الهیات، دین و معنویت

زرتشت، آیین زرتشتی

ZArtoshte_15

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زرتشت، آیین زرتشتی”

زرتشت، آیین زرتشتی

اسلاید 1: به نام پروردگار زیبایی ها

اسلاید 2: موضوع درس : آرای تربیتی زرتشتمدرّس: مریم براتعلی-PhDنیمسال اول 93-1392

اسلاید 3: فهرست صفحاتزرتشت و تعالیم او 4زرتشت که بود و چه گفت ؟ 5 تعالیم زرتشت 11 مراسم و آداب زرتشتیان 13هدف آ.پ از نظر زرتشت 14

اسلاید 4: زرتشت و تعالیم اوهمان طور که می دانید اطلاع اندکی در مورد آداب و رسوم در سنتها و تعلیمات وآیین ها از جمله آیین زرتشت می توان دست یافت تعلیم و تربیت و زندگی اجتماعی ایرانیان قبل از اسلام تحت تاثیر دستورات و تعالیم مذاهب و آیین های مختلف بود . که یکی از مهمترین و موثرترین انها دیانت زرتشت است

اسلاید 5: زرتشت که بود و چه گفت ؟ زرتشت در روز ششم فروردین که روز اول بهار بود به دنیا امدتاریخ تولد او معلوم نیست 500 تا 2000 قبل از میلاد گفته اند و محل تولدش شهری به نام (وگه یا مدرگه )در اذربایجان واقع شده است که شاید همان مراغه امروزی باشد.پدرش او را به شهر (رغه یا رگه )که می گویند در اطراف حضرت عبد العظیم امروزی قرار داشت برد.از این روست که امروز انجا را شهر ری می نامند.

اسلاید 6:   بنا بر نوشته های دانشمندان یونانی هنگام تولد به جای گریه خنده بر لب داشت. مبارزه خود را از هفت سالگی اغاز و نخستین بار در برابر پرستش خدایان احساس نفرت و ناراحتی کرد . هر چه بر سنش اضافه می شد عقل و کمالش بیشتر تجلی می نمود و بر کوشش وی در برابر دشمنان می افزود.دشمنان او نیز بیکار ننشستند و نقشه های گوناگون برای از بین بردن این کودک می کشیدند اما کارگر نمی شد. او در چهارده سالگی با بسیاری از رازهای آفرینش آشنا شده بود و مردم را پند و اندرز می داد و گفتارش چون آب سردی مردمان به خواب رفته را بیدار می ساخت.

اسلاید 7: این جوان برومند را زرتشت یا زره توشتره یعنی (ستاره درخشان) می نامیدند. تعالیم این پیامبر بزرگ ایرانی بر پایه پندارنیک گفتار نیک وکردار نیک که پیروی از ان موجب پاکی درون و بیرون انسان است استوار بود واین امر به نظر فرمانروایان ان زمان که مردم را مثل گوسفند مطیع و بی اراده می خواستند خوش ایند نبود. دامنه این دشمنی کم کم وسیع شد و زرتشت از بیم انکه مبادا در اثر کشتن او دیگری نتواند ماموریت آسمانی او را انجام دهد ، شبانه با زن و چهار فرزندش به سوی بلخ روانه شد.گفته اند در این سفر که در زمستان بود همسرش را از دست داد.

اسلاید 8: دران زمان پادشاهی کشور با کسی بود که در گاتاها سرودهای اسمانی زرتشت او را ویشتاسب خوانده اند و امروز شاه گشتاسب نامیده می شود . شاه گشتاسب که پادشاهی باهوش و بافراست بود وزیری به نام جاماسب داشت که او هم شخصی با تدبیر و دانا بود.

اسلاید 9: پیام آسمانی زرتشتزرتشت پیش از ورود به پایتخت به حضور پادشاه رسید و پیام آسمانی خود را اعلام کرد و گفت:((اهورامزدا آفریدگاری است یکتا و بی همتا که جهان و هر چه در اوست آفریده است او دانا و تواناست و باید او را پرستش کنیم و از پرستش خدایانی که مخلوق بندگان اهورامزدا هستند بپرهیزیم و جنگ و جدال بین خود را به جنگ با دروغ گویان و ناراستی تبدیل کنیم. در وجود انسان دو نیروی مخالف وجود دارد یکی نیروی نیکی و دیگری نیروی بدی.باید سعی کنیم نیروی نیکی بر بدی چیره شود.)) ((پس باید همه اخلاق خودرا با نیکی و پاکی بیاراییم))

59,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید