روانشناسی و روانپزشکی

زبان و تفکر نیک لاند فصل ۳

فصل-3-کتاب-زبان-و-تفکر-نیک-لاند

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زبان و تفکر نیک لاند فصل ۳”

زبان و تفکر نیک لاند فصل ۳

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: فصل 3 کتاب زبان و تفکر نیک لاندجنبه های اجتماعی و فرهنگی زبان

اسلاید 3: مقدمه در استفاده از هر یک از زبانها در درون یک فرهنگ تفاوتهای بسیار زیادی وجود دارد و نحوه ی صحبت کردن زمینه ی فرهنگی و اجتماعی ما را منعکس میکند.دامنه ای از عوامل ،نظیر طبقه،خاستگاه قومی،جنسیت،سن و منطقه ی جغرافیایی علت گوناگونیهای زبانی است.این فصل بر 3 جنبه ی فرهنگی و اجتماعی زبان تاکید دارد:طبقه ی اجتماعی،زمینه ی قومی و جنسیت

اسلاید 4: طبقه ی اجتماعیدر دهه 1960 برنشتاین اعتقاد داشت که عموما کودکان طبقه کارگر و طبقه متوسط دو نوع متفاوتی از زبان را مورد استفاده قرار می دهند: رمز محدود و رمز گسترده.(برنشتاین 1961،1971).رمز محدود شامل جمله های کوتاه با شکل نسبتا ساده ی دستور زبان است.در این رمز،از ضمایر بیشتر از اسامی استفاده می شود و بنابراین رمز محدود وابسته به بافت است.

اسلاید 5: از سوی دیگر رمز گسترده شامل جمله های طولانی تر با دستور زبان پیچیده است.در این رمز از صفات و اسامی بیشتر از ضمایر استفاده می شود.و بنابراین رمز گسترده نابسته به بافت است.برنشتاین اعتقاد داشت که رمزهای گوناگون هم پیامدهای شناختی و هم پیامدهای آموزشی دارند.یکی از پیامدها این بود ،کودکانی که رمز محدود را بکار می برند ،تمام استعداد شناختی آنها شکوفا نمی شود.

اسلاید 6: او بر اساس نتایج آزمونهای هوش دریافت که بین نمره های کلامی و غیر کلامی کودکان طبقه متوسط تفاوتهای اندکی وجود دارد،اما در کودکان طبقه کارگر نمره های کلامی اغلب کمتر از نمره های غیر کلامی است.برنشتاین اعتقاد داشت که این، نتیجه ی استفاده از رمز محدود است.

اسلاید 7: عقاید برنشتاین به چند دلیل مورد انتقاد قرار گرفته است.یکی از شدیدترین انتقادها را لابوف مطرح می کند که می گوید برنشتاین نسبت به رفتار طبقه ی کارگر سوگیری داشته و زبان طبقه متوسط را برتر جلوه داده است.از سوی دیگر لابوف (1972) اعتقاد داشت که زبان طبقه کارگر محدود نیست بلکه متفاوت است.

11,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید