
حالا موضوع مهم براي صاحبان خبرنامه ها اين است كه تعداد اعضاي خود را افزايش دهندء جون هر عطي
خبرنامه که مدتها اطلاعات شرکت و محصولات آنها را دریافت کرده است؛ ميتواند یک مشتري باقوه بش
بنا بر اين» رقابت در افزایش تعداد اعضا بسیار شدید شده است. اما چگونه مزدمرا تشویق کنیم که در
خبرنامهسا» از میان هزاران خبرنامه مشابه. عضو شوند و هر مفه یا هر ماه به حرفهاي ما گوش دهند؟ دز
این مقاله: 600 روش بسیار مهم در جلب اعضاي بیشتر براي خبرنامه وب سایت خود را خواهید یافت كه عمل
به آنهاه باعث افزایش ناگهاني تعداد اعضاي خبرنامه شما خواهد شد.
2-0 رضایت اعضاي فعلي در مورد خبرنامه خود را از آنهابپرسید و نظرات مثبت آنها در مورد خبرنامه
را در وب سایت خود فرار دهید. مردم معمول" به تيديهاي دیگران در مورد یک موضوع آهمیت ميدهند.
صفحه 45:
2 به بايد كتدكان اين امكان را يذه از عضویت, نموهي خبرنمه شمارا .با ان کار
دوه بر رعایت حق تصمیم بازدید کننده» اعتماد به نف خود در مورد مفيد بودن خبرنامه خود را 8
براي اين منظورء بايد از ابزار و امكاناتي استفاده كنيد كه بتوان بايكاني خبرنامههاي قبلي را به
OS مقاله بنويسيد تا بازدید رنامدي شماء چه مطالب با ارزشي را به
دست خواهند آورد. fon en as a رکه شود
ak gale با سار صاحان JK Stl abd و لز نمطي اها تر ag
eee ae ۱ عضو كام بر ميداريد واعلاوه بز
ان زحمت نگارش آن را كشيدءائد: در خبرنامدي خود ارايه خواهيد كرد.
0 ره بدهيد. اين جايزه le as يولء قرحه كشي براي
دريافت كارت ايترنت رايكان» يك سي دي أموزشي رايكان؛ كاتالوك رايكان محصولات و ... باشد. مردم از
ریافت این گونه جوایز بسیار خوشحال ميشوند و نه تنها عضو خبرنامه شما باقي ميمانند؛ بذكٌه به دوستان
اليست شما را ييشنهاد خواهند داد.
موجود در خبرنامه خود را با ساير صاحبان خبرنامه به اشتراف بكذاريد. ذر اين
صورت بدون يرداخت هزينه؛ خبرنامه خود را تبليغ خواهيد كرد. تبليغ در خبرنامهها؛ جذابيت بيشتري براي
خواننده دارد تا تبلیغ در سایتها. چون خواننده ميداند که آين
صفحه 46:
تبلیغ حتما" با علایق او همخوان است و احتمال کلیک روي آن زیاد خواهد بود. سعي کنید
خبرنامه خود را با ات آلوده نکنید. هميشه در تبلیغات؛ با دقت عمل کنید تا ضد.
© در صفحه تشكر از عضويت كه براي اعضاي جديد ظاهر مي شود؛ امکان عضویت در سایر
نامههاي مرتبط غیر رقيب خود را بدهيد و از ساير صاحبان خبرنامه بخواهيد همين سرويس را به شما
بدهند. وق از مد کر مين که دباي شا عضو ده نز دريافت بيشنهادهاي جذاب
ي را نیز خواهند داشت.
Uae Ve ga Ge Be) UU EO
باشد و دیگران نیز در صفحه خوش امد گويي خبرنامة ip همین سرویس را به شما خواهندداد. لته این
صفحه معمولا" جندان خوائنده نخواهد داشت» جون قبلا" يك بار از عضویت آنها تشکر کرد
©- 2 يك بخش به عنوان بيشنهاد شما به اعضا براي عضويت در ساير خبرنامه ها را
قرار دهيد و از ساير صاحبان خبرنامه بخواهيد همين سرويس را به شما بدهند. در اين Bp
در حاشیه سمت چپ خبرنامه شما باشده ميتوانید نظر مثبت خود در مورد یک خبرنامه دي
به مردم بيشنهاد دهید در آن عضو شوند.
(0-_ خبرنامه خود را به ليستها و موتورهاي جستجوي مخصوص خبرنامه ها ارسال کنید. با اين كار
مردم بيشتري از وجود خبرنامه شما آگاه خواهند شد و علاوه بر اعضاي ش پوشتر فضباي تبیغ و
خبرنامه خود و همچنین كساني که بخواهند با شما همكاري متفابل داشته باشند را خواهید یافت.
صفحه 47:
صفحه 48: