آموزشسایرتحقیق و پژوهش

روش های تحقیق در مدیریت (مقدمات پژوهش)

صفحه 1:
مقدمات دژ و هس فصل اوّل روش های تحقيق در مديريت

صفحه 2:
فصل اول مات ‎ee ena‏ مقدّمات پژوهش :آنچه در این فصل می آموزیم * تحقيق جيست؟ * بنیاد های تحقیق علمی * انواع تحقیق * روابط همبستگی - روابط علی * دو روش اجرای تحقیق * لزوم آگاهی مدیر از تحقیق * تحقیق علمی و ویژگی های آن . ؟ مدیران. محّقان و مشاوران و ارتباط آنها

صفحه 3:
فصل اول مقدّمات پژوهش جست و جو یا بررسی سازمان يافته» منظم» متکی به داده ها نقّادانه علمى در زمينه ای مشخص اللعاي ‎ee eo‏ مناسب روش های تحقیق در مدیریت

صفحه 4:
Investigate(verb) To observe or study by close examination and systematic inquiry Synonyms : delve(into), dig (into), examine, inquire(into), explore, look(into), probe, research ee Inquiry (NOUN) atic search for the truth or facts about something Synonyms delving, disquisition, examine, examination, exploration, inquest, inquisition, probation, probe, probing, research, study

صفحه 5:
در حسابداری : * کارآیی نظام های کنترل بودجلثالها در مجموعه ای از شر کت ها * مقایسه روش های هزینه یابی مرن کال * روش محاسبه ذخیره استهلاک برای انواع منایع روش های تحقیق در مدیریت > & 2 8 8 1 <

صفحه 6:
فصل اوّل ‎ee a‏ ۳ روش های تحقیق در مدیریت مقدّمات پژوهش مثالهایی از تحقیق در امور مالى * مشكلات عمليّات اعطا تسهيلات موسّسات ماليه * مقایسه سیستمها ادخام تملک و خرید شرکتها کوچک. متوسّط و بز رگ * مقایسه وضعیّت بازار بورس در چند کشور

صفحه 7:
فصل ‎jal‏ ش های تحقیق در مدیریّت فصل اوّل روش های مقدّمات پژوهش مثالهایی از تحقیق در مدیریت : * نگرش کارکنان نسبت به شرایط کار ۶ الگوی تدوین استراتژی در صنعت لوازم خانگی © شیوه های بکا رگیری نظامهای اطْلاعات در تصمیمهای مدیران

صفحه 8:
فصل ‎Ja!‏ روش های تحقیق در مدیریّت مقدّمات پژوهش مثالهایی از تحقیق در بازاریابی : *مسائل مرتبط با تصویر ذهنی(برداشت مردم) از محصول 2 *سیستم مناسب توزیع ف رآورده از نظر خرده فروشان #مقایسه بسته بندی فرآورده های لبنی * بررسى تمايلات و ترجيحات مصرف کننده

صفحه 9:
فصل ‎i Jil‏ ۲ ‎Le 5‏ 3 بت قدّمات بو هش روكن هاى «عميق در مدبرد مثالهايى از يايان نامه هاى دانشجويان ارنه مدل شایستگی برای انتخا: محمداسماعيلى: ندا ۱۳۸۹ کارشناسی ارشد مطالعه خودشیفتگی مدیران دانشگاهی و عملکرد مدیران فاخری سميراء ۱۳۸۶ کارشناسی ارشد در حوزه مدیریت صنعتی: برآورد تولید نیشکر و شکر در صنعت شکر هفت نيه دریساوی بهمن شیر حسی. کارشناسی ارشد ۱۳۸۰ ارائه يكك مدل رياضى براى بهینه سازی تر کیپ تولید در شرکت تلویزیون سازی شهاب حسيرجى » امير » کارشناسی ارشد۱۳۷۸

صفحه 10:
.فصل اول مقدمات پژوهش روش های تحقیق در مدیریت مثالهایی از پابان نامه های دانشجویان در حوزه مدیریت شهری: بررسی ‎abel‏ نمایند گی شورایان در ارتباط با ذینفعان محله بهار مختاری ۱۳۸۹ در حوزه مدیریت مالی: بررسى رابطه فرا اعتمادی و ویژگی های پورتفولیوی انتخابی مجید شا کری ۱۳۸۹ کارشناسی ارشد.

صفحه 11:
فصل اول روش های تحقیق در مدیریت مقذمات پژوهش ‎i‏ ۲ تحقیق بنیادی ۱ تحقیق کاربردی ‏انواع تحقیق : ‎

صفحه 12:
فصل اوّل 0 روش های تحقیق در مدیریت انواع تحقيق : ‎)١‏ تحقيق كاربردى براى دست يابى به نتايج و راه حل در مورد مسات ع ‎bs‏ ‏موجود در سازمان مثال: تحقيق براى تصميم كيرى درباره بهبود محصول باه لد مصول دید

صفحه 13:
Ja! ‏فصل‎ ل ‎ee‏ ‏مقدّمات پژوهش انواع تحقيق : ۲ تحقیق بنیادی برای بهبود درک خود درباره مسائل عمومی مشترک در محیط های سازمانی به منظور ارائه نظریه بر پایهنتایج تحقیق هدف این نوع پژوهش» تولید دانش بیشتر است. مثال:تحقیق درباره چگونگی اثر بخشی نظام های اطلاعاتی - پژوهش در مورد تغییر ساختار نهادی پول و بازار سرمایه

صفحه 14:
.فصل اول مقدمات پژوهش تحفیو ‎gle‏ چیست؟ روش گم به ‎Te sulin‏ دقيق برای شناسائی مشکلاا گردآوری داده هاء تجزیه و تحلیل داده ها و استنتاجهای معتبر از آنها روش های تحقیق در مدیریت

صفحه 15:
Jil ‏فصل‎ روش عاى تحقيق در مديريت مقذمات پژوهش ۱. هدفمندی ‎purposiven)‏ ‎(ess 1 ۳‏ 4 صحت و استحکام ۸ محدود گرانی(صرفه جویی) م ‎pe ee‏ ۳.آزمون پذیری .2 ی ‎(Testability‏ ویژگی های تحقیق علمی ‎oe‏ ۷. عینیّت ‎ity)‏ داح امعم ‎(Objectivity)‏ ‏۵ دقت و اعتماد (Precision and confidence)

صفحه 16:
فصل اول مات ‎ee ena‏ مقدّمات پژوهش مشکلات »رزوی تجتیوک ییاد چرگو هو واویراقه ها در حوزه ی رفتار انسانی مانند احساسات»عواطفءنگرش ها و برداشت ها 7 دشواری در دستیابی به گروه نمونه مناسب که باعث محدود شدن تعمیم پذیری یافته ها می شود.

صفحه 17:
Ja! ‏فصل‎ ‎ea oleae‏ روش های تحقیق در مدیریت مقدّمات پژوهش ‎ ‏موانع اجرایی تحقیق علمی در حوزه ی مدیریت ‏مثال فيل ! ‎

صفحه 18:
فصل اول مات ‎ee ena‏ مقدّمات پژوهش موائع اجرايى تحقيق علمى در حوزه ى امديريت 1 ف مثال فيل ! ‎Data a‏ تسس Instrumentat Instrumentat ion ‏ب"‎ | 108 + ۳ OBSERVAB _/ Behavior a 0 ‏ال‎ ‎/ ‏کر‎ Bttitudes ‏ب‎ a I NON- ‏حا‎ ۱ OBSERVABLE

صفحه 19:
روش های تحقیق در مدیریت

صفحه 20:
Ja! ‏فصل‎ روش های تحقیق در مدیریت مقذمات پژوهش دو روش اجرای تحقیق

صفحه 21:
فصل اول مقدمات بزوهش روش هاى تحقيق در مديريت دو روش اجرای تحقیق ۱. روش استقرایی آغاز کردن کار با داده های موجود و ساختن ‎Hypothesis)‏ فرضیه و نظریه ای در این زمینه. چنانکه ‎S.Mill(1843)‏ .4 روش استقرایی روشی است که در آن با توجه به داده های موجود و مواردی(6356) که از صحت و سقم آنها اطمینان داریم در صدد هستیم تا حقیقتی را تعمیم دهیم. (Generating : (Induction)

صفحه 22:
فصل اول ee مقدّمات پژوهش دو روش اجرای تحقیق ۲ روش فرضی- قیاسی ‎A classic example of‏ ‎Deduction Hypothesis)‏ ‎«Testing‏ ‎(Deduction)‏ ‎All men are mortal . ۳‏ )1 ‎aa‏ فرصیه در ‎ee‏ تهیه طرح ‎Socrates is a man‏ )2 تحقیق برای آزمون فرضیه و نتیجه گیری ‎Socrates is mortal‏ )3 اينكه فرضيه درست بوده يا خير از روى يافته هاى بدست آمده

صفحه 23:
فصل اول مقذمات پژوهش ee دو روش اجرای مشکلات روش های اجرای تحقیق: روش فرضی - قیاسی : احتمال دارد که از مثال غلط بتوانیم نتیجه درست بگیریم و هيج كاه به غلط بودن مثال مان نیز پی نبریم. مثال : طوطی» ارسطو, انسان روش استقرا : ۲ این احتمال وجود دارد که فرضیه مان از ابتدا غلط باشند و عاملی خارجی از بیرون کنترل رابه دست گیرد. مثال : بوقلمون پروفسور

صفحه 24:
فصل اول روش های تحقیق در مدیریت مقدّمات پژوهش : . روابط علی: ۱. روابط همبستگی: ۲. روابط علی: روابط همبستگی و روابط ‎de‏ ۳ مطالعات همبستگی صرفاً بررسی در مطالعات علی سعی بر آن می کنند که چه متغیرهایی بر است که روابط علت و معلولی پدیده مورد نظر تاثیر و با آن بررسی شود ارتباط دارند.

صفحه 25:
.فصل اول مقدمات پژوهش روش های تحقیق در مدیریت : at Résearch لزوم آ گاهی مدیر از تحبی * شناسائى و حلّ مشكلات كوجكك در توانائی استفاده از نتایج تحقیق * توجه پیوسته به تأثیرات و نفوذ عواملی که هر موقعیّت را در بر می گیرد. *جل وكيرى از تاثير برخى تمايلات و خواست های نفوذی *ایجاد ارتباط نزدیکک و اثربخش تر با محققان و مشاوران * خطرپذیری حساب شده در تصمیم گیری و آگاهی از احتمالاتی که بر پیامد ها مترتّب است

صفحه 26:
فصل اول ل ‎ee‏ ‏مقدّمات پژوهش رز وروت آیا سازمان ها در فرآیند تحقیق همواره یک ف رآیند * ساد کی ما به کام و انعطاف ناپذبر را پی می کیرند؟ * اضطرار زمان * بی میلی به مصرف منایع گزاف پژوهش به صورت گام به گام انجام نمی گیرد. اما در این موارد احتمال تصمیم گیری نادرست زیاد است.

صفحه 27:
فصل ‎Jil‏ ۰ 2 ش ها 3 ‎=o‏ ‏مقدّمات پژوهن روش های تحقیق در مدپری مدير هنكام استخدام محقق يا مشاور از موارد زير اطمينان دارد از: * وضوح نقش ها و انتظارات دو طرف * روشن بودن فلسفه و نظام ارزشى در رابطه با موضوع و محدوديّت هاى ويزه *برقرارى حسن رابطه ميان محققان و كاركنان به طورى كه كاركنان همكارى لازم را در زمينه کارهای پژوهشی خواهند کرد.

صفحه 28:
فصل ‎Ja!‏ ‏مقذمات پژوهش روش های تحقیق در مدیریت

صفحه 29:
فصل اول مات ‎ee ena‏ مقدّمات پژوهش پذیرش آسان ایشان از سوی کار کنان سازمان درک سریعتر ساختاره فلسفه و محیط سازمان و نقاط قوّت : وان تا مخکقاک رون سازمانی در دسترس بودن برای اجرای توصیه های لازم» پس از پذیرش یافته های تحقیقات در سازمان *. تحمیل هزینه کمتر به سازمان

صفحه 30:
فصا ات 00 ۳ فصل ال زوش علق تن در حور مقدمات پژوهش مشاوران و محققان درون سازمانی ۶ . نگاه قالبی و کليشه ای به سازمان و مسائل آن به علّت حضور طولانی مدت در سازمان نقاط ضعف : *. پنهان سازی یا تحریف واقعیّات به خاطر وجود برخی ائتلاف های قدرتمند در سازمان ؟ . "متخصّص" پنداشته نشدن از سوی کارکنان و مدیریّت و عدم توجّه لازم به یافته های آنها

صفحه 31:
فصل اول مات ‎ee ena‏ مقدّمات پژوهش مشاوران و محققان درون سازمانی *جزئی بودن مسئله موارد ترجیح مشاوران و *الزام به صرف زمان طولانی برای حل مسئله محققان درون سازمانی : ‎ * 7‏ ضرورت سازمانی ایجاب کند که رویه ها و خط مشى ها با ماهیتی نسبتاً روزمره استوار شوند.

صفحه 32:
فصل اوّل ‎yee‏ 5 فصل اول وق ‎ela‏ یت مقّمات پژوهش 7 1 © داشتن تجربه و تفکر واگرا(دیدن مسائل از زوایای مختلف)و همگرا(ارزیابی منتقدانه نکات و حذ ارات وتات ‎1S Haste Sep‏ تمرکز بر راه حل های عملی) * داشتن دانش و تخضصص در زمینه الگوهای پیشرفته حل مشکل به خاطر گذراندن دوره های آموزشی مستمر نقاط قوّت :

صفحه 33:
فصل اول مات ‎ee ena‏ مقدّمات پژوهش مشاوران و محقّقان برون سازمانی وارد كردن هزينه ييشتر به هنكام همكارى در اجزا وا ‎aoe ۳5‏ ار اجزا و ارزيا نقاط ضعف : پذیرش سخت آنها از سوی کارکنان سازمان تحميل هزينه زياد به سازمان

صفحه 34:
فصل اول ee ‏مقذمات پژوهش‎ *پیچیده بودن مسئله شاوران و *وجود احتمال نفوذ موارد ترجیح مشاوران و ؟وجو محمّفان برون سازمانی : #در خطر بودن موجودیّت سازمان

صفحه 35:
فصل اول اه روش های تحقیق در مدیریت مقدّمات پژوهش sv قيق جیست؟ ‎ere‏ ۳7 اكنون ميتوانيم ۳ نو 1۳ ‎pan‏ - روابط علّی کدامند ؟ اع تحقيق كدامند ؟ ۲ دو روش اجرای تحقیق کدامند؟ ۰ ”" لزوم آكاهى مدير از تحقيق جيست ؟ ۲ تحقیق علمی چیست و ویژگی ” ارتباط مديران ۰ محققان و مشاوران های آن كرد با با ۲ کدامند ؟

صفحه 36:
Ja! ‏فصل‎ ‎ea oleae‏ روش های تحقیق در مدیریت مقدّمات پژوهش ‎ ‎Sir Karl Raymond Popper (28 July 1902 - 17 September 1994) ‏نگاهی بر کتاب زندگیی حل مسأله هاست. ‏دید گاه تکامل گرایی و منطقی در توسعه علم ‎

صفحه 37:
Ja! ‏فصل‎ ‎ea oleae‏ روش هاى تحقيق در مديريت مقدّمات پژوهش ‏حل سئله در طبیعت ‎ ‏* سرآغاز یا نقطه عزیمت شاخه های مختلف علم : مسأله ها ‏* در واقع نقطه شروع علم ۰ شگفتی ماست ‏* روش علم براي حل مسائل : روش عقل سليم ‏رت یس ی آزمون و خطا ‏* رفتار حیوانات و گیاهان نیز نشان میدهد که جانداران با قواعد و قوانینی همساز و همراءاند؛ به نحوی که آنها به طور مادرزادی انتظار وقوع یک قاعده یا قانون در محیط زیست را می کشند. ‏* برای حیوان زمانی مسأله بروز میکند که انتظار آن برآورده نشود. از این جاسعی و خطا بر حل مسأله شروع ميشود. اگر آزمایش ها در زمان طولانی پاسخ مطلوب را ایجاد نکند» جاندار از بین خواهد رفت. ‎

صفحه 38:
فصل اول ‎e‏ مقذمات پژوهش ۰ ۰ ۰ الگوی آزمون و خطا( با مقدمات بالا) : ١.مسأله‏ ۲ آزمون راه حل ها ¥ حذف كردن ‎ES AS‏ مرحله دوم با صیفه جمع آمده ( آزمون راه حل ها) ‏نکته دوم: حذف کردن یک عمل سلبی است. در مرحله حذف كردن مسأله حل نشده باقی می ماند ولی جا برای آزمون جدید باز ميشود. برخی تصور میکنند نقطه عزیمت علم » مشاهده و یا ادراک است. حال آنکه بدون مسأله مشاهده ای وجود نخواهد ‏داشت. ‏آزمون و خطا: الکوی طبیعی حل مسئله ‏روش هاى تحقيق در مديريت ‎ ‏اين اشتباه ناشى از اين نكرش عقل سليم است كه ل يت احساسات و در نتيجه ادراكك وا ‎ ‏است.

صفحه 39:
Ja! ‏فصل‎ مات ‎ee ena‏ مقدّمات پژوهش مقارنت شناخت علمی و انتقاد ن اشتباه را میکند؟ 9 اندام حسى از بيرامون آكاه ميشويم - شناخت ‎N y‏ در مرحله بعد کار اندام حسی - کمک به ذهن برای حذف گزینه ه. ۳ ۷ بنابراین . سأله مقدم بر مشاهده یا دریافت حسی است . با نگاه مجدد به اگوی سه سطحی ۱ مسأله ۲آزمون ۳. حذف كردن ویژگی خاص علم را میتوانیم کاربرد روش انتقادی به صورت آگاهانه بدانیم. ما آگاهانه به شکل انتقادی در حذف خطاها عمل ميكنيم. پس شناخت ماقبل علم جزئی است. شناخت علمی غیر جزئی و توآم با انتقاد است.

صفحه 40:
.فصل اول مقدمات پژوهش عینی بودن علم در کلیه مراحل توسعه در روش انتقادی باید اجزای پدید آمده در مراحل مختلف توسعه علم (آزمون راه حل هاء فرضيه هاء صورت بندى مسأله) به شكل. عبنى _ تابع ما باشند يا بتوان آكاهانه و غير شخصى آنها را نقد كرد( يعنى علم بايد بتواند به صورت نوشتار در ييايد كه منظور از نوشتار توصيف زبانى است» اككر طرح سه سطحى را در نظر بكيريم در كسب دانابى در نتيجه حذف كردن انسان و حيوان اشتراكك دارئد . اما در حذف كردن توسط حيوان و انسان قبل از دوران علم محيط كار حذف را براى ما انجام ميدهد و ما منفعل هستيم. در شيوه علمىء انسان فعالانه وبا علاقه در كار حذف كردن شريكك میشود. چون قصد داریم فعال برخورد کنیم از محبط برای حذف تئوری ها پیشی ميكيريم و خود سمی ميکنيم تا حد امکان تلوری ما نامناسب شود . فرضیه های خود را به رین آزمون ها میگذاریم حیوان همراه با ابطال تثوری خود میمیرد. ولی انيشتین با عینیت دادن به فرضیه خوف آن را مورد انتفاد قرار ميدعد. فرضيه (تثورى) به جاى انيشتين ميميرد . روش هاى تحقيق در مديريت

صفحه 41:
Ja! ‏فصل‎ ش های تحقیق ‎Ss‏ ‏مقتّمات پژوهش. روش های تحقیق در مدیرب الگوی چهارسطحی شناخت علمی يس از ابطال يكك تثورى ء ما مى آموزيم كه : 4 الف ) چرا این تلوری غلط است ۳ ب) مسأله ای جدید و با عمق مفهومی . آزمون حذف ها از راه گفتگوی انتقادی از جمله آزمایش تجربی بی ......... (حاصل گفتگوی انتقادی تلوری) در عمل این طرح چهار سطحی حاکی از چرخه پویای علم است( باز گشت از ۴ به ۱) و البته ميتوان در این چرخه از هر جایی شروع کرد.

صفحه 42:
فصل اول ee ‏مقذمات پژوهش‎

روش های تحقیق در مدیرّیت فصل اّو ل مقدمات پژوهش فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت :آنچه در این فصل می آموزیم • تحقیق چیست؟ • بنیاد های تحقیق علمی • انواع تحقیق • روابط همبستگی – روابط عّلی • دو روش اجرای تحقیق • لزوم آگاهی مدیر از تحقیق • تحقیق علمی و ویژگی های آن • مدیران ،محّق قان و مشاوران و ارتباط آنها فصل اّو ل مقّد مات پژوهش تحقیق چیست ؟ جس ت و ج و یا بررس ی سازمان یافته ،منّظ م ،مّتکی ب ه داده ها، نّقادانه ،علمی در زمینه ای مشّخ ص با ه دف یافتن پاسخ و راه ح ل مناسب روش های تحقیق در مدیرّیت فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت تحقیق چیست ؟ Inquiry (noun) A systematic search for the truth or facts about something Synonyms delving, disquisition, examine, examination, exploration, inquest, inquisition, probation, probe, probing, research, study Investigate(verb) To observe or study by close examination and systematic inquiry Synonyms : delve(into), dig (into), examine, inquire(into), explore, look(into), probe, research فصل اّو ل مقّد مات پژوهش در حسابداری : • كارآيي نظام های کنترل بودجه مثالهایی از تحقیق در مجموعه اي از شرکت ها • مقایسه روش های هزینه يابي موجودی کاال • روش محاسبه ذخیره استهالک براي انواع منابع روش های تحقیق در مدیرّیت فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت مثالهایی از تحقیق در امور مالی • مشکالت عملّیات اعطا تسهیالت موّس سات ماليه • مقایسه سیستمها ادغام ،تمّلک و خرید شرکتها كوچك ،متوّس ط و بزرگ • مقایسه وضعّیت بازار بورس در چند کشور فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت مثالهایی از تحقیق در مدیریت : • نگرش کارکنان نسبت به شرایط كار • الگوی تدوین استراتژی در صنعت لوازم خانگی • شیوه هاي بکارگیری نظامهای اّط العات در تصمیمهای مدیران فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت مثالهایی از تحقیق در بازاریابی : •مسائل مرتبط با تصویر ذهنی(برداشت مردم) از محصول •سیستم مناسب توزیع فرآورده از نظر خرده فروشان •مقایسه بسته بندي فرآورده های لبنی • بررسی تمایالت و ترجيحات مصرف کننده فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت مثالهایی از پایان نامه های دانشجویان :در حوزه مدیریت دولتی ارئه مدل شایستگی برای انتخاب وزرا محمداسماعیلی ،ندا 1389کارشناسی ارشد مطالعه خودشیفتگی مدیران دانشگاهی و عملکرد مدیران فاخری ،سمیرا1386 ،کارشناسی ارشد در حوزه مدیریت صنعتی: برآورد تولید نیشکر و شکر در صنعت شکر هفت تپه دریساوی بهمن شیر ،حسی ،کارشناسی ارشد 1380 ارائه یک مدل ریاضی برای بهینه سازی ترکیب تولید در شرکت تلویزیون سازی شهاب حسیرچی ،امیر ،کارشناسی ارشد1378 فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت مثالهایی از پایان نامه های دانشجویان در حوزه مدیریت شهری: بررسی ابعاد نمایندگی شورایان در ارتباط با ذینفعان محله بهار مختاری 1389 در حوزه مدیریت مالی: بررسی رابطه فرا اعتمادی و ویژگی های پورتفولیوی انتخابی مجید شاکری 1389کارشناسی ارشد فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت )1تحقیق کاربردی )2تحقیق بنیادی انواع تحقیق : فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت انواع تحقیق : )1تحقیق کاربردی براي دست يابي به نتایج و راه حل در مورد مسائل موجود در سازمان مثال :تحقیق براي تصمیم گيري درباره بهبود محصول يا تولید محصول جدید. فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت انواع تحقیق : )2تحقیق بنیادی ب راي بهب ود درک خ ود درباره مسائل عم ومی مشترک در محیط هاي سازمانی ب ه منظور ارائ ه نظریه بر پايه نتایج تحقیق هدف اين نوع پژوهش ،تولید دانش بیشتر است. مثال:تحقيق درباره چگونگی اثر بخشي نظام هاي اطالعاتی -پژوهش در مورد تغيير ساختار نهادي پول و بازار سرمایه فصل اّو ل مقّد مات پژوهش تحقیق علمی چیست؟ روش گام به گام ،منطقي ،منّظ م و دقيق براي شناسائي مشكالت، گردآوري داده ها ،تجزيه و تحليل داده ها و استنتاجهاي معتبر از آنها روش های تحقیق در مدیرّیت فصل اّو ل مقّد مات پژوهش .2صّح ت و استحکام ()Rigorness .3آزمون پذيري ()Testability .4تكرار پذيري ()Replicability روش های تحقیق در مدیرّیت .1هدفمندي (purposiven )ess .8محدودگرائي(صرفه جويي) ()Parsimony ویژگی های تحقیق علمی .7تعميم پذيري ()Generalizability .6عينّيت ()Objectivity .5دّقت و اعتماد ()Precision and confidence فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت مدیریت حوزه ی علمی در اجرایی داده ها در حوزه گردآوري سازی و تحقیقّم ی گيري ،ک موانعاندازه مشكالت دری رفتار انسانی مانند احساسات،عواطف،نگرش ها و برداشت ها دشواري در دستيابي به گروه نمونه مناسب كه باعث محدود شدنتعميم پذيري يافته ها مي شود. فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت موانع اجرایی تحقیق علمی در حوزه ی مدیریت مثال فیل ! فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت موانع اجرایی تحقیق علمی در حوزه ی مدیریت ! مثال فیل Data Instrumentat ion Instrumentat ion Behavior OBSERVAB LE Events Attitudes NONOBSERVABLE فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت مشاهده چارچوب نظری یا شبکه روابط فرضیه ها سازه ها مفاهیم تعاریف عملیاتی شناسایی مساله بنیاد های علمی تحقیق شفاف كردن نظريه )تحقيق بنيادي( بكارگيري يافته ها )تحقيق كاربردي( تفسیر داده ها تحلیل داده ها طرح تحقیق گردآوری داده ها فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت دو روش اجرای تحقیق فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت دو روش اجرای تحقیق .1روش استقرایی (Hypothesis )Generating (: )Induction آغاز كردن كار با داده هاي موجود و ساختن فرض يه و نظريه اي در اين زمينه .چنانک ه )Mill(1843میگوی د :روش اس تقرایی روشی است که در آن با توجه ب ه داده های موجود و مواردی( )caseکه از ص حت و سقم آنها اطمینان داریم در ص دد هس تیم ت ا حقیقتی را تعمیم دهیم. فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت دو روش اجرای تحقیق .2روش فرضی -قیاسی (Hypothesis :)Testing ()Deduction تنظيم فرض يه در ابتدا ،و سپس تهيه طرح تحقيق براي آزم ون فرض يه و نتيج ه گ يري اينكه فرض يه درس ت ب وده يا خ ير از روي يافته هاي بدست آمده ‏A classic example of ‏Deduction 1) All men are mortal 2) Socrates is a man 3) Socrates is mortal فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت دو روش اجرای تحقیق مشکالت روش های اجرای تحقیق: روش فرضی – قیاسی : احتمال دارد که از مثال غل ط بتوانیم نتیجه درست بگ یریم و هیچ گ اه ب ه غلط بودن مثال مان نیز پی نبریم. روش استقرا : این احتمال وجود دارد که فرضیه مان از ابتدا غلط باشند و عاملی خارجی از بیرون کنترل را به دست گیرد. مثال :طوطی ،ارسطو ،انسان مثال :بوقلمون پروفسور فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت .1روابط همبستگی: .2روابط عّلی: روابط همبستگی و روابط عّلی مطالعات همبستگي صرفًا بررسي مي كنن د كه چ ه متغيرهایي ب ر پديده م ورد نظر ت اثير و با آن ارتباط دارند. در مطالعات عّلی س عی ب ر آن است که روابط عّلت و معلولی بررسی شود. فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت لزوم آگاهی مدیر از تحقیق • شناسائي و حّل مشکالت کوچک در محيط کار • توانائي تشخيص تحقيق خوب از بد و توانائي استفاده از نتايج تحقيق • توجه پيوسته به تأثيرات و نفوذ عواملي که هر موقعّيت را در بر مي گيرد. •جلوگيري از تاثير برخي تمايالت و خواست هاي نفوذي •ايجاد ارتباط نزديک و اثربخش تر با محّققان و مشاوران • خطرپذيري حساب شده در تصميم گيري و آگاهي از احتماالتي که بر پيامد ها مترّتب است فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت خير،در صورت آيا سازمان ها در فرآیند تحقیق همواره يك فرآيند مسئله به گام و انعطاف ناپذير را پي مي گيرند؟ • سادگي گام • اضطرار زمان • بي ميلي به مصرف منابع گزاف پژوهش به صورت گام به گام انجام نمي گيرد .اما در اين موارد احتمال تصميم گيري نادرست زياد است. فصل اّو ل مقّد مات پژوهش مدیران روش های تحقیق در مدیرّیت محّققین مشاور مدير هنگام استخدام محقق يا مشاور از موارد زير اطمينان دارد از: • وضوح نقش ها و انتظارات دو طرف • روشن بودن فلسفه و نظام ارزش ي در رابط ه با موضوع و محدودّيت هاي ويژه •برقراري حسن رابطه ميان محققان و كاركنان ب ه طوري كه كاركن ان همكاري الزم را در زمين ه كارهاي پژوهشي خواهند كرد. فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت مدیران ? مشاوران و محققان برون سازمانی ? مشاوران و محققان درون سازمانی فصل اّو ل مقّد مات پژوهش نقاط قّو ت : روش های تحقیق در مدیرّیت • پذيرش آسان ایشان از سوي كاركنان سازمان • درك سريعتر ساختار ،فلسفه و محیط سازمان و كاري نظام هاي وظايف و درون سازمانی محّققان مشاوران و در دسترس بودن براي اجراي توصيه های الزم ،پس از پذيرش يافته هاي تحقيقات در سازمان • تحمیل هزينه كمتر به سازمان • فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت مشاوران و محّققان درون سازمانی نقاط ضعف : • نگاه قالبي و كليشه اي به سازمان و مسائل آن به عّلت حضور طوالنی مدت در سازمان • پنهان سازي يا تحريف واقعّيات به خاطر وجود برخي ائتالف هاي قدرتمند در سازمان • “ متخّص ص“ پنداشته نشدن از سوي كاركنان و مديرّيت و عدم توّج ه الزم به يافته هاي آنها فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت مشاوران و محّققان درون سازمانی •جزئي بودن مسئله موارد ترجیح مشاوران و محققان درون سازمانی : •الزام به صرف زمان طوالني براي حل مسئله •ضرورت سازماني ايجاب كند كه رويه ها و خط مشي ها با ماهيتي نسبتًا روزمره اس توار شوند. فصل اّو ل مقّد مات پژوهش • نقاط قّو ت : • روش های تحقیق در مدیرّیت داش تن تجرب ه و تفكر واگرا(ديدن مسائل از زواياي مختلف)و همگرا(ارزيابي منتقدانه نكات ي كم تر و بروندسترس محّققانابليت مشاوران وهاي با ق و حذف گزينه سازمانی تمركز بر راه حل هاي عملي) داش تن دانش و تخّص ص در زمين ه الگوهاي پيشرفته حل مشكل به خاطر گذران دن دوره هاي آموزشي مستمر فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت مشاوران و محّققان برون سازمانی • نقاط ضعف : • وارد كردن هزينه بيشتر به هنگام همكاري در اجزا و ارزيابي پر‍وژه ها پذيرش سخت آنها از سوي كاركنان سازمان • تحمیل هزينه زیاد به سازمان فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت •پيچيده بودن مسئله موارد ترجیح مشاوران و محّققان برون سازمانی : •وجود احتمال نفوذ •در خطر بودن موجودّيت سازمان فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت تحقیق چیست؟ بنیاد های تحقیق علمی چیستند ؟ انواع تحقیق کدامند ؟ روابط همبستگی – روابط عّلی کدامند ؟ دو روش اجرای تحقیق کدامند ؟ لزوم آگاهی مدیر از تحقیق چیست ؟ تحقیق علمی چیست و ویژگی های آن کدامند ؟ ارتباط مدیران ،محّق قان و مشاوران چگونه باید باشد ؟ اکنون میتوانیم شرح دهیم : فصل اّو ل مقّد مات پژوهش ‏Sir Karl Raymond Popper (28 July 1902 – 17 September )1994 نگاهی بر کتاب زندگی حل مسأله هاست. دیدگاه تکامل گرایی و منطقی در توسعه علم روش های تحقیق در مدیرّیت فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت حل مسئله در طبيعت • سرآغاز یا نقطه عزیمت شاخه های مختلف علم :مسأله ها • در واقع نقطه شروع علم ،شگفتی ماست • روش علم برای حل مسائل :روش عقل سلیم • روش عقل سلیم = روش آزمون و خطا • رفتار حیوانات و گیاهان نیز نشان میدهد که جانداران با قواعد و قوانینی همساز و همراه‌اند ،به نحوی که آنها به طور مادرزادی انتظار وق وع ی ک قاعده یا قانون در محیط زیست را می‌کشند. • برای حیوان زمانی مسأله بروز میکند که انتظار آن برآورده نشود .از این ود .اگر آزمایش ها در زمان جا سعی و خطا بر حل مسأله شروع میش طوالنی پاسخ مطلوب را ایجاد نکند ،جاندار از بین خواهد رفت. فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت آزمون و خطا :الگوي طبيعي حل مسئله الگوی آزمون و خطا( با مقدمات باال) : .1مسأله .2آزمون راه حل ها .3حذف کردن نکته یک :مرحله دوم با صیغه جمع آمده ( آزمون راه حل ها) نکته دوم :حذف کردن یک عمل سلبی است .در مرحله حذف کردن ،مسأله حل نشده باقی می ماند ولی جا برای آزمون جدید باز میشود .برخی تصور میکنند نقطه عزیمت علم ،مشاهده و یا ادراک است .حال آنکه بدون مسأله مشاهده ای وجود نخواهد داشت. این اشتباه ناشي از این نگرش عقل سلیم اس ت که شناخت جهان خ ارج برآم ده از تحری ک احساسات و در نتیج ه ادراک واقعّی ات ب یرونی است. فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت مقارنت شناخت علمي و انتقاد چرا عقل سلیم این اشتباه را میکند؟ این نکته که از طریق اندام حسی از پیرامون آگاه میشویم = شناخت در مرحله بعد ،کار اندام حسی = کمک به ذهن برای حذف گزینه ها. بنابراین ،مسأله مقدم بر مشاهده یا دریافت حسی است . با نگاه مجدد به الگوی سه سطحی .3حذف کردن .1مسأله .2آزمون ویژگی خاص علم را میتوانیم کاربرد روش انتقادی به صورت آگاهانه بدانیم .ما آگاهانه به شکل انتقادی در حذف خطاها عمل میکنیم. پس شناخت ماقبل علم جزئی است .شناخت علمی غیر جزئی و توأم با انتقاد است. فصل اّو ل مقّد مات پژوهش عيني بودن علم در كليه مراحل توسعه در روش انتقادی باید اجزای پدید آمده در مراحل مختلف توسعه علم (آزمون راه حل ها ،فرضیه ها ،صورت بندی مسأله) به شکل عینی تابع ما باشند یا بتوان آگاهانه و غیر شخصی آنها را نقد کرد( یعنی علم باید بتواند به صورت نوشتار در بیاید که منظور از نوشتار توصیف زبانی است) اگر طرح سه سطحی را در نظر بگ یریم در کسب دان ایی در نتیج ه ح ذف کردن انسان و حیوان اشتراک دارند .اما در ح ذف کردن توس ط حی وان و انسان قبل از دوران علم محیط کار حذف را برای ما انجام میدهد و ما منفعل هستيم .در شیوه علمی ،انسان فعاالنه و با عالقه در کار حذف کردن شریک میشود. چون قصد داریم فعال برخورد کنیم از محیط برای حذف تئوری ها پیشی میگیریم و خود سعی میکنیم تا حد امکان تئوری ما نامناسب شود .فرضیه های خود را به سخت ترین آزمون ها میگذاریم حیوان همراه با ابطال تئوری خود میمیرد .ولی انیشتین با عینیت دادن به فرضیه خود ،آن را مورد انتقاد قرار میدهد .فرضیه (تئوری) به جای انيشتین میمیرد . روش های تحقیق در مدیرّیت فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت الگوي چهارسطحي شناخت علمي پس از ابطال یک تئوری ،ما می‌آموزیم که : الف ) چرا این تئوری غلط است ب) مسأله ای جدید و با عمق مفهومی بیشتر را می یابیم و یاد آور شویم که مسأله جدید یعنی سرآغازی برای پیشرفت علم. حاال میتوانیم طرح چهار سطحی را در نظر بگیریم : .1مسأله ................تشکیل مسأله پیشین .2آزمون راه حل ها ..........تشکیل تئوری های آزمونی .3حذف ...........آزمون حذف ها از راه گفتگوی انتقادی از جمله آزمایش تجربی .4مسأله تجربی ( ...........حاصل گفتگوی انتقادی تئوری) در عمل این طرح چهار سطحی حاکی از چرخه پویای علم است( بازگشت از 4به )1و البته میتوان در این چرخه از هر جایی شروع کرد. فصل اّو ل مقّد مات پژوهش روش های تحقیق در مدیرّیت موفق و پیروز باشید !

51,000 تومان