صفحه 1:
به نام خدایی که در این

صفحه 2:
خب ۱7 ن تا نگردي نو آموز باش_ ی ۰ ۱ حکیم ابوالقاسم فردوسي رویکردها ‎Ss‏ کلی ie.

صفحه 3:
خب ۱7 جدول ۱:مقایسه رویکردهای سطحی و عمیق یادگیری 7 رویکرد سطحی روبکرد یل افزیش حجم محتوای درسی لست. ۰ . اهذف فهمیدن مود درسی ان ها واطلاعات به‌طور غیرفسال منتقل . تعامل قوی و جدی با محتوای درس صورت. اس مى كيرد يددها به تجربيات علمى و دانش ارتباط اصول سازماندهی برای ترکیب ایده‌ها مور استفاده قرار می‌گيرند. نتايج مربوط به نتايج متحان از نظر منطقى قابل بحث هستند.

صفحه 4:
وح اع سسا حول ی جدول شماره ‎١‏ تقاوت.هاى يين قراكيرات شيودى سطحى. عميق و راهيردى ياد كيرى عميق نهیم خن 1۳30100۳۵ را بطور مکرر با محتوی در حیدگاه‌های ‎a, Bose‏ ی نر لد ره تماینل بسه خواتمن و معتائمه ماورای دما وس دی با علاقه تحریک می‌شوتد یادگیری سطحی ‎oka ayaa oe‏ تکوار چیزی که آتها آشوختمانی آیاد بگیرند. اطلدعات مورد نیاژ یرای ازؤفايئ هنا را فهك كف خزمازه عن ‎SBA tlie‏ بررسیی و تمر کز مب ی کنتد: ‎era‏ سوق م ‎vor,‏ الو ا عمایل یه ارتباط بیشتر با تیازهای درسی دارند. ‏ات 5 تحریک می‌شوند. ‏اد گیری راهیردی ‎ue‏ عدن جرت ييه ‏مان خود را سازمائدهى و تهایست تلاش خنود را ‎ee‏ ‎a‏ ای هخا شرایط و مطالسب بسرای مطالعه درست هستتد. ‏از مان امات في ‎iy‏ ی ‎SA ett‏ استقاحه م ی کنتد. ‏از معیارهایی | عشومکنخاری ‎ay‏ دقت. استفادمامی کتتد. ‎

صفحه 5:
عوامل 0 يادكيرى سطحى وعميق ‎ame fie‏ وانگیزه وهوش

صفحه 6:
و .نس دول ۰۲ شيوءهاى مخعتلف ياد كيرى. اشيوه عميق FEEL ge EHS St tes Se ‏حدف‎ ‎eee Go تمرکز و توجه برروی «چیزی كله ‎he eile eh wane Sine‏ ‎re‏ مرتبط کردن دانض قبلی با داش جدید. =a ea, ‏رشته‌های دیکر‎ مرتیط ساختن ایده‌های نظری با تجرییات ووزمره مرتبط ساختن و متمایز گردن شواهد و استدلال‌ها سازماندهی ساختار و محتوا ببه شتکل ‎ee‏ تلاش برای خریافت تأیید دروتی متبع: رامسدن ۱۹۹۲ آشیوه سطحی ‎SIGS US ke ae‏ عجو ساختار را تقییز می‌دهد. تمرگز و توجه برروی هشانه‌ما* انست: «کلسات متن. کاربرد قرمول مور تیاز رای حل معتگل»: مرتیط ساختن واقمیت‌ها و مقاهیم يدون تآمل حغظ كردن اطلاعات تنها براى ارؤيسابى و اشتحان اتجام کار به عتوان یک تکلیف خارجی تاعاس در متمایز کردن اصول از مغال‌ها تم رک بر بخش‌های بی‌ریط کار 5 4 تلاش برای درباهت ‎Sie‏

صفحه 7:
جدول ۰۳ مقایسه وی گی‌های یا دگیری در شیوه‌های عمیق و سطحی شیوه عمیق یاه گیری معلم تعهد و اشتیاق درباره‌ی موضوع ویو رانا ود یم ماده اه وا خوییعت 1370 موضوع درسی را داود. انتظارات آموزشسی بسه وضوح پیسان می‌شوند. پر معنی محتوای درسی و ارتباط آتها با وندکی قراکران تاتید می ۳ Seman os ‏فعال و پلتدمدت را با وظایف یادگیری‎ eT ‏تقويت :م ى‎ فراگیران برای تمرین کردن خر مور بعضی کزیته‌ها در شیوه یادگیری محتواي دريس فرسيت ‎BLS‏ ‏فراكيران از تجربه قیلی خود یرای اتخات شیوه عمیق تر یادگیری استفاده ‎Soe‏ متيع: رامصسدن 0955150 شيوه سطحى ياد كيرى معلم اشتیاق کافی برای موضوع درسی را داز مسلم علاقه وا دانش ,کاقی آذرباره موضوع : مسب ادر ييامهساى تاسازكار و تامرتيط دريارءى موضوع وچود دارد. یه دلیل کم‌توجهی درباره معنا و ارتیاط بسا زتسدگی قراگیسران. بسازخورد انس د کی درباره‌ی پیشرفت فراگیران وجوح دارد. یایی بر بخاطر آوردن مطالب قر ‎pa‏ شرآ هن ومع ای یادگیری دانشجو فرصت‌های اند کی وجود تاره قراکیران از تجریه قبلی خود برای اتخاة شیوه عمیق تر پادگیری استفاده تمی کتند و سطخی می‌اندیشتد.

صفحه 8:
نکنعه برد | ‎Pe‏ راهكارمناسب آماده سازى وسازماندهى افزايش. يادكيرى مناسب است.ياداورى موثر به نحوه سازماندهى 000 1 ‏ا‎ by 70 0 ‏ال‎ 7 ۱ | ect ل ه مراتبی ,مفهومی

صفحه 9:
عوامل موثر برتقویت بادگیری عمصبق 1- ميزان علاقه .رابطه وچالش لا ل تسس 2- حجم کارکه توسط 9 3-وضوع وسازماندهى ' 4- فراهم آوردن جهارجوبى كه روابط وابزار هاى ارزيابى یابحث موضوع) نمى رسد ‎sp‏ ل انشان می دهد(کارگروهی ‎ ‎

صفحه 10:
پیامدهای رویکردهای یادگیری جدول ۰۴ رابطه مفهوم باز و بسته تدریس و مفاهیم یادگیری مفاهیم تدریس اننتاد تختوای دروش را انتخالی مي كانه استاد درس را ارائه می‌کند. استاد درس را ارزیابی می‌کند. استاد می‌گوید که آینا درس نتیجه داده است یا خیر؟ فعالیت‌های یادگیرنده به‌طور مستقل .و با لستفاده از مساغذت و تسهیلات ایجاد شده توسط استاد انجام می‌شود. مفاهیم یاد گیری افزایش دانش حفظ کردن -بکارگیری حقایق و روش‌ها - معنی‌سازی - درک واقعیت

صفحه 11:
عوامل تقویت کننده یادگیری سطحی - اتخاذ روش‌های تدریس یک بُعدی (به‌ویژه معلم محور)! - نبودن فرصت‌های کافی برای پیگیری عمیق‌تر محتوای درسی - زیاد بودن عناوین و موضوعات درسی - اضطراب ناشی از روش‌های امتحان و اندازه‌گیری در نظر گرفتن تکالیف درسی عدم راهنمایی فراگیران در اتخاذ یک روش مطالعه صحیح -فقدان رابطه مناسب بین محتوایاقرا گرفتته ده وواقعیت‌های زندگی

صفحه 12:
عو مد ا > ما اخ ‎vy‏ <> موثر برتقويت يادكيرى عميق استقلال نسبى در يادكيرى علاقه‌مندی به موضوعات درسى اضطراب زدایی در جریان یاد گیری تعیین تعداد محدود عناوین درسی انتخاب موضلوعاتددرسی ضانتب اقجاة بوك هاعي قوت لح وظالية ايجاد رابطه بين محتوا و واقعيتهاى زندكى اتخاذ روش‌های تدریس تعاملی و اثربخش

صفحه 13:
خب ۱7 شیوه ‎sb‏ ارزیابی #درطراحی دوره آموزش وروش تدریس واتخاذ شیوه ارزیابی به 4 عنصر کلیدی توجه شود #انگیزه فراگیران #فعالیت فراگیران #تعامل #سازماندهی محتوای دروس(سرفصل مطالب)

صفحه 14:
خب ۱7 تظرية .هاى تدريتس (فآ نظريه هاى تدريس (فاكس 1983) © شكل كيرى ذهن © نظريه توسعه يافته #نظريه رشد

صفحه 15:
ویوکی‌ها بررسیی -قایق و ایده‌های جدید پدطور مسد و ما فد رون نها با ارهای خهتی موجود و ایجاد ارتباطات ویاد ین +یدگاهما در جستجوی ممنا بوخ تمرکز بر استدلال‌های مرکزی با مقاهیم مورد نیاز بوای حل یک مشعل. تمامل فحالتد حاشتن متمایز کرد استدلال و هواجد. ارتباط برقوار کردن سین تمون‌ههای حر تخظر تگرفتن مطالب جدید بنه عنوان ساخت براشانی کار قبلی. دیدن محتوی درسی به عتوان مطالبی كه بايذ بى ايام امتحان ياد گرفته شود. و و باداش يراق تلاش دچار اشتباه خوند. در ارزیایی پیامك‌های یادگیری سورد نظر اعلام شده ثایت و منصف پاتید و در نتيجه اعتماد را يوجود آورید. 2 Gel a ‏ایده‌های جدید. و به طور‎ ‏غیرانتقادی و تلاش برای‎ ‏خحیوه آتهابه عصوان‎ ‏صواصل مجزا و بی‌ربطط.‎ ‏صرح و عه‎ ‏لو طی‌وار:‎ تمرکر بر علایم بیروتی و قرصول‌های صوره تیاو برای حل یک مسکل. درياقت اطلاعات يه طور ‎ee‏ ‏تمایز ایجاد کردن اصول از عموندها. برخس ورد تردن بسا پختی‌های نموت‌دها و برناظه عا ينه مبوان مک اس سا مرتبط کودن داش قبلی و جدید. یک چرحهی ارزینابی خاشته بلشید:

صفحه 16:
سس مه یادگیوی عمیق یادگیری سطحی مت ریم ‎Go ees‏ بت( امسعانسه یک متعتتو تاه تراغ ازندكى واقعى كتجكاوى قاتى ‏ صلاحیت و علاقسند نبودن داشتن در موضوع. اطسینان از اتجام کار بسه درستی و تسرکز تکردن بر زمینه‌های بوخ ‎ed ee acl‏ صللی و ‎Beet eam‏ در موضوع. كار علمی. بر ديكر زسيتهها إيطور مثال.. داشتن پیش‌زسیته‌ی درسی از دانتی . . اجتصاعی. ورزش). برای یک یایه و اساس محکنم و ققدان پیش زمینه‌ی داش خوب. و درک الزامات برای فهم ‎sa‏ اداشستن زمان بنراى دنيال كردن نداشتئ زمان كافي يا حجم علايق از طريق مديريت حوب زمان. ‏ کاری بسیار زیاد تجريدى متيت و قطمى از آسوزش ‏ ديدكاه عيبجويى از gh Ay Stace ‏آمووجی.‎ ۱ | Cac ‏درا‎ aes Ay stat oes برای درک و موقاقیت می‌شود. بخاطر آوردن واقعی چیزی ‎shoe Sa‏ ميان فشك تگراتی پسیار زیاد. ‎gers‏ دادن ‎Pipe‏ حول يميعن يعدت موخیعا یک دیهد منم تسیب چم - وجوه آعرمت نمی عوشوع: ‎jean‏ ‎Peele els Ome Teepe sae aires ‏عم ییات اوشفتاری‎ ‏برای مقاحیم کلیدی. می‌توان به عنوان یک سری ‎UW) ty a seen al‏ روشاه خی رععیالی معقاب بیج داتعجويان. درک کرد. ‎

صفحه 17:
شیوه مشارکت در یادگیری فعال. - استقاده از ارزيايی که نیاز به تفکر و عقایدی دارد که با همدیگر مورد ‎ee Sie elect‏ - مرتبط کردن مطالب جدید به چیزی که فراگیران از قبل می‌دانند ب ‎AS, pa‏ سی یادگیری عمیق - اجازه دادن به دانشجویان تا منفعل باشتد. - ارزیسابی برای حقایق مستقل (سوال و جواب‌های كوتام). + عله براق درس اهما زياد مطالب. - تأكيد بر تدریس به بهای کاهش عمق یادگیری - ایجاد نگرانی بی چا یا انتظارات کم موفقیت با جلسوگیری از جملات و حجم کاری زیاد.

صفحه 18:
اح ص ‎e‏ تسش = . توجه به یادگیری مستقل در فراگیران 2 3 1 توچه به یادگیری مبتنی بررشد شخصی درفراگیران . توجه به یادگیری مبتنی برعکس العمل فراگیران . توجه به یادگیری مبتنی برانجام فعالیت های كروهى . توجه به يادكيرى از طريق فعاليت هاى فردی . توجه به یادگیری مبتنی برایجاد مهارت های ‎Ld‏ Gok

صفحه 19:
پیروز وسربلند باشید 66ج

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
19,000 تومان