تعداد اسلایدهای پاورپوینت : ۱۱ اسلاید سلام توضیحاتی در ارتباط با سیستم آوا شناسی .کاربرد چطور نشانه ها رو به صدا تبدیل کرد آوا شناسی یادگیری الفبای فونتیک و اهمییت آنها گفته شده است

mohammadpoorm505

صفحه 1:
به نام خدا ۲ ارایه : مریم محمدپور علم فونتیک (آوا شناسی ) ۱ 5 روش وکاربرد فونتیک

صفحه 2:
۴ صوت شناسی, وا شناسی .علم الصوات» مبحی تلفظ صوتی حرف وکلمات * سیستم آواشناسی شاخه ای از زبان شناسی که مطالعه بر اصوات گفتار اسان راتشکیل می دهد.وبا خواص فیزکی اصوات * گفتاری (آوا) ارتباط دارد. * واشناسی در سال ۲۵۰۰ پیش از میلاد مسیح در هند باستان مورد مطالعه قرار گرفته و تعریف پانینی از مکان و طرز گفتار اصوات صامت در قرن پنجم پیش از میلاد مسیح به سانسکریت برمی گردد. * مطالعه أواشناسى در اواخر دهه نوزدهم به سرعت رشد کرد که بخشی از آن ناشی از ابداع أواسنج (فنوكراف) بود كه اجازه مىداد تا سيكنال كفتار ثبت شود. آواشناسان قادر بودند جندين بار سيكنال كفتار را بازپخش کرده و از فیترهای آکوستیک برای آن سیگنال استفادهنمایند. ما رای نجام این کار باید قادر به اتنتاج ‎God‏ تری در مورد طبیعت آکوستیک سیگنال گفتار می‌بودند. لودیمار هرمان با استفاده از آواسنج ادیسون خواص طیفی اصوات صامت و صدادار را بررسی کرده و در این مقالات بود که اصطلاح ‎MS po‏ برای نخستین بار معرفی شد.

صفحه 3:
تعریف سیستم آوا شناسی(یا الفبای فونتیک) * در کتاب های آموزشی و مرجع زبان انگلیسی آواها و تلفظ ها معمولا در جلوی کلمات با حروف مشخصی نوشته می شوند. این حروف الفبای صوتی بین المللی. 10۳0061 0۳0۳0611۲ ۱۱۳6۲۳۵۸0۳۱ به نام سیستم 103 شناخته می شود. این سیستم همانند حروف زبان فارسی است و هر نماد پا حرف فقط و فقط یک صدا دارند. در واقع القبای فونتیک به ما کمک می کند تا تلفظ دقيق كلمات را ياد بكيريم و به رلحتی بتوانیم کلمات جدید را بدون دانش قبلی صحیح بخوانيم. * کاربردهای آواشناسی عبارتند از: © آواشناسى مباحته‌ای که عبارت است از کاربرد آواشناسی (علم گفتار) برای اهداف (قانونی) و مباحثه ای است © شناسایی گفتار یعنی آنالیز و آوانویسی گفتار ضبط شده با استفاده از یک سیستم کامپیوتری

صفحه 4:
چطور باید نشانه ها را به صدا تبدیل کرد؟ «hand ‏حرف 8 را در زبان انگلیسی در نظر بگیرید. این حرف در کلمات ۸0۱ 6۳۱۵۳۴96 و‎ Sle oly ‏چشم می‌خورد که در هر کلمه صدای متفاوتی دارد. گاهی اوقات دو حرف با هم استفاده می‌شوند و یک صدا تولید‎ ‏یک حرف دو صدای مختلف را همراه با هم دار مثل 26 در کلمه‎ po (al thing ads jth Jeo sus.» example در ابتدا بايد جيزى را تعريف كنيم به نام ‎aly zly glee b PRONEME‏ ها "واحدهای کوتاه صدا هستند که تلفظ خود را داشته و وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند می‌توانند صدایی ترکیبی تولید کنند. اگر برای هر واج یک نشانه تعریف کنیم» با قرار دادن نشانه‌ها کنار هم )> مانند زبان فارسی کلمه ‏ / خواهيم توانست تلفظ صحيح يك كلمه را بيدا كنيم. خواهر /خاهر .ويا در اخر كلمه نامه صداى ه شنيده نمى .شود

صفحه 5:
شناخت واجهای صدادار بهترین راه شناختن این صداهاء استفاده از کلمات آشنا در زبان انگلیسی نشانه فونتیک ‎I‏ /€/ lee! fal /al است. به مثالهای پایین دقت کنید صدا صدای "ای" کوتاه صدای ۳" کوتاه ‎plas‏ 377 صداى بسيار كوتاه بين "1" و "۱" که اصطلاحا به أن “شوا” م ىكويتد 7 مثال ‎sit‏ ‎let‏ ‎math‏ reduction father

صفحه 6:
جدول زیر واج‌های بی صدای زبان انگلیسی: 0 ۳۳ 0۳۳ /m/ /n/ 10 1۳ /b/ /t/ صدای صدای صدای صدای صدای صدای نم ان ان nu non صدای "ت خفیف, بدون more none sing pet bag talk

صفحه 7:
صدای "و" به شکلی که ما در فارسی تلفظ می‌کنيم. دندان‌های بالا ‎vase‏ به لب پایین می‌چسبند. | ۸۷۱ صدای "و" شبيه به شکلی که عرب‌ها تلفظ می‌کنند, یعنی با لب‌های ‎what‏ غنجه شده اللا صدایی شبیه به “ث” که از میان نوک زبان و دندان‌های بالایی تولید 0۱ ‏می‌شود.‎ thing صدایی شبیه به "ذ"

صفحه 8:
فعتی رناضیانت راء.قرار كرقتن غلامت *ثنوا" فاخل هزائت به انق عع ات كه ‎Gul‏ واج كانالا اختیاری است و لزومی ندارد کد حتما تلفظ شود mathematics /ma6(a) mattks/ 4) oun ‘eun: mathematies sour apples mathematics; oun pure mathematics the abstract science of rab quantity and space ether as abstract concepts pure mathematics ) ors applied ‏ما‎ other dispnes suchas phsis and engnesing (apoed mathemati). “ataste for mathematics matematical aspet of someting, plural nour: mathematics “James immerses mse in the mathe

صفحه 9:
© اينكه جرا يادكيرى الفبای فونتیک اهمیت زیادی دارد © زبان فارسی در ادای کلمات بسیار محدود است © وقتى شما تلفظ کلمه "1۷18110" را در فارسی بخواهید. بنويسيد. احتمالا آن را به شكل «مَث» مى نويسيد. چون در آموزش های اشتباه پیشین به ما گفته اند “117 ” را «ث» بنويسيم. اما آيا در فارسى تفاوتى بين تلفض ‎MEM‏ «ص» و «س» هست؟ 1 مثلا «س» در كلمه «سرزمين» با «ث» در كلمه «ثريا» متفاوت تلفظ مى شوند؟ همين امر ممكن است سبب اشتباه و يادكيرى نادرست ما شود. در بسیاری مواقع ما گفته های معلم سر کلاس را فراموش می کنیم. و به نوشته هايمان استناد مى كنيم. اما آيا ما در جابى نوشته ايم که ۲/۳" باید با نوک زبان و به گوته ای تلفظ شود که ما همچین آوایی در فارسی نداریم؟ الفبای از بروز چنین اشتباهاتی جلوگیری می کند و به شما کمک می کند تا این اشتباه ها انجام نشود.

صفحه 10:
© آواشناسی آکوستیک به انگلیسی: 0/۵۳65 >54ا۵>0) شاخه‌ای از آواشناسی است که به ویژگی‌های فیزیکی آواهای گفتاره به عنوان واسط میان دهان و گوش, و براساس اصول علم آکوستیک (که شاخه‌ای از علم فیزیک است) می‌پردازد. هبه طور کلی لین شاخه وابسته به استفاده از ازرهای فنیء خصوصاً زرهای الکترونیک, و همین‌طور برخی اصول و قواعد فیزیک و ریاضی برای مطلعه موضوع مورد نظر است.» © (اهمیت لین رشته برای آواشناسان در لین است که ابزاری عینی را در مطالعه آواها فراهم می‌آورد. هنگامی به شواهد آکوستیک ارجاع داده مىشود كه فرد به مطالعه آوا برحسب أواشناسى تولیدی و یا آراشناسی شنیدری بپرازد. وابستكى به لين نوع از داددها به صورت افراطی صحیح نیست زیرادرای محدودیت‌های فنى است و همین‌طور دارای تفسیرهای کوناکینی است. گاهی تحلیل آکوستیک و شنیداری در تضاد با هم قرار مىكيرد؛ براى مثال در مطالعات آهنك ‎pS‏ ‏ممکن است فردی آهنگ را خیزان تشخیص دهد اما شواهد آکوستیک بسامد آن را ثلیت نشان دهد. یکی از ابزارهای مطالعات آکوستیک استفاده از طیف‌نگار افیزووژیکی. از سوی دیگر, وج شنامی به تین مشخصات گرامری چکیده سیستم‌های اصوات مربوط می‌شود © خواص أكوستيك, درک مخاطب و وضعیت نرو برگرفته شده از ‎/http://ikiuallsa.Blog.Ir‏

صفحه 11:
9 صدای که ‎none‏ صدای تن" ‎sing‏ صدای "ن" خفیف بدون صدای "ی" ‎"cle pet‏ ‎bag‏ صداى “ب” ‎talk‏ صدای *ت؛

200,000 تومان