صفحه 1:

صفحه 2:
انیم و می در ساغر اندازیم و طرحی نو در اندازیم

صفحه 3:

صفحه 4:
معایب آموزش فعلی ارائه حجم عظيمى از دروس تئورى ايجاد خستكى و سرد كمى دانشجو فراموش كردن حجم زيادى از دروس عدم ارتباط اساتيد يايه و بالينى ارائه دروس غيركاربردى ايجاد افسردكى و بى انكيزكى در دانشجو رواج جزوه خوانى و سوال خوانى Be aaa ae ‏ا‎ Pe Sen] IE Coney Car yp ‏ل‎ Seger

صفحه 5:
"The burden we place on the medical student is far too heavy, and it takes some doing to A keep from breaking his intellectual back. “ 558

صفحه 6:
Traditional : Revised curriculum curriculum 7 متعح‌ظ ‎sciences‏ fee

صفحه 7:
Learning outcome

صفحه 8:

صفحه 9:
شعر نورد بیچن SPS Ie STC tens eee al fees eee Pre ‏بسته داری دست و پا تا عمر بر پایان بری‎ _ ۱ Se eet een ne ‏باش در طول حپات خود چو زنبور عسل تااكر از شيره كلها غذايى مى خورى‎ ۱ 19 eee Se eels

صفحه 10:
دروس عمومی| اروس تخصصم ارایه پکیجهای| مشترک پایه و 0000 Me aad (Bpproack to} Gre ‏فارماكولوزى‎ ‏بالينى‎ إل نسخه نويسلى أناتومى كاربرد: روش تحفيق ارايه يايان ناما كارورزى ‎ee‏ كارورزى بيشرفته

صفحه 11:
ene ere] ae ۱- ادبیات فارسی ۲ زبان انگلیسی ‎ee‏ ات ۴- معارف ‎ ‏۳ مقدمه فبزبولوژی ۴-مقدمه آسیب ‏۵- مقدمه میکروب ‏۶ مقدمه ویروس و ایسنی ۷ مقدمه فارما کولوژی ‎۳

صفحه 12:
الل تا ‎Bec‏ ‎sire ab ae ce nel sre soe ob)‏ كت كه در سه رشته داخلى» جراحى و اطفال يكيج بايد مشتركك جئين و با ‎a glls‏ ل ا ۱ پکیج زنان با پایه خود در یک پکیج. زمان هر يكيج و مكان آن بر حسب كار كارشناسى بعداً مشخص مى كردد. 50 ۱ ‏ا‎ CD ال ا ا ا ا ل ا ل ل ال | ا ا ا ‎eee‏ ا ل ‎Py ee‏ |

صفحه 13:
بط ينجشنبه هر هفته دانشجويان با يكك مربى آموزش ديده كه بهتر است متصدی طب اورژانس باشد مواجهه زودرس با بالین پیدا می کند و با اصول و تناك ارس اماي دروم 5-7 در يايان هر يكيج امتحان بعمل مى آيد و در صورت رد شدن ‎Ree Pere eee nO ep aes‏ 0

صفحه 14:
* مقدماتی:زبان انگلیسی»کامپوتر و اینترنت»ادبیات و اصول نگارش فارسی,ءتاریخ تمدن ایران»معارف اسلامی»ورزشآشنایی با مقدمات آناتومی»مقدمه فیریولوژی * کورسهای ادغام یافته:داخلی:قلب و عروق»گوارش»ریه‌کلیه» خدد.به صورت زیر:

صفحه 15:

صفحه 16:
clinical —z ف << كروه ها از قبل بايدهاى ياد كيرى دانشجو در دوره بالينى را مشخص كرده اند. ج -۲- ۱ cane eTON nd CaS eee aE TEIN Bere ۱۱ Pee eee e Ce eles oes RIESE Crain. ase ‏مراجعه به رفرنس های ارائه شده در مقالات سرچ شد: و در پوشه خود نگهداری‎ ‏مى كند. در يايان دروه به رويت استاد مربوطه رسائده و استاد در صورت صلاحديد‎ BES CP ‏ا ل ل ا‎ ‏ور از را‎

صفحه 17:
د - دوره قبل از کارورزی مقدماتی ‎(Pre externship)‏ ارائه دروس کاربردی پایه مثل ل م ۲- فیزیولوژی کاربردی و ۱ ۱ ۵ پزشکی قانونی مرب را 000 POC re) =o eae TO OBEN LO: (a CMC Cen

صفحه 18:
ه - اکسترنی- کارورزی مقدماتی (۶<۱۵۲۳5۱0) 0 Dea eel Sane dec Soke) eee ee Sir rd Se See Ce mer ee Crete ace) ‏رت‎ در پایان هر بخش امتحان و ارسال نمره

صفحه 19:
UST) ee Ms) ete Soy i) ۱ nee aes ane rece ee ‏درمان و درج دستورات و پیگیری بیماران پرداخته و در کنفرانس های گزارش صبحگاهی»‎ ‏م رگ و مير و غیره شرکت و بیماران را معرفی می کند. در پایان هر بخش نمره اخذ و ارسال‎ ‏ار‎ Tel we SSP LO Bee) ‏و ۳۶۰) به عمل و در صورت قبولی فارخ التحصیل می شود. در صورتیکه رد شود باید دوره‎ ‏م ا ل و‎ rele ab)

صفحه 20:
مرابای روش جدید: * ارائه مطالب كاربردى و مرتبط با مباحث بالينى ‎Seer ole‏ *؟ ايجاد انكيزه و تلاش بيشتر دانشجو تقويت روحيه تحقيق ‎a eo ict ae‏ ل ل كت ‏بازدهی بیشتر برای اساتید و دانشجویان ‏ا ل ال ل ااا ‏ل ا ل ات ‎ie cae‏ لت ‎Oe ieee ee ISS AS ee Se ee ‏تهيه يرويوزال و يايان نامه - أناتومي كاربردى - روش استريليزاسيون‎ 81 6 ‏ا دای که امسق‎ ae ‏ات ل‎ Neal eee ae ae ceeds) ‎ ‎

صفحه 21:
eS al RAN AU ec کار عشقی است که در پیش چشم پدیدار شده است. جكا كود جا ابرجودعع أوج2 ص ‎UU‏ رک ۱4۱ ‎PLD‏ ۱ ESS ‏م‎ ‎0 ‏ل‎ eB YE

صفحه 22:
۱۹۳ oP works 9 کار است. OO Ee Se LDU EAC oe Se INS rae aD a Ne No Vad ۱ ICAU Se Ne LD xen oe ye ‏عاك دز‎ ‎we ner gery ts‏ 200 بهاتر از دانشی عظیم است ‎

صفحه 23:

بسم هللا الرحمن الرحیم هست کلید در گنج حکیم اندازیم ساغر اندازیم درساغر می در افشانیم وومی گلبربر افشانیم بیابیا تاتا گل اندازیم در اندازیم طرحی نونودر بشکافیم ووطرحی سقف بشکافیم فلک راراسقف فلک Revolution تکرار و روند صعودی و مارپیچی ‏reform برنامه اارزشیابیبرنامه اارزشیابی ‏reform جرارا ا اج برنامه آموزشی بکوو فیدبک فید نقاط اصالخنقاط اصالخ ضعف ضعف معایب آموزش فعلی • • • • • • • • • ارائه حجم عظیمی از دروس تئوری ایجاد خستگی و سردرگمی دانشجو فراموش کردن حجم زیادی از دروس عدم ارتباط اساتید پایه و بالینی ارائه دروس غیرکاربردی ایجاد افسردگی و بی انگیزگی در دانشجو رواج جزوه خوانی و سوال خوانی کشتن روحیه کتابخوانی و مراجعه به رفرنس از بین بردن قدرت استدالل و حل مسئله در دانشجو Thomas Huxley (1825-1895) •"The burden we place on the medical student is far too heavy, and it takes some doing to keep from breaking his intellectual back. “ Basic sciences 6 5 4 3 2 1 Basic Sciences Clinical Sciences 6 5 4 3 2 1 Clinical sciences Revised curriculum years years Traditional curriculum Student What to learn - Content How to learn - Educational strategy - Teaching and learning tools Assessment Educational environment Learning outcome SPICESالف – استراتژي ;تط;يفش;رح داد SPICESدر م;دل Harden ;تژيرا ب;ه ص;ور ;ترا .ش;شس ; ا ‏ ) (SPICESرويكرد student centeredدانشجو – محور problem- basedمبتني بر مسئله رويكرد قديمي استاد – محور جمع آوري اطالعات Integratedتلفيق شده مبتني بر رشته community –basedمبتني بر جامعه مبتني بر محل اشتغال Electivesانتخابي برنامه استاندارد systematicسيستماتيك استاد – شاگردي با فرصت طلبانه ‏ شعر لورد بیکن ‏ ‏ ‏ ‏ نه چو مور اندیشه و افکار و آثار کسان نه میان تارهای فکر خود چون عنکبوت باش در طول حیات خود چو زنبور عسل هم ز آثار و ز افکار مصفی چون عسل ‏ ‏ ‏ ‏ باید از هر گوشه بی چون و چرا گرد آوری بسته داری دست و پا تا عمر بر پایان بری تا اگر از شیره گلها غذایی می خوری اچتماع خویش را جان بخشی و جان پروری الگوریتم برنامه پیشنهادی مقدماتی دروس عمومی دروس تخصصی ‏Pre externship ‏Preclinical ‏Ext فارماکولوژی ‏Clinical اراِیه پکیجهای ‏Ernship بالینی مشترک پایه و Portfolioاصول نسخه نویسی کارورزی بالینی مقدماتی Approach toآناتومی کاربردی ‏case ‏Early clinical روش تحفیق ‏exposure و ارایه پایان نامه ‏Internship کارورزی پیشرفته الف -1-دروس عمومی : -1ادبیات فارسی -2زبان انگلیسی -3کامپیوتر و اینترنت -4معارف -5جامعه شناسی پزشکی -6تربیت بدنی الف -2-دروس اختصاصی به صورت : -1مقدمه ای بر جنین و بافت -2مقدمه ای بر آناتومی -3مقدمه فیزیولوژی -4مقدمه آسیب -5مقدمه میکروب -6مقدمه ویروس و ایمنی -7مقدمه فارماکولوژی -8تربیت بدنی الف -مقدماتی ب Preclinical - ب -1 - ارائه دروس ماژور بالینی داخلی ،جراحی ،زنان ،اطفال به صورت پکیج به این صورت کBه در سBه رشتBه داخلBی ،جراحBی و اطفال پکیBج بایBد مشترک جنیBن و بافBت و آناتومی و فیزیولوژBی و فارماکولوژBی و مایکولوژBی مشترک داشتBه و دنبال هBم ارائBه مBی شوند و پکیج زنان با پایه خود در یک پکیج. زمان هر پکیج و مکان آن بر حسب کار کارشناسی بعدا ً مشخص می گردد. ب -2- ارائBه دروس مینور چشBم ، ENT ،مغBز و اعصBاب ،جراحBی اعصاب ،ارتوپدی، ارولوژBی ،طBب فیزیکBی ،طBب اورژانBس ،پوسBت ،عفونBی ،مسBمومین و بیهوشBی به صBورت پکیBج جدا کBه بایBد اختصBاصی و بالینBی خاص خود ارائBه و در مورد مغز و اعصاب و جراحی اعصاب باید مشترک و بالینی دنبال هم ارائه می شوند. ب -3- پنجشنبBه هBر هفتBه دانشجویان بBا یBک مربBی آموزش دیده کBه بهتBر است متصدی طب اورژانس باشد مواجهه زودرس با بالین پیدا می کند و با اصول و مقدمات بالینی آشنا می شود. ب -4 - در پایان هBر پکیBج امتحان بعمBل مBی آیBد و در صورت رد شدن دانشجویان باید فقط پکیج مربوطه مجددا ً اخذ شود. • مقدماتی:زبان انگلیسی،کامپوتر و اینترنت،ادبیات و اصول نگارش فار^سی،تاریخ تمدن ایر^ان،معارف اسالمی،ورزش،آشنایی با مقدمات آناتومی،مقدمه فیریولوژی • کورسهای ادغام یافته:داخلی:قلب و عروق،گوارش،ریه،کلیه،غدد،به صورت زیر: ج clinical - ج -1- گروه ها از قبل بایدهای یادگیری دانشجو در دوره بالینی را مشخص کرده اند. ج -2- دانشجBو در ایBن دوره بیشتBر در بخBش و درمانگاه بBا بیماران خاص مواجهBه پیدا مBی کند و یBک پوشBه کار ( )Portfolioدارد و بر اسBاس بایدهBا ،بایBد کیBس های مواجهBه شده را با مراجعBه بBه رفرنBس های ارائBه شده در مقاالت سBرچ شده تکمیBل و در پوشه خود نگهداری اسBتاد مربوطBه رسBانده و اسBتاد در صBورت صالحدید رویBت اسBتاد مBی کند .در پایان دروه بBه رویBت امتحانBی از دانشجBو بBه عمBل آورد و بر ایBن اسBاس نمره او را بBه گروه ارائBه می دهد .در صورت رد شدن آن دروه را مجددا ً باید پاس کند. د – دوره قبل از کارورزی مقدماتی ()Pre externship ارائه دروس کاربردی پایه مثل -1آناتومی کاربردی -2فیزیولوژی کاربردی -3فارماکولوژی بالینی با تأکید بر دوز دارو و اصول نسخه نویسی -4اخالق حرفBه ای -5پزشکی قانونی -6اصول استریلیزاسیون واسپسی -7کارگاه CPRو در پایان هر درس امتحان و نمره ارسال می گردد. هـ – اکسترنی -کارورزی مقدماتی ()Exlornship در ایBن دوره دانشجو با مواجهه بBا بیمار ،اخذ شرح حال ،معاینه فیزیکی ،درج دسBتورات زیBر نظBر انترن و دسBتیار یBا اسBتاد مربوطBه ،آشنایBی بBا آزمایشات بالینی، رگ گیری ،احیاء قلبی-ریوی ،تهیBه برگ خالصه ،پرکردن برگ فلوچارت روزانه، در پایان هر بخش امتحان و ارسال نمره و – دوره انترنی -کارورزی پیشرفته ()Internship در ایBن دروه دانشجBو بBه عنوان یBک پزشBک عمومBی بBه صBورت مسBتقل تری به معاینات و درمان و درج دسBتورات و پیگیری بیماران پرداختBه و در کنفرانBس های گزارش صبحگاهی، مرگ و میBر و غیره شرکBت و بیماران را معرفBی مBی کند .در پایان هر بخBش نمره اخBذ و ارسال و در پایان دوره انترنی یک امتحان جامع به صورت تئوری و عملی ( OSCIو DOPS و )360بBه عمBل و در صBورت قBبولBی فارغ التحصBیل مBی شود .در صBورتیکه رد شود باید دوره را بر اساس قانونی که بعدا ً ارائه می شود ،تجدید کند. مزایای روش جدید: • • • • • • • • • • • ارائه مطالب کاربردی و مرتبط با مباحث بالینی تقویت زبان و کامپیوتر در حد مطلوب تعامل بیشتر اساتید پایه و بالینی ایجاد انگیزه و تالش بیشتر دانشجو تقویت روحیه تحقیق تشویق دانشجویان به کاوش و مطالعه رفرنس های اصلی بازدهی بیشتر برای اساتید و دانشجویان تلف نشدن وقت و نیروی جوانی دانشجو ایجاد وقت بیشتر برای حضور دانشجو در بالین مواجهه زودرس بالینی ارائه مطالب کاربردی پایه مثل فارماکولوژی و اصول نسخه نویسی – تهیه پروپوزال و پایان نامه – آناتومی کاربردی – روش استریلیزاسیون حوادث و پیشگیری برای پزشک ،واکسیناسیون الزم برای دانشجویان و پرسنل پزشکی – پروسیجرهای عملی برای ......فیزیولوژی کاربردی Work is love made visible کار عشقی است که در پیش چشم پدیدار شده است. ‏The master Know no rest except in work he ‏loved work, which is defined as visible love استادم به آسودگی قایل نبود جز در کار .او به کار عشق می ورزید و آن را عشقی مجسم تعریف کرده بود. Ambition is a sort of work .بلند پروازی نوعی کار است A little knowledge that acts is worth infinitely more than much knowledge that is idle علم اندک که عمل می کند بسیار پربهاتر از دانشی عظیم است .که بیکاره مانده

51,000 تومان