کسب و کار فروش و بازاریابی

روند جهانی سازی و همگرایی بنگاه های اقتصادی با آن

ravande_jahani_sazi_va_hamgeraeie_bongahaye_eghtesadi_ba_an

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روند جهانی سازی و همگرایی بنگاه های اقتصادی با آن”

روند جهانی سازی و همگرایی بنگاه های اقتصادی با آن

اسلاید 1: روند جهانی سازی وهمگرائی بنگاههای اقتصادی با آن محمد رضا همتي

اسلاید 2: فهرست 1- تعریف – مفهوم جهانی سازی2- اندازه گیری جهانی سازی3- علل جهانی شدن1-3 – تغیرات شرایط محیطی سیاسی2-3 – تغیرات شرایط محیطی اقتصادی3-3 – تغیرات شرایط محیط اجتماعی

اسلاید 3: 1- تعریف و مفهوم جهانی سازیاین اصطلاح نمایانگر شبکه سیستمی فرا کشوری ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی ، جامعه و بازارها است . بطور اصولی در فرآیند جهانی سازی به شکل گیری کامل بازار جهانی و همچنین جابجایی و تحرک سرمایه چندی که تا کنون نظیر آن نبوده است می پردازد ، بدین ترتیب در فرآیند بازار به بازار سرمایه ، تولید و توزیع پرداخته می شود.

اسلاید 4: 1- تعریف و مفهوم جهانی سازیبازنگری در مورد بنگاه ها و تولیدات ملیحل شدن روابط بین المللی در روابط جهانیشبکه مرتبط اقتصادهای ملیجهانی سازی ، موضوعی جهانی نیست.

اسلاید 5: مفاهیمجهانی به عنوان معادلی برای بین المللی سازیبین المللی سازی مفهوم اصلی برای جهانی سازی و منطقه سازیجهانی سازی = ارتباطات بین المللیمنطقه سازی = ارتباطات منطقه و قاره ای ارتباطات بیشتر در زمینه ارتباطات اقتصادی مانند EU و NAFTAمنطقه ای سازی به عنوانعکس العمل در مقابل جهانی سازیپیش شرط برای توسعه جهانی سازی1- تعریف و مفهوم جهانی سازی

اسلاید 6: پیمان های جهانیاقدامات بعدی دیگر برای تسریع در جهانی سازی از طریق :ایجاد رقابت شفاف و برابرپیمان درباره برطرف کردن موانع محدود کردن بازارها و موانع رقابتیارتقا جهانی حمایت از سرمایه گذاریبهبود سیستمهای داوری حقوقی جهانی

اسلاید 7: پیمان های جهانیپیمان – مربوط به امورمالی و ارزیپیمان های مربوط به یکسان سازی استانداردها

اسلاید 8: 3- علل جهانی شدن

اسلاید 9: گسترش بازارهاحضور کشورهای جدید در بازارهای جهانیامکان تجارت بین طرفهای تجاری گسترش یافته است.کشورهای جدید ( کشورهای جدید صنعتی آسیا ، آمریکاي لاتین ) باعث شده اند که عملیات تجاری و حجم آن در بین بنگاهها در سطح جهان گسترش فوق العاده بیابد.

اسلاید 10: فعالیتهای یکپارچه سازی بازار در اروپاقانون جدید توسعه اقتصادی در آسیااز بین رفتن مرزهای ایدئولوژیکفرآیند مردم سالاری اقتصاد آزاد در آمریکای لاتینگسترش بازارها

اسلاید 11: ارتقا ظرفیت سازی حمل و نقل جهانیتحول در رشته حمل و نقل باعث نتایج زیر شده است:کاهش هزینه های حمل و نقل از طریق افزایش حجم حمل و نقلکاهش زمان حمل و نقل از طریق افزایش ظرفیتهای حمل و نقل هوایی

اسلاید 12: حمل و نقل نوین باعث افزایش ظرفیت حمل و نقل کالا در سطح جهان و باعث تغیرات زیر شده است :گسترش ارتباطات تجاری و تولید در سطح جهانی شده است.ارتقا هرچه بیشتر استفاده از خدمات خارجیان شده است.باعث افزایش مسافرتهای بین کشوری و جهان شده است.ارتقا ظرفیت سازی حمل و نقل جهانی

اسلاید 13: ارتقا ظرفیت سازی حمل و نقل جهانیافزایش مسافرتها در سطح جهان برای موارد زیر اهمیت داشته است:ارتباط و مراقبتهای و پیگیری های تجاریکنترل و مدیریت سرمایه گذاران جهانیارتقا مبادلات و تبادلات فرهنگیارتقا تفاهم های فرهنگی و درک آنها کاهش موانع در زمینه جهانی سازی

اسلاید 14: توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطاتاین زمینه توسعه باعث نتایج زیر شده است :ارتقا فوق العاده تبادل اطلاعاتکاهش هزینه بدست آوردن اطلاعات

اسلاید 15: توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطاتبهبود دسترسی به اطلاعات و بهبود در اخنیار داشتن آنفرآیند تصمیم سازی را تسریع کرده ولی زمان اعتبار آن را کوتاه می کند.کاهش اهمیت اقتصادی فواصل جغرافیاییارتقا مستمر شفافیت بازار در سطح جهانتاثیرگذاری در بازارها ، سیستم های سیاسی و ارتقا شدت رقابت

اسلاید 16: توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطاتهزینه های جاری برای اجرای و نظارت مبادلات در سطح جهانکاهش هزینه ها باعث کنترل بهتر و هماهنگی بهتر بنگاه های اقتصادی فعال در سطح جهان گردیده است.بهبود مبادلات اطلاعات الکترونیکی ( EDI ) از طریق :شبکه ها و دستگاههای ارتباطی با قابلیت بیشتر و هزینه های کمترارتقا مستمر مبادله اطلاعاتEDIFACTاطلاعات بسیار سریع می تواند مبادله شود.تجارت الکترونیک

اسلاید 17: تسریع در امکان جا بجایی تولیداز طریق توسعه عوامل که در قبل ذکر شدروان و ساده سازی فرآیند تولیداستاندارد سازی کالا و خطهای تولیددر اختیار بودن آخرین فن آوری در سطح جهان تولید انبوه

اسلاید 18: تسریع در امکان جا بجایی تولیدتولید انبوهتولید انبوه کالا در زمان نسبتا طولانی Modularisierungبهینه سازی تولید جهانی این امر نه فقط برای تولید بوده بلکه برای موارد زیر نیز اهمیت دارد.

اسلاید 19: خدمات مربوط و وابسته به تولیدپردازش اطلاعاتتحقیق و توسعهایجاد و تدوین مدلهای بازاریابی و توزیعتسریع در امکان جا بجایی تولید

اسلاید 20: اهمیت عامل کار در فرآیند تولیدفرآیند اتوماسیون باعث جایگزینی سرمایه به جای کار شده است.تخصص های متوسط و بالا به افراد متخصص از کشورهای نوین صنعتی داده می شود.نتیجه :هرچه بیشتر سرعت گرفتن گسترش فن آوری نوین هرچه کشورهای بیشتری قادر هستند تولیدات با کیفیت مشابه و با قیمت نازل تر عرضه نمایند.تسریع در امکان جا بجایی تولید

اسلاید 21: ارتقا رقابت جهانینمادهای اوج رقابتاز طریق :افزایش مستمر هم چشمی بین رقبابازاریابی تهاجمی برای سهم بازارافزایش مستمر تعداد نوآوری هاهرچه کوتاه تر شدن زمان نوآوریها ، طرحها و عمر کالا

اسلاید 22: علل افزایش شدت رقابتفشار کاهش قیمت از طریق اقتصاد بازار و مدیریت مجددرقابت جهانیکاهش موانع حضور در بنگاه های اقتصادی در بازار دیگر کشورها از طریق ارتقا فن آوری نوینارتقا رقابت جهانی

اسلاید 23: تاثیرات محیطی ، فرهنگی و اجتماعیکشورهای در حال توسعهکاهش ارزشها آداب و سنن ، خانواده از طریق دوگانگی فعالیتهای اقتصادیعلل کم ارزش شدن :مهاجرت از روستا ، امکانات کم اقتصادی سبب رشد شهرنشینی شده است.فعالیت وسیع رسانه های بین المللی

اسلاید 24: کشورهای توسعه یافتهروند تنوع فرهنگی جامعه همچنان ادامه داردتعریف جهانی سازی و تولیدات در سطح جهان بستگی به استراتژی یکپارچگی فرهنگی دارد.تاثیرات محیطی ، فرهنگی و اجتماعی

اسلاید 25: امکانات نوین برای بازاریابی ، تولید و اشتغالتحول و جابجایی انسانها ارتقا می یابد.امکانات بکارگیری انسانها افزایش می یابد.افزایش بالقوه نیروی عامل کارامکان بیشتر فروش و تولیدجوامع ملی جزئی از جامعه جهانی دیده می شوند و کشورهای غریبه به عنوان بازارهای جنبی در نظر گرفته می شود.تاثیرات محیطی ، فرهنگی و اجتماعی

اسلاید 26: در مورد جهانی سازی اقتصاد بسیار صحبت شده است اما کمتر به این امر پرداخته شده است که فرصتها و تهدیدهای آن برای بنگاه های اقتصادی چیست؟تفاوت جهانیت و جهانی سازیجهانیت : از نقطه نظر تئوری سیستمها یعنی سیستمهای بازتر شدن و ساب سیستمها مثل ( منطقه ای – بازارها – ملتها ) دیگر سیستمهای بسته نخواهند بود و این موضوع نه فقط متوجه بعدهای زمانی ، مکانی و تیمی است بلکه با پیوندهای بادوام به یکدیگر مرتبط هستند.این جهانیت نه فقط در محدوده بازار بلکه محدودهای غیر بازار ( سیاست – فرهنگ – محیط زیست ) نیز معتبر است.جهانی سازیهر نوع فرآیند جهانی است که در تشکیل و توسعه سیستم جهانی اثر مثبت دارد.جهانی سازی در این معنا یعنی تقویت و ارتقا وابستگی های جهانیطرح مسئله

اسلاید 27: از دیدگاه نگاه های اقتصادیمهمترین نکته اثرات تغییرات بازار و غیر بازار بر روی بنگاه ها است.لذا در این جا ما بر روی 3 سوال اصلی متمرکز می شویم :1- چه نوع تغیراتی در محیط بازار و غیر بازار مرتبط با سیستم بنگاه های اقتصادی از طریق جهانی سازی ایجاد می شود.2- چه نوع چالشهایی از این طریق برای بنگاه های اقتصادی بوجود می آیند.3- چه نتایج کلیدی از بررسی دو نکته فوق می توان برای استراتژی و توانمند سازی ضروری و ساختار مناسب برای بنگاه های اقتصادی استخراج نمود.طرح مسئله

اسلاید 28: پیوند بازار : منظور قسمت خروجی بنگاه اقتصادی است که در ارتباط با مشتری و رقبا قرار می گیرد:رقبا :جهانی شدن یعنی گسترش بازارها در نتیجه گسترش پیوندهاتسریع در گسترش بازار فرا ملی فرصت خوبی برای بنگاه های کوچک و بزرگ فراهم آورد.بنگاه های کوچک و متوسط نمی توانند دیگر به گوشه بازاری که دارند مطمئن باشند.در نتیجه در هر صورت رقابت شدت می یابد و بازارهای رسانه گونه ( مجاز ) مانند اینترنت رشد خواهند کرد.بین عرضه کنندگان نه تنها رقابت شدت می یابد بلکه امکان همکاری بین آنها گسترش می یابد.استراتژی اتحاد شرایط رقابت را نسبی می نماید ، اما پیش شرط آن توانمندی مدیریتی ، هدایت و سازماندهی است.تغییرات در محدوده بازارها و غیر بازارها از طریق جهانی شدن

اسلاید 29: تغییرات در محدوده بازارها و غیر بازارها از طریق جهانی شدنمشتریان :اگر نیازها و تقاضای مشتریان تا حدودی قابل قبول دارای تشابه باشد ، برای عرضه کننده امکان گسترش بازار وجود دارد.اگر تفاوت در نیازها و تقاضا باشد ، عرضه کننده باید در سبد عرضه ، این تفاوت را لحاظ کند ( جهانی اندیشیدن و ملی عمل کردن ) 1998 Porter.

اسلاید 30: ورودی به بنگاه ها شامل توزیع کنندگان ، خدمات ، کارکنان بالقوه و سرمایه خود در منابع سرمایه دیگر قرار دارد.دسترسی به بازار منابع گسترش می یابد ، بویژه منابع انسانی.نیروهای متخصص و ارزان فراوان می شود.نتیجه در بلند مدت قیمت منابع در جهان از نظر قیمت بریکدیگر نزدیک می شود.دستمزد مبنای کشورهای در حال توسعه پرداخت خواهد شد ، فارغ از اینکه در کجا این منابع انسانی زندگی کنند.دانش و دانایی و توانمندی مهمترین عامل رقابت می شود.جامعه صنعتی به جامعه دانش محور تبدیل می شود.تغییرات در محدوده بازارها و غیر بازارها از طریق جهانی شدن

اسلاید 31: نظام اقتصادی :پس از فروپاشی کمونیست در تمامی جهان نظام بازارگرا برگزیده شده است.موانع جهانی جابجایی کالا در سرمایه حذف می شوند و خصوصی سازی رو به تزاید می گذارد.دیگر در بازار جهانی نمی توان فقط یک کالا سرمایه ای را عرضه کرد بلکه باید یک برنامه و طرح جامع ارائه داد. ( مانند نحوه سرمایه گذاری ، خطوط تولید و نظایر آن ).تغییرات در محدوده بازارها و غیر بازارها از طریق جهانی شدن

اسلاید 32: تغییرات در محدوده بازارها و غیر بازارها از طریق جهانی شدننظامهای اجتماعی و فرهنگی:درحال حاضر اعتقادات پایه ای ، نرمها ، ارزشها و رفتارها در جهان دارای تفاوت فاحش است.در نتیجه بنگاه های اقتصادی فعال در جهان باید مسایل اجتماعی و فرهنگی مختلفی را مورد توجه قرار دهند.هر بنگاه باید مدیریت درخواستهای « فرهنگی و اجتماعی » را بوجود آورد تا با درخواستها و نقطه نظرات انجمنها و نهادهای مدنی و دینی دید مدیریت خود را لحاظ کند.

اسلاید 33: تغییرات در محدوده بازارها و غیر بازارها از طریق جهانی شدننظام قدرت :در بازار قدرتها مانند سندیکای کارگری ، عوامل دولتی ، نهادها و ارگانها نقش دارند.جهانی سازی قدرت چانه زنی سندیکاهای کارگری ، دولتی ، نهادها و ارگانها را تقلیل می دهد.در کنار آن عوامل جدید و ناشناخته در بازارها فرا ملی نمود می یابد. اصطلاحا « عوامل درب باز کننده ».جهانی سازی تعادل قدرت های غیر بازارای را برهم می زند.بنگاه باید بدنبال تعادل و رفتاری جدید بر آید.

اسلاید 34: چالشهای پیش روی بنگاه هاصرفه جویی به مقیاس ( Economic of scale )با گسترش بازار ، حفظ سهم بازار ، کاهش هزینه تولید و حفظ حاشیه سود اهمیت دیگر می یابد.ادغام بنگاه ها سرعت بیشتر می یابد.ارتباط U شکل بین سهم بازار و حاشیه سود می تواند با افزایش سهم بازار به سود بیشتر دست یابند.

اسلاید 35: چالشهای پیش روی بنگاه هابنگاه های متوسط با موقعیت نامناسب حاشیه سود ، تحت فشار قرار می گیرند. ( این بنگاه ها نه آنقدر کوچک هستند که به گوشه ای از بازار بپردازند و نه آنقدر بزرگ که « بازیگری جهانی » شوند.)بنگاه های منطقه ای و ملی که تا کنون احساس امنیت اقتصادی می کردند دیگر در امان نخواهند بود ( بطور مثال حتی اغذیه فروشهای محله ای و ملی از طریق MC Donalds و Pizza Hot و نظایر آن نیز در امان نخواهند بود.)

اسلاید 36: چالشهای پیش روی بنگاه هاصرفه جویی به دامنه فعالیت.سوال این است ، فعالیتی را می توان به بیرون از بنگاه ( Outsourcing) داد و چه فعالیتی را به داخل بنگاه ( in sourcing) اضافه نمود.جهانی سازی فرصت و تهدیدات را همزمان در رابطه استراتژی In-Out Sourcing را شدت می بخشد.هر بنگاه باید روی برجستگی ها و نقاط قوت خود کارکرده و آنرا در بازار تجلی دهد.

اسلاید 37: چالشهای پیش روی بنگاه هاصرفه جویی به سرعت ( Economics Of Speed )صرفه جویی به سرعت ، فاکتور رقابتی « زمان » را تقلیل میدهد.وقت شناسی ، کوتاه کردن زمان عمل و واکنش ، دو جنبه اصلی عامل « زمان » است.جهانی سازی عوامل محیطی را از طریق این روند و همچنین شدت یابی رقابت بطور فوق العاده افزایش داده است.تغیرات و نوآوری در زمینه محصول مد و سلیقه شدت می گیرد.باید بدون اتلاف وقت در هر لحظه و هر جا جهان آماده کنش و واکنش بود .دیگر قوی ضعیف را نمی بلعد بلکه سریعتر ، آهسته تر را می بلعد.به عبارت دیگر « کسی که می خواهد در پدیده جهانی شدن بازیگر یا حتی رهبر باشد باید رهبری تغییرات و نوآوری را در اختیار بگیرد.

اسلاید 38: تجدید نظر در جهت گیری ها ، تجدید نظر در استراتژی توسعه در حوزه فعالیتجهت گیری به سمت برجستگی اصلی مهارت :با تغییرات محیطی با جهت گیری و استراتژی تغییر یابد.بازار ( بیرون به داخل بنگاه ) و جنبه مهارت ( داخل به بیرون بنگاه ) در یکدیگر دوباره ادغام شود.برجستگی توانمندی ( تخصص ) عامل پایدار برای مزیت رقابتی بنگاه است.

اسلاید 39: تجدید نظر در جهت گیری ها ، تجدید نظر در استراتژی توسعه در حوزه فعالیتادامه :فاکتور برجستگی تخصصی را بنگاههایی در اختیار دارند که بتوانند آنرا نسبت به رقبا برای مشتری شفاف تر کرده و ارایه دهند.برجستگی تخصصی بسیار پایدارتر از محصول است و بنگاه می تواند سالها بر اساس آن مزیت رقابتی داشته باشد.

اسلاید 40: تجدید نظر در جهت گیری ها ، تجدید نظر در استراتژی توسعه در حوزه فعالیتادامه : بازارها معمولا براساس ارتباط ( محصول - بازار ) تعریف می شوند. اکنون بجای محصول گرایی باید به برجستگی ویژه تخصص گرایی روی آورد. ( مثال ) : هوخست خود را از جهت گیری تخصصی در زمینه شیمی رها کرد و به برجستگی تخصصی خود یعنی پیوند « تکنیک و علم » پرداخته است . << Life Sciences >>تجدید نظر در زمینه مشتریان هدف : تاکنون بازارها براساس گروه های هدف یا منطقه تعریف می شود و اکنون براساس جهت گیری « نیازها و تقاضاها »نیازهای اولیه کمتر تغییر پیدا می کند مانند ( تشنگی ، گرسنگي ، امنیت ، اعتبار اجتماعی ، تحرک ، تفریح ) جهت گیری براساس این نیازها استراتژی را پایدارتر می کند.

اسلاید 41: تجدید نظر در جهت گیری ها ، تجدید نظر در استراتژی توسعه در حوزه فعالیتبنگاه ها در واقع تیدیل به « حل کننده مشکل » می شوند.از به تولید کننده خودرو حل کننده مشکل جابجاییتولید کننده برق  مشاور در زمینه انرژیتولید کننده بذر  ارایه دهنده طرح جامع کاشت،داشت ، برداشت

اسلاید 42: تجدید نظر در جهت گیری ها ، تجدید نظر در استراتژی توسعه در حوزه فعالیتعوامل اصلی حوزه فعالیتمشتریان گروه هدفبرجستگی ویژه تخصصی بنگاهنیاز اصلی مشتری

اسلاید 43: تجدید نظر در جهت گیری ها ، تجدید نظر در استراتژی توسعه در حوزه فعالیتتوسعه فعالیت بنگاه هابازار تخصصیزیادجذابیت بازارکمکمزیاداستفاده کنیدتوسعهتکمیلعقب کشیدنسیاست متفاوت سازی تمرکزانتقالOut Sourcing1- براساس میزان تخصص و جذابیت بازار دو نوع استراتژی وجود دارد الف : دفاعی ؛ عقب نشینی ، تمرکز و سیاست متفاوت سازیب ؛ هجمی ، مکمل ، انتقال ، توسعه

اسلاید 44: تجدید نظر در جهت گیری ها ، تجدید نظر در استراتژی توسعه در حوزه فعالیتکدامین استراتژی انتخاب می شود بستگی به نوع کسب وکار داردانواع کسب و کار1محدودیت به یک نوع کارایی432کسب و کار ویژهکسب و کار حجمیکسب و کار سیستمی استانداردکسب وکار سیستمی فردینوع کارایی محصولراهکار یکپارچهجهت گیری مزیت نسبیمزیت محصول و بازارمزیت هزینه

اسلاید 45: تجدید نظر در جهت گیری ها ، تجدید نظر در استراتژی توسعه در حوزه فعالیتادامه :1- کسب وکار حجمی : عرضه کالا و خدمات استاندارد که به دلیل مزیت هزینه در بازار جا افتاده است ( مانند فولاد – محصولات شیمیایی ) صرفه جویی در مقیاس برای این نوع کسب و کار مفید است.2- کسب و کار ویژه : عرضه کالا و خدمات خاص در بازار خاص باید بازار ملی را حفظ کرد ( نوشابه ایرانی – ذائقه ایرانی ) همبستگي و همکاری با عرضه کنندگان بازار ملی و منطقه ای دیگر قابل توجه است.3- کسب و کار سیستمی استاندارد : در این نوع کسب وکار سیستم کامل برای حل یک مسئله بصورت استاندارد عرضه می شود. مانند MC Donalds4- کسب و کار سیستمی فردی : عرضه کالا و خدمات کامل برای حل یک مسئله براساس تقاضا و نیاز هر فرد.

اسلاید 46: بهبود و تکمیل توانمندی1- شناسایی توانمندی های لازمجهت گیری نوین در زمینه توسعه کسب و کار اجبارا تغییر در توانمندی را طلب می کند.برای مثال : جهت گیری (Life Science ) احتیاج به توانمندی نوین در زمینه بیوتکنیک و ژنتیک دارد.در نتیجه جهت گیری توانمندی بنگاه به سمت دانش گرایی سوق خواهد یافتچه توانمندی نوینی نیاز است ، بستگی دارد به :- حوزه فعالیت براساس برجستگی تخصصی و نوع توسعه ( تمرکز – تکمیل – عقب نشینی ) و نوع کسب وکار تعیین کننده توانمندی عمودی در بخش است.احتیاج به مدیریت توانمند سازی با نتایج گرایش بهتر تا کنون است.

اسلاید 47: بهبود و تکمیل توانمندینماد توانمندی بنگاهتجزیه و تحلیل توانمندی بنگاه براساس زنجیره تولید ارزش انجام می گیرد.در بازار این توانمندی ها می توانند بصورت ( فعال - غیر فعال - محافظه کارانه – هجومی ) نمود یابد. توانمندی رقابتیتوانمندی همکاری و شبکه ای توانمندی گفتمانتوانمندی مدیریتتوانمندی عملیاتیتوانمندی حمایتیتوانمندی تحولتوانمندی یادگیری و نوآورینقاط قوت با گرایش به بیرون بنگاهنقاط قوت نگری و پایه ای درون بنگاه

اسلاید 48: بهبود و تکمیل توانمندیارتقا توانمندی از طریق مدیریت داناییاستراتژی رهبری در فن آوری و یا استراتژی مقلد فن آوری در جنبه مدیریت دانش است.مدیریت دانش

اسلاید 49: بهبود و تکمیل توانمندیمدیریت دانایی ، ادامه :توسعه دانایی از طرق زیر امکان دارد :از درون بنگاهحمایت بیرون از بنگاهبازار اطلاعاتبازار کارشبکه ای خرید بنگاه های دیگر

اسلاید 50: 1- ترکیب اثر بخشی ملی با کارایی جهانی در ساختار شبکه ایدو عامل « تنوع طلبی » و قابلیت عملکرد سریع در پدیده جهانی سازی مستقیما بر روی ساختار و فرآیندهای بنگاه تاثیر می گذارد.در ساختار نوین از یک طرف ضرورت تمرکز وجود دارد و از طرف دیگر ضروری است عدم تمرکز و جداسازی را پیشه کرد تا بتوان هرچه نزدیکتر به بازار و مشتري عمل نمود.در این راستا دو نوع ساختار بیشتر مورد توجه قرار گرفته است :شرکتهای Holdingساختار شبکه ای : ( عمودی یا افقی ) ( استراتژی شبکه ای )مهندسی مجدد : تحول ساختاری و فرآیندها

اسلاید 51: 1- ترکیب اثر بخشی ملی با کارایی جهانی در ساختار شبکه ای- ادامه :بنگاه های فرا ملی دارای ساختار شبکه ای داخلی هستند که دارای سد شاخص همزمان می باشند:انعطاف پذیری چند ملیتی برای تضمین نزدیکی به بازار و تنظیم فعالانه رقابت اثر بخشی جهانی برای صرفه جویی جهانی در مقیاس و دامنهیادگیری در سراسر جهان و انتقال و توزیع آن در بنگاه برای تمرکز دانش و داناییبنگاههای فرا ملی بصورت اجزا غیر متمرکز در تمامی جهان حضور دارند و بر شرایط ویژه هر منطقه یا مهارتهای ملی تمرکز دارند ( اثر بخشی ملی )دفتر مرکزی به هدایت منابع و همکاری و هماهنگی بین اجزا می پردازد ( اثر بخشی جهانی )بدلیل فن آوری اطلاعات و ارتباطات ساختارها بسیار انعطاف پذیر شده ، بعد زمان کمرنگ شده و « بنگاه های مجازی » شکل گرفته اند.مهندسی مجدد : تحول ساختاری و فرآیندها

اسلاید 52: 2- بهینه کردن عملکرد از طریق Outsourcing و In sourcingسوال اصلی تعیین مرزهای خارجی سیستم است ( چه وظایفی را باید خود بنگاه بعهده بگیرد و چه وظایفی را به بازار انتقال دهد؟ ) جواب این سوال با تمرکز بر « برجستگی ویژه تخصصی » داده می شود.جواب این سوال را می توان براساس نمودار صفحه بعد توضیح داد.مهندسی مجدد : تحول ساختاری و فرآیندها

اسلاید 53: مهندسی مجدد : تحول ساختاری و فرآیندها2- بهینه کردن عملکرد از طریق Outsourcing و In sourcing – ادامه :12 3 4 زیادجذابیت بازارکمکمزیادتوسعهیکپارچگی جذابیتعملکرد حاشیه ایعدم یکپارچگیپایداریعملکرد اصلیشدت تخصصغیر جذاب عملکرد حاشیه ایاستفادهانتقالدر خطر عملکرد اصلی

اسلاید 54: 3 –یکپارچگی شایستگی های عملکرد اصلی به ( مرکزیت شایستگی ها )( Centers Of Competence )باید ساختاری برای وظایف باقی مانده بوجود آورد که باعث پیوند شایستگی ها و اهداف استفاده از آن را پاسخگو باشد.برای این امر مرکزیت شایستگی ها ( Centers Of Competence ) را باید ایجاد کرد ، وظیفه این مرکزیت آن است که :شایستگی های ویژه تخصصی متمرکز شود این مرکز منابع و توانمندیهای مشترک را بهم پیوند زند به نحوی که برای همه اجزا سازمان در سراسر جهان قابل دسترسی باشد.مهندسی مجدد : تحول ساختاری و فرآیندها

اسلاید 55: 1- از منابع و توانمندی ها – شایستگی اصلی شکل می گیرد که خصوصیات اصلی محصول یا بنگاه را تعیین می کند که براساس معیار نیازهای اصلی مشتریان تست می شود که دوباره بعنوان منابع و توانمندی وارد چرخه می گردد.2- رابطه عمودی در این مدل تکمیل کننده جریان افقی است و مراد آن است که :مدیریت فرآیند شایستگی و تخصص به گونه ای سازماندهی شود که راس بنگاه را به بدنه آن مرتبط کند.از راس بنگاه به شکل ویژن و اهداف آغاز می گردد و جریان معکوس ازتطبیق شایستگی و منابع با این اهداف ویژن شکل می گیرد.در این چرخه توانمندی و شایستگیها توسعه خواهد یافت.فرآیندهای بنگاه به عنوان جریان معکوس سازمان

اسلاید 56: فرآیندهای بنگاه به عنوان جریان معکوس سازمانتمامی « صرفه جویی های » ذکر شده در فرآیند جهانی سازی باید بطور مستمر نظارت و اصلاح و بهبود یابند.جریان معکوس بعنوان مدلی برای فرآیندهای بنگاه با گرایش بر روی شایستگی ها بازخورد مناسب جریانورودی جریانتامین کنندگانمشتری منابع توانمندیخ خصوصیات اصلی شایستگی اصلی نیازهای اصلی راس بنگاه

اسلاید 57: 1- ترکیب اثر بخشی ملی با کارایی جهانی در ساختار شبکه ای- ادامه :بنگاه های فرا ملی دارای ساختار شبکه ای داخلی هستند که دارای سد شاخص همزمان می باشند:انعطاف پذیری چند ملیتی برای تضمین وارد شدن به بازار و تنظیم فعالانه رقابت اثر بخشی جهانی برای صرفه جویی جهانی در مقیاس و دامنهیادگیری در سراسر جهان و انتقال و توزیع آن در بنگاه برای تمرکز دانش و داناییبنگاههای فرا ملی بصورت اجزا غیر متمرکز در تمامی جهان حضور دارند و بر شرایط ویژه هر منطقه یا مهارتهای ملی تمرکز دارند ( اثر بخشی ملی )دفتر مرکزی به هدایت منابع و همکاری و هماهنگی بین اجزا می پردازد ( اثر بخشی جهانی )بدلیل فن آوری اطلاعات و ارتباطات ساختارها بسیار انعطاف پذیر شده ، بعد زمان کمرنگ شده و « بنگاه های مجازی » شکل گرفته اند.مهندسی مجدد : تحول ساختاری و فرآیندها

اسلاید 58: 1- ارتقا تنوع طلبی و نیاز به قابلیت عکس العمل سریع پیوند محیط بیرونیبا جهانی سازی محیط بیرونی سازمان در جهت ارتقا تنوع طلبی و نیاز به قابلیت عکس العمل سریع سوق می یابد.به این معنا است که محیط بیرونی ( بازار و غیر بازار ) همه بنگاه های اقتصادی تغییر یابد.جمع بندی

اسلاید 59: 2- تقویت فرصتها و تهدیدات جهانی سازی به هیچ وجه مشکل نوینی در زمینه استراتژی بوجود نمی آورد بلکه هم عوامل فعلی را شدت می بخشدفرصتها و تهدیدات بطور یکسان شدت می یابندتراز بین فرصتها و تهدیدات ، جنگی به بزرگی بنگاه دارد.( برای رهبران بازار و فعالین در گوشه کوچک بازار یکسان اثر می گذارد)بنگاه های اقتصادی متوسط از جهانی سازی بیشتر مورد تهدید قرار می گیرند.جمع بندی

اسلاید 60: 3- ارتقا اهمیت صرفه جویی ها به مقیاس دامنه و سرعتاز یک طرف برای بعضی از بنگاه ها روند بزرگ شدن وجود دارد ( صرفه جویی به مقیاس ) از طرف دیگر مسئله حوزه فعالیت » زنجیره تولید ارزش باید مورد بازنگری قرار گیرد ( صرفه جویی به دامنه )از طرف دیگر در فرآیند جهانی سازی « فاکتور زمان در رقابت » دارای اهمیت فراوان می گردد.جمع بندی

اسلاید 61: 4- تجدید در جهت گیریبراساس تعریف جدید از کسب و کار و نوع کسب وکار باید استراتژی توسعه مورد بازنگری قرار گیرد.به ویژه توصیه می شود بر روی شایستگی های اصلی متمرکز شد تا از یک طرف بعنوان بدنه بنگاه طولانی تر پایدار شود و از طرف دیگر انعطاف پذیری و قدرت انطباق با تغییرات بازار را داشت.جمع بندی

اسلاید 62: 5- تجدید حیات تعریف جدید از کسب وکار ، احتیاج به تغییر با گسترش توانمندی دارد. مهمترین عامل این زمینه توانمندی در تحول پذیری است.ارتقا توانمندی یعنی مدیریت دانایی که می توان از طرق مختلف در داخل یا خارج بنگاه به آن دست یافت.جمع بندی

اسلاید 63: 6- تجدید ساختاربرای اجرای استراتژی جهانی سازی با ساختار و سازماندهی مناسب برپا کرد.In-Out sourcing باید به توانمندی اصلی منطبق گردد.شایستگی های اصلی را از « مرکز شایستگی » سازماندهی کنید.فرآیند بنگاه را بصورت جریان معکوس سازماندهی نمایید.جمع بندی

اسلاید 64: درارکستر جهانی“ مدیریت ارشد هر بنگاه به مهارت ویژه ای احتیاج دارد که صدای ساز او نیز شنیده شودجمع بندی

اسلاید 65: این مقاله مقدمه ای برای تعریف وعلل جهانی سازی بودبا سپاس از توجه شما

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید