روانشناسی و روانپزشکی

زبان و تفکر نیک لاند فصل ۵

fasle_5_zaban_va_tafakor

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زبان و تفکر نیک لاند فصل ۵”

زبان و تفکر نیک لاند فصل ۵

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: فصل 5 کتاب زبان و تفکر (نیک لاند)نظریه های فراگیری زبان

اسلاید 3: مقدمهنظریه های مربوط به نحوه ی فراگیری زبان به 3 مقوله ی عمده تقسیم می شوند که عبارتند از:1- نظریه های محیط نگر که هم بر نقش یادگیری و هم بر دستور زبان تاکید میکنند.2- نظریه های فطری نگر که استدلال می کنند ما برای شناخت و استفاده از دستور زبان قابلیت فطری داریم3- نظریه های تعامل نگر که بر ماهیت اجتماعی زبان و اهمیت آن در تعامل با دیگران تاکید میکنند.

اسلاید 4: نظریه های محیط نگرنظریه ی یاگیری یکی از اولین نظریه های روانشناختی راجع به نحوه ی فراگیری زبان توسط کودکان را اسکینر رفتارگرا(1957) ارائه کرده است.اسکینر معتقد بود که همه ی رفتارها از طریق شرطی سازی عامل یا کلاسیک آموخته می شوند.او معتقد است که اساس یادگیری تقویت است.تقویت چیزی است که رفتار را نیرومند و احتمال وقوع مجدد آن را افزایش میدهد.

اسلاید 5: بسیاری از مطالعات نشان داده اند که توجه و ستایش برای نوباوگان و کودکان تقویت کننده های بسیار نیرومندی هستند.اسکینر برچسب های کلامی را که برای نامیدن اشیاء یا حوادث مورد استفاده قرار می گرفت «ظرافتهای اجتماعی» نامید.فرایند شکل دهی همچنان ادامه می یابد چون کودک بخاطر قرار دادن واژه ها در کنار یکدیگر تقویت دریافت می کند.

اسلاید 6: اسکینر رفتارهای کلامی که تقویت را به این طریق به انجام می رسانند «خواستاریها» نامید و آنها به شکل خواسته ها یا اوامر ابراز می شوند.

اسلاید 7: ارزیابی نظریه اسکینراگر چه نظریه اسکینر تبیینی قابل قبول و منطقی دربارهن فراگیری زبان به نظر می رسید، به زودی معلوم شد که اشکالات زیادی دارد .اول شواهد کمی وجود دارد که والدین به طور نظام مند زبان(یا رفتار کلامی) را در کودکان تقویت می کنند(چامسکی،1959).چامسکی یادآور می شود که یادگیری زبان از طریق تقویت فرایند آهسته ای خواهد بود که مستلزم شکل دهی دقیق است.

اسلاید 8: بیشتر شواهد حاکی از این است که والدین خطاهای دستوری کودکان کم سن را نادیده می گیرند و به معنی آنچه آنها می گویند پاسخ می دهند(مثل براون و هنلون،1970).میتوان گفت که نظریه یادگیری نمی تواند نحوه فراگیری دستور زبان توسط کودکان را تبیین کند.استفاده از بیش قاعده بخشی حاکی از این است که کودکان زبان را بیشتر با کاربرد قواعد یاد می گیرند نه از طریق تقلید.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید