پزشکی و سلامت بیماری‌ها

رژیم غذایی در بیمارستان، تغذیه

regimens-in-hospital

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رژیم غذایی در بیمارستان، تغذیه”

رژیم غذایی در بیمارستان، تغذیه

اسلاید 1: هرم راهنمای غذایی

اسلاید 2: هرم تغذیه یک سیستم راهنمای تغذیه است که برمبنای تحقیقات وزارت کشاورزی آمریکا تهیه شده است و مورد تایید وزارت بهداشت امریکا است.اهداف:1. معرفی شش گروه اصلی مواد غذایی2. هرم تغذیه به انتخاب نوع و مقدار مواد غذایی هر دسته ازگروه های غذایی کمک می کند تا از انباشته شدن ناسالم کالریها، چربیها، چربیهای اشباع، کلسترول، قند و سدیم (نمک) در بدن جلوگیری شود.

اسلاید 3: Title

اسلاید 4: طبقه فوقانی یا راس هرم را چربیها، روغنها و شیرینی ها تشکیل می دهند. مثالهایی از خوراکیهای مربوط به این طبقه عبارتند از: سس سالاد، انواع روغن ها، خامه، کره، کره نباتی (مارگارین)، شکر، نوشابه ها،شکلاتها و دسرهای شیرین. این خوراکیها حاوی کالری زیادی بوده و مواد مغذی اندکی دارند. این غذاها راباید به میزان اندک مصرف کرد.طبقه پایینتر از هرم به دو واحد تقسیم شده و مربوط به دو گروه غذایی است که عمدتا از حیوانات تهیه میشوند. نمونه هایی از خوراکیهای مربوط به این طبقه عبارتند از: شیر، ماست، پنیر و گوشت، مرغ، ماهی،تخم مرغ، حبوبات و آجیل ها. خوراکیهای این طبقه حاوی پروتئین، کلسیم، آهن و روی می باشند.

اسلاید 5: Title طبقه بعدی هرم نیز به دو واحد تقسیم شده و مربوط به خوراکیهایی است که از گیاهان تهیه می شوند (یعنی سبزیجات و میوه جات). به دلیل وجود ویتامینها، مواد معدنی و الیاف (فیبر) در این نوع غذاها، باید حتما آنها را در رژیم غذایی گنجاند.طبقه پایین هرم مربوط به نان، برنج، ماکارونی و غلات است که همه این خوراکیها از گیاهان دانه ای تهیه می شوند. میزان قابل توجهی از انرژی انسان در طول روز از این گروه تامین می شود.

اسلاید 6: Titleدر الگوی هرم تغذیه بر خوردن غذاهای متنوع و گوناگون تاکید شده تا بدن تمامی مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نموده و در عین حال مقدار کالری دریافتی و بالتبع وزن بدن در حد مطلوب باشد.

اسلاید 7: گروه شیر و جانشین های آن:هر واحد برابر است با یک لیوان شیر یا ماست ، دو لیوان دوغ ، یا نصف لیوان بستنی. هرواحد 120 کالری گروه گوشت و جانشین های آن: 30 گرم( حدودا 1 اونس) گوشت قرمز، ماکیان و ماهی پخته شده یا ½ لیوان حبوبات پخته شده یا 30 گرم پنیر( یک قوطی کبریت) یا 1 عدد تخم مرغ. هر واحد 35-100 کالری بر حسب میزان چربی. نکته: در رژیم نویسی پنیر به علت کالری بالای حاصل از چربی و همچنین نیاز به مصرف بالای آن جهت تامین کلسیم روزانه جزء گروه گوشت محسوب میشود.

اسلاید 8: گروه نان و غلات هر واحد برابر است با 30 گرم انواع نان یا یک برش نان 1/3 لیوان برنج یا ½ لیوان ماکارونی پخته و یا 30 گرم بیسکویت است.هر واحد 80 کالری انرژی دارد. گروه میوه جات هر واحد برابر است با یک میوه متوسط( 90-110 گرم) ، ½ لیوان کنسرو میوه یا آب میوه ، ¼ لیوان میوه خشک. هر واحد 60 کالری انرژی دارد.

59,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید