zianhaye_amoozeshe_feali

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زیان های آموزش فعلی”

زیان های آموزش فعلی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم هست کلید در گنج حکیم

اسلاید 2: بیا تا گل بر افشانیم و می در ساغر اندازیم فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

اسلاید 3: برنامه آموزشی اجرااارزشیابی برنامهفید بک و اصلاخ نقاط ضعفتکرار و روند صعودی و مارپیچیreformRevolutionreform

اسلاید 4: معایب آموزش فعلیارائه حجم عظیمی از دروس تئوری ایجاد خستگی و سردرگمی دانشجو فراموش کردن حجم زیادی از دروس عدم ارتباط اساتید پایه و بالینی ارائه دروس غیرکاربردی ایجاد افسردگی و بی انگیزگی در دانشجو رواج جزوه خوانی و سوال خوانی کشتن روحیه کتابخوانی و مراجعه به رفرنس از بین بردن قدرت استدلال و حل مسئله در دانشجو

اسلاید 5: Thomas Huxley (1825-1895)The burden we place on the medical student is far too heavy, and it takes some doing to keep from breaking his intellectual back. “

اسلاید 6: Traditional curriculumBasic sciencesClinical sciences1years234561years23456BasicSciencesClinicalSciencesRevised curriculum

اسلاید 7: Student Learning outcome What to learn- Content How to learn Educational strategy Teaching and learning tools Assessment Educational environment

اسلاید 8: رويكرد (SPICES)رويكرد قديميدانشجو – محور student centered استاد – محور مبتني بر مسئله problem- basedجمع آوري اطلاعات تلفيق شده Integrated مبتني بر رشته مبتني بر جامعه community –based مبتني بر محل اشتغال انتخابي Electivesبرنامه استاندارد سيستماتيك systematicاستاد – شاگردي با فرصت طلبانه الف – استراتژي SPICESHarden در مدل SPICES شش استراتژي را به صورت طيف شرح داد.

اسلاید 9: شعر لورد بیکنباید از هر گوشه بی چون و چرا گرد آوریبسته داری دست و پا تا عمر بر پایان بریتا اگر از شیره گلها غذایی می خوریاچتماع خویش را جان بخشی و جان پرورینه چو مور اندیشه و افکار و آثار کساننه میان تارهای فکر خود چون عنکبوتباش در طول حیات خود چو زنبور عسلهم ز آثار و ز افکار مصفی چون عسل

اسلاید 10: الگوریتم برنامه پیشنهادیمقدماتیدروس عمومیدروس تخصصیPreclinicalاراِیه پکیجهای مشترک پایه و بالینیEarly clinical exposureClinicalPortfolioApproach to casePre externshipفارماکولوژیبالینیاصول نسخه نویسیآناتومی کاربردیروش تحفیقو ارایه پایان نامهExtErnshipکارورزی مقدماتیInternshipکارورزیپیشرفته

اسلاید 11: الف-1- دروس عمومی :1- ادبیات فارسی2- زبان انگلیسی3- کامپیوتر و اینترنت4- معارف5- جامعه شناسی پزشکی 6- تربیت بدنیالف - مقدماتیالف-2- دروس اختصاصی به صورت :1- مقدمه ای بر جنین و بافت2- مقدمه ای بر آناتومی3- مقدمه فیزیولوژی4- مقدمه آسیب5- مقدمه میکروب6- مقدمه ویروس و ایمنی7- مقدمه فارماکولوژی8- تربیت بدنی

اسلاید 12: ب -1-ارائه دروس ماژور بالینی داخلی، جراحی، زنان، اطفال به صورت پکیج به این صورت که در سه رشته داخلی، جراحی و اطفال پکیج باید مشترک جنین و بافت و آناتومی و فیزیولوژی و فارماکولوژی و مایکولوژی مشترک داشته و دنبال هم ارائه می شوند و پکیج زنان با پایه خود در یک پکیج.زمان هر پکیج و مکان آن بر حسب کار کارشناسی بعداً مشخص می گردد.ب - Preclinicalب -2-ارائه دروس مینور چشم، ENT ، مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، ارتوپدی، ارولوژی، طب فیزیکی، طب اورژانس ، پوست، عفونی، مسمومین و بیهوشی به صورت پکیج جدا که باید اختصاصی و بالینی خاص خود ارائه و در مورد مغز و اعصاب و جراحی اعصاب باید مشترک و بالینی دنبال هم ارائه می شوند.

اسلاید 13: ب -3-پنجشنبه هر هفته دانشجویان با یک مربی آموزش دیده که بهتر است متصدی طب اورژانس باشد مواجهه زودرس با بالین پیدا می کند و با اصول و مقدمات بالینی آشنا می شود.ب -4-در پایان هر پکیج امتحان بعمل می آید و در صورت رد شدن دانشجویان باید فقط پکیج مربوطه مجدداً اخذ شود.

اسلاید 14: مقدماتی:زبان انگلیسی،کامپوتر و اینترنت،ادبیات و اصول نگارش فارسی،تاریخ تمدن ایران،معارف اسلامی،ورزش،آشنایی با مقدمات آناتومی،مقدمه فیریولوژیکورسهای ادغام یافته:داخلی:قلب و عروق،گوارش،ریه،کلیه،غدد،به صورت زیر:

اسلاید 15:

اسلاید 16: ج -1-گروه ها از قبل بایدهای یادگیری دانشجو در دوره بالینی را مشخص کرده اند.ج - clinicalج -2-دانشجو در این دوره بیشتر در بخش و درمانگاه با بیماران خاص مواجهه پیدا می کند و یک پوشه کار (Portfolio) دارد و بر اساس بایدها، باید کیس های مواجهه شده را با مراجعه به رفرنس های ارائه شده در مقالات سرچ شده تکمیل و در پوشه خود نگهداری می کند. در پایان دروه به رویت استاد مربوطه رسانده و استاد در صورت صلاحدید امتحانی از دانشجو به عمل آورد و بر این اساس نمره او را به گروه ارائه می دهد. در صورت رد شدن آن دروه را مجدداً باید پاس کند.

اسلاید 17: د – دوره قبل از کارورزی مقدماتی (Pre externship)ارائه دروس کاربردی پایه مثل 1- آناتومی کاربردی 2- فیزیولوژی کاربردی 3- فارماکولوژی بالینی با تأکید بر دوز دارو و اصول نسخه نویسی 4- اخلاق حرفه ای 5- پزشکی قانونی6- اصول استریلیزاسیون واسپسی7- کارگاه CPR و در پایان هر درس امتحان و نمره ارسال می گردد.

اسلاید 18: هـ – اکسترنی- کارورزی مقدماتی (Exlornship)در این دوره دانشجو با مواجهه با بیمار، اخذ شرح حال، معاینه فیزیکی، درج دستورات زیر نظر انترن و دستیار یا استاد مربوطه، آشنایی با آزمایشات بالینی، رگ گیری، احیاء قلبی-ریوی، تهیه برگ خلاصه، پرکردن برگ فلوچارت روزانه،در پایان هر بخش امتحان و ارسال نمره

اسلاید 19: و – دوره انترنی- کارورزی پیشرفته (Internship)در این دروه دانشجو به عنوان یک پزشک عمومی به صورت مستقل تری به معاینات و درمان و درج دستورات و پیگیری بیماران پرداخته و در کنفرانس های گزارش صبحگاهی، مرگ و میر و غیره شرکت و بیماران را معرفی می کند. در پایان هر بخش نمره اخذ و ارسال و در پایان دوره انترنی یک امتحان جامع به صورت تئوری و عملی (OSCI و DOPS و 360) به عمل و در صورت قبولی فارغ التحصیل می شود. در صورتیکه رد شود باید دوره را بر اساس قانونی که بعداً ارائه می شود، تجدید کند.

اسلاید 20: مزایای روش جدید:ارائه مطالب کاربردی و مرتبط با مباحث بالینی تقویت زبان و کامپیوتر در حد مطلوب تعامل بیشتر اساتید پایه و بالینی ایجاد انگیزه و تلاش بیشتر دانشجو تقویت روحیه تحقیق تشویق دانشجویان به کاوش و مطالعه رفرنس های اصلی بازدهی بیشتر برای اساتید و دانشجویان تلف نشدن وقت و نیروی جوانی دانشجو ایجاد وقت بیشتر برای حضور دانشجو در بالینمواجهه زودرس بالینی ارائه مطالب کاربردی پایه مثل فارماکولوژی و اصول نسخه نویسی – تهیه پروپوزال و پایان نامه – آناتومی کاربردی – روش استریلیزاسیون حوادث و پیشگیری برای پزشک، واکسیناسیون لازم برای دانشجویان و پرسنل پزشکی – پروسیجرهای عملی برای ...... فیزیولوژی کاربردی

اسلاید 21: Work is love made visibleکار عشقی است که در پیش چشم پدیدار شده است.The master Know no rest except in work he loved work, which is defined as visible loveاستادم به آسودگی قایل نبود جز در کار. او به کار عشق می ورزید و آن را عشقی مجسم تعریف کرده بود.

اسلاید 22: Ambition is a sort of workبلند پروازی نوعی کار است.A little knowledge that acts is worth infinitely more than much knowledge that is idleعلم اندک که عمل می کند بسیار پربهاتر از دانشی عظیم است که بیکاره مانده.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید