کسب و کار اقتصاد و مالی

زنجیره تامین به عنوان سیستم های فعالیت

zanjireye_taamin_be_onvane_systemhaye_faaliyat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زنجیره تامین به عنوان سیستم های فعالیت”

زنجیره تامین به عنوان سیستم های فعالیت

اسلاید 1: فصل هفتم زنجیره تامین به عنوان سیستم های فعالیتمحمد حسین باباییاستاد راهنما : دکتر تیموری

اسلاید 2: چالش های زنجیره تامین، پنج وظیفه برای مدیریت در این بخش، با برخی روش های بهبود عملکرد زنجیره های تامین آشنا می شویم. در اثر گسترش دنیای رقابتی، مدیران زنجیره با پنج چالش روبرو هستند که در قالب پنج وظیفه مدیران شرح داده خواهد شد:

اسلاید 3: وظایف مدیریتطراحی زنجیره تامین به منظور کسب مزیت استراتژیکپیاده سازی روابط مشارکتیتحمیل شراکت های زنجیره تامینمدیریت اطلاعات زنجیره تامینزدودن هزینه از زنجیره تامینتمامی این وظایف از نیازمندی های استراتژیک تبعیت می کنند. چگونگی طراحی یک استراتژی که تعریف کننده پروژه های اچرایی زنجیره باشد.

اسلاید 4: موارد مرتبط با وظیفه 1چارچوبی برای بوجود آوردن مزیتی پایدار تطبیق زنجیره های تامین با انواع محصولاتروش هایی برای هماهنگ ساختن توسعه محصولات جدید و مدیریت زنجیره تامینکاربرد یک ابزار تحلیلی (QFD) در طراحی زنجیره تامین

اسلاید 5: مقدمهتمایز (شعار تبلیغاتی شرکت دوج)هدف از این فصل : رسیدن به زنجیره تامینی که موجب بهبود موقعیت رقابتی شود.با توجه به وجود نهادهای مختلف در هر زنجیره تامین، معمولا سازگاری کمی میان اهداف تشکیل دهندگان زنجیره دیده می شود.

اسلاید 6: مایکل پورتر : بهترین نیروی دفاعی زنجیره در برابر فشارهای رقابتی را فعالیت ها و فرآیند های یکپارچه (Linked Activity) می داند. این فعالیت های مرتبط با هم سیستم فعالیت نامیده می شوند. در هر بازار افزایش عملکردها تنها به کاهش هزینه بستگی ندارد زیرا:رقبا به سادگی نوآوری های ایجاد شده در عرصه کاهش هزینه را تقلید کنند.امکان الگوبرداری از فن آوری های جدید

اسلاید 7: اما امکان الگوبرداری از فعالیت های یکپارچه و منسجم بسیار سخت است و این امر آسیب ناپذیر بودن زنجیره را تضمین می کند. زیرا همانطور که ذکر شد، آرمان اصلی زنجیره تامین موفقیت در رقابت است.

اسلاید 8: Case Study)Acme)

اسلاید 9: مطالعه موردیتشریح چگونگی ایجاد یک سیستم فعالیت برای محصولات ابتکاری در شرکت مذکورشرکت مورد نظر در صنعت تولید اتصالات هواپیماست و مشتری های بزرگی مانند شرکت Boeing دارد. مبنای اصلی تصمیم گیری برای خرید توسط مشتریان:قیمتدر دسترس بودن

اسلاید 10: مطالعه موردیپیشرفت تکنولوژی، باعث کاهش هزینه تولید و افزایش تنوع محصولات در بازار شد و این امر باعث کاهش سفارشات شرکت Boeing از این شرکت شد. رویکرد شرکت در برابر این تغییرات :رویکرد سنتی ”یک رویه برای همه مناسب است“ را در کل زنجیره تامین پی گرفت. فروش مستقیم به تولید کننده اصلی را ادامه داد. محصولات شرکت به ربع D در ماتریس محصولات نزول پیدا کرد.

اسلاید 11: انتخاب قالب های استراتژیک به منظور پشتیبانی استراتژیاز نظر پورتر، سنگ بنای سیستم فعالیت، قالب های استراتژیک می باشند. این قالب ها با توجه به نحوه رقابت تعیین می شوند. گزینه های پیش روی شرکت Acme با توجه به تجارب گذشته (و نه از تصمیم گیری استراتژیک) در صفحه بعد آمده است:

اسلاید 12: قالب های استراتژیک پیش روی شرکت Acme

اسلاید 13: قالب های استراتژیکهر کدام از رقبای این شرکت، بر روی یکی از این گزینه ها تمرکز کرده اند. تصمیمات اتخاذ شده توسط شرکت، در هر یک از این حوزه ها در صفحات بعد، در قالب جدول و شکل آمده است:

اسلاید 14: تصمیمات اتخاذ شده توسط شرکت

اسلاید 15: استراتژی های توزیعتغییراتی که بر اثر قالب های تولید انعطاف پذیر و مشتری مداری ایجاد شد، موجب پررنگ تر شدن نقش توزیع کنندگان برای این شرکت گشت، استراتژی های توزیع برای شرکت عبارتند از:استراتژی خاص Boeingیک استراتژی برای سایر شرکت های هواپیمایییک استراتژی برای توزیع کنندگان

اسلاید 16: هر کدام از این بخش ها نیازهای خاص خود را دارند:توزیع کنندگان در اولویت اول زمان تحویل و تنوع را در نظر دارند و قیمت را در اولویت دوم در نظر می گیرند. بوئینگ نیازمند تولید مستمر و هزینه پایین بود. با توجه به پیچیدگی های استراتژی، شرکت می بایست هزینه یابی و حسابداری خود را تقویت کرده و حاشیه سودهای مختلفی را برای هر یک از مشتریان در نظر گیرد.

اسلاید 17: حال به منظور دست یافتن به این قالب های استراتژیک، می بایست فعالیت هایی در این راستا تعریف شوند.فعالیت تعریف شده توسط شرکت Amce در اسلاید بعد آمده است:

اسلاید 18: تعریف فعالیت های یکتا، برای پشتیبانی این مسیرها

اسلاید 19: اطمینان از سازگاری فعالیت ها با یکدیگربر اساس نظر پورتر، مزایای قابل توجهی از سازگاری فعالیت ها با یکدیگر بدست می آید. در زیر سه مرتبه از سازگاری فعالیت ها آمده است:مرتبه اول : سازگاری بین فعالیت و قالب استراتژیمرتبه دوم : تقویت فعالیت ها مرتبه سوم : گسترش سیستم فعالیت ها به کانال های تامین کننده و توزیع کننده

اسلاید 20: همانطور که ذکر شد، سازگاری، مزیت رقابتی قابل توجهی برای شرکت به همراه دارد. از بین مراتب سازگاری، امکان تقلید سازگاری مرتبه اول از شرکت های دیگر وجود دارد، ولی تقلید سازگاری های مرتبه دو و سه، به مراتب سخت تر است، ضمن اینکه این دو رتبه سازگاری، سهم بیشتری در ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت به همراه دارند.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید