علوم مهندسی معماری و عمران

زندگی نامه و آثار لوییس هنری سالیوان

lois

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زندگی نامه و آثار لوییس هنری سالیوان”

زندگی نامه و آثار لوییس هنری سالیوان

اسلاید 1: نام و نام خانوادگی : علیرضا نوروزی   موضوع تحقیق : زندگی نامه وآثار لوییس هنری سالیوان   استاد راهنما : سرکار خانم حمزه لو   رشته تحصیلی : مهندسی معماری

اسلاید 2: لوییس هنری سالیوان Louis Henri Sullivan

اسلاید 3: زندگی نامه تولد: 4 سپتامبر 1856، بوستون،شیکاگو مرگ: 14 آوریل 1924،شیکاگو،ایلینویز معماری آمریکایی بود که پدر مدرنیسم خوانده شده؛او فردی شناخته شده در خلق آسمانخراشهای مدرن و معمارو منتقدی تاثیرگزار در مکتب شیکاگو بود. او همچنین مرشد و مربی معمار بی نظیر قرن 20 ، فرانک رایت بود. در عین حال الهامی بود برای گروهی از معماران شیکاگو که بعدها این گروه با مکتبی به نام مکتب ساختمانهاو خانه های مرغزاری در آمریکا شناخته شدند. لوییس سالیوان در خانواده ای تولد یافت که در اواخر دهه 1840 به امریکا مهاجرت نموده بودند مادرش اصلیتی سوئیسی داشت و پدرش ایرلندی بود.او در کنار پدر و مادر بزرگش در ماساچوست بزرگ شد و بیشتر اوقات کودکی خود را با یادگیری درباره طبیعت در مزرعه پدر بزرگش سپراند. در سالهای بعدی و در آموزشهای ابتدائی اش تجربه هایش اندکی متفاوت گشت و بیشتر وقت خود را به گشت و گذار در بوستون میگذراند.او تمام خیابانهای بوستون که احاطه شده توسط ساختمانهای گوناگونی بود را سیاحت مینمود و این دقیقا مصادف با زمانی است که شیدایی او نسبت به ساختمانها افزایش یافت و تصیم گرفت که در آینده مهندس و معمار ساختمان شود.

اسلاید 4: هنگامی که وارد دبیرستان شد ،با شخصی به نام موسی وولسان ( Moses Woolson ) آشنا گشت و او کسی بود که آموزه هایش اثر پایداری بر لوییس گذاشت و تا پایان عمرش از آموزش به او فرو گذار ننمود. بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان،سالیوان مدت زمان کوتاهی در موسسه تکنولوژی ماساچوست معماری خواند.در این دوران او توانست از دبیرستان یک سال زودتر فارغ التحصیل شود و دو سال از تحصیلات خود در موسسه تکنولوژی ماساچوست را با شرکت در یک سری امتحانات و قبولی در آنان بگذراند.او در سن 16 سالگی وارد دانشگاه MIT شد. بعد از یکسال تحصیل به فیلادلفیا رفت و در دفتر فرانک فرنس( Frank Furness ) مشغول به کار شد. رکود و کساد سال1873 بر کار و در آمد فرانک فرنس تاثیر گذاشت و او را وادار به اخراج سایوان کرد.در سال 1873 سالیوان برای شرکت در غرش و جنبش عظیمی که پس از آتش سوزی بزرگ شیکاگو در امر ساختمان در آن ناحیه رخ داده بود به آنجا نقل مکان نمودو در آن دوران برای ویلیام جنی ( william Lebaron Jenney ) کار کرد.جنی کسی است که دارای اعتبار بنا کردن اولین ساختمان اسکلت فلزی میباشد. پس از گذشت کمتر از 1 سال کار برای جنی سالیوان به پاریس رفت و به مدت 1 سال در دانشگاه هنرهای زیبای پاریس به تحصیل پرداخت.هنر رنسانس ذهن سالیوان را تحت تاثیر قرار داد.و تاثیر آنکه معماری خود را به سوی تقلید از روح آفرینش مایکل آنژ هدایت کند و از تکرار سبکهای دوره های پیشین بپرهیزد.پس از آن باردگر به شیکاگو بازگشت وکارخودرا در شرکت آقایان جوزف جانستون( Joseph S. Jonston ) وجان رادلمن ( John Edelman ) به عنوان نقشه کش آغاز نمود.رادلمن و جانستون درآن دوران عهده دارطراحی داخلی پرستشگاه Moody بودند که توسط سالیوان کامل گشت.در سال 1879 دانکمار آدلر ( Dankmar Adler ) سالیوان را استخدام نمود و 1 سال بعد سالیوان شریک شرکت او گشت. این اتفاق به عنوان نقطه آغازین سالهای پرحاصل سالیوان نشانه دارگشت. و در همین شرکت بود که سالیوان به شدت بر فرانک لوید رایت ( Frank LIoyd Wright ) تاثیر گذاشت.فرانک کسی بود که طراحی و مبانی و اصول سالیوان را از کارهایش الهام گرفت و در آغوش کشید.

اسلاید 5: آدلر و سالیوان در آغاز ، شهرت خود را به عنوان معماران تئاتر و سالنهای نمایش به دست آوردند.در حالیکه تعداد زیادی از تئاترهای آنان در شیکاگو بود.شهرت آنها انجام پروژه هایی در غرب دور را نیز حاصل نمود همچون کولورادو و واشنگتن.اوج پروژه های تاریخ شرکت در این مرحله مربوط به پروژه ساختمان تالار کنفرانس شیکاگو در سال 1889بود؛ ساختمانی چندمنظوره بی نظیری که نه تنها تئاترش دارای 3000 صندلی بود بلکه یک دفتر مجهز و کامل و یک هتل نیز داشت. آدلر و سالیوان اولین طبقه این برج را به عنوان دفتر خود رزرو نمودند.بعد از سال 1889 شرکت آنان به دلیل محل قرارگیری اش بشدت شناخته شد و خصوصا این شناخت و شهرت با انجام پروژه های ساختمان واگن سازی در سنت لوییس سال 1891 و طراحی فروشگاه کارسون در خیابان ایالتی شیکاگو سال 1899 به اوج رسید.

اسلاید 6: آثار معروف لوییس هنری سالیوان سالیوان و بلندهای اسکلت فلزی تا اواخر قرن 19 ، وزن ساختمانهای چند طبقه به اجبار توسط دوام و قوت دیوارها تحمل میشد و هر چه ساختمان بلندتر می بود فشار بیشتر و این فشار در بخشهای پایین تر ساختمان قرار میگرفت.محدودیت های مهندسی در این شیوه از جمله اینکه دیوارها باید توان تحمل وزن سازه را میداشتند و طراحی های بزرگ به معنای دیوارهای حجیم و کلفت بروی طبقه همکف بود و محدودیتهای قطعی در مورد ارتفاع ساختمان بطور واضح وجود داشت.گسترش تولید فولاد که در عین حال ارزانی ، تنوع ایجاد مینمود و متحرک و سلیس بود، در نیمه دوم قرن 19 تمامی این قوانین و محدودیتها را تغییرداد. آمریکا در آن دوران در قلب رشد سریع اجتماعی و اقتصادی قرار داشت و مکانی بود مناسب برای فرصتهای بزرگ معمارانه . شهریترین جامعه در حال شکلگیری بود و اجتماع آن در عطش ساختمانهای نو و بزرگتر بود.تولید انبوه فولاد محرک اساسی بود برای توانایی ساخت آسمانخراشها در نیمه دهه 1880 .

اسلاید 7: در این دوره قیمت فولاد به شدت کاهش یافت و تنزلی را به سرعت پیمود o قیمت فولاد در طی سالهای 1867 تا 1895(قیمت هر تن به دلار) سال 1895 1890 1885 1880 1875 1870 1867 قیمت 32 32 29 68 69 107 166 مردم میانه آمریکای غربی فشار اجتماعی کمتری را در تطابق با شیوه های معماری که در واقع همان استفاده از تیرآهن و سازه فولادی بود احساس کردند و معماران و ساختمان سازها توانستند ساختمانهای بلند، نازک و باریک به همراه اسکلت فلزی ظریف اما پایدار و قوی بسازند. بخشهای دیگر ساختمان چون پنجره ها ، سقفها ، کفها و دیوارها به طور معلق به این اسکلت متصل گشتند.و فولاد چیزی بود که در این میان وزن را تحمل مینمود.این شیوه نوین باصطلاح آن دوران سازه-ستون خوانده شد. فولاد که در این میان وزن ساختمان را تحمل مینمود، نه تنها با عث ایجاد ساختمانهای بلند شد بلکه اجازه ایجاد پنجره های وسیع را نیز صادر نمود که به معنی استفاده بیشتر از نور طبیعی روز در محیطهای داخلی ساختمان بود. همچنین دیوارهای داخلی نازکتر گشت و استفاده بیشتر از فضا میسر گشت. o ساختمان مونادناک ( Monadnock ) – با اشاره به اینکه توسط سالیوان طراحی نشده بود-شاهد عینی تحولات ناگهانی در ساخت وساز در شیکاگو است.نیمه شمالی ساختمان در سال 1891 بر اساس دیوارهای باربر ساخته شدهدر حالیکه نیمه جنوبی که تنها 2 سال بعد از آن تمام شده بر اساس شیوه ی نوین آن دوره یعنی سازه فولادی است. o بعد از حادثه آتش سوزی در شیکاگو در واقع شیوه های گذشته به هیچ عنوان کارساز نبودوبحرانی جدید حاصل گشته بود.سالیوان اولین کسی بود که بر این بحران غلبه کرد.او اوضاع را با استقبال از تغییرات ناشی از ایجاد سازه فولادی و ایجادقائده ای برای فرم ساختمانهای بلند و همچنین ساده سازی ظاهرساختمانها از سنتهای تاریخی گذشته ، سامان بخشید.

اسلاید 8: استفاده از طرحهای طبیعت گونه و پیچیده بصورت نوارهای عمودی در ساختمانهایش ، و در نتیجه آن هدایت چشم بیننده به سمت بالا و تاکید بر عمودی بودن و مرتفع بودن سازه ؛ همچنین ارتباط فرم ساختمان با نحوه کاربرد آن از جمله مشخصه های اوست. تمام این مسائل زاده تحول، صادق و خوش آیند ، و از لحاظ تجاری موفق بود. o لوییس سالیوان با گفتن جمله فرم تابع عملکرد شعار جنگی معماران مدرن را بیان نمود.این عقیده که بیانگر خواستهای ان دوران بود بعدها توسط طراحان دارای نفوذ و قدرت بکار برده شد و از سوی آنها اشاره بر این داشت که المانهای تزئینی یا در اصطلاح معماران ornament ، در ساختمانهای مدرن زائد و غیر ضروری بودند؛اما خود سالیوان هیچگاه به نفی کامل تزئینات اعتقاد نداشت.در همان ساختمانهای بلند و لاغرش او اغلب سطح ساختمان را با فورانی از هنری شاداب و تازه نشانه گذاری مینمود.که اغلب این تزئینات از جنس آهن و یا سفالینه (دارای رنگ قرمز مایل به قهوه ای) بودند و فرمهای آنان فرمهای ارگانیک مانند پیچک و تاک و همینطور شکلهای هندسی وبهم پیچیده که تاثیر گرفته از میراث طراحی ایرلندی لوییس بودند را در بر میگرفت.

اسلاید 9: جزئیات ساختمان وین رایت ( Wainwright building ) لوییس سالیوان سنت لوییس - 1890 سفالینه برای این کار سبک بوده و کار با آن به نسبت مصالح بنایی سنگی راحتتر انجام میگرفت.علاوه بر آن علت دیگر استفاده از آن در کارهای سالیوان قابلیت چکش خواری و نرمی بود که آن را برای امر تزئینات مناسب میساخت. مشهورترین تزئینات وی را میتوان در سردر فروشگاه کارسون در شیکاگو یافت؛تزئینات آهنی به هم پیچیده. تزئینات ساختمانهای سالیوان اغلب توسط شاگردان جوانی که در خدمتش مشغول به کار بودند اجرا میشد؛ و این فرمها درواقع علامت تجاری سالیوان روی کارهایش بود و نزد شاگردان معماری چون امضایی ماند. نشانه دیگر سالیوان روی کارهایش آرکهای(قوس) نیم دایره و حجیمی هستند که در سراسر کارهای او برای فرمهای ورودی، پنجره ها و در طراحی داخلی ساختمان بکار گرفته می شد. تمام عناصر یاد شده در مورد کارهای سالیوان را میتوان در طراحی ساختمان گارانتی( Guaranty )در نیویورک مربوط به سال 1895 ، که در زمان شراکتش با آدلر آنرا ساخت مشاهده نمود.این ساختمان به سه ناحیه اصلی طراحی تقسیم میشود:یک بخش مسطح ، مغازه های طبقه همکف که دارای پنجره های وسیع بودند و بلوک مربوط به دفتر اصلی که توسط نوارهای عمودی از مصالح بنایی تزئین گشته که بی توقف به سمت بالا حرکت و 9 طبقه بالایی را میپیمایند تا بر ارتفاع ساختمان تاکید ورزند. یک قرنیس گچبری شده بهمراه پنجره های گرد در طبقه بام یعنی جائی که دستگاههای مکانیکی ساختمان چون موتور آسانسور قرارگرفته که توسط تزئینات ویژه سالیوان امضا گشته . همچنین هرکدام از ورودیهای طبقه همکف دارای قوس نیمدایره(بیز) میباشد.

اسلاید 10: ساختمان گارانتی( بیمه ) ( Guaranty building ) لوییس سالیوان نیویورک 1895 ه دلیل موفقیتهای بسیار کاریش نام او به عنوان پدر آسمانخراشها توصیف گشته.در حقیقت تعداد زیادی از معماران قبل از سالیوان یا همزمان با او در حال ساخت آسمانخراشها بودند؛شیکاگو آن دوران مملو از طراحان و ساختمان سازان فوق العاده ای در سالهای پایان قرن 19 بود.از جمله شریک سالیوان آدلر همینطور دنیل برنهام(ِ Daniel Burnham ) و جان ولبورن رووت( John wellborn root ) که یکی از سازندگان ساختمان مونادناک(پیش از آن به ان اشاره رفت) بود و از طراحی های دیگر او میتوان به برج معبد فراماسون( Masonic )در شیکاگو اشاره کرد که توسط بسیاری به عنوان بنیان آسمانخراشها چه از نوع اسکلت فلزی و چه دیوارهای باربر مورد احترام هستند. اما باید گفت برجستگیهای سالیوان تنها در تاریخ آسمانخراشها ثبت نگشته بلکه مهمتر از آن تربیت اسطوره ای چون فرانک رایت است و همینطور تاثیر کتابش به نام “ خود زیست نامه یک ایده “ بر همگان خصوصا معماران و مورخان. در سال 1890 سالیوان جز 10 معمار انتخاب شده برای ساخت نمایشگاه بین المللی کلمبیا به مناسبت چهارصدمین سالگرد کشف قاره امریکا در شیکاگو بود که در سال 1893 برگزار شد.5 معمار از آمریکای شرقی و 5 معمار از آمریکای غربی انتخاب شده بودند.

اسلاید 11: سالیوان طراحی ساختمان حجیم ترابری را عهده دار شد و دروازه ای برای آن طراحی نمود به نام دروازه طلائی که در واقع قوسی عظیم بود برداشت شده از هنرها و سبکهای گذشته.دنیل برهم عهده دار طراحی سایت و در واقع رئیس اجرائی نمایشگاه بود و سالیوان در نظرات با او توافق نداشت.سالیوان در سال 1922 ادعا کرد که نمایشگاه نشان دهنده جریان معماری امریکایی مربوط به نیم قرن و حتی بیشتر از آن است(کتاب خودزیست نامه یک ایده اثر سالیوان) .این طراحی سالیوان توجه وسیعی را در بیرون از امریکا به خود اختصاص داد و او را صاحب 3 مدال نمود. پس از برگزاری این نمایشگاه که بازگشتی به قدیم بود در سال 1893زوال و نابودی شتابناکی در شیوه سالیوان و آدلر ومعمارانی دگر چون آنها آغاز شد. بر اساس گفته های چارلز بب( charles Bebb ) که در آن دوران در دفتر آدلر سالیوان کار میکرد. آدلر برای این که کارکنان شرکت را در لیست حقوق نگه دارد مجبور به قرض کردن پول شد.در سال 1894 نهایتا با رویایی مشکلاتی که در حال ادامه بود آدلر و سالیوان شراکت خود را منحل کردند.ساختمان گارانتی به عنوان آخرین پروژه شرکت آنان محسوب میشود. آدلر در جذب مشتری و کسب و تجارت توانایی داشت و پس از جدائی از او سالیوان تنها توانست تعداد کمی پروژه را در دست گیرد. اوج نابودی و زوال در زندگی سالیوان ...پروژه های محدود، مشکلات مالی مزمن ، مصرف بیش از حد مشروبات الکلی..در این دوران بود. از ماموریتهای او در این دوره دریافت پروژه بانکهای شهر کوچکی در غرب بود،که امروزه جز کارهای شاخص باقیمانده از اوست.از جمله ساختمان جواهر این پروژه(محل نگهداری جواهرات) که بسیار بارز است. او در این دوران کتاب نوشت

اسلاید 12: بانک تجار و کشاورزان لوییس سالیوان کلومبوس 1918 دقایق انتهایی او درگذشت ، تنها و فقیر در اتاقی از هتل شیکاگو در سال 1924 روز 14 آوریل مراسم تدفینش توسط فرانک رایت برگزار گشت. سنگ قبر محجوری محل خفتن ابدی او را در گورستان گریسلند در محله شمالی شیکاگو مشخص می کرد و این در حالی بود که چند قدم آن طرفتر تعدادی از شیکاگویی هایی که عالم نبودند به حد او اما بودند ثروتمندتر مدفون شده اند در زیر مقبره هایی ممتاز و عظیم که توسط خود سالیوان طراحی گشته بود.بعدها بنای یادبودی در کنار مقبره او برپا شد. افسانه سالیوان افسانه ای متناقض بود.تعدادی او را مدرنیسم گرا خواندند و طرحهایش را از نتایج مدرنیسم دانستند. در حالیکه تزئینات ساختمانهایش اورا از مدرنیسم جدا میساخت .در واقع اودارای سبک بی نظیری است و بازدید از موسسه هنر شیکاگو گواه این موضوع است .طرحهای اصلی و وسایل کارش در این موسسه نکهداری میشود و همینطور در کتابخانه کلمبیا بایگانی شده.تکه هایی از ساختمانهای سالیوان همچنین در تعدادزیادی از موزه های طراحی و هنرهای زیبای سراسر دنیا نگهداری میشود. در طول سالهای پس از جنگ و در بحبوحه تجدید شهری کارهای سالیوان بی اعتبار گشت و تعدادی از آنان خراب گشت(حدود 15 اثر از او).در دهه 70 نظر عموم به این ساختمانها جذب گشت و نهایتا منجر شد که تعدادی از این ساختمانها حفظ شوند.شخصی که در این میان برای حفظ این سازه ها تلاش نمود و حتی در جهت آن راهپیمایی به راه انداخت ریچارد نیکل بود.او تکه های ساختمان های سالیوان را دزدکی جمع آوری میکرد و در همین را ه نیز هنگامیکه در ساختمان بورس و سرمایه مشغول جمع آوری تزئینات بود که طبقه بالا برروی سرش خراب گشت.

اسلاید 13: لوییس سالیوان پدر معماری مدرن   «لوييس ساليوان» معمار بزرگ آمريكايي و «پدر معماري مدرن». او با تفكرات و عقايد منحصربه فردش توانست تحولي شگرف در هنر و صنعت معماري بهوجود آورد و تاثيرات عميق او بر كسي پوشيده نيست. ساليوان بنيانگذار مدرسه معمارانشيكاگو است و «فرانك لويدرايت» معمار افسانه اي آمريكايي از شاگردان او بوده است. «لوييس هنري ساليوان» در سوم سپتامبر ۱۸۵۶ در شهر بوستون به دنيا آمد و مدت كوتاهيدر «موسسه فناوري ماساچوست» (ام آي تي) به تحصيل مشغول شد و دريافت كه قادر استتحصيلات دبيرستان خود را يك سال زودتر تمام كند و با گذراندن يكسري امتحانات، دوسال در دانشگاه پيش بيفتد. او تنها ۱۶ سال داشت كه وارد دانشگاه ام آي تي شد و پساز يك سال تحصيل به فيلادلفيا رفت و براي خود شغلي در كنار معماري به نام «فرانكفرنس» (Frank Furness) پيدا كرد ركود اقتصادي سال ۱۸۳۱ بسياري از زحمات «فرانكفرنس» را بر باد داد و او به واسطه مشكلات مالي مجبور به اخراج «ساليوان» شد. دراين زمان «ساليوان» به شيكاگو رفت تا در جريان ساختمان سازي آن شهر كه پس از وقوعيك آتش سوزي گسترده در سال ۱۸۷۱ آغاز شده بود شانس خود را بيازمايد. او خيلي خوششانس بود كه موفق شد در كنار «ويليام لبارون جني» مشغول به كار شود. «جني» اولينمعماري است كه از اسكلت فلزي در اجراي ساختمان بهره برده. پس از كمتر از يك سالفعاليت در كنار «جني»، «ساليوان» به قصد تحصيل بار سفر بست و يك سال در دانشگاه هنرپاريس مشغول به فراگيري شد. پس از اتمام دوره آموزشي به شيكاگو بازگشت در حالي كههنوز هجده سالگي اش تمام نشده بود. او چند سال بعد را به فعاليت در كنار معمارانمختلفي گذراند تا اينكه در سال ۱۸۷۹ «دانكمار آدلد» معمار مشهور آن زمان، ساليوان را استخدام كرد و يك سال بعد او را در شركت خود شريك كرد. اين اتفاق سرآغاز دورانپيشرفت و موفقيت ساليوان بود. طي اين سال ها «ساليوان» و «آدلد» موفقيت هايي پيدرپي به دست آوردند كه از جمله آنها مي توان به طرح و اجراي تالار سخنراني شهرشيكاگو در سال ۱۸۸۹ اشاره كرد كه در پايان پروژه «ساليوان» و «آدلد» طبقه بالاي اينساختمان را به عنوان آتليه خود انتخاب كردند. از ديگر موفقيت هاي اين دو شريك ميتوان به ساختمان واگن سازان (Wainwright Building) در سنت لوييس اشاره كرد كه اولينآسمانخراش تاريخ معماري جهان به شمار مي رود.

اسلاید 14:   «لوييس ساليوان» اولين معماري است كهروش صحيح استفاده از اسكلت فلزي در ساختمان هاي بلند و مزاياي آن را به طرز بهينهاي مورد استفاده قرار داد. از آنجايي كه در ساختمان هايي كه با اسكلت فلزي بنا ميشوند معمولاً غير يك يا دو دهنه ديوار برشي در ساير نقاط ساختمان نه تنها عضوباربري وجود ندارد كه به عنوان مثال از ديوارهاي ساختمان فقط به دليل پوشندگي ومحافظت سرمايي گرمايي استفاده مي شود و هيچ خاصيت باربري ندارد. «ساليوان» با علمبه اين نكته در ساختمان هاي بلند از پنجره هايي با ابعاد بزرگ بهره مي برد كه نهتنها باعث روشنايي بيشتر فضاي داخلي مي شد كه با حذف ديوارها و ضخامت پائين شيشههاي پنجره سطح مفيد ساختمان افزايش يافت.   توجه ساليوان به مزاياي اسكلت فلزي موجبشد محدوديت هاي دست و پاگير مهندسي كه هميشه بر سر راه طراحان معمار وجود داشته استتا حدي از بين برود و اين تحولي شگرف در معماري مدرن را باعث شد. در سال۱۸۹۰ساليوان» يكي از ۱۰ معمار منتخبي بود كه براي اجراي ساختمان «نمايشگاه جهانيكلمبيا» كه قرار بود در سال ۱۸۹۳ در شيكاگو برگزار شود انتخاب شد. ساختماني كهبعدها «شهر سفيد» لقب گرفت. از ديگر شاهكارهاي خلق شده «ساليوان» مي توان بهساختمان عظيم ترمينال شيكاگو و «دروازه طلايي» كه طاقي است عظيم كه در «شهر سفيد» قرار دارد اشاره كرد.

اسلاید 15:   شراكت «آدلد» و «ساليوان» پس از اجراي فروشگاه زنجيره اي «كارسون پيري اسكات» به اتمام رسيد و در پي انحلال شركت «ساليوان» يك دوره بيستساله را با سيري نزولي چه در زمينه مالي و چه زمينه احساسي سپري كرد. از او به پاستلاش ها و زحمات بسيار در هنر معماري بارها تقدير شد و در سال ۱۹۲۲ به عنوان يكطراح خبره از مسابقه اي كه براي طرح و اجراي «برج تريبيون» برگزار شده بود شديداًانتقاد كرد. يك برج با اسكلت فلزي و نمايي از سنگ كه ساختمان هاي سنگي معماري گوتيكرا تداعي مي كرد اما ساليوان يك تحريف بزرگ تاريخي را در طراحي آن كشف كرده بود.لوييس ساليوان» عاقبت در چهاردهم آوريل ۱۹۲۴ در شيكاگو چشم از جهان فروبست. «فرانكلويد رايت» كه به نوعي شاگرد او محسوب مي شد مراسم تدفين اين معمار بزرگ را كه درزمان مرگ فقير و تنها در اتاق هتلي در شيكاگو درگذشته بود آبرومندانه برگزار كرد. اكنون كه سال ها از مرگ او مي گذرد هنوز تاثير تفكرات اين اولين معمار پيشرو درمعماري جهان به چشم مي خورد

اسلاید 16: چندی از کارهای لوییس سالیوان

اسلاید 17: ساختمان تالار کنفرانس شیکاگو ( building Auditorium ) لوییس سالیوان شیکاگو 1889

اسلاید 18: ساختمان وین رایت( Wainwright ) سنت لوویس 1890

اسلاید 19:   ساختمان ترابری ( transportation ) نمایشگاه کلمبیا آدلر و سالیوان شیکاگو 94-1893

اسلاید 20:   کلیسای بپتیست( pilgirim baptist ) آدلر و سالیوان 1891

اسلاید 21: خانه بابسون ( Bobson house ) 1907 ایلینویز

اسلاید 22:   خانه برادلی( Bradley house ) شیکاگو 1910

اسلاید 23: Schlesinger and Meyer Department Store ایلینویز 1899

اسلاید 24: کلیسای ارتدکس Holy trinity

اسلاید 25: طراحی مقبره Wainwright

اسلاید 26: منابع تحقیق : www.iran-eng.com www.louissullivanfilm.com www.p30persian.ir www.lajourd.com

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید