صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
نی طبیعت گرایی اروپایی داشت. با ظهور کمالالملک
اشخاص, ساختمانهاء باغها و غیره را همچون عکاسی دقیق
* کمالالملک از همان آغاز فعالیت هنریاش تمایلی قوی و آشکار به
ls
وظیفهای جدید بربار معین شد. او میبایست رویدا
ثبت کند تا به عادیترین مظاهر زندگی و محیط درباری سندیت تاریخی بخشد.
ار استادان رنسانس و باروک را دید و شیفته آنها شد. منطقاً او به لحاظ فرهنگی, ذهنی و سابقه هنری
شهای دریافتگری (امپرسیونیسم) و پسا-دریافتگری را نداشت. اما زیباییشناسی
چون رامیراند را نیز به درستی درک نکرد .با این حال آکادمی گرایی در او قوت
بازنمایی
ش از پیش به هنر حلنشگاهی سده نوزدهم وابسته شده بود. حتی بعداً
صفحه 6:
پس از فوت ناصرالدین شاه کمالالملک برای تحصیلات به
اروبا رفت .مدتى بيش از سه سال را در فلورانس رم و
پاریس كذرانيد؛ و در موزدها به رونكارى از آثار استادانی
اخت. در باريس با فائت
جون رامبراند و تيسين
لاتور آشنا شد. سفر اروپا تأثیری مشبت در اسلوب کار و
حتی طرز دید او گذاشت. او به دستور مظفرالدین شاه به
ایران باگشت و کار در د
با خواستهای شاه جدید کنار بیاید. به عراق رفت و چند
سالی را در آنجا گذرانید. سالهای ۱۲۸۱۵ تا ۱۲۸۳شمسی)
های زرگر بغدادی و میدان کربلا را به هنگام اقامتاش
بار را ادامه داده ولی عملاً نتوانست
در عراق نقاشی کرد.
صفحه 7:
مفات کمالٍ الملک
سرانجام محمد غفاری (کمال الملک) در ۲۷
مرداد سال ۱۳۱۹مش ساعت ۲ بعدظهر روز
یکشنبه بر اثر کهولت سن بیمار شد و درسن نود
وپنج سالگی در منزل محمد غفاری نوه ی
دختری اش چشم از جهان فرو بست.او وصیت
کرده بود که در باغ خودش واقم در حسین آباد
دفن شود باشد ,اما بنا به دلایلی وی را در
نیشابور,مجاور مزار شیخ فرید الدین عطار
لیشابوری به خاک سپردند.
صفحه 8: