کسب و کار مدیریت و رهبری

ساختار سازمانی

sakhtar_sazmani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ساختار سازمانی”

ساختار سازمانی

اسلاید 1: هوالحقعنوان: ساختار سازمانی تهیه و تنظیم:

اسلاید 2: هدایت و مدیریت افراد چیزی غیر از سعی در کنترل آنها می باشد.کلید مدیریت کارآمد، داشتن ارتباطی خوب با اعضای گروهتان می باشد. رسیدن به قله کوه وقتی که با یکدیگر از آن بالا می رویم راحت تر است .اگر زمان کوتاهی را برای تجدید قوا مکث کنید مطمئنا راه طولانی تری را می توانید بپیمایید.

اسلاید 3: مفاهیم اصلی ساختار سازمانی مفاهیم اصلی ساختار سازمانی چار چوبی را برای کنترل عمودی و هماهنگی افقی سازمان فراهم می آورد. این مفاهیم برای ایجاد زمینه برای تجزیه و تحلیل کامل مدلهای مختلف، مدلهای بوروکراسی، مدیریت مشارکتی و مدلهای جایگزین در ساختار سازمانی مورد بحث قرار گرفته اند این ابعاد مهم شامل: 1- تخصص شغلی 2- گروه بندی3- زنجیر فرمان4- اختیار و مسئولیت5- تمرکز و عدم تمرکز6- اختیار صف و ستاد7- حیطه مدیریت

اسلاید 4: تخصص شغلی مفهوم اصلی ساختار سازمانی عبارت است از تقسیم کار به وظایف تخصصی شده و سازماندهی آنها در واحدهای مجزا و مشخصی می باشد. تقسیم بندی مدارس به مقاطع ابتدائی، راهنمائی و دبیرستان، تمایز بین وظایف مدیریتی و تدریس و انواع گواهی نامه های شغلی مقرر شده در بخشهای آموزش و پرورش نمونه هائی از تخصص شغلی می باشد. معمولترین جایگزین تخصص شغلی شامل سه مورد: چرخش شغلی، توسعه شغلی و غنی سازی شغلی می باشد. چرخش شغل :انتقال و جابه جائی منظم کارمند از شغلی به شغل دیگر می باشد. توسعه شغلی : اضافه نمودن تعداد و گوناگونی فعالیتهای انجام شده توسط یک کارمند به وقوع می پیوندد. غنی سازی شغلی : توسط فعالیتهای مدیریتی همچون تصمیم گیری، استخدام، بودجه بندی و گزارش دهی به مسئولیتهای یک کارمند عمق و غنای بیشتری را می دهد.

اسلاید 5: گروه بندی گروه بندی به معنای تقسیم کار در کل سازمان می باشد، به سازمان این امکان را می دهد که مزایای تخصصی کردن شغل را شناسائی کرده و در میان فعالیتهای بخشهای تشکیل دهنده سازمان هماهنگی ایجاد کند. گروه بندی بر اساس موارد زیر می تواند انجام گیرد:1- فهرست کردن فعالیت 2- گروه بندی فعالیت 3- مشخص کردن مسئولیت 4- دادن اختیارو ایجاد هماهنگی در بین گروه های مختلف

اسلاید 6: زنجیر فرمان زنجیر فرمان ناظر به جریان اقتدار و مسئولیت در درون سازمان می باشد، با دو اصل بنیادی در ارتباط است. وحدت فرمان یعنی یک عضو زیر دست تنها در مقابل فردی که اقتدار و مسئولیت را به او واگذار کرده است پاسخگو می باشد. اصل سلسله مراتب گویای این امر است که قدرت و مسئولیت بایستی در یک خط مستقیم و به صورت عمودی از مدیریت رده بالا به رده پائین منتقل شود.

اسلاید 7: اختیار و مسئولیت اختیار حق تصمیم گیری و هدایت کار دیگران است. اختیار در ساختار سازمانی به مدیران و سایر کارکنان این امکان را می دهد که حق انجام کارهائی که به آنها محول می شود را داشته باشند. اختیار ملاط ساختار سازمان است و بندی است که هستی سازمان را شدنی می سازد و وسیله ای است که از راه آن می توان دسته هائی از کوششها را زیر هدایت یک مدیر قرار داد و هماهنگی واحدهای سازمانی را بهبود بخشید.

اسلاید 8: تمرکز/ تمرکز زدایی تفویض اختیار میان مقام فرادست و زیردست روشی برای تقسیم قدرت می باشد.تاثیر کلی تمامی اعمال تفویض اختیار فرادست- زیردست می تواند تاثیر شگرفی بر روی کل سازمان داشته باشد. تمرکززدایی دارای مزیتهای زیر می باشد:1- موجب استفاده بیشتر از منابع انسانی می شود.2- بارکاری مدیران رده بالا را کاهش می دهد.3- اطمینان می دهد که تصمیمات توسط افرادی با دانش تکنیکی و نزدیک به محل اجرا اتخاذ می شوند.4- امکان پاسخ سریعتر را نسبت به تغییرات خارجی میسر می سازد.

اسلاید 9: اختیار صف و ستاد اختیار صف آن ارتباطی است که در آن فرد مافوق نظارت مستقیم بر عملکرد زیردست دارد . اختیار ارتباط خط مستقیمی در زنجیر فرمان می باشد. اختیار صف بطور مشخص به اصل وحدت فرمان مربوط می شود. اختیار ستاد ماهیتی مشاوره ای دارد وظیفه پرسنل در مقام ستادی عبارت است از ایجاد، توسعه، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات است که به صورت توصیه به افراد صف ابلاغ می گردد. کارکنان ستاد قدرت قانونی اجرای این توصیه ها را ندارند.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید