صفحه 1:

صفحه 2:
99 ‏آمنه مادر گرامی پیامبر در اتاقی تنها بر مرگ همسر خود . عبدالله‎ HF ‏خارج شود ولى در باز تل تاكاه‎ ناكهان درد زايمان او را فرا كرفت . خواست از ديد كه سقف خانه كشوده شد و جهار حورى بهشتى از آن فرود آمدند - مون فق أنان چنان نوراتی بود که خانه از پرتو آنان روشن شد . آنها به آمنه گفتند: ((تترس و از چیزی کمک کنیع :)) سپس در ها ۱ 5 چشمان آمنه آرام به خواب رفت و وقتی چشم گشود كه حضرت ‎(ua)‏ را در كنار" خویش دید . در حالی که پیشانی بر زمین نهاده بود . سجده میکرد . انگشت اشاره خود را 1 aa بیمناک نباش . ما آمده ایم در زا به آسمان بلند کرده بود و اشاره به وحدت + خداوتد ( لا اله الا الله ) ميفرمود . " : ‎Si ۹‏

صفحه 3:
ایوان کسری در مداین لرزید و ۱۳ یا ۱۴ کنگره آن فرو ريخت . ‎Oh‏ آتشکده فارس پس از هزار سال خاموش شد . 3 دریاچه ساوه خشک گردید . . ‏بتدها همكى به رو در افتادند‎ EF 4# نورق درخشش بيدا کرد که فضای مکه را روشن نمود . .همیشه . طرد شدند .

صفحه 4:

صفحه 5:
2 (۳۹ es

صفحه 6:

صفحه 7:

صفحه 8:
خراخانت و در سورد حوادت وحشتناک بارآتان کفتگح ال سویت ‎igs‏ شب خود را با[کو ساخت و وقتی بايد ا( عرب كسى را که اخیار و کنتب ایشان ید اند. فراخواتی و از اه بیلرسیم . اتوشی وان سلی تاصه ای به ((نعمان ين ستخ,ر ) )( یادشاه نلده حیوه از ضرف ساسانیبان ) د ستور داد هرد دانايسن را بفرستند تا وی اخبار عرب وآ از أو بیرسد . «« تغمان )), ((سبد المسیح ين عمرو غساتی )) صسیحی را که ۲۰۱۰)سال سصر داشت. قرستاد : عید المسیم تتوانست از عهده تعببر" و تقسیر خواب و وقایه برآید و کقت ؛ این را ‎one eh‏ حاهن در موردی خواب تبع يادشاه يمن ‎١‏ ‏بالا تعسیر نموده ‎٩‏ آو را ایه آسددن پیاصیر اسلا .. 0030 آخحاهی د اده بود

صفحه 9:

صفحه 10:
شد و١‏ كنكره آن فرو ریت و آنشکده ارس موش ‎a‏ که ۰ هزار سال قبل از آن خاموش نشده بود

صفحه 11:

صفحه 12:
ao ‏جهوت هد اس طد و‎ sues قاطمه بنت اسد . اصير الم دين سلس بن ایی طاوب _ كوم الله وجصه - را درون كعسيه به دنا آورد . , ‏المفسنيت على بن ابى طالب سرشب جمس‎ eal . ‏سال -“” عام القیل در كعبه به دتیبا آمد‎ ‏كتسى در كعيه به د نیا نیاصده است. و این به خاطر‎ تسوا ‏بزوکد انشت آن حخرت و اکرام‎ 9 دور ووایات آسده خداوند به خاطر اینکه وجب یتدم ‏يه هم متصل کردید و بعد از‎ ert fa = : ‏دوباره شكافته و حضوت قاطمه بتت اسد ب‎ signa بش حداشتن حضوت علی (ع) از همان جا بيرون مى عو

صفحه 13:

صفحه 14:
1 زمانیکه خدیجه (س) درد زاییدن را در خود احساس کرد . به سوی زنان قریش و فرزندان. هاشم کسی را فرستاد تا نزد او حاضر شوند . آنها در جواب ایشان فرستادند که 2 تبردی و قبول قول ما نکردی و زن. بب به خانه تو نمی آییم و متوجه امور تو نمی شویم . خدیجه چون پیغام آنها را : 1 اندوهناک گردید . در این حالت ناگاه دید که چهار زن گندمگون بلند بالا نزد او حاضر شده و بم . ۰ زنان بنی هاشم شبیه بودند . خدیجه از دیدن آنان بترسید . پس بکی از ایشان گفت : مترس ,خلیل و دوم آسیه دختر مزاحم است که رفیق تو و زن شوهر تو خواهد بود در بهشت , و شوم ‎١‏ 7 مریم دختر عمران است و چهارم کلثوم خواهر موسی بن عمران است . حق تعالی ما را فرستاده ۰ است که در وقت ولادت نزد تو باشیم . و تو را بر این حالت معاونت نماییم . 9 2

صفحه 15:
و سوم در پیش رو و چهارم در پشت سر . . ‏فاطمه (س) پاک و پاکیزه فرود آمد و چون به زمین رسید » نور او‎ uy HF ساطع گردید : به مرتبه ای که خانه های مکه را روشن گرذانید .. ‎fue‏

صفحه 16:

صفحه 17:
‎HF‏ خلاصه حدیث کساء این است . حضرت زهرا (س) فرمود : روزی به حضور پدرم رسول. ‎ ‏فرمود : ای قاطمه ! کساء (روپوش) یمانی را بیاور مرا به آن بپوشان ۰ . ۰ ‎٩‏ 3 ‏خدا (ص) را ‏من آن را آوردم و بدن آن حضرت را پوشاندم . نگاه به چهره رسول 195 )42( 3985 = ‎ ‏دیدم همانند ماه شب ۱۴ میدرخشد . پس از لحظه ای پسرم حسن (ع) آقد و سلام کرد ‏و جواب سلامش را دادم . حسن (ع) از پیامبر (ص) اجازه طلبید كدباق نيز زير يوشش ‎١‏ ‎ ‎ ‏برود . پیامبر (ص) اجازه داد . پس از لحظه ای به همین ترتیب حسین" اع) آمد و اجازه - ‎ ‏طلبید . پیامبر (ص) به او نیز اجازه داد سپس حضرت علی (ع) آمد و پس از سلام به ‎ ‏ب اجازه طلبيد : رسول خدا (ص) به او نیز اجازه داد.سپس من خودم آجازه ‏تن در زیر کسا: (عبا و ‏خواستم.رسول خدا به من نیز اجازه داد.پس از آنکه ما پ ‎ ‏پوشش ) جمع شدیم . ‎ ‎ ‎

صفحه 18:
‎HF‏ پیامبر (ص) دو طرف آن پا اشاره کرد و گفت : خدایا ! اين ها اهل بيت مخصوص و خاص من هستند . گوشتشان گوشت من . و خونشان خون من است ؛ هر. ‏را آزار داد مرا آزار داده و ... ‎ ‎ ‎

صفحه 19:

صفحه 20:
4 واقعه قدیر خم و معرفی امیرالمومنین (ع) به جانشینی پیامبر اسلام (ص) را بسیاری از بزیرگان وصحابی پیامبر (ص) نقل نموده اند از جمله خلفاء اول و دوم و سوم و غایشه همچنین در کتب my همسر ييامبر . سلمان فارسی . ابوذر غفاری ۰ جابر ابن عبداللّه و معتبر اهل سنت از جمله صحیح ترمذی ۰ سنن ابن ماجه و ... نقل شده # آیه غدیر :

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:
sl dell Jos pay pa men eee Sh dyasratidinitle kuin dei acied cae ‏بو كردن من دين دأرد كرا ا آن خبر تمايد: أى كردم شنح جيزى بين كدأوند و بندكان وجود ندايد كه به أو‎ أو شرى را دقع نمايد مكر عمل آن اء ال مردم هیچ مدعي نمی نواند مطالبه کند و هیچ آززومندی نمی توند به آرزویش دست پابد و اكر ناقرمانى نمايد به دوز گرفتارخواهد آمد آن گاه حضرت با عردم به سرعت نماز نان .پس از آن به خنه نود رفت. در آن هنگام در نانه ام سلمه بود: یک با دو روز در خدمت شه نزد أو آمد باز أو خواست كه بيامير صل الله عليه وآله رابه خائه أو أنتقال دهد تا أو ر| برستارى نمايد. ديك زنان رسول الله صل الله عليه وآلك نيز از ام سلمه ذواستند ولى أو به عايشه ابازه داه ؟ بيامبر را به خانه أى كة عايشه در آن ساكن بود بردند. بيمارى حضرت تشديد شد و استمرار ياقت. أي اه هقر انا لأا لد ‎lle el lin else nl‏

صفحه 24:

صفحه 25:
های عمومی و جلسات از آن استفاده می کردند . اما سقیفه بتی ساعده . لعلق به طايفه بنو ساعده بن كعب بن خزرج بود و در سمت غرب مسجد

صفحه 26:

صفحه 27:
LT LEER USI Garin g كلم و قوطاس 22 يبام لفان صرويضى در آخرين رووزهاى عموش در حكخور احصحاب اخای قلم و دوات تمود تا وحیتی یتویسد. در آن جلسه برخی جدل به واه ات اقتتد که باعت غخب وسول حد! شد و کت : توت مت تداع 0 شابسته نيست. مقحود از ‎alee Gul‏ جيست > 0 ۱ "ملق ‏يبامبر اكرم, (ص ) بخشی از حدییبث معروف "دوات و‎ ahem يا 'قرحطلاس ‎١‏ است که یو سنك هاى ستعداد ذر كتنب شيعه و اهل سنت ‎١‏ تقل شده است ل زصاتی که عده ای در حضور ‏پیاصیر به خاطو ریاست. ابشان را که ۲ "ها ببتطق عن الهوی" (سختان او از 1 ری هوی و هوس تیست ) متهم به هذیان و یاوه . ‎ ‏ن در باره اش قرسوده 1 ‎ ‏سول خد! این اهاتت بزرک به ساحتت مقدیس نبه. و قوسود ند ‎ ‏| بوتتافته ۲ نزح من مرخیویح و صوی نشور که دز محضر سین تداق ‎states zs‏ تییست و آتان را از پیش خود راتدتد ‎ ‎

صفحه 28:

صفحه 29:
‎Cine aso a ie 2°‏ ‎allah‏ بر ماس روایتی ان کار با توسيه أقام على عليه السلام بهده است: مان که علی علية السرام غعل و کفن پياسب صل ال علیه والا را انیام داد یوقم 72 ۱ از گزرد. مردم در سید گرد آمده و در نصوص أيزكه يه كسى بر بد پیامبراص انم بکرارد و در کا بای أ ‎gS ah a‏ می‌کردند. در اين فنكام على عليه السلام وارد شده قرمود: «رسول خد| در ديات و عمات امام كا بوده و فست)؟ مسلمانان دسته دسته بدون كه بو كس اقتدا كنند بر بدن ييامبر حل الله عليه واله لماز نواندند.ألبنه به نظر م زسد علل سپانسی در این نوصیه امام بی‌تأثیر نبوده است؛ زيرا ابشان يا ذود ساربايست در لماز نمام كروقها امام آنان باشت كه احتمال برذی اعتراضات را به دنبال داشت و یا آنکه در هر گروه فردی آمام شد که در این صورت شاید برای آمام‌شدن که می‌توانست در آینده فضیلنی برای آناز شمرده شود درگیرل ‎gull |‏ ميان صدابه بهبود مر‌آمد. ‎ ‎۱ gl ‏خزز‎ ١3117 ‏شيم مقيد. ان أل‎ ac lM gg all ‏دبع اله علس‎ li

صفحه 30:

صفحه 31:
پپیبا شیر )= و ‎(alg‏ an HER ‏الانبياء والموسلين اصلی الله عليه و آله و سلم‎ EES Sy 0 اسيرالموعنين على بن ابيطالب عليه 'السلام دفن فرسودند .مصيبت ‎é‏ و فاجعه رحلت پياصبر صلی الله عله و له و سلم از يك طرف و بى احتراسى ‏بان مرت وی نداشتن مردم به فسل و کفن و دقن جخضرت از طرقٍ ‏ديكر , داغهايى يود كه بر دل مبارك اعيوالموستين عليه السلام ستکینی ميكرد . جنانيه با ياد تلخ آن روزها فرسوده اند : آيا بدن بر حلى الله عليه آله و سلم را رها میکردم و او با دقن ‎wiles‏ خرافت و سلطلنت بعد از او نزاع سیکردم: عايشه در این ‏اقوارى دارد که جالب توچه است . او کفته است:" بخد | قسم ‎ies‏ بعد از دقن متوجه شديم ‎

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:
‎a ۱‏ ‎eat‏ 2 التیی تس 9 ند تبویآبا مسجت پنخمیر ۳۶ از سه مسجد مهم مسلماتان است . همچ ‎os‏ ‏آرامگاه ‎seal‏ اسلام در آن واقع شده‌است به حرم ۱ ‎1 ‎ ‏محمد بن عبد الله با حوم, تبوى تبر مشهور است و زباوتگاه‌های مهم مسلمانان به شمار صىرود . تبوی مسجدی تاریخی مدبیته است که در خاور ۱ ‎ ‎ ‏شهر مدیته بتا شده‌است . مسجد را پیاهیر اسلام در ‎ ‎ ‏سال تخست هجری و در نخستیین روزهای ورود به هد يه دست خوح و يه همراهى مكاجرين و اتحار ساذ آرامگاه پیامیر اسلام. که در صنزل او واقع بود. © پس از توسعه مسجد در آن قرار كرفت . این مسجد از صعووف‌ترین مسجه‌های مسلماتان و از عطم‌ترین زیارتگاه‌هایشان به شمار هی‌آید .

صفحه 35:

صفحه 36:
‎tee a a) ode‏ و تشدید فأم)پساییاتی بوده صر بخش آخر مسب ای ‎pina‏ هاه ) کصه. مرحمان پینوا و قریب طر آن ردان م تیوه وتاب انسقه 4 ‎tigate oo‏ ين اقوال. به آنما ‎a ‏عُنزل کسانی که با ایشان آشنا بودند. واردا‎ ps ieee om Blea ‏میشدنه ولی کساني که با انسار سایقه آشنایی ند اشتند وارد‎ ‏مسجد الثبی میشدند . و پرخی از مصاجران به مدیته سیآسدند تا‎ | ‏آشرابت پياهوزند و احکحام دین بقهمند و به عتوان «آسوزکار » به صییان‎ ‏قوم خود پرکردند . اینان نمونه و محد اقی از این آبه شریقه. ‏ | بوده اند : (قتول تفر امن كُلّ فرقة منهم طاتقةٌ لبتفقهوا فيالدين ولد روا قومتهم اذا روا |لبهم لَص یرون »: «چرا از هم فرفه و | طانتهابی. كمسا يكوه نا تیم هویج م بم ‎ae tam‏ ~ سيبان ‎moh a‏ آثان را انذار کنند. شاید آتها پروا تمایند 4۰ ‎eee len‏ نقل ‎Sn ee‏ هر حصسی وارد صدییته میشد » شر الجا شيا داشت بر بد سبيشد و هر كعس اشنا نداشت سر دید ون با جمعی بودم که يم صقّه رول کرده. همست اد با ‏دوز يكت سح خرسا يراص صا صببفر ستاك ‎

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:

صفحه 41:

صفحه 42:

صفحه 43:

صفحه 44:

صفحه 45:
عليها السزام هدبه نمود .اما يس از رحلت پبیاسیر اسلام حل الله علیه واله در زهان خلاقت ابوبکر حخرت قاطمه علبها السلام از قدك سحروم كرد يد . عابشه نقل حرده است که ‎cobalt pes‏ علبيها السلام يس از اصتتاع ‎Gl ated‏ 2 قد ك. يا او قهر كرد أو نا فتکام اتش حتی پک كلمه يا او ستن نکقت( ۲) تیبز ی 2 ‎a2Uclle‏ چتین آهصده است :

صفحه 46:

صفحه 47:

صفحه 48:
بیبت الاحزان جایکاهی است در قیرستتان بقیع و از آن جهت شهرت یافت که حخرت کاطمه(سلام الله عغلیها) , ایوهحند عزالی هی كوبد : ۰ ; «مشستکی اشت که زاتران .هر زوز صیح؛ پمی از زبارت قبء , ت صعمد ( جلوات الله علیه ) در بقلع حخور ‎odes‏ رساتتد ‎gs)‏ 9 دذیتی و ححابه را که در آتجا مد کون ‎

صفحه 49:

صفحه 50:
وقتی رسول حدا جلی ‎alll‏ علیه و آله از دنیا را و وحی او را کتار تهادتد. بلال به عتوان اعتراضص < بیکی اخان تکقت و هر چه به سراخش هی آمد تد. 3 اقم که صحه ای هون .بلال بر بالای یام مسجد رقت ‏ آوای کوم بلال در محیته پیچید . الله اصیر . همد اشهد أن محمدا رسول الله زكرا عليضاالسلام د يككَر طاقت تیاورد . گریاد و تاله ای زد و از حال وفت . آن چتان که همه کمان حودند از دنيا رقنته است . صوحم قویاد برآوروند : یلال یس صن . حختو ورسول الله صلى الله عليضو آله را کشت 1 .یلال اذان را تيمم ركًا كرد و ندانست چکوته خود را بر بالین زهرا علیهاالسلام رساتد ‏ رضم سلب‌ها الشلام ما به ‎Comte tT Area‏

صفحه 51:

صفحه 52:
تو سا حتعو نتن و هو رسن س عيى اولین و درخو است مولا علی این بود که قرصودند با زهرا توأهمسر من هستى و هبيج وقت من هيح درخو استی ند اشتی درخو استی بکن حضرت زهرا کفتند چون تب دارم دلم اتار میخواهد يهودى در خانه اش اتار دارد .انار وا خوييد اوى كود تند و آمدند به سمت خاته در راه كنار خرايه ای ققیری خیلی تاله صی کرد و حالنق بد بود حخضرت بسترش ۱ وا تمیز کردند و به او رسیبد کی کرد ند و کفتتد با من کحاری ندایی ای عوهن خدا ؟ کقت چرا هن تنب دارم حلم اتار می خواهد حخضرت آن اتار اوردتد و آن را شدتند كه جيرئييل و سيكاتيل از يهشت يراى / آحخرت وهوا اتار آوردتد این تماد آن اتار بهشتی است ‏

صفحه 53:

صفحه 54:
AR a ‏اقا‎ sig 5g a si

صفحه 55:
Bate (oe) aj ore ‏وداع‎ ۴

صفحه 56:
محل غسل حضرت زهرا (س)

صفحه 57:
خاخسیاروی حضرت هرا سلام الله علیها ‎eee‏ و خرن لاه اه سا جمع شده يوديد و كريه مسى آسحن جتازم وا هی كت شید تد . كفت بیبیوون آوردن جتازه به ‎eee‏ م ا تخیر ا 0 و د تجه‌ها یه خواب وفت جتازه را بیرون آوردتت حصعوت امییو المقمتین و حسن و حسیین علیضم السّلام و عمار و مقداد و عقییل و زییر و ایوذر و سلمان ی" ‎aaa‏ و حووضی از بتی خاشم. و خواص آن ححعرت بو حخحروت قاطمه علیها السّلام تما حردتد. و در همان شب او وا دكن كردن هتكامى كه يدن حخضرت قاطمه رزهرا سلام الله عليها ممواویبی قخیو هیارک كرد بيد دا ستى از قير بيبرون آصد و او را کرفته و بازکشت تمود - تظطویه برخی اپین استت كه آن دست رسول الله ‎te‏ الله عليه و آله يبوده است كه ياره نتن خود قاطمه را از علی تحویل کرفته است ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 58:

صفحه 59:
امام خسن علیبه السلام از همان دوران كود كى به اعام ابثار و اسوه .وجود و بخشش و الگوی صراعت و بزرگواری معروف . ۱ و مشهور کردید .وی سکره دار اهل ببیت بود وهمواره سکره اش برای فقرا ونبازمندان یهن بود .علا وه بر آن كمك به فقبيران و عستمند آن .قرضص داران .آزادی کنیبزان وغلا مان از سیبره اصام حسن عجتبی علیه السلام هی باشد "

صفحه 60:

صفحه 61:

صفحه 62:
ضوبت خوردن حضوت نت على سب سلا امام سجاد عليه السلام فرمود ند: وقتى ابن ملجم مى خواست به امام على عليه السزام ضخربه يزند. شخص ديكرى با او همدست بود كه خريه اشرأ به 15لا كور كوت ‎Syl asec Lal‏ سلجم به آنا ات احابت كرد . و در حالى كه امام در ستلاه نوت راسد أن حكدرت (جايى كه قبل نيو در جنكها زخم بود اشته بود . ) فرود امد ‎i 5‏ در آن هتکام حسن و حسین آسدند و این ملجم ‎ ‏را کگرفتند و در بند کرد تد

صفحه 63:

صفحه 64:

صفحه 65:
۲ زهر دادن جعده به امام حسن (ع) 1 معاویه با وعده مال بسیار و ازدواج با یزید . جعده را تطمیع کرد تا شوهرش ؛ امام حسن مجتبى (ع) را كه در آن زمان خانه نشين شذه بود » © زهر دهد و او نيز به طمع ثروت زياد و عروس خلیفه شدن چنین کرد : تا . | ریخت و در ۰ اين كه روزى امام حسن (ع) روزه بود . جعده زهر را در ی هنگام افطار به امام (ع) داد از آن پس . حضرت پیوسته لخته های خون .. پالا می آورد و اين وضع ۴۰ روز ادامه داشت تا سر انجام در روز ۲۸ صقر ۰ 3 سال ۵۰ هجری پس از وصیت به برادرش . امام حسین (ع) داز فانی را وداع گفت . ۳ ۳

صفحه 66:

صفحه 67:
ام حسن ‎ra‏ السلا ‎a‏ این عباس رواییت شده كه حضرت رسول اه صل الله عليه و رفيا فرصود : که چون قرزندم حسن دا يه هر شهید كنتد ملاتکه آسمانهای هقتکانه بر او کریه کنند و همه ‎al op jap‏ بحكويد حتى صوعان هوا و ماهيان دريا و در ‎ft pte‏ هیر حلی الله عليه و آله و سلم آسده است : قرشتکان و آسمان های هقت کانه بو اصام حسن علییه السلام صی کویتد ۰ ی + حتی پرتدکان در فضا و ساخیان ‎See ies wee oes spe ng ot Cas o>‏ میا ای منرت . چشمش دار رورس ‎alr ma‏ ديد كان ۰ صور صی شود.. نابیتا تمی کرد ۰ و هركه ير وى اند وهكين شود ‎oa ile) ٠.‏ ووؤبى كه كمهاى ققلب كا صحزون أست ‎٠‏ ‏غمکین تمی شود

صفحه 68:

صفحه 69:
از ویژکی های آب موجود در سرد اب مطهر حرم حخرت عباس (علیه السلا ای زیوزمیتنی. یس از ورود ب. تمام این ویزکی دا حقظ می صتد ‏

صفحه 70:

صفحه 71:
آن ایام خوشی . هر کاه هی خواست سوار بر صحمل کرد د. مر بتی هاشم و على اكير و سيد الشهدا- أو را نک هی صودتد تا به راحتی بر عحمل سوار شود عباس كمك او هی کرد تا سوار کردد . علی اکیر را كرفته و سيد الشهداء کمر خواهر و قت نا سوار محمل شود . . ‎aS ail‏ سوار کردد . باداش به دوران خوش وحصل تلا فقی تمود . برکشت و رو به سمقتل شهد | صدا رد : (( يرادرم عباس !على اكير ! بوخيزيد كه و سو اردص آصده . سرا سوار بر صحمل تمایید . برخیزید كه 99 | وقته اسیری رسشیده است - حسیتم برخیز ! ‎ ‎

صفحه 72:

صفحه 73:
, ‏وه‎ Rass e ۱ ‏در جنك يا‎ digas ‏خر تا کته دا بت سیاه‎ ‏اصام حسین علیه السلام محیّم است. يه سياه‎ ‏حسیتی یواست و به اصام کفت:7 قدايت شوم‎ ‏أى يسو وسول خدا ! من همان حسی هفستم که‎ ‏تو را از بازکشت به وطنت بازد و همراهت‎ ‏آهصحم نا تو را تاچار کردم در اين سرزصيين‎ ‏توقف حتی . كمان تمى كردم, ييشتهاد نو‎ . ‏وا نیپخییرتد و به این سرنوشت دچارت کتتد‎ .دشح ‏به خدا اكر صى دانستم كار يه این جا هی‎ ‏هركو ابه جنين كارى دست تم زدم . اكنون‎ ‏سوى خدا تویه می‌کنم . آيا‎ a oleae ‏از‎ ‏ننوبه من يذيبوكته است ؟ حسیین علیه السلام‎ ‏فرمود‎ ‎a « آوی. خد اوتد تتوبه تو را صی یت یود

صفحه 74:

صفحه 75:
نماز ظهر عاشورا عاشورا: در کیرود ار جنگ ابوتمامه صاتدی وقتی ١ ۳ igs ‏ديد وقت نماز ظهر قرا رسيده نزد اعام حسين عليه السلام‎ ! ‏قد ایت‎ ay ‏رفت و به او عرض کرد :« يا اباعبدالله. جانم‎ 5 ۳ 1 ا سياه دشمن به تو نزد يك شده و يه خدا سوكتند من أ از تو كشته شوم . اما دوست دارم قبل از ابنكه خد اوند را علاقات كتم. تمازى وا كه اكتون مشاب ‏رسییده. با تو خوانده‎ Aes اعام حسين عليه السلام, سر به سوی آسمان بلتد کرت و قرصود :( تماز را به یادم آوردی. تمازگزاران و ار ان خداوند تو را از امی. وقت نما ار دهد . . ‏ز است‎ 5 a 4 ‏آنككاه فرصود : به دشمن بكو‎

صفحه 76:

صفحه 77:

صفحه 78:
ابالفضل (ع) به طور دق است و از کجا آب آورده است ؟

صفحه 79:

صفحه 80:
شصا د ت ‎avg pon oe a>‏ السلام » در روز عاتودا جون تشتكحى ير حسين و باوان او سحت کشت. کودکان به امام علیه السلام شحوه آوردتد و از فرط علنتی هی تالیدتد . اصام. عیاس علیه السلام را صدا کرد و قرصود تا با ‎a5‏ ‏به كرات برود و يراس ت آب بیاورد . عیاس با ده سوار همراه شد و مَشح ها را برد اشت و چون ۲ به سح‌خل آب قرات وسید. یاران ابن زییاد بر کتار ‎ais col‏ بودتد و شریعه را پر حوم رسول خدا ‏یسته بودند . چون هیاس را دییدتد. بر او حمله ‎wei eS‏ ‏آتکاه که ‎

صفحه 81:
عی به دست صی آید که ية آن حمع عریی عی كويتد و بهترین حمغ عریی او 5 به عقیبلان تباصی بو یرای یند آمدن بیرون زخم سچاری لتییام زخم و فروحش و محكم كردن لثه ها مفيد است . اما درياره ص اعتقادات عاميانه سرتيط با اين كياه ينا به كفته دكتر سيد جعقر شهيدى در كتاب ند کاتی قاطمه زهرا(ع ). يبابان نشينان زير درخت با تشیمتگاه عول و حدای باد که [ایلای خارضا

صفحه 82:

صفحه 83:
al=lig Z ‏حاتوصی کوید همان طوری كه در تاريخ و در لغت‎ ‏قیه الماء»: جایی که آب در آن کرت‎ Ge Le) ‏آصده‎ ی آید [را صی کویند] . کاته کودی ای بوده كه آب داخلش ایستاده است . به طوری که 5 تسبت به قبرسید النشهد ‎af‏ علیه السلام همان جا ‎ile ne‏ 3 دپکر تمی نتواتست این طرف و آن طرف انح وکوته. سقتل خیلی پایین بود . ق حضرت سید الشهد - علیه السلاً مٍ جا صی خواسته به ططرف = مم کوده بودند, پرود جه يهان ها ‎Sree‏ که [به طرف خيْمه ها] برو يت آنِ وقت قاحله ى مدقن نا مقتل را ر 4 و هنين جور خود شان وا به طرف خيمه کاه حشی-ء تد .

صفحه 84:

صفحه 85:

صفحه 86:

صفحه 87:

صفحه 88:
pl Solel

صفحه 89:
در راه قرآن از همه جيز بايد كذ شت

صفحه 90:

صفحه 91:

صفحه 92:

صفحه 93:

صفحه 94:

صفحه 95:
17 7 ۰ — تووازه ساعات نام یکی از دروازه‌های ورودی میت دا از آتجا وارد شهر کردند. ضمرام سس مطفر امام حسيين (ع ».در حالى كه عردم به شاد مانى و يايكوبى و طبل زنى مشغول بودند .نام آن دروازه «باب ساعات» بود . آن دروازه. یکی از دروازه‌های شوقى أن شهر بود كه راه حلب و كوقه به اين دروازه أ ختم مى كرد بد . هنكامى كه اسبران به دروازه شام وسبيدند. از شدت ازدحام جمعيت و مانور لشكر بني اميه ساعتتها قاقله اسوا در كنار دروازه شام توقف شبعبان ابن دروازه را «باب ساعات» ناميدند اب ساعات را ياب توصا» سىنامتد 9 دمشق. كه اسراى اهل كرد .

صفحه 96:

صفحه 97:
1 به زنجیر کشیدند اما پیام عاشورا جاودانه شٌ و تتوانشفتت فقابله کنعند با فرگننک کیت ۱

صفحه 98:
1

صفحه 99:

صفحه 100:

صفحه 101:

صفحه 102:

صفحه 103:

صفحه 104:
‎OF‏ شاخص ترین وجه وجودی امام صادق (ع) شخصیت علمی . عمیق و گسترده آن حضرت و مجموعه تلاش ها و تکاپو هایی بود که توسط ایشان در مسیر ترویج و تکثیر علوم معرفتی , و انديشه های دینی صورت گرفت . ایشان با تأسیس بزرگترین دانشگاه علوم اشلامی در ‎ ‎ ‏عصر خود , به تعلیم علوم مختلف اسلامی پرداختند . ‎f=‏ ‎OF‏ به نقل از ابوالعباس . احمد بن عقبه زيدى : تعداد شاگردان ایشان۵, ۴۰۰۵ تفر میرسید . ‎qe‏ ‎aoe ۹‏ ‎۹ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 105:

صفحه 106:
زندان اصام مو‌سی ین حعگوت. سی,. در کتتاب بحارالاتوار آعده است که عاصری کقت : هارون الرشیح کنیزی خوش سیما به زندان امام موسی کالم( علیه السلام ) فرستاد : أبنو ان ات تک ریا | رد تیم با پیش اه یکت و ود ری قرستاده قرصان هارون را به 0 باو با بازكتشت فرستًا.

صفحه 107:

صفحه 108:

صفحه 109:
تهیه کردند . 8 در حبه های آن به مدت چند روز سوزن های زهر آلود زدند . ۰ ۰ ‎HF‏ سپس سوزن ها را کشیده و به نزد آن بزرگوار آوردند..:. آن حضرت از ‎ ‎ ‏آن انگور های زهر آلود بخورد و سبب شهادت ایشان شد . ‏با ‎ ‎ ‎

صفحه 110:

صفحه 111:
هادا ت اهام جو ادرعيه سرب ‎Si‏ الكضل همسر امام جواد عليه السلام, با برادرش جعقو بن مأمون عمویش مستسم ۰ همست شس ۲ و توطته گتل اسام جواد علیه السلام را طرح کرد‌ند . ن تحمییم کرقته شد که آم القخل آن حخرت وا با رضر مسموم كتد ‎ ‏بعد از مسموسیبت اون ناتجبیب درب خانه را به روی ‎sige lal... Cems pce ‎ ‏شدت مسموهیت به خودش می پبچید. هی ناله مى زد جكرم مى سو ‏صدا هی زد بیا زضرا(س ) اها ام فخضل دستور داد. زنان و کنییزان ‎a=‏ بزنند. فلهله کنند تا حه ای جواد الاتمه رو کسی تشنود ‎lal‏ جواد در غربت و مظلومیت جان سيرد . اما كار يه جا ختم نشد. اون زن صلعوته دنت وی داد بدن مبارك امام جواد(ع ) رو بالاأى ‎ale og me‏ الى اد ‎PG Ch gee‏ ‏ا ‏يشت يام بالزتان عی ایستاد‌ند .۰ : جسم پاک آن حخضرت هی ۱ ‎ ‏سه رو و سه جر ۳۳ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 112:

صفحه 113:

صفحه 114:
wala ae (علیه ااسلام » هط و قکس ‎coe‏ احل عیاسی زتی ‎teal‏ ‎a‏ یتب هستم اصام هادی (علیه السلای) حاكخر قد و قرمود جموع است و ویتب(سن ده كلإن سال وقات كرده است .. متوكل يرسيد آبا عبر از این دلیلی بواى دروغكو بودن اين زن استث ؟ ‎otal‏ ) السلام ) فرصود :یله و آن این است که کو قوزتد ان قاطمه (سلام الله اند ككان حرام است تو ابين تن را درون ده ايام متو يكرد من درندكان يبنداوا نا فعلوم شود دروغ مى كويد متوحل: به اسام توت آبا صی شود خود شما داخل ‎yes‏ پرویید .تودیاتی آوردتد و اصام د اخل قفس شمتن شبيى درنده وفغت وقتى امام ( عليه ‎ua‏ ‏داخل ا شيك شير ها اصدند صر يرابر اصام ب ‎‘d‏ اسامآتها وا نوازش کرد و یا دست اشاره م الله عليها ) |

صفحه 115:

صفحه 116:

صفحه 117:

صفحه 118:
روز در کشت ‎lal‏ بازدشم. و نخستبین روز امامت ايبشان. قرا رسید . و آن حضرت ناکزیر 0 آعده. برو ييكر يدر نماز گزارد . این رخداد به كوته هابى جند روابت شده است . که در یک ۲ 5 بوایت شيخ حدوق آن را به حورت مفصل از زبان « ابوالادیان» بکی از خدست حاران خانه و متحدی اور ناهه‌های اعام عسحر ۷ کزارش حرده است. (شیخ حدوق. کمال‌الدین و تمام التعمت ج ۲ص 2۷۵؛ باب 2۳. ‎FO a‏ همچنیین ر .5 : نیلی نجغی, منتخب الاتوار المخيتة. ص ۱۵۷: راوندی. قطب‌الدین. الخرانح والجراتح. ج ۰۳ ص۱۰۱) را از زبان دیگران ی بت حرده‌اتد لانم به ذكر است كه امام حسن ( عليه السلام ) ابا فوزتد بؤركوارشان امام زصان (عح ) غسل وكقن کود ند ۳ 0

صفحه 119:

صفحه 120:
. بعد از پاان نماز ‎la‏ زمان ‎sgh tal YY by ٠‏ ۲ یگ بار تسیدات ‎Ade) |p She‏ السرام ) خوانده به سوه رقته' "الهم صل على محمد و11 les gl i

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
20,000 تومان