سایرتحقیق و پژوهش

ساختار آموزشی ترکیه

صفحه 1:
»

صفحه 2:

صفحه 3:
مقدمه - آموزش از جمله مهم‌ترین فاكتورهاي آینده ساز اشخاص وجوامع است. همان‌گونه که به قرن 21 نزديك مي‌شويم آموزش بیشتر نمایان مي‌شود. امروزه سطح پیشرفت براساس این معیار سنجیده مي‌شود که تا چه حد جامعه با اقتصاد جهاني در هم آميخته و تا چه میزان دارای مشحصات جامعه اطلاعاني است. به دلیل پیشرمت‌ها ‎I‏ ‏و فن‌آوري حمل و نقل, دنیا کوچك وکوچکتر شده و در نتیجه اشخاص, جوامع و کشورها خواهي نخواهي در ارتباط مستقیم وتعامل با یکدیگر قرار دارند. در اين بین فن‌آوري‌هاي اطلاعات باثیري مستعيم و اساسی ار روش زتکی افراه درس را وا اس مي‌بایست مجهز به دانش و مهارت‌هاي روز شوند تا بتوانند با جامعه‌اي که به‌صورت فرايندهاي پیچیده‌تر مي‌شود هماهنگ باشند. درعوض, اين موضوع نیازمند به استفاده اشخاص به ه آموزش نا جد امكان و يا كيفيت ال ‎٠‏ ابن ار منظور شناخت نظام ‎Eas in|‏ خر ری ادا ©

صفحه 4:
تاریخچه نظام آموزشی - تاريخي تاریخچه آموزشي نظام آموزشي دوره عثماني اصولاً تا قبل از شروع قرن نوزدهم. حکومت عثماني در قبال آموزش همگاني مردم مسئوليتي را قبول نمي کرد و لذا هیچ سیستم آموزشي متشکل و متمركزي وجود نداشت. آموزش بصورتي بسیار محدود در فالتا سه نوع بر ارات تس دا اي تحص وی كه دود سان در شتین 5 با ۵ سالکی رن فرلن و تعالم سای را بصورت مکنبخانه اي فرا مي گرفنند. این کلاسها ایندا دز مساجد بر پا مي گردید و بعدها تدریجاً استقلال یافت. معلمین آنها «خوجا» پا از ی ای لین رس ترا با سا با افراد پیر و مذهبي که قرآن خواندن مي دانستند, تعیین مي گردیدند.

صفحه 5:
- بعضي از اين مدارس از طریق درآمدهاي وقفي اداره مي شدند و دولت حمايتي از آنها نمي نمود. مدارس مذهبي؛ که با نام «مدرسه» خوانده مي شدند, آموزشي فراتر ار مدارس ایندايي را ارائه مي تور ۱۱۱ 21 داش ‎ait‏ علوم فول و لدو مه( فن. صنعت و زبانهاي تركي؛ عربي و فارسي در أنها تدريس ميشد. فارغ التحصيلان لين مدارس يد ار طى مراجلي د ينوا سد به مقام الا 6 (مدرس) رسيده ويا در امر قضاوت وارد شده و قاضي (مفتي يا كادي) شوند. در دوره عثماني. افرادي که تحت آموزش این مدارس قرار مي گرفتند. طبقه «ممتاز علمي» را در جامعه تشکیل مي دادند. اين مدارس تا اواسط قرن هفدهم ميلادي از استقلال عمل و نفوذ ويژهاي بهرهمند a). wk ele seas ‏ید اد اج‎ Ge lee. wt ‏ایا رت كه‎ oxeaa.

صفحه 6:
ساختارآموزشي - به موجب قانون اصول آموزش ملي شماره1739, سیستم آموزش ملب ترکیه شامل دو قسمت اساسي به نام آموزش رسمي و آموزش غیر رسمي است.

صفحه 7:

صفحه 8:
اموزش رسمي آموزش رسمي به معناي سیستم مدرسه اي است. سیستم مدرسه اي آموزش ملي ترکیه شامل چهار سطح ذیل است: 1 آموزش پیش دبستاني 2 آموزش ابتدايي 3 آموزش متوسطه 4 آموزش عالي آموزش غیر رسمي آموزش غیر رسمي,سیستم آموزش و پرورشي را پوشش مي‌دهد که موقعيت‌هاي شغلي برای شهره‌ندانی فراهم می‌کند که هیچ‌گاه آموزش رسمی دداشتهه‌اند با دریکی ازسطوح

صفحه 9:
نهادهاي آموزشي - در مقطع پیش دبستاني 9 هزار مربي و معلم در 5 هزار باب مرکز پیش دبستاني به تربیت 150 هزار دانش آموز مشغول هستند. اما در مقاطع دبستان : ان دبیرستان تا سال 1997ميلادي يعني پیش از تغییر نظام آموزشي ترکیه از سیستم آموزشي 11 ساله (5+3+3- دبیرستان + راهنمايي+ دبستان) به سیستم (28+3 دبیرستان + ابتدایی) وضعیت بدینصورت بوده است که 7 میلیون دانش آموز ابندائي در بیش از 50 هزار دبستان, 3 میلیون دانش آموز راهنمايي در 9 هزار مدرسه و 2 میلیون دانش آموز متوسطه در 5 هزار دبیرستان به تحصیل مشغول بودهاند.همچنین در یکهزار باب مدرسه فني و حرفهاي دورة راهنمايي حدود 500 هزار دانش آموز و در بیش از 2500 باب مدرسه فني و حرفهاي دورة متوسطه حدود يك میلیون دانش آموز به تحصیل اشتغال داشتهاند. لازم به ذکر است پنا پر آمار متدرح در مطبوعات ترکیه هر ساله 5/1 دون نفر به جمع دانش آموزان این کشور افزوده میشود, بطوریکه باید براي این عده 12250 باب

صفحه 10:
نهادهاي آموزش مذهبي - آموزش مذهبي در ترکیه در سه رده دانشکده الهیات, مدارس قرآني و مدارس مربوط به آموزش طلاب و وعاظ (مدارس امام خطیب) ارائه مي گردد.همه اين مدارس از دهه 50 به بعد گسترش يافتهاند. در حال حاضر مجموعة گروههاي الهیات در 18 دانشگاه ترکیه ایجاد شده است. در مجموع 4925 مدرسه فرآني وجود دارد که داراي 5295 مدرس, 176892 طلبه و 52028 دانش آموز در كلاسهاي شبانه هستند. شمار كودكاني که در دورههاي تابستاني این مدارس درس ‎no‏ خوانند به 443,326,1 نفر میرسد. حقوق و مزاياي مدرسین با دولت و تأمین ‎plo‏ هزینه ها با خودمدارس است. مدارس امام خطیب نیز نا پیش از اجباري شدن 8 سال آموزش ابتدائي شامل بیش از 500 باب مدرسه آموزش ديني دوره راهنمايي با 300 هزار دانش‌آموز و بیش از 400 مدرسه آموزش ديني دوره متوسطه با 200 هزار دان شآموز اد لازم به م ضع است در اين مدارس ‎lel 9 0 _ a‏ اه ا ‎

صفحه 11:
- میزان ثبت نام در مراکز پیش دبستاني طي سال تحصيلي99 1998 در سراسر کشور9/6 درصد براي مجموع دختر و پسر است. میزان ثبت نام براي دختران 5/6 درصد و پسران 7 درصد است. اما میزان ثبت نام براساس جنس شامل بچه‌هايي که در برنامه‌هاي آموزش مادر - کودك شرکت مي‌کنند نمي‌شود چون آمار جداگانه اي در مورد جنسیت کودکان در اين برنامهها به عمل نيامده است.علاوه بر تعداد کودکان مراکز دولتي آموزش پیش دبستاني, تعداد کودکان مراکز مهد کودك تحت نظارت مراکز خدمات اجتماعي که بر طبق اصل191 به نگه‌داري از کودکان با هدف فراهم نمودن آموزش پیش دبستاني براي کودکان نیازمند و تامین سلامتي جسماني و روحي آنان و آموزش عادات و نگرش‌ها و ارزش‌هاي پایه در گروه هاي سني 0 تا 6 سال , افزوده شده است.خدمات اجتماعي فردي درمراکز نگه‌داري کودك روزانه فراهم است.مراکز مهدکودك و امکانات مراکز اجتماعي در موسساتي که به آن نیاز داشتند به منظور فراهم نمودن آموزش پیش دبستاني براي

صفحه 12:
ساختار آموزشي - آموزش پیش دبستاني جریان قانونمند و هدف‌داري از آموزش است که کودکان گروه های سس 0 72 ماهکی را براساس حص و ۱۱۳ سطح پیشرفتشان با فراهم نمودن محيطي سرشار از انگیزه پوشش مي‌دهد. در اين جریان پیشرفت فيزيكي, عقلاني, روحي و اجتماعي کودکان به بهترین وجه در مسیر ارزش‌هاي فرهنگي جامعه هدایت مي‌شود.مقطع پیش دبستاني. مرحله اي است که پیشرفت کودك بسیار سریع است. آموزش فراهم شده در این دوران بر روند پیشرقت کواك در سال‌هاي آني فاثر سیار دار عفیعات درازسد نشان میدهد که قسمت اعظم نگرش‌هاي مکسوبه دوران كودكي, شخصیت,دیدگاه‌ها, عادات, اعتقادات و سیستم ارزشي شخصي را در ‎We sche fl‏ Sean

صفحه 13:
- کودك که در ارتباط شدید روحي در مرحلة بعد از تولد با اعضاء خانواده ‎cowl‏ حدود سه سالگي براي بودن با دیگر هم‌سالان و بازي با آن‌ها احساس نیاز مي‌کند. گروه‌هاي هم‌سال محيطي را براي کودك فراهم مي‌کنند که در آن خود را بشناسد. کودك از طریق این محل‌هاي بازي مي‌آموزد که پذیرفته شود, با دیگران شريك شود, از حقوق خود دفاع کند و به دیگران احترام بگذارد. بنابراین کودك از دنياي خود محور به مرحلة احساس اجتماعي قدم مي‌گذارد. در کشور ترکیه نیز اين نوع از آموزش بعوان يکي از شاخه هاي العاقی نظام آموردی عمومی مرح مر باشد.اکثر اینگونه مدارس بطور خصوصي اداره مي شوند .هرچند که برخي به دولت وابسته هستند. عمده این مدارس در شهرهاي بزرگ

صفحه 14:
اهداف دراز مدت اموزشي - 1 حصول اطمينان از يبشرفت فيزيكي.عقلاني و روحي كودكان و ار ار رها ها مود نا ارا ‎Sins‏ - 2 ایجاد آمادگي در کودکان براي ورود به مقطع آموزش ابتدايي ۳ ‏اد ی ای را ای کار اوه‎ esr ‏نا مساعد آمده‌اند‎ - 4 حصول اطمینان از این‌که کودکان زبان تركکي را خوب صحبت

صفحه 15:
- 1 فراهم نمودن محيطي مناسب در جهت پیشرفت کودکان و تقویت توانائي‌ها و قابليت‌هاي فيزيكي عقلاني, زباني, روحي و اجتماعي آنان - 2 در نظر گرفتن گروه هاي مختلف سني کودکان, علاثق و نیازهایشان در راستاء نا ور ‎ellis bis Sle‏ مرو وود تیم اسر ‏- 4 پیش‌بردآموزش پیش دبستاني به‌گونه اي که ازكيفيت‌هاي لازم براي ایا ای ‎Vise oy sons se ee‏ ‏باشد.

صفحه 16:
- به طوركلي مي توان گفت که هدف مقطع کمك به رشد صحیح جسمي, روحي, رواني, عاطفي و اجتماعي کودکان است. گفتني است که گذراندن مقطع آموزش پیش دبستاني در ترکیه اجباري نمي باشد. - هدف از برنامة آموزشي مهدهاي کودك مراقبت و تغذية صحیح کودکان ورشد جشعي وروحي انان الست هدقف ار برنامة امورشى كووكس ]كا آموزش موضوعي نيست, ولي كودكان زبان تركي تمرين مي کنند, براي خواندن و نوشتن آماده مي شوند , آموزشهاي بهداشتي و محیط زيستي مي بینند و براي دورة بعد آموزشي مهیا مي شوند. به عبارت دیگر مي توان كفتك كه هدف از کلاسهای بیش بیستاني تشویق واآماده ساره کودکان رده هاي سني 5 تا 6 سال براي ورود به دورة اجباري دبستان

صفحه 17:
توسعه آموزشي - گشودن كلاس‌هاي مهد کودك در مدرسه‌هاي كنوني و استفاده از ظرفيت‌هاي فيزيكي آنان. - - ایجاد تغییرات لازم در پروژه‌هاي معماري مدارس در دست ناس - - ایجاد ساختمانهاي لازم در طبقه همکف براي آموزش پیش دبستاني. - - فراهم نمودن پروزه‌هاي آموزشي براي آموزش کودكاني که آموزش پیش دبستاني نداشته اند

صفحه 18:
- گسترش آموزش و پیشرفت کودکان نوپا از طریق تهیه برنامه‌هاي آموزشي تلويزيوني - شکل دهي به مراکز تحقيقاتي آموزشي چند منظوره پیش دبستاني براي طرح و اجراي مدل‌هاي جایگزین به روش‌هاي اقتصادي‌تر براي دسترسي کودکان وخانواده‌هاي مناطق مهاجر نشین و دور افتاده به چنین امكاناتي - تهیه و طراحی برنامه‌هاي بیشرفت و توسعه آموزشی (رشد ونموء آموزش و نگه‌داري) - تکمیل قوانین مربوط به رشد نمو, نگه‌داري و آموزش کودکان در اما کدی

صفحه 19:
اهداف دراز مدت آموزشي - از جمله مهمترین اهداف دراز مدت آموزش ابتدايي هماهنگ با اهداف دراز مدت و اصول اساسي آموزش ملي مي توان به موارد یل شا موه ‎T=‏ یاه دانس بای بهارها تترس‌ها و عاداب 1 کودکان ترك به منظور تبدیل به شهرونداني خوب و پرورش آنان در اس ‏- 2-آماده سازي کودکان ترك براي زندگي و آموزش در سطوح بالاتر رورش آنان در راستای عایی وازستدا یشان

صفحه 20:
اهداف کوتاه مدت مورسي 1-خلق محبط آموزشي تحقيفاني,مولد و موثر که به دانش‌آموزان اجازه مي‌دهد عواست ها و ارات شود را بیان کرده:تقاط ضعف و قوت خود و خانواده شان را شناسايي نموده واحساس متولیت ودرا بر گر دهد 2-خلق محيط‌هاي آموزشي و فوق برنامه که براي دانش‌آموزان ابزار لازم براي پیدا كردن ديدي وسيع و جامع ی مارا ‎Cai‏ 3-تهیه برنامه‌ها براي اين‌که دانش‌آموزان را از تکنولوژي‌هاي اطلاعاتي و مسائل اجتماعي و فرهنگي مطلع ساخته و آنان را افرادی جند يعدي ودر عال بيشرفت دائمي در مسائل أكادميك و اجتماعي و ‎BU WE glaal‏ 4-وادار ساختن کودکان در فراگيري مهارت‌هايي که به آنان توانايي پذیرفته شدن در جامعه و محیط اطراف ۱ جه طورکلي ترمي توان گفت که هدف اصلي مقطع ابتدايي آموزش داغش و مهارتهاي اولیه عکوه ۳ رش راه و رسم شهروند خوب بودن وآماده کردن آنها براي زندگي اجتماعي و مقاطع آموزشي بالاتر با درنظر گرفتن علايق استعدادها و تولنانی هاي داش آموران اس

صفحه 21:
ارزشيابي تحصيلي - طي3 سال اول دبستان دانش آموزان بر اساس فعاليتهاي كلاسي ارزشيابي شده و طي سالهاي چهارم و پنجم حداکثر دو آزمون كنبي براي ارزشيابي برگزار مي شود. - درمرحلة دوم آموزش ابتدايي(پایه هاي ششم تا هشتم ) حداقل دو آزمون كتبي و يك آزمون شفاهي براي هر درس برگزار مي شود . به دانش آموزي که این مقطع را با موفقیت به پایان برساند لاا ال روك

صفحه 22:
دبیرستان هاي آناتولي - این دبیرستان ها با هدف آموزش حداقل يك زبان خارجي براي دانش آموزان ناسیس شده است تا آنها بتوانند سطح آموزشي خود ‎MANS‏ ‏بهترین روش افزایش دهند .دوره آموزشي فوق دوره هاي آموزش متوسطة 7 شال ويك دورة يكشاله اماذكي را در رمي كيرد ايه حر دروس زبان خارجي برنامه معمول دبيرستان هاي فوق با ارائه دروس علمي و رياضي به زبان انگليسي , پیش مي رود . - طبق آمار بدست آمده در سال تحصيلي 1991-92 ب,بالغ بر452/29 دانش آموز در 159 دبیرستان آناتولي زیر نظر 4273 معلم آموزش دیدند .

صفحه 23:
دانشسراهاي تربیت معلم - این دبیرستان های دانش ‎piles jl oot] Olle oS |, al‏ داشت , فراهم مي کنند . برنامه هاي آموزشي به مدت 3 سال بعد از دوره متوسطه ادامه مي یابد .طبق آمار بدست آمده در سال تحصيلي 1991-92 , 12564 دانش آموز در 87 دانشسرا آموزش دیدند که تعداد معلمان نیز 632 نفر بوده است .

صفحه 24:
دبيرستانهاي شبانه - اين دبيرستان ها براي کسانیکه به خاطر کارشان نمي توانند دوره آموزشي رابه صورت روزانه ادامه دهند و نیز براي کسانیکه دوره سني آموزش را بشت سر كذاشته اند . يك دوره آموزش چهار ساله ارائه مي دهد . طبق آمار بدست آمده در سال تحصيلي 92- 1 59اه لنش آمور 10 دیرستان شبات ۰ توسط 19 ‎ples‏ ‏آموزش دیدند .

صفحه 25:
دبیرستان هاي فني و حرفه اي - این مدارس آموزش لازم را جهت ورود به دنياي کسب و کار به دانش آموزان منتفل کرده و نیز آنها را براي تحصیلات عالیه مهیا مي نمایند . این دبیرستان ها موسسات آمورشی هستند که يك دورن چهار سا بعد از مدارس متوسط آرانه مي ‎BGS iy els hate las‏ علمي آموزش متوسطه به همراه يك کورس صنعني حرفه اي براي آماده سازي دانش آموزان جهت ورود به موسسات آموزش ‎lle‏ ‏است. برنامه هاي این دبیرستان شامل دروس کامپیوتر, تجهیزات آموزشي, برق, الکترونيك, ريخته گري , شيمي , طراحي فني ؛ موتورهاي میکرو تکنیکال , الکتونيك طبي , نگهداري ماشین آلات و ايها د را اب ی ار رت ار در سال ‎et ee) Laas SND. SOG7-O> Jee‏ فد مر

صفحه 26:
- هدف از آموزش استثنايي تعلیم و تربیت کودکان 4 تا 18 ساله اي است که به دلیل شرایط خاص جسمي , روحي , رواني , اجتماعي و بهداشتي شان نمي توانند از نظام آموزش عادي بهره برند. يكي از اصول اساسي آموزش استثنايي این است که افرادي که نیاز به آموزش اسفايي دارند با جد امکان از محیط اجتماعی و طبيعي شان جدا نگردند .از این رو , اقداماتي انجام شده تا اين کودکان در مدارس عادي تعلیم ببینند یا به عکس در مدارس عادي امکانات آموزش استثنايي براي چنین كودكاني فراهم آید تا اين کودکان بتوانند در کنار همسالان خود از فرصتهاي آموزشي و اجتماعي فراهم شده بهره گيرند.

صفحه 27:
مدارس ناشنوایان - اين مدارس فرصت هاي آموزشي مناسب را براي كودكاني که على زعم قم ]قطان ‎ea alsin eel‏ ازور ۱ میزان شنوايي خود داشته اند و بعنوان بسیار ناشنوا طبقه بندي مي شوند و نیز براي كودكاني که کاهش حد شنوايي آنها بین 25 الي70 دسي بل بوده و به صورت افراد سنگین گوش طبقه بندي مي شوند, فراهم مي آورد .مدت تحصیل در مدارس بخش ابتدايي6 سال مي باشد. بعضي از این مراکز , مدارس دوره متوسطه و کودکستان نیز دارند .

صفحه 28:
مدر سه كودكان عقب افتاده ذهني - اين مدرسه براي بجه هايي با © ‎٠١‏ | بين 25 الي 44 و نيز براي أنهايي است كه قادرند نيازهاي شخصي خود را جستجو كنند. در نظر گرفته شده است. ‎ -‏ مدرسه کودکان عقب افتاده ذهني با قابلیت آموزش نسبي ‏- اين مدرسه براي كودكاني با © . ‎١‏ مابین 75-45 در نظر گرفته ‏شده است.

صفحه 29:
سا و شی - در ترکیه كالجهاي تربیت معلم, به سه دسته تقسیم مي‌شوند؛ برخي ا ا ‎ee ie eel ed maine‏ تدریس در مدارس ابتدائي تعلیم مي‌دهند. موسسات تربیت معلم سه ساله آموزگاران را براي مدارس متوسطه آموزش مي‌دهند و موسسات تربیت معلم چهار ساله کار تربیت معلمین براي تدریس در لیسه‌ها را به عهده دارند. دانشجویان کالجهاي تربیت معلم. در سطوح بالاتر دروس تخصصي در مراکز دانشگاهي مقتضي و واحدهاي روش تدریس را در مراکز تربیت معلم عالي مي‌گذرانند.

صفحه 30:
- معلمان مدارس ابتدايي, راهنمايي و دبیرستان ملزم به گذراندن يك دورة تخصيلي جهار ساله در دانشگاه و احد مدرك ‎jul‏ مي ار شامل واحد هايي در رشته هاي تخصصي دانشجویان , آموزش روشهاي تدریس و مدرك تتریس مي باشد معلمان دپبرستانهای قني و حرف او آموزش فني را در يك مرکز دانشگاهي آموزش فني مي گذرانند و بعد از پایان دورة مدرك لیسانس دریافت مي دارند . تا اوایل دهة 1990 این مدرك با تام « مدرك فني آموزش عالی » شناخته ‎exe‏ شد : - به طور كلي مي توان گفت که کلیه معلمان( ابتدايي و بالاتر) باید تحصیلات دانشگاهي داشته باشند. كساني که متقاضي تدریس در مدارس هستند باید دوره هاي آموزش اولیه, آموزش تداركاتي و برنامه هاي تدریس عملي را بگذرانند , که

صفحه 31:
آموزش معلمین ابتدايي برخورداري معلمین مدارس ابتدايي از يكي از2 شرایط ذیل در نظام آموزش ملي کشور ترکیه الزامي است: الف) برخورداري ازصلاحيت‌هاي آموزشي مورد نیاز ب) برخورداري ازصلاحیت تدریس مطابق با استانداردهاي ملي از نظر این حقیقت که معلمین آموزش ابتدايي حداقل برنامه دوره چهار ساله را تکمیل نموده‌اند و صلاحيت‌هاي آموزش را از طریق آموزش‌هاي ضمن خدمت همان‌طور که مورد نیاز استانداردهاي ملي است گذرانده‌اند تمامي معلمین در شاخص‌هاي نهم و دهم آورده شده‌اند بنابراین این شاخص‌ها را مي‌توان صددرصد اعلام کرد. در سال‌هاي گذشته بسياري از معلمین که فارغ التحصیل برنامه‌هاي كمك معلم بودند برنامه‌هاي جبراني را براي بالابردن صلاحيت‌هاي آكادميك خود تا مرحله معلمي گذرانده اند. a ce ۳ a a 1

صفحه 32:
1 ۳ - معلمین مدارس متوسطه نیز در دانشگاه‌ها آموزش دیده و به احراز مدرك کارشناسي نائل مي آیند.

صفحه 33:
- بر طبق قانون آموزش عالي موسسات آموزش عالي مسئول آموزش هیئت علمي خود چه در کشور وچه در خارج از کشور هستند. قواعدگوناگوني براي ارتقاء اعضاء هیئت علمي وجود دارد.

صفحه 34:
تکنولوژی اموزشی در ترکیه - پروژه ی فاتح طرح مصوب وزارت آموزش و پرورش است که از سال ۲۰۱۲-۲۰۱۱ در ۷ استان و ۵۱ مدرسه طرح آزمایشی آن آغاز شده است و قرار بود تا سال تحصیلی ۲۱۴-۲۳ در تمام مدارس برنامه ریزی و اجرا شود که مبنای آن استفاده از تکنولوژی در مدارس است.فاتح خلاصه شده ی حرکت افزایش فرصتها و بهتر کردن تکنکلوژی در مدارس است.قابل ذکر است فاتح در فرهنگ ترکیه نامی تاریخی و شخصی است که فاتح استانبول میباشد که در ترکیه جایگاه بزرگی دارد. در سالهای اخیر همانند سایر نهاد هاء در آموزش و پرورش نیز استفاده از تکنواوژی فراگیر شده است و در تمام قسمتها از جمله آموزش نیز تکنولوژی در تمام رشته ها و پلیه ها مورد استفاده قرار میگیرد. در دنیای امروز پیشرفت تکنولوژی در هر زمینه ای, فایده های بسیاری برای دانش آموزان و ان دارد.در مدارس ترکیه,وسایل متفاوت آموزشی مانند پروژکتور هاءوسایل ۳ 5 000

صفحه 35:
- تجهیز مدارس با وسایل پیشرفته همسان و هماهنگ نیست. وسایل نوین آموزشی تنها در مدارسی که معلم.مدیریت و انجمن اولیا فعالیت دارند جمع آوری شده است. در پروژه فاتج مهم ترين اصل هماهنگی تجهیزات تمام کلاس ها به صورت یکسان و در خبلی موافع استفاده یکسان و هماهنگ این وسایل میباشد. همچنین در استفاده از امکانات موجود در مدارس به صورت فعال آموزش های ناکام معلمان, عدم استفاده از تکتولوژی واکاللیوتر در تدریس معلمان و عدم آماده سازی محتوای آموزشی پربار مناسب با اهداف آموزشی و پرورشی, رو در روی ما قرار میگیرد.تکنولوژی به صورت های ناهماهنگ در کلاس های ترکیه وارد شده است و در راستای اهداف آموزشی مورد استفاده قرار میگیرد. ‎ash oly‏ ایجاد نا عدالتی در بهره گیری از فرصت های آموزشی میشود.وزارت آموزش و پرورش به دنبال راه هایی برای افزایش بهره مندی از پیشرفت تکنولوژی در مدارس میباشد که یکی از اين راه ها بروذه ى فاتح است اين بروده با هدف ایجاد فرصت های یکسان آموزش و

صفحه 36:
براى استفاده بهينه در كلاس ها؛مدارس پیش دبستانى و راهنمايى و متوسطه لب تاب-يانل-ال يس--دى-تخته تعاملى و ايجاد شبكه ى ير قدرت اينترنت در تمام مدارس ييش بينى مى شود.در قالب این پروزه آمورش صمن حدمت معلمان در رس یبرنامه ریزی آموزشی و تدریس همراه با تکنولوژی (کامپیوتر)پیش بینی شده ‎gical‏ باید متناسب با اهداف آموزشی محتوای الکترونیکی فراهم شود.این پروژه از طرف آموزش و پرورش در حال اجرا است و از جانب وزارت حمل و

صفحه 37:
منابع 1-کتاب نظام انتشارات رشد سایت ‎uilw, eblisomahan.com‏ وسنجش افکار 2-زهراگویا(1376)یاداشت سردبیر,مجله رشد آموزش,شماره ‎Jlw48‏ یازدهم,دفترانتشارات کمک اموزشی,سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی ,وزارت آموزش وپرورش 3-کتاب نظام آموزش ویرورش ایران سایت ویکی پدیادفتر اطلاع رسانی وسنجش افکا

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان