علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

روند سیر ارتباط جمعی ارتباطات سنتی در ایران و نقش آن در طول تاریخ (از کتاب رسانه شناسی نسرین دانایی)

ashnaei-ba-matbooat-va-resaaneha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روند سیر ارتباط جمعی ارتباطات سنتی در ایران و نقش آن در طول تاریخ (از کتاب رسانه شناسی نسرین دانایی)”

روند سیر ارتباط جمعی ارتباطات سنتی در ایران و نقش آن در طول تاریخ (از کتاب رسانه شناسی نسرین دانایی)

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: موضوع: روند سیر ارتباط جمعی ارتباطات سنتی در ایران و نقش آن در طول تاریخ (فصل چهارم کتاب رسانه شناسی ازنسرین دانایی)

اسلاید 3: فهرستارتباطات سنتی در ایرانمطالعات مربوط به ارتباطات سنتی در ایرانتعریف ارتباطات سنتیویژگی های ارتباطات سنتیمراکز ارتباطات سنتی در ایراننتیجه

اسلاید 4: روند سیر ارتباطی در ایراندر ایران باستان، روم قدیم، مصر و سایر مناطق متمدن دنیای قدیم برای ایجاد ارتباطات منظم خبری سیستم های ویژه ای در نظر گرفته شده بود.به عنوان نمونه:ایران در عصر هخامنشیان از پیک های ویژه مجهز به اسب های تندرو و همچنین از کبوتر های نامه رسان استفاده می شد.در امپراطوری عباسی سیستم خبررسانی و ارتباط اداری((برید)) نام داشت.نحوه ی دیگر خبر رسانی، قرار دادن پیام در نی بود.جارچیان نیز نقش عمده ای در خبرگیری و خبررسانی در دنیای قدیم ایفا می کردند.

اسلاید 5: روند سیر ارتباطی در ایرانکتیبه های به دست آمده از کلده و آشور، تاریخ خط میخی را از 4500 سال قبل از میلاد مسیح بدین نواحی مربوط می سازد از 500 سال قبل از م خط میخی در ایران متداول بوده است.در زمان هخامنشیان خط میخی با توجه به خط آشوری اصلاح شد و تعداد حروف آن به 360 رسید.در زمان داریوش هخامنشی دستگاه های ابتدایی پخش اخبار توسعه یافت و از سنگ های نرم و چوب استفاده شد.

اسلاید 6: روند سیر ارتباطی در ایراندر زمان خشایار شاه برای پخش اخبار از چرم و پوست استفاده شد.190 سال بعد از آن که گوتنبرگ در آلمان ماشین چاپش را با حروف متحرک با الهام از دستگاه های چاپ دستی که قبلا توسط مسلمانان اختراع شده بود، ساخت اولین ماشین چاپ در ایران بکار افتاد.

اسلاید 7: روند سیر ارتباطی در ایراناولین روزنامه در ایران کاغذ بود( 1253 ه.ش) و دو شماره آن در موزه بریتانیا موجود است. سر دبیر این روزنامه میرزا صالح شیرازی نام داشت، خط روزنامه نستعلیق و چاپ آن، چاپ سنگی و اندازه آن 24*40 cm و به صورت نشریه ماهیانه منتشر می شد.روزنامه وقایع اتفاقیه به دستور امیرکبیر و با چاپ سنگی در 4 صفحه به طور هفتگی از طرف دولت تهران چاپ و در تمام استان های ایران منتشر منتشر شد. خبر نگار اصلی این روزنامه میرزا عبدالله نام داشت.

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید