آموزشعلوم انسانی و علوم اجتماعیسایرروانشناسی و روانپزشکی

رویکردهای نوین در آموزش و مشاوره شغلی

صفحه 1:
eerie نوين ‎oot‏ ‏۱۳۹ ‎ap)‏ ۳ ۱ مشاوره شغل ش و ان میت

صفحه 2:
تاریخچه و اهمیت مشاوره شغلی در دیا : دوره های مختلف تاریخی با تحولات. مشاوره شغلی همگام می باشد: "" دوره شكار و شبانى ب * دوره فتودالیزم ا "" دوره فراصنعتى (ارتباطات- اطلاعات)

صفحه 3:
تقسيم بندى الوين تافلر از دوره هاى تاريخى: ع ا ا كي " موج دوم : ثروت (دوره مدرنيسم) ۳ موج سوم : دانش (دوره پست مدرئیسم)

صفحه 4:
تحولات روشهای انتخاب شغل درطول تاریخ: انتخاب شغل به صورت موروثى 1 | انتخاب شغل از روی شکل و اندازه محیط جمجمه(فرنولوژی) ۹ ned ene sy TCAD eer! ١ انتخاب شغل از روی خط شناسی و شیوه نگارش(گرافولوژی) [0 epee eres ere |

صفحه 5:
نظربه های انتخاب شغل: < نظریه های غیر روانی: ۳ ‏ا‎ oy ۱۳ ۴ تصادف و شانس

صفحه 6:
مد من نس ك 0 Bo ‎Eire ean‏ رت زر هلاه سم ‎Te‏ ا ‏نظريه نيازهاى آنا رو ‏. نظريه تصميم كيرى تيدمن و اوهارا

صفحه 7:
عوامل رشدى مؤثر برانتخاب شغل: ‎.١‏ آرزوها وتخيلات والدين ‏؟. اكتشاف در محيط ‏". جايكاه فرزندان وترتيب تولد ‏۶ سبک ترییتی والدین ‏ا ‎Ber Se Bl ‏ا ا‎ AY ‏/. الكوى عمل بودن والدين درباره مشاغل ۸ ترغیب کلامی وشغل والدین واطرافیان ‎.١‏ فرهنتت خانواده وجايكاه فرزندان دخترويسر درشغل 5300102000 ‏لل ا 20 ‎ane‏ ا 20 ‎

صفحه 8:
eres yess تیا سم ات

صفحه 9:

صفحه 10:
5 5 7 © 3

صفحه 11:
بیان شده ‎pus‏ به داده ها م2 نمایان شده فهرست شده ‎Ven ey‏ ۳

صفحه 12:
ales 71 تها وانگشتان هماهتكى دستها و

صفحه 13:
ارزشها: ‎١‏ ايثار- مبادله ‎AE ee NTS ‏۳. طبیعت انسان ( خوب- بد- ختثى ) ‎I Dy pl ee ) ‏نه - آینده ) فصلی ( چرخشی‎ ‎۱ Oh me] BIOL) r= ‏ا‎ ony Dat ‏کتترل خود - عدم کنترل خود.‎ ۷ ‏۸ وظیفه شناسی به پدر و مادر ‎es RTO Path ee nea) ‎ ‎

صفحه 14:
باورهاء: تقدیر وشانس ‏ تفکرعلهی خرافه گرایی کار وتلاش کليشه های جسیتی فمینیستی

صفحه 15:
eee ey) US) Se) eee) ere) obj ete Tee Toe TCs) ‏بين زنان ومردان در انجام دادن كارها تفاوت اساسى وجود دارد.‎ ‏زنان هركز توانايى رقابت با مردان رادر كارها ندارند.‎ 0 ‏و ا ل‎ ot ‏ا‎ ‏زنان از نظر عقلی از مردان در سطح پائین تری هستند.(ناقص العقل بودن)‎ 0900 ‏ا ا‎ TTC} RO ‏ا ل لل‎ زنان به خوبى مردان نمى توانند كارها را انجام دهند وهميشه بايد دستمزد آنها كمتر از مردان اد"

صفحه 16:
دی دگاه افراطی درباره کار وشخصیت زنان(فمینیسم رادیکال): even SIC ROEM DM ‏ل ا ل‎ ‏لت‎ OL NC a ee Eee ‏ا‎ ‎Pe ‏ل‎ Te Se Ey برای اينکه اولین گام را در برابری زن ومرد برداشت باید سبك لباس ‎Ne) Me peer keep Terese)‏ 0 تمام مشاغلى را كه مردان قادرند انجام دهند زنان نيز ميتوانندانجام دهند. ل ا ا ‎Po‏ ‏باشیم.

صفحه 17:
ديدكاه متعادذل براساس يافته هاى علمى نسبت به زنان: ۱ والدین میان دختر وپسراست وئه مربوط به تفاوتهای اساسی و دانی بین دو جنس. ؟. زنان در خصوص نيمكره راست ازمردان قويترهستند بنابراين از نظر: ‎slilgi‏ ا & ‎NS‏ اس توانایی کلامی وسیالی وروان بودن زبان توانایی ابراز احساسات برقراری روابط اجتماعی ‎Rod‏ ی رت ‏حس زیبایی شناسی ‎orp ary meen) ‏هوش موسیقیایی وریتمیک ‎ ‎EPL)‏ ا

صفحه 18:
t4al ol ©. مشاغلی که در آنها شآن ومنزلت زن زیر سورال میرود ویاباعث فرسود گی جسمی و روانی آنان میشود مناسب زنان نمیباشد هرچند که توانایی انجام آنرا داشته باشند. 1 ct Ne eT ‏ال ل‎ neoe en ‏بوده اند همانطور که مردان در برخحی از مشاغل از زنان موفق ترند‎ ‏واین مربوط به تفاوتهای جنسی وجنسیتی است.‎ ه. احتمال موفقيت زنان در مشاغل اجتماعى - هنرى- تهورى بالا تر از مشاغل واقع بين- فكرى و قراردادى است. #.زنان بايد به مسأله تبعيض جنسيتى در محيطهاى كار توجه كافى داشته باشند.

صفحه 19:
راهبردهای شغل شناسی: و کت نی وی ‎s)‏ ۱ ‎eats) ne‏

صفحه 20:
on SBE TS) mee OE We Re) 5 pene) 2) | DEES ste Tse SS THe SPs) ROSE eS Ie SP BL cL Ld ‏سازمان هميارى اشتغال فارغ التحصيلانءفرهنكسراهاى كارء دفاتر كاريابى‎ 0 ‏ام ا‎ PB wwwjobiran.com .www.jobportal.ir . 3 ‏سا‎ « Www.bazarekar.ir www.eshteghal.i www.bashgahekar.ir . www.psychocorp.com. Ob eee wee) Bert ee BL ۳۳۳ www.parinc.com «, Rrra sts ees)

صفحه 21:
* شرح وظايف ‎ities‏ ل ل ل ل ‎oes‏ 0100 سب ولتت *؟ شرایط جسمانی و روانی *.مدارك تحصيلى * روابط انسانى حاكم بر محيط كار

صفحه 22:
بر پرسشنامه استعدادسنجی 9 شخصیت شناسی رغبت سنج شغلى ۳ ارزشهاى شغلى 0 بلوغ شغلى ‎Bees"‏ ‎C3 5‏ تحصیلی م دقت(بینایی؛ حسی-حرکتی)

صفحه 23:
a == سس * مهارتهای,رزومه

صفحه 24:
سبك هاى تصمیم گیری: ‎ge‏ سس اس مات و 9 افراد دارای این سبک از تصمیم گیری ‏حاشیه می روند وهمواره می گویند بعدا درباره ی این موضوع فکر می كبلك ‎۱ ‏ل ل ا‎ BFP eae eral ‏وچه نخواهند چیزی که باید اتفاق بیفتد می افتد و آنها اراده ای در‎ ‏تصميمات خود ندارند.‎ ‏۳( : افراد دا ارای این سبکک اجازه می دهند دیگران برای آنها تصمیم بگیرند واز تصمیمات دیگران بدون چون وچرا تبعیت می کنند.

صفحه 25:
ادامه: سبك فلج كننده: افراد داراى ان 0 ‎I CANNER CRI apres‏ براى ار ار ‎Hin As ea Sn‏ ‎Ree ECD Dawe nen‏ براى رسيدن به تصميمات ‎Poros‏ اساس تحلق ود رفتار به عبارتى اول تصمي کنر ىد ‎a i uo‏ ای او صحدم ی سبکت سو ‎eeeiee)‏ 0 0 ‎ar TOON WO a oerreser=‏ 0 سبك شهودى: افرادی هستند که اعتقاد دارند باید در تصمیم گیری به حرف دلشان ‎Leon ne ea Cn poarenrn besa) LETTS‏ 1۱ سبك باابونامة: ابن افراد كارشان مبتنى بر منطق و برقرارى تعادل ميان شناخت ‎AP Dera eed ee er eee Or ie Lon nee)‏ ‎rir‏

صفحه 26:
تواذ نمند سازی ‎pen‏ 2 ا ل تايا ل ا | تصميم 0 سطح سازمانی است. ۲)رو کرد ار گانبکی(0۳5۲۱۱) ‎eae Ly Eee eer‏ ۱ و ‎pts Open si res aoe rel Ire Pere I‏

صفحه 27:
وب زكيهاى رويكرد مكانيكى: لا لد ره مس ۱ Ut aah ۱ ‏رل‎ 0 ۱ bel A تک رل ی پاسخگو هستند.

صفحه 28:

صفحه 29:
ىك كرك ار بان اا نيازهائ كاركنان تعبين مى شود. ")رفتاز توانمند براى كاركنان الكو مى شود: ")در مورّد كاركنان اعتماد وجود دارد.

صفحه 30:

صفحه 31:
Thank you

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان