ava-shenasi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش و کاربرد فونتیک”

روش و کاربرد فونتیک

اسلاید 1: علم فونتیک (آوا شناسی )ارایه : مریم محمدپورروش وکاربرد فونتیک به نام خدا

اسلاید 2: صوت شناسی، آوا شناسی ،علم الصوات، مبحی تلفظ صوتی حرف وکلمات است.سیستم آواشناسی شاخه ای از زبان شناسی که مطالعه بر اصوات گفتار انسان راتشکیل می دهد.وبا خواص فیزکی اصوات گفتاری (آوا) ارتباط دارد.واشناسی در سال ۲۵۰۰ پیش از میلاد مسیح در هند باستان مورد مطالعه قرار گرفته و تعریف پانینی از مکان و طرز گفتار اصوات صامت در قرن پنجم پیش از میلاد مسیح به سانسکریت برمی گردد.مطالعه آواشناسی در اواخر دهه نوزدهم به سرعت رشد کرد که بخشی از آن ناشی از ابداع آواسنج (فنوگراف) بود که اجازه می‌داد تا سیگنال گفتار ثبت شود. آواشناسان قادر بودند چندین بار سیگنال گفتار را بازپخش کرده و از فیلترهای آکوستیک برای آن سیگنال استفاده نمایند. اما برای انجام این کار باید قادر به استنتاج دقیق تری در مورد طبیعت آکوستیک سیگنال گفتار می‌بودند. لودیمار هرمان با استفاده از آواسنج ادیسون خواص طیفی اصوات صامت و صدادار را بررسی کرده و در این مقالات بود که اصطلاح «مرکب» برای نخستین بار معرفی شد.

اسلاید 3: تعریف سیستم آوا شناسی(یا الفبای فونتیک)در کتاب های آموزشی و مرجع زبان انگلیسی آواها و تلفظ ها معمولا در جلوی کلمات با حروف مشخصی نوشته می شوند. این حروف الفبای صوتی بین المللی، International phonetic alphabet، به نام سیستم Ipa شناخته می شود. این سیستم همانند حروف زبان فارسی است و هر نماد یا حرف فقط و فقط یک صدا دارند. در واقع الفبای فونتیک به ما کمک می کند تا تلفظ دقیق کلمات را یاد بگیریم و به راحتی بتوانیم کلمات جدید را بدون دانش قبلی صحیح بخوانیم.کاربردهای آواشناسی عبارتند از:آواشناسی مباحثه‌ای که عبارت است از کاربرد آواشناسی (علم گفتار) برای اهداف (قانونی) و مباحثه ای استشناسایی گفتار یعنی آنالیز و آوانویسی گفتار ضبط شده با استفاده از یک سیستم کامپیوتری

اسلاید 4: چطور باید نشانه ها را به صدا تبدیل کرد؟برای مثال، حرف a را در زبان انگلیسی در نظر بگیرید. این حرف در کلمات change ،ball و hand به چشم می‌خورد که در هر کلمه صدای متفاوتی دارد. گاهی اوقات دو حرف با هم استفاده می‌شوند و یک صدا تولید می‌کنند، مثل th در کلمه thing. گاهی هم یک حرف دو صدای مختلف را همراه با هم دارد، مثل x در کلمه example.در ابتدا باید چیزی را تعریف کنیم به نام phoneme یا همان واج. واج ها “واحدهای کوتاه صدا هستند که تلفظ خود را داشته و وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند می‌توانند صدایی ترکیبی تولید کنند. اگر برای هر واج یک نشانه تعریف کنیم، با قرار دادن نشانه‌ها کنار هم خواهیم توانست تلفظ صحیح یک کلمه را پیدا کنیم.مانند زبان فارسی کلمه خواهر /خاهر .ویا در اخر کلمه نامه صدای ه شنیده نمی شود.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید